Te jotka sanotte että kristinusko on kopsattu muista uskonnoista...
Miksi ihmeessä uskotte kaiken ilman mitään kritiikkiä? Aina kun olen tarkistanut jonkun väitteen niin se on paljastunut valheeksi.
Mutta tuotahan ateistit eivät tee vaikka ovat olevinaan niin muita älykkäimpiä ja sofistikoituneita vaan uskovat kaiken mitä dawkins sanoo ja skepsis ry:n lehdessä lukee.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Ap, minkä verran olet opiskellut yleistä teologiaa? En itse lähde keskustelemaan kristinuskosta ihmisten kanssa, jotka eivät ole opiskelleet edes sen perusteita yliopistossa tai avoimessa yliopistossa.
Oon lukenut satoja kirjoja uskonnoista. Kirjastosta niitä löytää.
Ap, oletko käynyt Roomassa? Siellä on Mithran temppeli. Tunnetko mithralaisuuden? Kilpaili aikoinaan kristinuskon kanssa. Oli samoja elementtejä, kuten mm. talvipäivänseisauksen aikaan syntynyt miespuolinen jumala, mutta poliittisesti hävisi kristinuskolle, koska oli sotilaiden ja miesten uskonto. Suosittelen kuitenkin vierailemaan siellä temppelissä ja tutustumaan kyseiseen uskontoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, minkä verran olet opiskellut yleistä teologiaa? En itse lähde keskustelemaan kristinuskosta ihmisten kanssa, jotka eivät ole opiskelleet edes sen perusteita yliopistossa tai avoimessa yliopistossa.
Oon lukenut satoja kirjoja uskonnoista. Kirjastosta niitä löytää.
Mutta oletko opiskellut yleistä teologiaa? Aivan eri asia.
Minusta on ihan ymmärrettävää ja hyväksyttävää pyrkiä löytämään turvallisuuden tunnetta ja lohtua uskonnosta. Itsekin haluaisin pystyä siihen. Mutta jos se usko ei kestä tieteellistä opiskelua ja tutkimusta ja tarkastelua jne, niin silloin sitä ei ainakaan kannata yrittää tyrkyttää muille. Itsehän voi uskoa sisimmässään vaikka yksisarvisiin.
Kristinusko on Jumalan ainutlaatuinen Rakkauden lahja koko Luomakunnalle.
Se on täysin omanlainen.
Tämäpä oli hyvä läppä!
Raamatun, eli kristinuskon pyhän kirjan, vanhin osa, vanha testamentti, on koottu juutalaisten pyhistä kirjoituksista.
Raamattu on yksi islaminuskon pyhistä kirjoista, vaikkakaan ei yhtä pyhä kuin Koraani.
t. uskonnontunneilla hereillä ollut