Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi erosit kirkon jäsenyydestä?

Vierailija
17.12.2019 |

Oliko syynä raha vai Päivi?

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vastaustani ei hyväksytä, pitänee yrittää eri sanoin.

Vierailija
102/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle: Kun kerta kaikkiaan hiffasi sen, että uskonnoilla ei ole ainoatakaan kivikovaa faktaa väitteidensä tueksi.

Ennenkin minulla oli ollut tieteellinen maailmankuva, joka sinetöityi erolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästösyistä. Miksi maksaa tuollaisesta.

Vierailija
104/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko kristittyjen Jumalaan. Kuuluin kirkkoon, koska vanhempani olivat minut kirkon jäseneksi kastaneet.

Vierailija
105/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta, koska se alkoi politikoimaan ja toimimaan jopa järjestäytyneen yhteiskunnan edun vastaisesti. Yksittäisenä viimeisenä niittinä oli Kirkko&Kaupunki -lehden julkaisema pilakuva, jossa Perussuomalaiset esitettiin ihmisiä elävänä polttavina murhaajina ja erityisesti ko. lehden päätoimittajan suhtautuminen ko. kuvan julkaisuun. En tarvitse kirkkoa, joka pyrkii jakamaan kansaa ja lisäämään vastakkainasettelua jopa ilmiselvän vihapuheen keinoin.

Vierailija
106/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tiede on rationaalinen eli perustuu todennettuihin asioihin.

Uskonnot ovat hömppää ja satua.

Vierailija
107/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin opillisista syistä. Lapsikaste ja naispappeus ei oo oikein mun juttuja.

Vierailija
108/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Money.

Vierailija
109/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin uskon Jumalaan saatuani pari ikävää sairautta, jotka vei työkyvyn, parisuhteen, ystävät, harrastukset. Tai jos sellainen on olemassa, en halua palvella sitä sadistia.

Vierailija
110/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protestina rippikoulutouhulle, minusta on suorastaan irvokasta ettäherkässä iässä olevia maanitellaan aivopesuleirille jos jonkinlaisin verukkein ja uhkauksin. Kohdallani tuo meni niin pitkälle että varuskunnan pappi uhkasi estää RUK-reissuni "koska joukon edessä ei voi olla johtajaa joka ei usko korkeimpaan voimaan...". Sanotaan nyt näin, että hän joutui toteamaan olleensa väärässä...

Vierailija
111/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummikäytäntö. Jos ei olisi ollut kummipakkoa, olisi lapset kastettu. Kummipakon vuoksi erosimme kirkosta eikä lapsia kastettu.

Vierailija
112/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhoillislestadiolaisesta perheestä, ja uskonnon tuputtaminen lapsesta asti sai minut jo varhain inhoamaan kaikkea uskontoon liittyvää. Minulle oli selvää jo ekaluokkalaisena, että Jeesus-tarinat ovat satua, enkä millään käsittänyt, että aikuiset pitivät niitä tosina. 

Irtaannuin vl-liikkeestä ja samalla erosin kirkosta. Hieman surullista, mutta samalla jouduin eroamaan tavallaan myös vl-suvustani.

Vierailija
113/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon puute oli syy. 18 vuotta kuuluin kirkkoon, koska minut oli sinne väkisin vauvana pistetty. Siinä vaiheessa kun alkoi olla tuloja, totesin fiksummaksi erota ja laittaa nekin rahat johonkin muuhun. Miksi tukea jotain instituuttia, jonka sanomaan ei usko.

Vierailija
114/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kirkko on muuttunut liian vapaamieliseksi. Se ei ole enää se sama kirkko johon aikoinani kuuluin. Mielestäni uskonnon ei tule muuttua. Ne ihmiset, jotka haluaa muuta, voivat perustaa oman uskonnon.

Vierailija
115/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoja vihkivät naispapit jotka piilottelevat kaikenmaailman nokikepakoita oli syynä eroamiselleni.

Vierailija
116/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon myös ja nykyään kysyttäessä luonnehdin itseäni sitoutumattomaksi, luterilaisiksi kristityksi. Miksi sitten erosin kirkosta?

Olen itse ja jälkeläiseni ovat hakeneet seurakunnalta kesätöitä ihan ammatti-ihmisinä ammattia vastaaviin hommiin. Emme ole päässeet. Sen sijaan meillä päin merkittävimmän herätysliikkeen ( l: llä alkavan) kannattajien jälkeläiset ovat päässeet useana vuonna peräkkäin. Samoin seurakunta ottaa töihin muualta, pyytämättä tulleita, vaikka he eivät kuilu kirkkoon, kuten suomalaisilta vaaditaan. Myös p a l a utus määrä ysien saaneiden lainvastainen suojelu on yksi syy.

Kirkon omien sääntöjen vastainen toiminta homoliittojen suhteen myös vaikutti. Miksi jotkut papit vihkivär samaa sukupuolta olevia pareja, jos kirkko ei sitä hyväksy. Itse olen sitä mieltä, että kirkko voisi senkin hyväksyä. Toisaalta, miksi sellaisten ihmisten täyttyisi saada kirkkohäät vastOlin kirkon omia sääntöjä. Tiedän myös, että moni samaa sukupuolta oleva pari ei juurikaan arvosta kirkon toimintaa ja liittyykin kirkkoon vain siksi aikaa, kun on pakko kirkkohäiden saamiseksi. Eikä sen erään piispan toiminta, kun lapsi kruunattiin vuoden homoksi oikein lisännyt luottamusta kirkkoon.

Naispappeuden vastustajien kohtelu on myös yksi syy. Kirkko ottaa töihin nykytilanteessa väkeä, joiden mielestä nainen on melko alhaisessa asemassa. Aikanaan, kun naispappeus hyväksyttiin, annettiin naispappeuden vastustajille oikeus toimia vakaumuksensa mukaan. Nyt heitä painostetaan toimimaan kirkkolakien mukaisesti, vaikkei kirkolta itseltään sitä vaadita. Kirkko ei vaadi edes kaikkien siihen itseensä kuuluvilta liikkeiltä naispappeuden hyväksymistä eikä sitä vaadita edes toiselta kansankirkoltamme.

Kirkko näyttää toimivan omien periaatteidensa vastaisesti.

Päivi Räsänen on periaatteen ihminen. Todennäköisesti äänestäisin häntä, mikäli asuisin hänen vaalipiirissään.

Vierailija
117/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte kirkon palvelut, mutta ette halua maksaa kirkollisveroa, niin erotkaa 31,12, ja liittykää takaisin vuoden alussa.

Vierailija
118/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän rahaa. Saan kuitenkin kirkon palvelut ja kirkko ei ole luterilaisessa uskossa mikään edellytys mihinkään toisin kuin katolilaisessa.

Vierailija
119/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli silloin, kun kirkolliskokouksessa päätettiin, ettei KOTIMAISTA marjaviiniä voi tarjota ehtoollisella.

Ei tarvi olla mukana sellaisessa busineksessa:-D

Ketkä muuten olivat siitä päättämässä?

Vierailija
120/145 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin rippikoulussa ateistiksi. Ajoitin eron kuitenkin niin, että se meni Päivin piikkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän