Otatko lomamatkan takia lainaa?
Hui. Tuosta toisesta ketjusta....
Ei kai kukaan oikeasti ota lainaa lomareissua varten? Ei kai?
Meillä on miehen kanssa lomasäästötili johon kumpikin laittaa kuukausittain rahaa. Kun riittävästi, menemme lomalle.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
En lomaile velaksi, en todellakaan. Aina yhden reissun päätyttyä alkaa säästäminen uutta reissua varten. Säännöllisesti tietty summa toiselle tilille niin tallessa pysyy.
Olin jopa hieman pöyristynyt kun työkyvyttömyyseläkkeellä oleva tuttavapari päätti lähteä 6 viikon lomalle velkarahalla. Sieltä päin tuli hieman vähättelyä omalle 1 viikon ulkomaanmatkalle ja kesän pohjoisenreissulle (2-3 viikkoa) mutta ei työssäkäyvä voi lomailla keskellä kesää tuota 6 viikkoa yhtäsoittoa, kun ei vain voi. Lomavuoronsa kullakin.
Perusteluna tuolle miksi lomaillaan velaksi on siinä, että silloin on pakko maksaa seuraavina kuukausina (vai jopa parina vuonna) takaisin kun etukäteen säästö kuulemma ei onnistu vaan raha lähtee lapasesta. No, hatunnosto että käsittää oman rahankäytön olevan hieman hakusessa. Onhan se hankalaa kun vähistä rahoista pitäisi pari vuottaa nipistää reissuun etukäteen.
Itse kyllä olen ensi kesälle laittanut kuuden viikon loman ja aika moni muukin tuttu kyllä pystyy tuon kuusi viikkoa kesällä lomailemaan, jos vuoden aikana vähän tekee extraa.
En, enkä ota lainaa tai maksa luottokortilla muutakaan, ainoana poikkeuksena asuntolaina.
Enkä ymmärrä noita erillisiä tilejä; ruokatili, lainanlyhennystili, muiden laskujen tili, säästötili siihen tähän ja tuohon. Eikö se sama summa säästy yhdelle ja samalle tilille, kun rahaa käyttää varojensa mukaan?