Luetko raamatusta kohdan jossa Jeesus syntyy jouluaattona lapsillesi?
Kommentit (28)
"Jeesus syntyy jouluaattona lapsillesi"
Juu.
Karmivaa jos muksujen perä.reiästä yhtäkkiä putkahtaa ulos mirhamintuoksuinen hohtavampi muksu.
Jeesus synty muuten kesällä, koska karkausvuodet, jos kerran on "planeetta".
Vierailija kirjoitti:
Karmivaa jos muksujen perä.reiästä yhtäkkiä putkahtaa ulos mirhamintuoksuinen hohtavampi muksu.
Se on se kuuluisa joulun ihme.
Luetko jouluaattona lapsillesi Raamatusta kohdan, jossa Jeesus syntyy?
Noin.
Tarkoitatko kenties, että luemmeko lapsillemme jouluevankeliumin?
Lapsille ei pidä opettaa uskontoa. Jokainen päättäköön uskontonsa itse aikuisuuden myötä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille ei pidä opettaa uskontoa. Jokainen päättäköön uskontonsa itse aikuisuuden myötä.
On se kulttuurihistorian tuntemusta että tietää tuon joulutarinan.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Miten sitä päättää jos ei ole mitään opetettu vaihtoehdoista?
Lapselle voi opettaa oman uskonsa/aatteensa/tms. ja antaa silti vapauden päättää itse sitten kun on siihen kykenevä. Ei sen vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselle voi opettaa oman uskonsa/aatteensa/tms. ja antaa silti vapauden päättää itse sitten kun on siihen kykenevä. Ei sen vaikeampaa.
Uskonnoista voi ottaa selvää aikuisena, jos aihe kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai niille saa silti kertoa ja näyttää mihin itse uskoo? Meillä ainakin puhutaan avoimesti uskonnosta ja uskonnoista. Ja myös siitä mihin itse uskon. Miten lapsi voi tehdä mitään päätöstä koskaan, jos uskonasiat vaietaan kuoliaaksi ja leikataan pois koko yhteiskunasta. Mielestäni on hyvä, jos lapsi tietää mitä omat vanhemmat ajattelevat uskosta.
Luemme perinteisesti "jouluevankeliumin" ennen jouluateriaa. Näin kunnioitetaan joulua ja Jeesuksen syntymää.
Se ei ole poliittisesti korrektia eikä sukupuolisensitiivistä kasvatusta, lapsi voi ahdistua synnytyksestä.
Jeesus ei syntynyt jouluna. Jos luet Raamattua niin et löydä mistään Jeesuksen syntymä päivää. Jos et usko niin katso vaikka vikipediasta joulun alkuperä, ei olekaan Jeesuksen syntymä vaan ihan jotain muuta.
Jeesus syntyi aikana jolloin paimenet vielä veivät lamptaita kedolle, ei jouluna. eli lehtimajajuhlien aikaan joskus lokakuussa
mutta nykyäänhän Jeesuksen syntymäpäivän tilalla hallituksesta asti vietetään Isis-lapsen syntymäjuhlaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai niille saa silti kertoa ja näyttää mihin itse uskoo? Meillä ainakin puhutaan avoimesti uskonnosta ja uskonnoista. Ja myös siitä mihin itse uskon. Miten lapsi voi tehdä mitään päätöstä koskaan, jos uskonasiat vaietaan kuoliaaksi ja leikataan pois koko yhteiskunasta. Mielestäni on hyvä, jos lapsi tietää mitä omat vanhemmat ajattelevat uskosta.
Saanko kertoa lapsilleni jouluna Al.lahista ?
Vierailija kirjoitti:
Luemme perinteisesti "jouluevankeliumin" ennen jouluateriaa. Näin kunnioitetaan joulua ja Jeesuksen syntymää.
Miten autatte köyhiä lapsia?
Kerrotteko lapsille että muilla ei ole lahjoja ja että maailma on täynnä vääräuskoisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi saa erota vanhempiensa uskosta vasta TÄYSI IKÄISENÄ.
Hylkäätkö lapsesi jos hän luopuu uskostaan ja kääntyy m.uslimiksi?
Neitsyen pi.llu repeää..tuska on sanoinkuvaamaton
Jooseppi ei anna haavan parantua vaan pa.nee heti mariaa..kun on saanut luvan.
neitsyys on mennyt synnytyksessä
Mistä sellainen kohta löytyy?
Jeesus syntyy lapsilleni jouluaattona, pelottavaa!