Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen uusi omii lapsemme jouluna

Vierailija
17.12.2019 |

Viime vuonna vietimme joulua yhdessä exän ja lapsen kanssa. Tänä vuonna mies haluaa viettää joulua "uuden perheensä" kanssa niin, että lapsemme olisi tämän viikon ja aattoon asti siellä ja joulupäivänä vaihto. Aluksi se sopi minulle, mutta nyt on alkanut ärsyttää. Kysyin puhelimessa lapselta haluaako viettää joulua kotona vai uudessa paikassa ja lapsi sanoi, että haluaisi olla jouluna kaikkien kanssa yhdessä. Se ei tietenkään ole mahdollista ja olisi outoa. Minusta tuntuu, että lapsi haluaisi mieluiten viettää joulua kotona meidän porukassa. Mies kuitenkin haluaa viettää joulua uuden naisystävänsä ja hänen lastensa kanssa ja pitää lapsen joulun yli. Se on alkanut nyt ärsyttää todella paljon ja uskon uuden manipuloineen miestä tähän koska viime vuonna me vietimme jouluaattoa minun luonani. Naisella on myös lapsia ja lapsemme ahdistuu siellä vieraista ihmisistä ja metelistä. En kuitenkaan halua enää perua tai muuttaa suunnitelmia koska mies on alkanut pitää minua epäluotettavana. Mitä jos lapsi ei kuitenkaan halua olla siellä jouluna? Asun lähellä, joten pääsen kyllä hakemaan jos hänelle tulee ikävä tai käymään itse. Miten saisin oltua lapsen kanssa jouluna?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä luoja. Käyttäkää ihmiset ehkäisyä, jooko.

Vierailija
22/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän avata asiaa vielä niin, ettei meitä tunnisteta.

Yritän pysyä sopimuksessa, mutta epäilen, että uudella on ollut näppinsä tässäkin asiassa koska miksi muuten mies olisi ehdottanut tällaista? Tilanne on aivan hullu ja lapset ovat eriarvoisessa asemassa kun naisen lapset ovat siellä aina eikä heillä ole omaa isää ja meidän lapsemme vain puolet ajasta ja hän joutuu olemaan ilman omaa isäänsä tai äitiänsä vuoroviikoin. Siksi yritin varmistaa lapselta missä hän viettäisi joulun mieluiten koska arvelin, että meidän kanssamme olisi paras. Tajuan nyt, että ei ollut reilua kysyä lapselta.

Ihmettelen vain mitä mies näkee uudessa. Mies välittää pelkästä ulkonäöstä ja tekee mitä vain uusi keksii pyytää vaikka nainen on vain tekopirteä mielistelijä. Mies myös toivoi aikoinaan useampaa lasta ja on nyt alkanut isäpuoleksi näille toisen miehen lapsille.

Myönnän olevani mustasukkaista tyyppiä ja terapeuttinikin on sanonut, että minun ei pitäisi epäillä pahoja asioita muista. Hän kuitenkin sanoi, että kateellisuus on myös luonnollinen asia joskus. Olin ajatellut viettää joulua lapsen kanssa tapanina, mutta se ei silti tunnut enää samalta kun koko perhe ei ole yhdessä. Ajattelin kysyä mieheltä haluaisiko hän tulla vähäksi aikaa kylään niin lapsi saisi senkin kokemuksen jouluna. Onko se mielestänne parempi idea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui! Ei ikinä miestä, jolla on lapsia ja ex!

Vierailija
24/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Yritän pysyä sopimuksessa, mutta epäilen, että uudella on ollut näppinsä tässäkin asiassa koska miksi muuten mies olisi ehdottanut tällaista? Tilanne on aivan hullu ja lapset ovat eriarvoisessa asemassa kun naisen lapset ovat siellä aina eikä heillä ole omaa isää ja meidän lapsemme vain puolet ajasta ja hän joutuu olemaan ilman omaa isäänsä tai äitiänsä vuoroviikoin. Siksi yritin varmistaa lapselta missä hän viettäisi joulun mieluiten koska arvelin, että meidän kanssamme olisi paras. Tajuan nyt, että ei ollut reilua kysyä lapselta.

Ihmettelen vain mitä mies näkee uudessa. Mies välittää pelkästä ulkonäöstä ja tekee mitä vain uusi keksii pyytää vaikka nainen on vain tekopirteä mielistelijä. Mies myös toivoi aikoinaan useampaa lasta ja on nyt alkanut isäpuoleksi näille toisen miehen lapsille.

Myönnän olevani mustasukkaista tyyppiä ja terapeuttinikin on sanonut, että minun ei pitäisi epäillä pahoja asioita muista. Hän kuitenkin sanoi, että kateellisuus on myös luonnollinen asia joskus. Olin ajatellut viettää joulua lapsen kanssa tapanina, mutta se ei silti tunnut enää samalta kun koko perhe ei ole yhdessä. Ajattelin kysyä mieheltä haluaisiko hän tulla vähäksi aikaa kylään niin lapsi saisi senkin kokemuksen jouluna. Onko se mielestänne parempi idea?

Yritä nyt sinäkin päästä exästäsi eroon. Lapsi viettää joulun isän luona niin kuin olette sopineet ja piste. Älä hämmennä lasta enää enempää, älä yritä muuttaa sovittua äläkä varsinkaan ruinaa exää luoksesi.

Vierailija
25/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kysyä miestä vierailemaan teillä Tapanina, mutta älä mene lupaamaan lapselle mitään, hän ei varmaankaan tule. Kuulostat aika stressaantuneelta. Yritä levätä nyt oma lapsivapaa viikkosi ja vietä sitten mukava joulu lapsesi kanssa kun hän on luonasi. Älä huolehdi ex-miehesi suhteesta ja asioista. Lapsella on varmasti mukava joulu sielläkin ja ehtii viettämään sitä myös sinun kanssasi. Lapsille ei ole niin merkityksellistä osuvatko juhlat oikealle päivälle.

Vierailija
26/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Ei ole. Teette ihan sen mukaan minkä olette jo sopineet. Eikä mies tietenkään enää tule luoksesi, vaikka pyytäisitkin.

Vierailija
27/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioerolapsilla ei ole itsemääräämisoikeutta. Ne viettää joulut ja muut pyhät siellä, minne heidät on määrätty. Ihan sama, mitä he itse haluaisivat

Vammaisillakin on parempi IMO, kuin erolapsilla

Vierailija
28/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioerolapsilla ei ole itsemääräämisoikeutta. Ne viettää joulut ja muut pyhät siellä, minne heidät on määrätty. Ihan sama, mitä he itse haluaisivat

Vammaisillakin on parempi IMO, kuin erolapsilla

Jaa että ydinperheen lapset sitten aina päättävät missä joulunsa viettävät....

Vierailija
29/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi lapselle sysätä vastuuta siitä, miten joulu järjestettäisiin. Turha kysellä tuollaista lapselta, koska ei ole hänen vastuullaan eikä päätettävissä. Aikuiset sopii tuollaiset ja sovitussa pysytään.

Vierailija
30/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis milloin se vaihto oli? Ensin oli joulupäivänä ja sitten joulun jälkeen. Provo?

Vierailija
31/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis milloin se vaihto oli? Ensin oli joulupäivänä ja sitten joulun jälkeen. Provo?

Lapsen on vissiin tarkoitus olla tämä viikko ja ja aatto (24.) isänsä luona ja vaihto joulupäivänä (25.). Tapaninpäivänä (26.) ap viettää omaa joulua lapsen kanssa. Ja toivottavasti on provo! :D

Vierailija
32/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joko provo tai sitten täysin kiinni vielä lapsen isässä. Ilmeisesti elättelee salaa toiveita yhteen palaamisesta?

Käyttää kyllä huolestuttavan paljon aikaa ja energiaa exän nyxän aikeiden ja motiivien pohtimiseen.

Anna ap lapsellesi rauhallinen joulu isänsä kanssa, se on varmasti lapselle tärkeää. Sitä miestä et enää takaisin saa, hän on mennyt eteenpäin ja elää arkea uuden puolison kanssa. Lapsenne on osa hänen perhettään, mutta sinä et.

Jos sinulla kerran on terapeutti, niin ole kiltti ja käsittele tämä asia hänen kanssaan. Älä kaada omia tunteitasi lapsesi tai eksän uuden puolison niskaan.

Anna asioiden nyt olla. Vietä rauhassa joulua ja ole kiitollinen että lapsella on kaksi rakastavaa vanhempaa ja kaksi turvallista kotia.

Vierailija
33/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen on vissiin tarkoitus olla tämä viikko ja ja aatto (24.) isänsä luona ja vaihto joulupäivänä (25.). Tapaninpäivänä (26.) ap viettää omaa joulua lapsen kanssa. Ja toivottavasti on provo! :D

Mieshän haluaa pitää lapsensa joulun yli, niin tuossa lukee.

Vierailija
34/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sanot, että "lapsi haluaisi viettää aikaa meidän porukassa". Missä. Porukassa?? Onko SULLAkin uusi mies? Hahhah. Miksi sä mietit exän uutta kumppania, kun Sullakin on jo uus porukka siellä?

Ja kuulostaa nyt että keksit lapsen puolesta asioita. Mikä meteli ja vieraita ihmisiä siellä exällä nyt on. Juurihan sanoit että lapset on varhaisteinejä. Ei ne mitään mekasta. Ja miten lapsi ei muka kestäisi toisten ihmisten ääniä. 😂

Lapsesi on luultavasti tutustunut jo näihin uuden naisen lapsiin. Ei ne mitään vieraita ole.

Vierailija
35/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Meillä on vuoroviikkosopimus ja lapsemme on tämän viikon isällään ja sen uudella. Ensi viikko olisi ollut minun viikkoni, mutta mies kysyi että voiko lapsi olla tänä jouluna heidän kanssaan. Hämmennyin siitä koska viime jouluna mies tuli aatoksi minun luokseni ja olin kuvitellut, että niin tänäkin jouluna. Suostuin kuitenkin koska meidän on ollut vaikea sopia asioista. Nyt kuitenkin harmittaa, että sovimme tällä tavalla emmekä vietä joulua niinkuin viime vuonna.

No sano exällesi että pahoittelet, mutta muutit mieltäsi ja on parempi sittenkin mennä sopimuksen mukaan ja että hänen vuoronsa olla lapsen kanssa on sitten ensi jouluna. On ihan ok muuttaa mieltään ja sopimus on sinun puolellasi. Exäsi ei tule nyt sinun luoksesi viettämään joulua (tietenkään), koita hyväksyä asia.

Vierailija
36/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erottaa lapsen tarpeet sinun omista tarpeista. On ihan ok sinun olla surullinen, että lapsen ja exsän sijaan vietätkin joulun hieman eri tavalla tällä kertaa, mahdollisesti yksin? Se ei kuitenkaan tarkoita, että lapsella tulisi olemaan ikävä joulu. Hän on nyt osa kahta eri perhettä ja rakentaa perinteitä ja siteitä siihen toiseen perheeseen, johon sinä et varsinaisesti kuulu. On täysin luonnollista, että ex ja uusi kumppani haluavat viettää joulun "oman perheen" kesken ja sinä et siihen kuvioon kuulu. 

Vierailija
37/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa se uusi nainen omi lapsesi?

Vierailija
38/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Meillä on vuoroviikkosopimus ja lapsemme on tämän viikon isällään ja sen uudella. Ensi viikko olisi ollut minun viikkoni, mutta mies kysyi että voiko lapsi olla tänä jouluna heidän kanssaan. Hämmennyin siitä koska viime jouluna mies tuli aatoksi minun luokseni ja olin kuvitellut, että niin tänäkin jouluna. Suostuin kuitenkin koska meidän on ollut vaikea sopia asioista. Nyt kuitenkin harmittaa, että sovimme tällä tavalla emmekä vietä joulua niinkuin viime vuonna.

No sano exällesi että pahoittelet, mutta muutit mieltäsi ja on parempi sittenkin mennä sopimuksen mukaan ja että hänen vuoronsa olla lapsen kanssa on sitten ensi jouluna. On ihan ok muuttaa mieltään ja sopimus on sinun puolellasi. Exäsi ei tule nyt sinun luoksesi viettämään joulua (tietenkään), koita hyväksyä asia.

No just...on ihan ok pompotella lasta paikasta toiseen kun AIKUINEN muuttaa mielensä?!

Vierailija
39/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin vähän väärin eli mies siis haluaa pitää lapsen joulunaaton vaikka se on jo minun viikkoani, mutta ei koko pyhien yli. Minulla on myös akuuttinumero ja ajattelin soittaa siihen kohta jos ahdistus muuttuu ylivoimaiseksi. Harmittaa, etten terapeutin kanssa käynyt tätä asiaa niin tarkasti läpi koska nyt tuntuu todella vaikealta hyväksyä miehen ja lapsen joulunvietto muualla. Olen aloittanut terapian koska minulla on puhjennut tiettyjä mielenterveysongelmia eron jälkeen.

Tiedän, että mustasukkaisuus on minulle ongelma. En ole saanut elämääni täysin kasaan miehen lähdettyä ja olen vähän niinkuin tyhjän päällä ja joulu ahdistaa nyt kun olen yksin ja tuntuu, että kaikki muut viettävät sitä perheineen ja ovat rakkaidensa kanssa. Minulla ei ole uutta miesystävää vaan tarkoitin toivovani, että voisimme viettää joulua vanhalla meidän porukalla eli kolmestaan. Se taitaa olla täysin mahdoton ajatus enkä enää halua muuttaa sopimusta. Terapeuttini on sanonut, ettei minun kannata nyt etsiä uutta miestä.

En osaa oikein olla pelkästään yksin ja haaveilen kyllä joskus, että saisin vanhan perheen takaisin. Se ei kuitenkaan ole enää mahdollista koska mies on sanonut, että ei tunne enää mitään sellaista ja haluaa olla vain ystäviä. En halua pilata kenenkään joulua ja yritän ymmärtää mikä on paras tapa. Tuntuu vaan todella pahalta olla yksin ja ulkopuolinen. En tiedä miten saisin muuta ajateltavaa.

Vierailija
40/50 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Sanoin vähän väärin eli mies siis haluaa pitää lapsen joulunaaton vaikka se on jo minun viikkoani, mutta ei koko pyhien yli. Minulla on myös akuuttinumero ja ajattelin soittaa siihen kohta jos ahdistus muuttuu ylivoimaiseksi. Harmittaa, etten terapeutin kanssa käynyt tätä asiaa niin tarkasti läpi koska nyt tuntuu todella vaikealta hyväksyä miehen ja lapsen joulunvietto muualla. Olen aloittanut terapian koska minulla on puhjennut tiettyjä mielenterveysongelmia eron jälkeen.

Tiedän, että mustasukkaisuus on minulle ongelma. En ole saanut elämääni täysin kasaan miehen lähdettyä ja olen vähän niinkuin tyhjän päällä ja joulu ahdistaa nyt kun olen yksin ja tuntuu, että kaikki muut viettävät sitä perheineen ja ovat rakkaidensa kanssa. Minulla ei ole uutta miesystävää vaan tarkoitin toivovani, että voisimme viettää joulua vanhalla meidän porukalla eli kolmestaan. Se taitaa olla täysin mahdoton ajatus enkä enää halua muuttaa sopimusta. Terapeuttini on sanonut, ettei minun kannata nyt etsiä uutta miestä.

En osaa oikein olla pelkästään yksin ja haaveilen kyllä joskus, että saisin vanhan perheen takaisin. Se ei kuitenkaan ole enää mahdollista koska mies on sanonut, että ei tunne enää mitään sellaista ja haluaa olla vain ystäviä. En halua pilata kenenkään joulua ja yritän ymmärtää mikä on paras tapa. Tuntuu vaan todella pahalta olla yksin ja ulkopuolinen. En tiedä miten saisin muuta ajateltavaa.

No hyvä, että tulit sentään järkiisi sen asian suhteen, että sopimusta ei muuteta enää. Olit kyllä ihan hassu, että ajatuksissasi olisitte viettäneet joulun kolmisin exäsi ja lapsesi kanssa. Onneksi tajusit asian nyt. Joko vietät nyt joulun yksin tai keksit jotain ihan muuta. Ei sun edes tarvitse edes erityisesti mitenkään joulua viettää, yksi päivä se vain on muiden joukossa. Varmasti tuntuu pahalta, mutta kyllä sinä tämän kestät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän