Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan nimeksi Mikko?

Vierailija
18.12.2019 |

Olisiko mielestäsi kiva nimi pienelle pojalle?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva suomalainen nimi. Paljon parempi kun ei tavoitella jotain erityistä (Käpy tms.).

Vierailija
2/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, luulen että "tän ikäluokan nimet" alkaa olla sitä uutta sukupolvea, kun muodista on alkanut jo poistua ne "vanhusten nimet" Martat ja Iidat....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani Mikot ovat olleet paskiaisia, joten pliis kasvata sun mikosta parempi (:

Vierailija
4/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään! Tosi vähän kastetaan tällä hetkellä.

Vierailija
5/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On!

Vedän lasten liikuntaryhmiä, ja olen kurkkuani myöten täynnä Lucaksia, Olivereita, Oskareita, Eemejä, Eelejä, Eetuja, Einoja, Oivia, Toivoja, Väinöjä, Rasmuksia, Akseleita, Alekseja, Alvareita, Toukoja, Kiviä, Havuja, Tuiskuja, Pyryjä, Myrskyjä, Käpyjä, Nooia, Nikoja, Niklaksia.

Vierailija
6/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko on tosi kiva nimi

Vierailija
7/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko on hyvä nimi! Mieheni nimi on Mikko ja kun se oli ala-asteella 80-luvulla luokalla oli viisi Mikkoa :D Mutta nyt olisi harvinainen nimi. 

Vierailija
8/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, voin jo nähdä silmissäni lastenkirjan Mikko, masentunut meriahven.

Vierailija
9/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni nimi oli Mikko, aviomieheni on myös Mikko. Minusta se on kiva ja ajaton nimi. Tunnen myös yhden kolme vuotiaan pikku Mikon :)

Vierailija
10/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomikko

Vierailija
11/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehti nimi!

Vierailija
12/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani Mikot ovat olleet paskiaisia, joten pliis kasvata sun mikosta parempi (:

Sama kokemus. :D Älä anna nimen olla enne.

Vierailija
13/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin laittanut lapseni nimeksi sen 2003, jos ois ollut poika.

Nyt en laittas. Mutta makuhan vaihetelee. Hyvä selkeä nimi on.

Vierailija
14/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kiva sointuva nimi! Ps. mun mies on Mikko, ja hän on aivan ihana ihminen kaikin puolin <3

Vierailija
15/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on ollut Mikko ja ja Matteja vuoronperään. Hyvä ja kunnollinen nimi!

Vierailija
16/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 60-luvun lopulla syntynyt Mikko. Oli suosisttu nimi silloin, mutta omien lapsien ikäluokassa ei juurikaan ole Mikkoja. 

Mutta niinhän ne nimet menee, että isovanhempien aikakauden nimet tulee aina uudelleen muotiin.

Vierailija
17/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On!

Vedän lasten liikuntaryhmiä, ja olen kurkkuani myöten täynnä Lucaksia, Olivereita, Oskareita, Eemejä, Eelejä, Eetuja, Einoja, Oivia, Toivoja, Väinöjä, Rasmuksia, Akseleita, Alekseja, Alvareita, Toukoja, Kiviä, Havuja, Tuiskuja, Pyryjä, Myrskyjä, Käpyjä, Nooia, Nikoja, Niklaksia.

Ja mitähän vikaa noissa nimissä on?

Käpy, Havu, Myrsky ja Kivi ovat itselle tuntemattomia etunimiä, mutta muutenhan nuo ovat tavallisia ja pitkään käytettyjä suomalaisia nimiä. 

Eetu, Eino, Oskari, Toivo, Väinö, Aleksi, Touko, Niklas, Niko... Ihan yhtä tavanomaisia kuin Mikkokin. En ymmärrä sun raivoilua. 

Vierailija
18/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko Mallikas-kirjoja tuli luettua pienenä, ne oli hauskoja

Vierailija
19/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan mikkoa! Meillä on pieni jaakko :)

Vierailija
20/59 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On!

Ja mitähän vikaa noissa nimissä on?

Käpy, Havu, Myrsky ja Kivi ovat itselle tuntemattomia etunimiä, mutta muutenhan nuo ovat tavallisia ja pitkään käytettyjä suomalaisia nimiä. 

Eetu, Eino, Oskari, Toivo, Väinö, Aleksi, Touko, Niklas, Niko... Ihan yhtä tavanomaisia kuin Mikkokin. En ymmärrä sun raivoilua. 

En sanonut että noissa nimissä on mitään vikaa, ihan kivoja suurin osa. Kunhan kerroin olevani kurkkuani myöten täynnä niitä. Ikäluokassa 0-5 vuotta noita nimiä on enemmän kuin tarpeeksi, ja siksi Mikko on pienen pojan nimenä tervetullut poikkeus joukkoon, se ei todellakan ole tavallinen tällä hetkellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi