Olen menettänyt kaikki ystävät elämäntilanteen vuoksi
Olen tukiverkoton pienen lapsen yh, hetken vielä hoitovapaalla. Minulla ei ole ketään, joka tulisi hoitamaan lastani tai ottaisi lapseni hoitoon. Ja koska saan vain sen pienen kotihoidontuen ja yksin sillä maksan omat kuluni ja lapsen kulut (kelan kautta minimielarit siihen päälle toki), niin ei ole rahaa palkata kotiin mitään lastenhoitajia. Määräaikainen työni loppui raskausaikana ja haen uutta työtä, mutta työnäkymät ei ole kovin lupaavat.
Ystäväni suuttuvat minulle kerta toisensa jälkeen siitä, että en koskaan tule heidän syntymäpäiville, heidän järjestämiin muihin juhliin, lähde heidän kanssa ulos syömään jne. Koska kaikki nuo on sellaisia, että lapsia ei ole kutsuttu. Sanon aina, että voin tulla kyllä kylään lapseni kanssa, mutta se ei kelpaa ystäville. He eivät millään ymmärrä että miksi en voi koskaan laittaa lastani hoitoon. Kun kysyn minne niin he hermostuvat että "kai nyt joku on, joku kaveri vaikka". Ja minä loukkaannut kun minulle suututaan tällaisesta eikä ymmärretä. Sama koskee paria minulle läheistä serkkua, jotka on olleet kuin sisaruksia minulle, mutta nyt hekin ovat minuun vain hermostuneet.
Miten saan heidät ymmärtämään, että ei ole paikkaa minne laittaa lapsi? Kun ei vain ole. Ja kukaan heistä ei koskaan suostu hoitamaan lastani edes tuntia, että pääsisin jonkun toisen ystävän kanssa esim. kahville ilman lasta.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Eikö teinit enää hoida lapsia taskurahan toivossa? Ilmoitus kaupan seinälle..... tai löytyisikö apu erilaisista äiti-lapsi-ryhmistä mitä yksinhuoltajille on ainakin isommissa kaupungeissa? Naapurit?
No ei kun ap haluaa lastenhoitajan ilmaiseksi. Ystävät eivät suostu kakaraa hoitamaan ilmaiseksi ja ap ei ole kiinnostunut äitikavereiden jutuista.
Ap ei ole myöskään kiinnostunut vastavuoroisuuteen, eli ottamaan silloin tällöin hoitamaan äitikavereiden lapsukaisia saadakseen oman pienokaisensa hoitoon. Hän haluaa vain oman lapsensa pois, että pääsisi juhlimaan.
Toivottavasti tästä stoorista ottavat opikseen he, jotka haluavat lapsensa pitää, vaikka mies ei.
Onko lapsella isää? Isovanhemmat?Kummit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teinit enää hoida lapsia taskurahan toivossa? Ilmoitus kaupan seinälle..... tai löytyisikö apu erilaisista äiti-lapsi-ryhmistä mitä yksinhuoltajille on ainakin isommissa kaupungeissa? Naapurit?
No ei kun ap haluaa lastenhoitajan ilmaiseksi. Ystävät eivät suostu kakaraa hoitamaan ilmaiseksi ja ap ei ole kiinnostunut äitikavereiden jutuista.
Ap ei ole myöskään kiinnostunut vastavuoroisuuteen, eli ottamaan silloin tällöin hoitamaan äitikavereiden lapsukaisia saadakseen oman pienokaisensa hoitoon. Hän haluaa vain oman lapsensa pois, että pääsisi juhlimaan.
Miksi saan tällaisia kommentteja?
En ole väittänyt haluavani ilmaista lapsenvahtia.
En ole väittänyt haluavani juhlimaan. En edes käytä alkoholia.
Ja päinvastoin, kirjoitin, että yritän ystävystyä niiden muiden äitien kanssa, mutta he ei halua ystävystyä minuun syvemmin.
En ole sinua loukannut mitenkään, miksi hyökkäät kimppuuni ja vääristelet sanojani?
Ap
Mitä siis haluat ap? Mitä meinasit elämänne olevan vuoden päästä tai viiden vuoden päästä? Olisiko aika alkaa vaikka opiskelemaan, niin saisit työtä tulevaisuudessa vai meinasitko, että alat nyt työttömäksi?
Laita lapsi seurakunnan kerhoon ja tee jotain järkevää. Sinö päätät nyt teidän kahden elämästä ja päätöksesi tulisi olla aika viisaita.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen isä, ex-aviomieheni, otti ja häipyi lapsen synnyttyä. Isovanhemmista osa on kuollut, elossa olevat eivät halua auttaa. Olen ateisti, joten kummeja ei ole, ja jos olisikin niin ne olisi juuri nämä läheiset kaksi serkkuani tai yksi sydänystävistäni. Ne ihmiset, joita tämä aloitus koskee. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä siis haluat ap? Mitä meinasit elämänne olevan vuoden päästä tai viiden vuoden päästä? Olisiko aika alkaa vaikka opiskelemaan, niin saisit työtä tulevaisuudessa vai meinasitko, että alat nyt työttömäksi?
Laita lapsi seurakunnan kerhoon ja tee jotain järkevää. Sinö päätät nyt teidän kahden elämästä ja päätöksesi tulisi olla aika viisaita.
?
Minulla on ammatti. Ja haen töitä. Kuten kirjoitin.
Lapsi on juuri täyttänyt vuoden. Seurakunnan kerho eikä kunnan kerho ota niin pientä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun lapset tekevät lapsia, niin näin tapahtuu. Isä on varmaan joku aika raukka ja rahaton äijä, jos kerran elarit tulevat kelalta. Isovanhemmat ovat toivottavasti työelämässä ja kummit eivät ole lapsenhoitoautomaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Lapsi on juuri täyttänyt vuoden. Seurakunnan kerho eikä kunnan kerho ota niin pientä.
Ap
Kynsiteknikoita ei tarvita kovin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Ap
Kynsiteknikoita ei tarvita kovin paljoa.
Miksi purat omia aggressioitasi ap:hen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi saan tällaisia kommentteja?
En ole väittänyt haluavani ilmaista lapsenvahtia.
En ole väittänyt haluavani juhlimaan. En edes käytä alkoholia.
Ja päinvastoin, kirjoitin, että yritän ystävystyä niiden muiden äitien kanssa, mutta he ei halua ystävystyä minuun syvemmin.
En ole sinua loukannut mitenkään, miksi hyökkäät kimppuuni ja vääristelet sanojani?
Ap
Älä välitä AP, tällainen tämä foorumi nykyään on. Tänne kirjoittelee paljon ihmisiä jotka vain tarkoituksella haluavat provota ja ärsyttää, ja sitten ihan vain mieleltään sairaat ihmiset.
Hae toimeentulotukea. PIenituloisena saat ilmaisen päivähoidon, ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi niin saat enemmän rahaa. Kutsu ystäviäsi sinun luokse. Koita puhua että nyt on tälläinen elämäntilanne muutaman vuoden kunnes lapsi kasvaa.
Minulla karsiutunut kaverisuhteita samasta syystä ap. En ole yh, mutta minulla kolme pientä lasta (4v kaksoset ja 1v lapsi).
Ratkaisu: katson pienten Helsinki-sivustolta tapahtumia joihin kutsun aikuisia kavereita mukaan retkelle. Eli tiedossa alusta asti että kyseessä maksuton ja alkoholiton lastentapahtuma. Jokunen kaveri lähtenyt mielellään kyseisiin menoihin jos heillä vapaa-aika osuu tapahtumien kanssa yksiin
Kyllä minä ainakin ymmärrän. Se yksinäisyys on ihan murskaavaa ensimmäisen kanssa äitiyslomalla. Kukaan kavereistani ei ollut silloin vielä äiti. Ei todellakaan ollut mitään paikkaa lapselle. Jouduin menemään hammaslääkäriin Arkadiankadulle , se täti , yksityinen hammaslääkäri huusi minulle kuin hyeena, kun toin lastenrattaat sisälle. Eikö muka ole paikkaa edes lääkärin ajaksi. Sanoin että sitä varten juuri olen kotona kun ei ole tarhoja eikä hoitopaikkoja. Sitten haukkui minun hampaat ja hermostuksissaan ja heitti minut ulos. Sain lopuksi kavereita toisista äideistä. Kyllä ystävätkin saivat sitten lapsia ja ystävyys jatkui perheinä. Onko teillä avointa päiväkotia, tai leikkipuistoa, muskaria. Ihmisillä on niin huonot hermot ettei kukaan ota toisen lasta hoitoon. Kuljetin aina lasta mukanani, olin serkusita eka äiti. Suosittelen sitä tyött. toimistoa.
Mun mielestä ne kaverit on tökeröitä. Ovatko he tosi nuoria? Alle 25v? Eivät tajua lapsiperheen arkea, varsinkaan yh.
Kunnan lapsiperheiden kotipalvelu? Yksinhuoltajana saat varmasti tarvittaessa kunnalta apua.
P.S. Suosittelen tutustumaan niihin toisiin äiteihin. Lapsettomat ystävät ovat niin erilaisessa elämäntilanteessa, ettei se tule pidemmän päälle toimimaan enää samalla tavalla kuin ennen. Lapsesi tulee myös nauttimaan toisten lasten seurasta eli rohkeasti vaan tutustumaan muihin samassa elämäntilanteessa oleviin, ystävyys syntyy pikkuhiljaa.
Miten täällä voi olla näin ilkeitä vastauksia. Yksi jopa ilkesi laukoa : näin käy sille joka pitää lapsen jota mies ei halunnut. Että on kamalia ihmisiä. On niitä yksinhuoltajia ihan muutenkin. Minä olin jopa 1-vuotias ja vanhempi sisareni 2-vuotias kun isäni kuoli tapaturmaisesti. Ihan onnellisia aikuisia meistä kasvoi. Yksinäisyys voi yllättää muulloinkin, esim. jos kumppani joutuu sairaalaan vakavan tapaturman tähden, eikä jatkosta tiedetä. Sairaus karkoittaa tuttavat ja ystävät. Ja esim. meillä Suomessa mies voi jättää perheensä ilman mitään sanktioita. On näitä sattunut yllätyksiä eikä ole pakko tavata lapsiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin ymmärrän. Se yksinäisyys on ihan murskaavaa ensimmäisen kanssa äitiyslomalla. Kukaan kavereistani ei ollut silloin vielä äiti. Ei todellakaan ollut mitään paikkaa lapselle. Jouduin menemään hammaslääkäriin Arkadiankadulle , se täti , yksityinen hammaslääkäri huusi minulle kuin hyeena, kun toin lastenrattaat sisälle. Eikö muka ole paikkaa edes lääkärin ajaksi. Sanoin että sitä varten juuri olen kotona kun ei ole tarhoja eikä hoitopaikkoja. Sitten haukkui minun hampaat ja hermostuksissaan ja heitti minut ulos. Sain lopuksi kavereita toisista äideistä. Kyllä ystävätkin saivat sitten lapsia ja ystävyys jatkui perheinä. Onko teillä avointa päiväkotia, tai leikkipuistoa, muskaria. Ihmisillä on niin huonot hermot ettei kukaan ota toisen lasta hoitoon. Kuljetin aina lasta mukanani, olin serkusita eka äiti. Suosittelen sitä tyött. toimistoa.
Siis yksityinen hammaslääkäri heitti ulos? Kuitenkin yksityisellä kallista lystiä, teitkö valituksen?
No miksi et ehdota sellaisia tapaamisia, missä lapsi voi olla mukana? Esim. kävelylle tai puistoon piknikille tai torikahville yms.?