Erilaiset seksitarpeet; syy erota?
Lyhyesti; itse olen aktiivinen ja haluan seksiä usein. Niin miehenikin, mutta ongelma on se että hän on kiinnostuneempi runkkaamisesta yksin kuin seksin harrastamisesta. Itse en saa juuri mitään irti itsetyydytyksestä, koska minulle kosketus ja kosketetuksi tuleminen on tärkeää. Mies runkkaa kotona yksin ollessaan tai automatkalla töistä kotiin, eikä kotona jaksa kun on niin väsynyt. Hän kertoo kyllä asiasta avoimesti, joten olen tilanteesta vähän hämilläni. Tuntuu kuin itsessä olisi jotain vikaa. Kuitenkin mietin etten ole vielä ihan ikäloppu, joten ehkä saattaisin vielä löytää jonkun jota kiinnostaa seksi kanssani, ettei se itseltä sen vuoksi lopu alle nelikymppisenä kun en itse haluaisi sen loppuvan. Mietin pitäisikö erota, rikkoa perhe tämän vuoksi. En edes oikein tiedä kenelle voisin asiasta puhua. Mitä tilanteessa voisi tehdä, mikä on oikea ratkaisu?
Kommentit (28)
Minä muutin miehen luo, ja työni on edelleen toisella paikkakunnalla. Nyt äitiysloman aikana se ei ole ongelma, mutta eron tullessa en voi irtisanoutua ja saada karenssia tai muutoinkaan jäädä tyhjän päälle ennenkuin olisi uusi paikka tiedossa. Asunto on edelleen myynnissä toisella paikkakunnalla, ja nyt pitää pikkuhiljaa päättää vieläkö sen kanssa jatketaan, ja siksi tämä on minulla nyt pohdinnassa. Muutoin ei olisi kiire ja voisin katsoa miten juttu jatkuu, mutta en haluaisi väen väkisin hankkiutua siitä eroon huomatakseni ettei tämä toimikaan. Oma lapseni pääsisi samaan tuttuun päiväkotiin takaisin, joten tässä kohtaa se ei olisi vielä vaikea asia. Miehellä on ollut ongelmia jo ensimmäisen lapsensa kanssa, joten näen vauvan eduksi ettei joutuisi samaan tilanteeseen.
Vaikea tilanne. Olitteko te jo kokeilleet pariterapiaa ja suostuisiko mies siihen? Tuo autossa runkkaaminen vaikuttaa aika ihmeelliseltä ja jotenkin pakkomielteiseltä käytökseltä. Pienten lasten kanssa voi olla vaikeaa järjestää aikaa seksille varsinkin jos vauva ei nuku vielä öitä hyvin, mutta luulisi tilaisuuksia kuitenkin olevan vaikkei niin spontaaneja.
Ei olla kokeiltu. En tiedä miten mies suhtautuisi siihen, voisi suostuakin vaikka hänen on vaikea ottaa kritiikkiä vastaan. Mies tekee säännöllistä päivävuoroa, ja tämän lisäksi säännöllisen epäsäännöllistä yövuoroa taloudellisista syistä, ja tämä rajoittaa yhteistä aikaa, ja hänen jaksamistaan (ja myös vaikeuttaisi vuorovanhemmuutta). En yhtään ihmettele että on ajoittain hyvin väsynyt, mutta silti tosiaan ihmetyttää itseäkin tuo käytös. Mietin onko normaalia, pitääkö yrittää ymmärtää, vai kannattaisiko olla tekemättä lopullista siirtymistä tänne ja hanskat lyödä tiskiin jos jo tässä kohtaa on tämmöisiä ongelmia.
Korjatkaa teidän läheisyys, ilman seksipaineita, siitä se seksikin syttyy sit ihan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Korjatkaa teidän läheisyys, ilman seksipaineita, siitä se seksikin syttyy sit ihan itsestään.
Kuulostaa ehkä uskomattomalta, mutta me halitaan ja pusutellaan joka päivä useita kertoja, siitä läheisyydestä se ei oo kiinni.
Siis kaiken tuon kertomasi perusteella... Kerroit että on käyttäytynyt törkeästikin sinua kohtaan. Oikeasti, tässä ei ole enää mistään seksistä kyse, kuulostaa todella epävakaalta ja oudolta käytökseltä.
Tämä kirjoittamasi on erittäin huolestuttavaa: "Mies on kyllä suuttuessaan äkkipikainen ja vähän lapsellinenkin, käyttäytynyt minua kohtaan törkeästikin, mutta pyytänyt anteeksi ja muutoin koittanut käyttäytyä järkevästi."
Mitä tarkoitat tuolla? En itse yrittäisi suhdetta enää, vaan miettisin pystyykö isä olemaan edes kohtuullinen vanhempi lapselleen. :(
Vierailija kirjoitti:
Siis kaiken tuon kertomasi perusteella... Kerroit että on käyttäytynyt törkeästikin sinua kohtaan. Oikeasti, tässä ei ole enää mistään seksistä kyse, kuulostaa todella epävakaalta ja oudolta käytökseltä.
Tämä kirjoittamasi on erittäin huolestuttavaa: "Mies on kyllä suuttuessaan äkkipikainen ja vähän lapsellinenkin, käyttäytynyt minua kohtaan törkeästikin, mutta pyytänyt anteeksi ja muutoin koittanut käyttäytyä järkevästi."
Mitä tarkoitat tuolla? En itse yrittäisi suhdetta enää, vaan miettisin pystyykö isä olemaan edes kohtuullinen vanhempi lapselleen. :(
Mieheni on itsekin kertonut suoraan olevansa impulsiivinen. Tuo on tullut monesti ilmi jo tapailuaikana, se näkyy nimenomaan ailahteluna. Olisihan tuota pitänyt osata pitää varoitusmerkkinä, mutta suhteen ei ollut tarkoitus olla vakava, joten en välittänyt siitä. Tuo törkeästi käyttäytyminen liittyy myös tapailuaikaan. On sitä sittemmin pyytänyt anteeksi kun pyysi että saisi olla osana minun ja vauvan elämää.
Hermot hänellä menee helposti ja välillä pienistäkin asioista, kuten aika monella miehellä. Tuo lapsellisuus tulee ilmi juuri kiukutellessa, esim yksi päivä hän heitteli omat tavaransa ulos omasta asunnostaan, poisti sometilinsä kun pyysin vauvanhoitoapua somettamisen sijaan ja hermostuttuaan oman lapsensa inttämiseen lähti loppupäiväksi ovet paukkuen.
Mutta sen sijaan että mietitään vain huonoja puolia; hän on sittemmin yrittänyt ristiriitatilanteessa keskustelemalla saada asiat selviksi (ensin hermostuttuaan kerännyt hermonsa) eli selvää kehitystä siinä. Hän huolehtii esim autoni lämppäriin joka ilta, naureskeltuani Hesen bonuskortilla ikkunoiden skrapaamista autoni tuulilasille ilmestyi jääraappa, onpa auton viereen ilmestynyt tuulilasinpesunestettä ja moottoriöljyäkin kun ääneen mietin pitäisikö niitä jossain kohtaa muistaa hankkia, muistaa aamu- ja iltapusut kyllä jne. Eli kyllä hän yrittää pienillä asioilla näyttää huolehtivansa. Hänellä on historiassa pari pitkää (5-10 vuoden) suhdetta, joten ei hän ihan pahimmasta päästä voi olla, vaikkakin tuittupäinen. Tämä seksiasia siltikin edelleen mietityttää.
Jos teille tulisi ero niin miksi miehen tai sinun pitäisi muuttaa kauas toiselle paikkakunnalle? Kumpi teistä muutti toisen paikkakunnalle? Vanhemmat lapset eivät varmaan ole aivan pieniä enää ja jos ero tulisi ja toinen muuttaisi joutuisi hänen lapsensa taas vaihtamaan elinpiiriä. Ellei mies muuttanut ja ole vain viikonloppuisä, jolloin muuttaisi vain vanhemman lapsensa lähelle? Joka tapauksessa sopimus kuulostaa omituiselta ja siltä, että lapset eivät ole etusijalla muuta kuin sellaisella "lapsi on onnellinen kun äiti/isä on onnellinen" periaatteella. Eihän se aina niin ole.