Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina kun koen epävarmuutta parisuhteessa, lopetan syömisen

Vierailija
17.12.2019 |

Olen nyt 32-vuotias nainen. En ole koskaan ollut lihava, vaikken kyllä myöskään langanlaiha. Ollessani 16-vuotias, eräs mies sanoi minulle, että en ole hänelle tarpeeksi hoikka. Tästä jäi minulle jonkinlainen trauma, jonka olen tajunnut vasta nyt.

En koskaan koe tarvetta kontrolloida syömisiäni hyvässä suhteessa. Olen silloin yleensä myös hiukan pyöreämpi, mutta itsetuntono on hyvä. Sen sijaan aina, siis AINA deittaillessa ja epävarmana asetan itselleni kilomäärän, joka pitää tiputtaa ennen näitä ja näitä treffejä. Sitten kun suhde päättyy, oletan sen johtuvan siitä, että olen LIHAVA. Vaikka järjellä tiedän, ettei näin ole.

Nytkin olen viimeisen kuukauden ajan syönyt päivässä vain ruisleivän ja yhden lämpimän aterian. Paitsi jos olemme käyneet treffeillä syömässä, silloin toki syön mitä voin. Usein kuitenkaan en pysty, koska tulee pahoinvointi tai ajattelen pömpöttävää vatsaani.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jutellut asiasta lääkärille tai psykologille? Veikkaisin että siitä voisi olla apua.

Vierailija
2/5 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ongelma syömisen kanssa, mutta toisin kuin sinä, minä alan syödä. Jos olen epävarma, syön aivan holtittomasti ja paino nousee. Jos taas menee hyvin, syöminenkin sujuu hyvin.

Vaikeita asioita, en osaa auttaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin tämän kunnolla ihan vasta nyt. Ainahan sen on tiennyt, koska tietoisestihan minä valitsen sen näännytyksen, mutta nyt vasta tajusin kuvion. Ja sen, mistä se johtuu. Hakeudun myös sellaisten miesten seuraan, jotka korostavat sitä hoikkuuden arvoa. Tajusin senkin.

Vierailija
4/5 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon nainen pitää linjoistaan huolta.

Vierailija
5/5 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisen rajoittamisesta tulee kontrollin tunne, siksi ainakin ite rajoitan välillä.