Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun elämä kumppanin kanssa on vuoristorataa. En enää tiedä jäädäkö kyytiin vai pois kyydistä:(

Vierailija
18.12.2019 |

Pahoittelen sekavaa aloitustani, olen poissa tolaltani tunteideni takia :(
Olen parisuhteessa kumppanin kanssa jonka kanssa elämä on kuin vuoristorataa. Välillä syytöksiä ja huutoa ja hetken kuluttua maailman ihaninta.. nuo ihanat hetket saa heti kyseenalaistamaan tunteeni huonoista hetkistä. en enää tiedä miten minun kuuluisi tehdä..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopun alkua.

Menkää pariterapiaan, tai jos ei se huvita, niin erotkaa.

Lopulta te eroatte kuitenkin.

Oletteko Vetäytyjä ja Takertuja?

Saatte todnäk toistenne pahimmat puolet esiin.

Vierailija
2/16 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kytke tunteesi pois päältä ja seuraa apinan pomppimista. Sinä et ole vastuussa hänen käytöksestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielesta parisuhteessa ei kuulu olla kroonisesti vaikeaa. Eli jos usein tuntuisi silta, etta olisi helpompi olla yksin, tai etta suhteen eteen pitaisi tehda kovasti (liki paivittain) toita, niin en jaisi ko. suhteeseen.

Parisuhde on mulle pelkka bonus, parjaan yksinkin. Siksi siina pitaa olla enemman hyvia ja paljon vahemman huonoja puolia, jotta se on sen arvoista.  

Eli mieti, mita itse ajattelet suhteestasi. Listaa plussat ja miinukset. Mieti, teetko paljon toita ehkaistaksesi konflikteja. 

Vierailija
4/16 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Minkähän vuoksi puolisosi tunteet heittelevät vuoristorataa? Onko hänellä mielenterveyden kanssa haasteita, vai tuoko kenties kumppanuus kanssasi ongelmia? Vaikea ottaa asiaan sen enempää kantaa tietämättä tilanteestanne tarkemmin.

Vierailija
5/16 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kokemuksesta sanoa, että LÄHDE JA ÄKKIÄ. Yli pääseminen kestää kauan ja tuntuu vaikealta, mutta sen jälkeen kaduttaa jokainen hetki jonka on tuhlannut tuollaisessa suhteessa.

Vierailija
6/16 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kokemuksesta sanoa, että LÄHDE JA ÄKKIÄ. Yli pääseminen kestää kauan ja tuntuu vaikealta, mutta sen jälkeen kaduttaa jokainen hetki jonka on tuhlannut tuollaisessa suhteessa.

mistä kerätä voimia lähtöön kun tuntuu olevansa niin pieni ja voimaton..

Vierailija
7/16 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt ongelmainen

Vierailija
8/16 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksäni oli vähän tuollainen. Ei hänellä muita ongelmia ollut kuin lievää narsistisuutta. Eli hän kontrolloi syyllistämällä. Nuo vuoristoradat liittyivät siihen, Mitä narskukirjoissa kutsutaan kaksoisviestinnäksi: koskaan ei tiedä, mitä kuuluu tehdä ja mitä ei (muutimme usein ja autoin pitämään tauluja seinällä, jotta tulisivat suoraan ”mitä sä sähellät siinä, en ole pyytänyt!”. Seuraavan taulun kohdalla en koskenut tauluun vaan odotin pyyntöä ”mitä sä seisot siinä tumput suorina!”).

Arvaamattomuus saa puolison kävelemään munankuorilla. Ja kun näin tapahtuu, on parisuhde todella heikko.

Vierailija
9/16 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eksäni oli vähän tuollainen. Ei hänellä muita ongelmia ollut kuin lievää narsistisuutta. Eli hän kontrolloi syyllistämällä. Nuo vuoristoradat liittyivät siihen, Mitä narskukirjoissa kutsutaan kaksoisviestinnäksi: koskaan ei tiedä, mitä kuuluu tehdä ja mitä ei (muutimme usein ja autoin pitämään tauluja seinällä, jotta tulisivat suoraan ”mitä sä sähellät siinä, en ole pyytänyt!”. Seuraavan taulun kohdalla en koskenut tauluun vaan odotin pyyntöä ”mitä sä seisot siinä tumput suorina!”).

Arvaamattomuus saa puolison kävelemään munankuorilla. Ja kun näin tapahtuu, on parisuhde todella heikko.

Munankuorilla kävely on tuttua...

Vierailija
10/16 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettu. Ei tuu muuttumaan. Meillä tuo raivoaminen alkoi, kun en tehny niin ku mies halusi.

Vierailija
11/16 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtö ei ole hellpoa

Vierailija
12/16 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies raivoaa?

Vierailija
13/16 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen, tunteet menevät vuoristorataa enkä meinaa itsekään perässä pysyä. Yritän pitää vuoristoratani kuitenkin omana tietonani ja ongelmanani. Aina se ei onnistu. 

Vierailija
14/16 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellisia miehiä

Vierailija
15/16 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä on nimi : narsisti

Vierailija
16/16 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös kaksisuuntainen mielialahäiriö. Hoitamattomana varsinkin on todellista vuoristorataa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme