Miten erottaa toisistaan ystävällisyys ja aito kiinnostus?
Eli milloin joku on oikeasti kiinnostunut eikä vaan ystävällinen/tuttavallinen?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun itseni kohdalla ei mitenkään. Olen välttelevä ja töykeä, ellei ko henkilö puhuttele minua, silloin olen ystävällinen mutta hyvin niukkasanainen. Ujostuttaa niin että haluan vain paeta. :D
Ihan mielenkiinnosta: miksi olet töykeä tyypille, josta olet kiinnostunut?
En osaa kuvailla tunnetta, oloni on hyvin ristiriitainen ja toivon vain että hän menee pois. Se on helpompaa. Minun on yleensäkin vaikeaa päästää ihmisiä lähelle. Olen ujo.
Eli haluat ihailla tätä henkilöä etäältä?
Juu tavallaan, olla neutraalilla maaperällä. Se on turvallista, ei voi onnistua tai epäonnistua. Myös ympäristä voi olla jollain tavalla rajoittava ja epäsovelias.
Tämä siis ihmisten kanssa jotka jo tunnen ja joista ehkä pidän. Tuntemattomien kanssa osaan ja uskallan flirttailla, heihin ei ole minkäänlaista tunnesidettä. Vähän alkoholia ja menen kysymään tuntemattomia kavereille seuraksi.
Monia puolia löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ap siitä tunnistaa, että henkilö tuntuu "viipyvän" tilanteessa sinun kanssa.
Mutta voihan sekin olla kaverillista. Ei kaikki kiinnostus ole romanttista. Kivan ihmisen seurasta ei välttämättä malttaisi lähteä kaverillisessakaan tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ap siitä tunnistaa, että henkilö tuntuu "viipyvän" tilanteessa sinun kanssa.
Mutta voihan sekin olla kaverillista. Ei kaikki kiinnostus ole romanttista. Kivan ihmisen seurasta ei välttämättä malttaisi lähteä kaverillisessakaan tapauksessa.
Ok. No ehkä sen viipymisen pitää olla tasoltaan jo vähän kökköä että rekisteröityy kiinnostuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluksihan tässä tulee! Mutta joo, kyllä sitä tulee viipyiltyä kaverimielessäkin. Tosin ihastuksen kanssa ajantaju menee enmmän vinksalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä et se pyytää oikeesti ulos.
Karvaasti petyin kun luulin lähestymista yms kiinnostukseksi. Nyt tekisi mieli ulvoa pettymyksestä kun ei siitä mitään tullut.Eli siis että mistään ei voi päätellä kiinnostusta olevan ilmassa ennen kuin treffikutsu tupsahtaa?
Eikä siitäkään tiedä että onko se varsinainen treffikutsu. Just näin yhtä miestä, jonka kanssa oli flirttiä ja silmiin lukittautumista ja semmoista. Pyysi ulos, oli tosi kiva ilta. Ja sitten kuitenkin kun kyselin näkemään uusiksi, ihmetteli että missä mielessä oikein haluan nähdä. Oli koko ajan ajatellut kaverillisesti.
Miehistä ei ikinä tiedä ennen kuin ne sanoo sen itse.
Sivussa
Kuulostaa todella oudolta, että joku pyytäisi treffeille ihan vain kaveripohjalta.
Itselleni kävi nuorempana monta kertaa niin, että pyydettiin ulos ja vasta myöhemmin aloin miettimään, että olikohan tässä jotain muutakin taustalla.
No siis, eihän se ollut treffikutsu. Itse vain kuvittelin sen sellaiseksi, kun oli tutustumistilanne ollut omalta puolelta niin täynnä fiilistä ja tyyppi lähtenyt mukaan flirttiin yms. Niin sitten kun se kysyi nähdä, minä vain itse oletin niiden olevan treffit. Ja näin oletin koko illan, koska tunnelma oli niin latautunut ja kiusoitteleva. Juteltiin useita tunteja kaikenlaisesta ja tuijoteltiin silmiin.
Mutta eiväthän ne olleet sitten kuitenkaan mitkään treffit, mikä selvisi, kun kysyin toista näkemistä. Ensin en meinannut saada mitään vastausta ja sitten kun sain, vastapuoli ihmetteli, että missä mielessä oikein haluan nähdä. Olin siis käsittänyt täysin väärin. Tämä oli mun pointti: miehestä ei voi tietää vaikka se näennäisesti pyytäisi uloskin kanssaan.
Harvoin on muuten hävettänyt niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karvaasti petyin kun luulin lähestymista yms kiinnostukseksi. Nyt tekisi mieli ulvoa pettymyksestä kun ei siitä mitään tullut.Eli siis että mistään ei voi päätellä kiinnostusta olevan ilmassa ennen kuin treffikutsu tupsahtaa?
Eikä siitäkään tiedä että onko se varsinainen treffikutsu. Just näin yhtä miestä, jonka kanssa oli flirttiä ja silmiin lukittautumista ja semmoista. Pyysi ulos, oli tosi kiva ilta. Ja sitten kuitenkin kun kyselin näkemään uusiksi, ihmetteli että missä mielessä oikein haluan nähdä. Oli koko ajan ajatellut kaverillisesti.
Sivussa
Kuulostaa todella oudolta, että joku pyytäisi treffeille ihan vain kaveripohjalta.
Itselleni kävi nuorempana monta kertaa niin, että pyydettiin ulos ja vasta myöhemmin aloin miettimään, että olikohan tässä jotain muutakin taustalla.
No siis, eihän se ollut treffikutsu. Itse vain kuvittelin sen sellaiseksi, kun oli tutustumistilanne ollut omalta puolelta niin täynnä fiilistä ja tyyppi lähtenyt mukaan flirttiin yms. Niin sitten kun se kysyi nähdä, minä vain itse oletin niiden olevan treffit. Ja näin oletin koko illan, koska tunnelma oli niin latautunut ja kiusoitteleva. Juteltiin useita tunteja kaikenlaisesta ja tuijoteltiin silmiin.
Mutta eiväthän ne olleet sitten kuitenkaan mitkään treffit, mikä selvisi, kun kysyin toista näkemistä. Ensin en meinannut saada mitään vastausta ja sitten kun sain, vastapuoli ihmetteli, että missä mielessä oikein haluan nähdä. Olin siis käsittänyt täysin väärin. Tämä oli mun pointti: miehestä ei voi tietää vaikka se näennäisesti pyytäisi uloskin kanssaan.
Harvoin on muuten hävettänyt niin paljon.
No huh huh, mikä playeri. Tuskin tuollaista kamalan usein tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivussa
Harvoin on muuten hävettänyt niin paljon.No huh huh, mikä playeri. Tuskin tuollaista kamalan usein tapahtuu.
Ei ollut mikään pleijeri, ei se kostunut tuosta illasta mitään. Ei yrittänyt kertaakaan lähentyä mun kanssa tai koskea mitenkään tms, minkä hölmönä tietty tulkitsin tosi herrasmiesmäisenä käytöksenä.
Se olisi halunnut olla kavereita. Oli vain käytökseltä sellainen, että luulin sen tutustumiseleitä kiinnostukseksi (etenkin kun itse olin niin ihastuksissani).
Kun on ihastusta pelissä, pupillit laajenee. Eli tuijota tiukasti silmiin ja katso miten reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Kun on ihastusta pelissä, pupillit laajenee. Eli tuijota tiukasti silmiin ja katso miten reagoi.
No ei ne nyt aurinkoisena kesäpäivänä ulkona paljon laajene vaikka kiinnostusta olisikin. Ja auringon laskiessa laajenevat ilman kiinnostustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostuneesta ihmisestä usein säteilee sellainen lämpö, jota "vain ystävällisessä" ihmisessä ei ole.
Voiko tämän lämmön mielestäsi havaita kuka tahansa vai vain se henkilö, jota se koskee?
Voi sen havaita ulkopuolinenkin. Eri asia on tietysti, havaitseeko sitä välttämättä. Jotkut huomaavat tuollaiset asiat helpommin kuin toiset. Kaikille ei tule ensimmäisenä mieleen ajatella, kuka on ihastunut keneenkin.
Kyllä itse ainakin olen aina työ- ja hasrrastusporukoissa sekä pikkujouluissa aika helposti havainnut kenen välillä on vipinää edes paljon yrittämättä. Myös ne yksipuoliset ihastukset havaitsee aika helposti, kun yksi tuijottaa toista koko illan ja yrittää ns. metsästää tämän katsetta.
Minä taas nimenomaan yritän olla katsomatta ihastuksen kohdetta, en tuijota, en metsästä katsetta, piiloudun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostuneesta ihmisestä usein säteilee sellainen lämpö, jota "vain ystävällisessä" ihmisessä ei ole.
Voiko tämän lämmön mielestäsi havaita kuka tahansa vai vain se henkilö, jota se koskee?
Voi sen havaita ulkopuolinenkin. Eri asia on tietysti, havaitseeko sitä välttämättä. Jotkut huomaavat tuollaiset asiat helpommin kuin toiset. Kaikille ei tule ensimmäisenä mieleen ajatella, kuka on ihastunut keneenkin.
Kyllä itse ainakin olen aina työ- ja hasrrastusporukoissa sekä pikkujouluissa aika helposti havainnut kenen välillä on vipinää edes paljon yrittämättä. Myös ne yksipuoliset ihastukset havaitsee aika helposti, kun yksi tuijottaa toista koko illan ja yrittää ns. metsästää tämän katsetta.
Minä taas nimenomaan yritän olla katsomatta ihastuksen kohdetta, en tuijota, en metsästä katsetta, piiloudun.
Kyllähän sitä kiinnostuksen kohdetta haluaa välillä vilkuilla, varsinkin kun luulee, ettei kukaan näe. En minä ainakaan kokonaan pysty pitämään silmiäni irti ihastuksestani vaikka yrittäisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ne nyt aurinkoisena kesäpäivänä ulkona paljon laajene vaikka kiinnostusta olisikin. Ja auringon laskiessa laajenevat ilman kiinnostustakin.
Eikös tuossa toisessa ketjussa väitetty, että heti jos ottaa katsekontaktia tulee joku iskemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Må olen ystävällinen kaikille. Naisille, miehille, lapsille ja eläimille. Minun kanssa ei erota mitenkään, jos en ilmaise sille toiselle, että olen kiinnostunut 😁
Tai ehkä vain luulet, ettei erota. Mutta erotatko sitten itse, jos joku on susta kiinnostunut?
En erota. Se pitää sanoa minulle suoraan. Niin itsekkin teen 😁
Yksi mikä omassa tapauksessani piti paikkaansa on se esteiden poistaminen tieltä. Eli kun olette jossain missä teidän välissänne on jokin asia tai esine, niin kiinnostunut mies haluaa sen pois teidän välistänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Må olen ystävällinen kaikille. Naisille, miehille, lapsille ja eläimille. Minun kanssa ei erota mitenkään, jos en ilmaise sille toiselle, että olen kiinnostunut 😁
Tai ehkä vain luulet, ettei erota. Mutta erotatko sitten itse, jos joku on susta kiinnostunut?
En erota. Se pitää sanoa minulle suoraan. Niin itsekkin teen 😁
Kai sitä jokaisen on tehtävä jonkinlainen uskon hyppy jossain vaiheessa, mutta olisi vain kiva tietää jotain askelmerkkejä sitä ennen.
Kertokaas nyt niitä kiinnostuksen merkkejä miehessä!
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas nyt niitä kiinnostuksen merkkejä miehessä!
Touhutippa housuissa.
Miksei tällä palstalla saa keskustella mistään ja kaikki mielenkiintoiset keskustelut poistetaan välittömästi?
Miehet ja naiset tulkitsevat flirttiä aivan eri tavalla. Monet miehet kuvittelevat, että flirttailen heille ollessani ystävällinen. Itseltäni taas kesti vuosi tajuta, että mies olikin liikkeelle tositarkoituksella.
Ei mitenkään, riippuu ihmisestä. Toinen ihminen osoittaa kiinnostustaan tavalla joka toiselle on ystävällisyyttä.
Jotkut ovat hyvinkin flirttejä ja vihjailevia tarkoittamatta mitään.
Minusta taas erottaa kilsan päähän, välittömästi. Tuijotan ihastuksen kohdetta täysin puulla päähän lyötynä ja lumoutuneena kuin jotakin yksisarvista. Ei jää kellekään mitään arvailujen varaan kyllä.
Mutta olenkin nainen. Miehestä ei ikinä tiedä, paitsi jos se tosiaan kertoo.