Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten erottaa toisistaan ystävällisyys ja aito kiinnostus?

Vierailija
16.12.2019 |

Eli milloin joku on oikeasti kiinnostunut eikä vaan ystävällinen/tuttavallinen?

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletuksena kyse ystävällisyydestä, jos kiinnostunut niin kertonee sen selvästi.

Vierailija
42/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun itseni kohdalla ei mitenkään. Olen välttelevä ja töykeä, ellei ko henkilö puhuttele minua, silloin olen ystävällinen mutta hyvin niukkasanainen. Ujostuttaa niin että haluan vain paeta. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette näistä listoista, mitä netissä kiertää? Mies kyselee paljon, nojaa kohti puhuessaan, muistaa yksityiskohtia, kyselee paljon, katsoo silmiin, jne.

Kiva juttu, jos mies on lukenut myös sen listan.

Itse en juuri kysele. En pidä kyselemisestä, koska se on hieman ahdistelua ja keskustelun johdattelua. Tykkään siitä, että keskustelu etenee vapaasti ja kumpikin kertoo oma-aloitteisesti asioita, joista haluaa puhua. En tiedä nojaamisesta. Mulla on muutama vakioasento joissa istun, yleensä takakenoon röhnötyksen eri variaatioita. Etukeno asento on epämiellyttävä. Turvaudun siihen vain jos en meinaa kuulla toisen sanoja vaikkapa melussa ja pitää mennä lähemmäs. Muistini on yksityiskohtaisissa asioissa todella huono. Olen yleiskuvan muodostaja, en nippelien keräilijä. En ole luonnostaan silmiin katsoja. Nelikymppisenä olen vasta viimeisen n. viiden vuoden aikana väkisin opetellut katsomaan silmiin enkä koe sitä vieläkään luontevaksi, mutta viimein tajusin, että se on sosiaalinen normi. En silti täysin tiedä mikä on oikea määrä katsekontaktia missäkin tilanteessa. Pelkään olevani ahdistava tuijottaja tai epäilyttävän pälyilevästi vilkuileva. En vaan tiedä. 

Sanoisin, että ei ole yleispätevä lista. Mulla menee rikki joka kohta. Ilmeet ja eleet, äänenpainot sekä tietenkin sanat eli puhutun sisältö ovat ne, mitkä kohdallani lienevät totuus.

Vierailija
44/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun itseni kohdalla ei mitenkään. Olen välttelevä ja töykeä, ellei ko henkilö puhuttele minua, silloin olen ystävällinen mutta hyvin niukkasanainen. Ujostuttaa niin että haluan vain paeta. :D

Ihan mielenkiinnosta: miksi olet töykeä tyypille, josta olet kiinnostunut?

Vierailija
45/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette näistä listoista, mitä netissä kiertää? Mies kyselee paljon, nojaa kohti puhuessaan, muistaa yksityiskohtia, kyselee paljon, katsoo silmiin, jne.

Itse en juuri kysele. En pidä kyselemisestä, koska se on hieman ahdistelua ja keskustelun johdattelua. Tykkään siitä, että keskustelu etenee vapaasti ja kumpikin kertoo oma-aloitteisesti asioita, joista haluaa puhua. En tiedä nojaamisesta. Mulla on muutama vakioasento joissa istun, yleensä takakenoon röhnötyksen eri variaatioita. Etukeno asento on epämiellyttävä. Turvaudun siihen vain jos en meinaa kuulla toisen sanoja vaikkapa melussa ja pitää mennä lähemmäs. Muistini on yksityiskohtaisissa asioissa todella huono. Olen yleiskuvan muodostaja, en nippelien keräilijä. En ole luonnostaan silmiin katsoja. Nelikymppisenä olen vasta viimeisen n. viiden vuoden aikana väkisin opetellut katsomaan silmiin enkä koe sitä vieläkään luontevaksi, mutta viimein tajusin, että se on sosiaalinen normi. En silti täysin tiedä mikä on oikea määrä katsekontaktia missäkin tilanteessa. Pelkään olevani ahdistava tuijottaja tai epäilyttävän pälyilevästi vilkuileva. En vaan tiedä. 

Sanoisin, että ei ole yleispätevä lista. Mulla menee rikki joka kohta. Ilmeet ja eleet, äänenpainot sekä tietenkin sanat eli puhutun sisältö ovat ne, mitkä kohdallani lienevät totuus.

Mistä tämä kertoo: tyyppi kyselee kaikilta muilta, paitsi yhdeltä naiselta, mutta toisaalta muistaa kaiken, mitä tämä yksi nainen on sanonut, kun ei välttämättä muista edes näiden muiden naisten nimiä?

Vierailija
46/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemalla sosiaalisesti älykäs eli osaamalla lukea ihmisiä. 

Mutta mitä asioita siinä ihmisessä pitäisi pystyä lukemaan?

No esimerkiksi tunnereaktioita.

Jotka oletettavasti näkyvät jotenkin fyysisesti?

No ei niitä muuten huomaa, jos eivät näy. Kun ei toisen pään sisäänkään pääsee. Sitä näkymistä kutsutaan nonverbaaliksi eli sanattomaksi viestinnäksi. Se kertoo enemmän kuin miljoona sanaa ja sitä oikein tulkitsemalla saa selville paljon. Normaali käytäntö esim. poliisikuulusteluissa kiinnittää sanoja enemmän huomioita nonverbaaliin viestintään. Se kertoo totuuden, koska sitä on mahdotonta tietoisesti täysin hallita. 

Jos on tunneälyä, niin kyllä sen huomaa. Siksi esimerkiksi pokerin pelaajat peittävät useasti silmänsä.

No ei sillä tunneälylläkään toisen ajatuksia pääse lukemaan. Kyllä tunneälykin perustuu fyysisten merkkien lukemiseen. Mikroilmeet jne. Kansankielisesti sitä vain kutsutaan toisen tunteiden aistimiseksi. 

Vierailija
47/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä kertoo: tyyppi kyselee kaikilta muilta, paitsi yhdeltä naiselta, mutta toisaalta muistaa kaiken, mitä tämä yksi nainen on sanonut, kun ei välttämättä muista edes näiden muiden naisten nimiä?

No jollain lailla tuo yksi nainen on erityisessä asemassa miehelle selvästikin. 

Vierailija
48/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä kirjoitellaan paljon puutaheinää. Nuo ovat normaaleja asioita asiakaspalvelutyössä, jossa ollaan asiakkaan kanssa enemmän kuin kassahetken verran tekemisissä. Eivät todellakaan merkkejä kiinnostuksesta kaikissa yhteyksissä. Eivät edes ei-työtilanteissa. Suurin osa noistahan on ihan normaaleja käytöstapoja ja osoittaa vain, että ihminen osaa olla läsnä vuorovaikutustilanteessa. 

Vierailija
49/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa kuvailla tunnetta, oloni on hyvin ristiriitainen ja toivon vain että hän menee pois. Se on helpompaa. Minun on yleensäkin vaikeaa päästää ihmisiä lähelle. Olen ujo.

Vierailija
50/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, jonka yleisesti sanotaan flirttailevan kaikkien "puolihyvännäköisten" naisten kanssa. Todellisuudessa flirttailen kuitenkin vain sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat mielestäni joko haluttavia tai joiden kanssa on vain hauska flirttailua. Veikkaan, että vähintään 90% kohteista ei leikin alussa pysty päättelemään kumpaan ryhmään kuuluuvat. Pitkällä tähtäimellä eron huomaa siitä, että jälkimmäiseen ryhmään kuuluvien kanssa leikki ei etene. (Ei toki aina niiden kuumienkaan kanssa, mutta silloin jarruttajana on se pelin vastapuoli.)

Vierailija
51/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten tämän erottaa naisista, jotka ovat töykeitä kun ei kiinnosta.

Vierailija
52/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen tilanne, kun kaverini oli aivan varma että yksi mies on kiinnostunut minusta, koska hän kuulemma katsoi minua sillä tavalla. Olin kyllä itse kiinnostunut tästä miehestä, mutta minusta tuntui ettei se ollut molemminpuolista. Mies oli ystävällinen ja joskus osoitti jonkinlaista ekstrahuomiota minulle, mutta sitä tapahtui sen verran harvoin ja "laimeasti", ettei se oikein vakuuttanut. Esim. joskus hän tuijotti minua tosi pitkään, mutta se katse oli jotenkin sellainen, että hän näytti enemmän ystävälliseltä kuin ihastuneelta. Sellainen tietty intensiivisyys puuttui. Lisäksi mies oli enemmän tai vähemmän naistenmies ja olisi varmasti uskaltanut tehdä suoran aloitteen, jos olisi ollut kiinnostunut. Mene ja tiedä, eipä siitä varma voi olla miten asia oikeasti oli.

Jos ei mies missään vaiheessa tee aloitetta, niin ehkä sitä sitten ei kiinnosta tarpeeksi.

Kuten ei tätä naistakaan.

Aluksi olisi jonkin verran kiinnostanut, mutta kun hän ei vaikuttanut kiinnostuneelta, niin ajattelin, että ei voi mitään. Sitten myöhemmin omakin kiinnostukseni lopahti, kun tajusin että hän oli liian naisiinmenevä mies minun makuuni.

Jos tämä nyt ketään kiinnostaa.

Vierailija
53/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuneesta ihmisestä usein säteilee sellainen lämpö, jota "vain ystävällisessä" ihmisessä ei ole.

Vierailija
54/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa kuvailla tunnetta, oloni on hyvin ristiriitainen ja toivon vain että hän menee pois. Se on helpompaa. Minun on yleensäkin vaikeaa päästää ihmisiä lähelle. Olen ujo.

Eli haluat ihailla tätä henkilöä etäältä?

Vierailija
55/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostuneesta ihmisestä usein säteilee sellainen lämpö, jota "vain ystävällisessä" ihmisessä ei ole.

Voiko tämän lämmön mielestäsi havaita kuka tahansa vai vain se henkilö, jota se koskee?

Vierailija
56/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, jonka yleisesti sanotaan flirttailevan kaikkien "puolihyvännäköisten" naisten kanssa. Todellisuudessa flirttailen kuitenkin vain sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat mielestäni joko haluttavia tai joiden kanssa on vain hauska flirttailua. Veikkaan, että vähintään 90% kohteista ei leikin alussa pysty päättelemään kumpaan ryhmään kuuluuvat. Pitkällä tähtäimellä eron huomaa siitä, että jälkimmäiseen ryhmään kuuluvien kanssa leikki ei etene. (Ei toki aina niiden kuumienkaan kanssa, mutta silloin jarruttajana on se pelin vastapuoli.)

Teetkö mitään eri tavalla haluttavien ja muuten vain flirttailtavien ihmisten kanssa? Vai onko kyse vain siitä, että heitä verkot laajasti vesille ja katsot mitä saalista tulee?

Vierailija
57/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä et se pyytää oikeesti ulos.

Karvaasti petyin kun luulin lähestymista yms kiinnostukseksi. Nyt tekisi mieli ulvoa pettymyksestä kun ei siitä mitään tullut.

Vierailija
58/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä et se pyytää oikeesti ulos.

Karvaasti petyin kun luulin lähestymista yms kiinnostukseksi. Nyt tekisi mieli ulvoa pettymyksestä kun ei siitä mitään tullut.

Eli siis että mistään ei voi päätellä kiinnostusta olevan ilmassa ennen kuin treffikutsu tupsahtaa?

Vierailija
59/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät katseet ja hymyily, nauraminen toisen typerille jutuille.

Vierailija
60/104 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tämän lämmön mielestäsi havaita kuka tahansa vai vain se henkilö, jota se koskee?

Voi sen havaita ulkopuolinenkin. Eri asia on tietysti, havaitseeko sitä välttämättä. Jotkut huomaavat tuollaiset asiat helpommin kuin toiset. Kaikille ei tule ensimmäisenä mieleen ajatella, kuka on ihastunut keneenkin.