Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko lasten kurittamisessa joku kasvatuksellinen pointti? Jos oli, niin mikä...?

Vierailija
17.12.2019 |

Koska omat vanhemmat oli muuten niin mukavia ja ihania, niin haluaisin ainakin uskoa, että heillä oli joku kasvatuksellinen pointti siinä, että käyttivät ruumillista kurittamista, en vaan ole keksinyt, että miten se muka auttoi kasvattumaan paremmin... Minusta se oli lähinnä vaan noloa, kun nuhtelun tms jälkeen tuli välillä se "haepa vyö"-komento ja sitä sitten. Tätä jatkui ala-asteen lopulle asti, sitten ilmeisesti olin tarpeeksi iso tyttö, että ei sopinut enää kurittaa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppipa kovapäisimmätkin olemaan.

N45

Vierailija
2/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en usko että taas puhut totta. Jos haluut aiheesta keskustella niin voi sen tehdä ilman satuiluakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N45

Millä tavalla he oppivat olemaan?

Vierailija
4/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en usko että taas puhut totta. Jos haluut aiheesta keskustella niin voi sen tehdä ilman satuiluakin.

Mitä kohtaa et usko? Sitäkö, että vanhemmat oli mukavia? Vai että kurittivat? Kyllähän se ristiriitaiselta kuulostaa, mutta muuten olivat kyllä ihan mukavia.

Vierailija
5/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Kunnolla. Riehumatta, raivoamatta ja väittelemättä vastaan.

Eri

Vierailija
6/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Eri

Ihanko totta luulet, että näin oli? Jos tilastojen valossa väkivaltarikollisuus ja rikollisuus kokonaisuudessaan on vähentynyt yhteiskunnassa, niin miten voi sanoa, että kurittamisella oppi olemaan? Aika erikoinen luulo, että väkivalta opettaisi olemaan.

Vierailija
7/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Eri

Oppivatko muka? Kerta tai kaksi riitti, eikä tarvinnut sen jälkeen kättä nostaa?

Vierailija
8/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piru piestiin pois.

Vierailija
9/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten nykyäänkin on nuorisorikollisia, jopa tyttömurhaajia, jos nykypäivän kasvatusmenetelmät tehoavat?

Vierailija
10/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuri ja väkivalta on eri asia. Lapsille voi pitää kuria ilman väkivaltaa. Jos sinua pahoinpideltiin, älä silloin puhu kurittamisesta.

Vierailija
11/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan just sitä et jos joku muu käy päälle niin sitten se lapsena koettu tuska kanavoituu silloin siihen hyökkääjään eli ns kilpi. Moni katsos kun joutuu myöhemmin elämässään väkivallan uhriksi niin he jäätyvät, koska heitä ei lapsena kuritettu. Kuritettu ei jäädy vaan taistelee.

Vierailija
12/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Eri

Ihanko totta luulet, että näin oli? Jos tilastojen valossa väkivaltarikollisuus ja rikollisuus kokonaisuudessaan on vähentynyt yhteiskunnassa, niin miten voi sanoa, että kurittamisella oppi olemaan? Aika erikoinen luulo, että väkivalta opettaisi olemaan.

En luule vaan tiedän. Meitä lapsia oli kuusi, eikä kukaan meistä rikollinen. Oletko kuullut; valhe, emävalhe, tilasto.

Vierailija
13/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhemmat raivostuessaan purkivat pahan olonsa pieksemällä lapsiaan. Meillä ainakin ruumiillista väkivaltaa käytettiin vain, kun vanhemmilla oli muutenkin pinna kireällä.

Vierailija
14/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten nykyäänkin on nuorisorikollisia, jopa tyttömurhaajia, jos nykypäivän kasvatusmenetelmät tehoavat?

Luuletko, että kaikki ihmiset kasvatetaan jotenkin tasapainoisesti? Pointti on se, että rikollisuus ja väkivaltaisuus on vähentynyt. Ei se olisi vähentynyt, jos tolkku olisi yhteiskunnasta kadonnut hakkaamisen myötä.

Kannattaa muuten lukea vankipopulaation taustoista, ovat varsin yhteneväiset. Usein heillä on taustalla lapsuudessa koettua väkivaltaa.

Vierailija
15/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Eri

En luule vaan tiedän. Meitä lapsia oli kuusi, eikä kukaan meistä rikollinen. Oletko kuullut; valhe, emävalhe, tilasto.

No nyt kun olet päässyt sanomaan tuon kliseen, niin millä selität rikollisuuden ja väkivaltaisuuden vähenemisen?

Vierailija
16/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Eri

Oppivatko muka? Kerta tai kaksi riitti, eikä tarvinnut sen jälkeen kättä nostaa?

Juuri näin, kerta tai kaksi riitti. Ei ollut jatkuvaa perhehelvettiä.

Vierailija
17/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Eri

No nyt kun olet päässyt sanomaan tuon kliseen, niin millä selität rikollisuuden ja väkivaltaisuuden vähenemisen?

Tilastoilla.

Vierailija
18/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Vuorisen Malta- ja Espanja-kirjoissa on käsitelty tätä aihetta. Siellä edelleen lyödään lapsia herkemmin kuin täällä Suomessa. Ja Juhan mukaan sellaisen katsominen sivusta tekee pahaa. Jokin on siis muuttunut täällä asenneilmapiirissä.

Vierailija
19/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on! Tuollaisen kasvatuksellisen toiminnan pointit:

1. Lapsen lyöminen saa lapsen kunnioittamaan vanhempiaan.

2. Lapselle huutaminen saa lapsen kunnioittamaan vanhempiaan.

3. Lapsen pilkkaaminen saa lapsen kunnioittamaan vanhempiaan.

4. Lapsen nolaaminen saa lapsen kunnioittamaan vanhempiaan.

5. Lapsen alituinen vainoaminen ja tallominen ja lyttääminen ja kyttääminen saa lapsen kunnioittamaan vanhempiaan.

Että silleen! Tietysti!

Mua vanhemmat kohteli aina tuolla lailla, mutta mä en silti kunnioita mun vanhempia. Johtuu siitä että mun vanhempien mielestä mä olen erityisen hankala ja itsepäinen ihminen. Mutta siis tuo kasvatustekniikka saa aina varmasti lapsen kunnioittamaan vanhempiaan jos lapsi ei ole narsisti niinkuin minä. Ilmeisesti olen narsisti, niin ainakin vanhempani koko suvulle toitottivat sen jälkeen kun olin pistänyt välit poikki.

Varmaan vanhempani saavat kunnioitusta muilta ihmisiltä. Ovat niin hurjan kunniallisia ihmisiä.

Tärkeintä lasten kasvatuksessa on kunnia! Eläköön!

Vierailija
20/28 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on! Tuollaisen kasvatuksellisen toiminnan pointit:

1. Lapsen lyöminen saa lapsen kunnioittamaan vanhempiaan.

2. Lapselle huutaminen saa lapsen kunnioittamaan vanhempiaan.

3. Lapsen pilkkaaminen saa lapsen kunnioittamaan vanhempiaan.

4. Lapsen nolaaminen saa lapsen kunnioittamaan vanhempiaan.

5. Lapsen alituinen vainoaminen ja tallominen ja lyttääminen ja kyttääminen saa lapsen kunnioittamaan vanhempiaan.

Että silleen! Tietysti!

Mua vanhemmat kohteli aina tuolla lailla, mutta mä en silti kunnioita mun vanhempia. Johtuu siitä että mun vanhempien mielestä mä olen erityisen hankala ja itsepäinen ihminen. Mutta siis tuo kasvatustekniikka saa aina varmasti lapsen kunnioittamaan vanhempiaan jos lapsi ei ole narsisti niinkuin minä. Ilmeisesti olen narsisti, niin ainakin vanhempani koko suvulle toitottivat sen jälkeen kun olin pistänyt välit poikki.

Varmaan vanhempani saavat kunnioitusta muilta ihmisiltä. Ovat niin hurjan kunniallisia ihmisiä.

Tärkeintä lasten kasvatuksessa on kunnia! Eläköön!

Hienoa, olet oppinut ainakin liioittelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi