Meinaatko syödä tänä jouluna joulutorttuja ja nopeuttaa osaltasi ilmastonmuutosta ja ohittaa hyvällä omallatunnolla kaikki ihmisoikeusloukkauskysymykset joita palmuöljyn tuotantoon liittyy?
Kommentit (16)
Pitääpä tarkistaa onko leivontamargariinissani palmuöljyä.
Ostan vain voitaikinaa, maistuu paremmalta ja tuen samalla kotimaista maataloutta. Suomalaista lehmää on turha syyttää ilmastonmuutoksesta, nurmenviljely sitoo hiiltä.
Vierailija kirjoitti:
Toisessa näkyi olevan, toisessa ei. Pitääkin laittaa palautetta, onko tulossa muutosta. Hyvä, että mainitsit, en olisi edes tajunnut muuten katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Toki jos valmistat taikinan itse, voit myös vaikuttaa siihen mitä suuhusi laitat
Aion syödä voitaikinasta tehtyjä torttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jos valmistat taikinan itse, voit myös vaikuttaa siihen mitä suuhusi laitat
Saa voitaikinasta leivottuja torttuja kaupastakin.
Eri
teen rahka-voitaikinan, kuten aina
Joulutortuthan muistuttavat hakaristiä ja nyt ne pilaa ilmastonkin. Saatanallinen keksintö koko torttu. Vain na ts it ja per su ras is tit syövät niitä.
Olen ostanut voitaikinaa jo pari vuotta, kuten boikotoinut kaikkea muutakin palmuöljykamaa, ruoassa käytän vain voita ja rypsiöljyä. Oliiviöljy kelpaa myös, mutta en ole maun fani. Sieluani lämmitti todella, kun viime kauppareissulla bongasin popparipaketista "Ei palmuöljyä" -leiman. Oli pakko ostaa ihan vain sen leiman takia yksi. Se, että palmuöljyttömyydestä on tulossa kilpailuvaltti, kertoo jo asenteiden muutoksesta.
Oon joulutorttuja puputtanut hyvällä omallatunnolla jo pitkälti toista viikkoa ja jatkan aina vuoden vaihteeseen asti. Kiitos vain kysymästä, haenpa lisää :) Piparia kans.
Käytän vain komisariopalmuöljyä tortuissani, pahanijulmuöljyä välttelen.
Vierailija kirjoitti:
Ostan vain voitaikinaa, maistuu paremmalta ja tuen samalla kotimaista maataloutta. Suomalaista lehmää on turha syyttää ilmastonmuutoksesta, nurmenviljely sitoo hiiltä.
Ei sido.
Vierailija kirjoitti:
teen rahka-voitaikinan, kuten aina
Teen kerma-voitaikinaa kuten aina.
Myös kaikissa pipareissa on palmuöljyä.
Kyllä