Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä vieraita teille tulee jouluna?

Mitä tehdä?
18.12.2019 |

Tuli pienoinen ongelma, kun poikamme haluaisi tuoda uuden tyttöystävänsä (20 v.) meille joulunviettoon, mutta mieheni ei hyväksy tätä tyttöstä. Suhde on kestänyt 3 kk. Instagrammin kuvien mukaan tyttö bilettää rankasti ja kuvatkin on enimmäkseen pullo ja savuke kädessä, silmät ristissä bileissä sekoilua. Poika tunnusti, että savukkeissakin on usein marihuanaa. Luulemme, että poika on niin rakastunut, että arviointikyky on heikentynyt.

Poika ei aio tulla meille ollenkaan ellei tyttis saa tulla mukaan? Pitäisikö isän olla suvaitsevaisempi ja joustaa? En itsekään ole innoissani tilanteesta, mutta tulisi suru puseroon, ellei ainoa lapsemme tule kotiin jouluna, joten siksi olisin valmis ottamaan heidät molemmat vastaan.

Ottaisitteko kotiinne jonkun, josta ette pidä tai ette häntä jostain syystä hyväksy? Kuinka paljon teille tulee jouluna vieraita?

Meillä on yleensä ollut pojan lisäksi veljeni, siskoni ja heidän puolisonsa sekä muutamat serkut ja mieheni vanhemmat ja isäni, mutta eivät kaikki samana päivänä, vaan yleensä kolmena päivänä on tullut vieraita.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta, kun yhdessä vietetään joulua, niin yhdessä myös tehdään ruuat, tiskaukset jne. Kaikki tuovat joulupöytään omat tuomisensa, etukäteen vähän koordinoidaan, niin saadaan jonkinlainen kokonaisuus. 

Meillä kokoonnutaan kun on eniten tilaa.

Tosi hieno homma, että yhdessä kaikki tekevät joulupuuhia. Olen tainnut olla aika tossukka, kun passasin mieheni sukulaisia ne lukuisat joulut. Nyt vietän joulun mieheni, lastemme sekä heidän puolisoidensa kanssa. Olisipa vielä muutamat mummot, papat, kissat ja koirat luonamme, mutta he ovat jo taivasmaailman puolella. Heidän muistokseen laitetaan kynttilät palamaan.

Vierailija
42/46 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon kysymykseen ensin vastaus: meillä käy kylässä/syömässä näillä näkymin 15 ihmistä 23. - 25.12. Tapaninpäivänä todennäköisesti olemme itse muualla. Meillä käyvät puolison kaksi aikuista lasta perheineen (yht. 10 hlöä iät 5v. - 46 v.), minun aikuiset tyttäret ja toisen avopuoliso sekä oma veljeni seurustelukumppaneineen (iät 29 - 56v)

Mahdollista on, että veljen mukana tulevat hänen lapsensa ja toisen avokumppani (iät 16 v - 20v.) eli siinä kolme lisää. Katsotaan. 

Ja vastaus siihen miten suhtautua poikasi tyttikseen. Kyse on siitä miten suhtaudut poikaasi. Kun hän alkaa olla tuossa iässä, ne tyttikset on vaan huolittava ja sopeutettava siihen joukkoon mukaan. Ymmärrän tietysti, että henkilökohtaisissa suhteissa voi jossain kohtaa mennä kuppi nurin: jos tyttis tulee teille päissään tai kännissä, oksentaa matolle, kutsuu sinua kusipääksi tai kaataa koko kattauksen, voi soittaa taksin ja ilmoittaa että ko hlö ei ole enää tervetullut. Mutta aika monennäköistä tyttistä ja poikkista on sitä itsekin tullut katsastettua. Se kun on yksi osa sitä nuorten tapailua ja seurustelua, että nuori näkee, miten toi toinen pärjää porukoiden kanssa. Parasta on olla silloin itse se fiksumpi osapuoli. Oma lapsi tietysti ainakin ensin voi loukkaantua, jos sillä tyttiksellä/poikkiksella on ollut huono hetki. Mutta jos oma lapsi on turvallisesti kiintynyt ja muutenkin kasvatus osunut oikeaan, niin se saattaa olla se hetki, jolloin hän juuri tajuaa, että tämä ei toimi. Toisaalta: jos omat porukat on idiootteja, se oma lapsi saattaa myös tajuta, että omat porukat on todellakin idiootteja, ja parempi elää joulunsa ja muukin elämänsä vaan jonkun muun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietän joulun omien vanhempieni luona ja mies äitinsä luona. Lapsuudenkotiini tulee myös siskoni ja veljeni, ehkä veljen tyttöystävä myös jossain välissä tulee käymään. Joitakin sukulaisia saattaa käydä, lähinnä isän puolelta kun asuvat lähellä.

Vierailija
44/46 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee jouluksi tyttäreni, poikani ja miniäni. Ja yksi kissa. Sinuna antaisin poikasi ottaa tyttöystävän mukaan. 

Vierailija
45/46 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kirjoitatte 17:06 ja 17:58. Mieheni on se, joka ei haluaisi tyttistä meille. Minun puolestani hän voi tulla. 

Vierailija
46/46 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariskuntien kohdalla ei kutsuta vain toista osapuolta. Ei edes oman lapsen kohdalla. Sellainen on huonoa käytöstapaa.

Jos pariskunnan toinen osapuoli on huume-Seija, jättäisin minäkin kutsumatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan