Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastani haukutaan koulussa osuuspankin merkiksi :( hörökorvaleikkaus vai ei?

Vierailija
17.12.2019 |

11v tyttö. Koulumatkoilla ja koulussa pilkataan häntä osuuspankin merkiksi. Tyttö sanoo itse että haluaisi leikkaukseen sillä ehdolla ettei se ole kovin kivulias. Kannattaako mennä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Siis jos oikeasti ovat pahat.

Vierailija
2/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kannattaa. Elämme ihanassa ajassa, jossa pikkuruisilla leikkauksilla voimme korjata Luojan virheet kehoissamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, sillä elämä on julmaa, jos poikkeaa jotenkin muista.

Vierailija
4/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kommentoivat toisinaan toistensa ulkonäköä negatiivisesti. Tällainen toki satuttaa.

Esim. Sara Chafakilla on hieman ulkonevat korvat.  Kaunis.

Toivottavasti lapsi oppii hyväksymään myös korvansa.

Vierailija
5/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö itse haluaa, niin kyllä minusta kannattaa mennä. Itseäni myös kiusattiin hörökorvista, mutta minä en missään nimessä halunnut leikkausta, halusin pitää oikeuteni olla juuri sellainen kun olen. Äitini yritti lahjoa ja pakottaa, mutta minä pysyin tiukkana, että minua ei silvota siksi että jotkut kiusaajat on typeriä. Jouduin lääkäriinkin asti arvioitavaksi mutta lääkäri oli sitä mieltä että vastoin ikäiseni (olin muistaakseni 12) tahtoa ei leikata. Eipä niistä korvista ole koskaan mitään haittaa ollut, persoonallinen kiva piirre mielestäni. Mutta tosiaan, toiset haluaa sellaisista eroon ja heillä on siihen oikeus. Ei kaikki ole sen luontoisia että ei välitä paskaakaan toisten ihmisten kommenteista ja nälvinnästä.

Vierailija
6/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että kuulehan siipimutterini, leikkaukset ovat kalliita.

Vierailija
7/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on myös pottunenä, niin kannattaa kysäistä saako leikkauksista paljousalennusta jos teetättää enemmän kerralla!

Vierailija
8/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankin merkki :DDD Nykyajan muksut on kekseliäitä.

Vierailija
9/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksen saa edullisesti julkisella, jos selkeät hörökorvat. Lapsille tehdään kyllä. Kai yleisimpiä leikkauksia lapsille..? Kipuihin saa lääkkeet ja eihän se hurjan iso leikkaus ole että varmasti kivut on täysin siedettävät ja loppuvat nopeasti.

Itse veisin lääkärille arvioon jo heti huomenna.

Vierailija
10/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leikkauksen voisi jo tehdä paikallispuudutuksessa niin harkitsisin vakavasti jos lapsi itse toivoo sitä.

Meillä ei leikkausta ole harkittu, mutta jos lapsi itse sitä alkaa toivoa tosissaan, niin sitten kunhan ei tarvii nukuttaa. Leikkauksissä riskinsä tietty aina, nukutus kosmeettisen muutoksen takia on mulle henkilökohtaisesti liian iso riski.

Toki lapsen kanssa kannatta apuhua siitä, että korvien laikkaaminen ei välttämätttä lopeta liusaamista, jopa päinvastoin, sit voi olla "kauneusleikkauksessa käynyt" koulussa forever.

Joten itse ehkä selvittäisin ketkä haukkuu, olisin yhteydessä kouluun ja noiden vanhempiin ja jopa kutsuisin nuo haukkujat vanhempineen meille ja pitäisin tiukan puhuttelun kiusaajille.

Mun arvoasteikossa kiusaajat on niin syvällä pohjalla kuin vain voi olla ja työssänikin joudun tilanteita selvittelemään, joten ehkä otetta asiaan on tavanomaista enemmän.

Vierailija
11/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko jossain landella? Ulkonäöstä kiusaaminen osuuspankki viittaavat siihen

Vierailija
12/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos leikkauksen voisi jo tehdä paikallispuudutuksessa niin harkitsisin vakavasti jos lapsi itse toivoo sitä.

Meillä ei leikkausta ole harkittu, mutta jos lapsi itse sitä alkaa toivoa tosissaan, niin sitten kunhan ei tarvii nukuttaa. Leikkauksissä riskinsä tietty aina, nukutus kosmeettisen muutoksen takia on mulle henkilökohtaisesti liian iso riski.

Toki lapsen kanssa kannatta apuhua siitä, että korvien laikkaaminen ei välttämätttä lopeta liusaamista, jopa päinvastoin, sit voi olla "kauneusleikkauksessa käynyt" koulussa forever.

Joten itse ehkä selvittäisin ketkä haukkuu, olisin yhteydessä kouluun ja noiden vanhempiin ja jopa kutsuisin nuo haukkujat vanhempineen meille ja pitäisin tiukan puhuttelun kiusaajille.

Mun arvoasteikossa kiusaajat on niin syvällä pohjalla kuin vain voi olla ja työssänikin joudun tilanteita selvittelemään, joten ehkä otetta asiaan on tavanomaista enemmän.

Mulla on leikattu hörökorvat. Olin jotain seiskalla kun ne alkoivat mua itseäni vaivata, koskaan en muista niistä minua kiusatun. Äiti varasi ajan tk-lääkäriin ja sieltä keskussairaalaan. En muista kauanko kesti ekasta käynnistä leikkaukseen. Mua ei nukutettu, eli puudutuksessakin kyllä tehdään.

Sairaalassa olin joitain päiviä, tarkkaan en muista kauanko. En tiedä miten nykyään, kun mulle tehtiin 80-luvulla. Muistan sen hetken, kun kipulääkitys häipyi, silloin oli teki kipeää ja oli huono olo, mutta ei se ylitsepääsemätöntä ollut.

Suosittelen, koskaan ei ole korvat vaivanneet ulkoisesti mun mieltä sen jälkeen.

Vierailija
13/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten se kiusaaminen vasta alkaakin, kun kiusaajat ja kaikki saa tietää että kiusaamisen takia hän kävi hörökorvaleikkauksessa.

Jos käy leikkauksessa, niin sitten heti kun on parantunut niin olisi hyvä muuttaa niin pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä.

Itselläni oli pienenä hörökorvat ja olin niistä epävarma, mutta aikuisena korvani ovat loistavat mielestäni enkä muuttaisi mitään. Niin se vain kasvaessa muuttuu, tai mieli muuttuu, tai itsetunto parantuu.

Vierailija
14/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne monet vanhemmatkin niitä höriksiä naureskelee. Ei välttämättä ota vakavasti tiukkoja puhutteluja.

Vierailija
15/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M 50vee kirjoitti:

Lapset kommentoivat toisinaan toistensa ulkonäköä negatiivisesti. Tällainen toki satuttaa.

Esim. Sara Chafakilla on hieman ulkonevat korvat.  Kaunis.

Toivottavasti lapsi oppii hyväksymään myös korvansa.

Niin Saralla on nykyisin hieman ulkonevat korvat. Näyttäisi kuitenkin että missivuoden jälkeen on leikkauttanut niitä koska eivät hörötä yhtä paljon. Jos on lähtenyt muokkaamaan itsensä leikkauksilla lähes tunnistamattomaksi niin meinaatko että ei ole antanut koskea korviinsa ?

Vierailija
16/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaisin vetämään räkättäjää turpaan

Vierailija
17/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisethan voi peittää hörökorvat hiuksilla, ei oikein ole mitään ongelmaa hörökorvista, jos vain siis pitää pitkiä hiuksia.

Vierailija
18/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jessus. Voidaan kiusata ties mistä. Hörökorvista senkin jlk ku niitä ei ole enää, tai vaikka hörökorvista ilman mitään hörökorvia ensinkään. Tai lautatisseistä. Tai pottunenästä. Kiusaajienko perässä itseään pitäis leikellä? Tai hui kauhistus! Jos mitään oikeata syytä ei edes olisi, niin arvatkaa mitä? Sellaiset keksitään! Mustamaalataan tai juorutaan jostain mikä ei ole totta, tai sitä ei ole tapahtunut. Eikö se riitä, mitä mieltä itselleen rakkaat ihmiset ovat? Rakastavat toivottavasti sellaisena kuin on. Korvineen kaikkineen. Ei muuta ku rikosilmoitus poliisille. Loppuu meinaan kiusaaminen siihen paikkaan.

Vierailija
19/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsena hörökorvat, mutta ei ole enää haitaksi asti. Tilanne voi siis muuttua itsekseen. Sikäli ”ilmavissa” korvissa on myös hyviä puolia: hiukseni näyttävät tuuheammilta, korvantaukset eivät tule likaiseksi ja kuulen paremmin kuin muut. 😄

Vierailija
20/31 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörökorvat on tosi ihanat ja minusta on hauska että meitä on monenlaisia. Kaikki yhtä kauniita :)

Kiusaajat on kus.ipäitä ja kyllä keksii aina jonkin syyn. Jos se ei ole hörökorvat, se on nenän muoto tai puhetapa tai nimi tai... lopulta jotain jota ei voi korjata. Kyse ei ole kiusatusta tai mistään tämän ominaisuudesta, vaan siitä, että kiusaajat ovat sadistipaskoja. SIIHEN pitäisi puuttua.

Mutta... jos pikku leikkauksella voi säästää lasta edes hieman, niin kannatan kyllä. Vaikka onkin surullista, että annamme pikkusielujen painaa meidät kaikki samaan muottiin.

Kyllähän sitä sitten voi, jos onnistuu kasvattamaan terveen itsetunnon ja ymmärtää miten ihmeellisen ainutkertainen ja täydellinen on omana itsenään, korjauttaa ne aikuisena takaisin hienon näköisiksi.