Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokra asunnosta irtisanoutuminen, osaako joku auttaa?

Vierailija
16.12.2019 |

Lähetetäänkö irtisanoumisilmoitus vuokran antajalle vai millä tavalla se ilmoitetaan? Kiitos vastanneille etukäteen!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noin uusavuttomia todellakin olemassa`?

Miten joku ei voi tietää, kuinka vuokra-asunto irtisanotaan.

Soita vaikka sille vuokranantajalle ja kysy.

Varmintahan se on aina irtisanoa kirjallisesti.

Ja millainen vuokrasopimus sinulla on, eli kuinka pitkä on irtisanomisaika?

Huolehdi myös asuntosi siivoaminen kunnolla, tai siivouskulut peritään sinulta jälkikäteen.

Jotkut ihmiset oppivat vain tekemällä, ja olettaisin että tämä on ensimmäinen kerta kun Ap irtisanoutuu vuokra-asunnosta.

Vaikka olisikin ensimmäinen kerta, ihan maalaisjärjellä pitäisi ymmärtää, että ilmoitus tehdään vuokranantajalle. Vai naapurilleko nämä kuvittelevat, että ilmoitetaan :D

Minä asuin ikäni omakotitalossa ja opiskelemaan lähtiessäni menin ensimmäistä kertaa vuokralle. Kotoa en saanut mitään apua. Siinä jouduin arkana tyttönä ihan itse miettimään vieraassa kaupungissa, mistä asuntoja edes vuokrataan, miten kuuluu asiat tehdä ja mistä kuuluu kysyä apua. Ei ollut nettiä, josta olisi voinut häpeillen anonyyminä kysyä ja saada samalla lastia sitä itteään niskaansa.

Koska olin niin tyhmä, olisin voinut hyvin ajatella, että irtisanoutuminen tehdään vaikka isännöitsijälle, koska hänelle piti ilmoittaa myös uusi nimi oveen ja postilaatikkoon ja asunnossa asujien määrä vesimaksua varten jne.

Myöhemmin pääsin asumaan opiskelija-asuntoon, kun siellä jono nytkähti eteenpäin, ja silloin sain apua opiskelija-asuntotoimistossa. Kaipa ne siellä ovat tottuneet tämmöisiin junantuomiin, jotka vasta opettelevat itse asioita.

- toinen

Vierailija
22/25 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni viimeksi näin:

1. Soitin vuokranantajalle, että olen muuttamassa

2. Vuokranantaja tuli käymään (asuu lähellä) valmiiden irtisanomislappujen kanssa ja täytimme laput

3. Sovimme avaimenluvutuksesta

4. Tein muuttoilmoituksen isännöitsijälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IMiksi huokailette uusavuttomuudesta, näinhän se poistuu, kun kysyy neuvoa ja oppii. Yksi avuttomuudentila vähemmän.

Avuttomampaa olisi toimia sen enempää miettimättä. Kysymistä on aina syytä kannustaa ja ylipäänsä asioiden miettimistä. 

Vierailija
24/25 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni viimeksi näin:

1. Soitin vuokranantajalle, että olen muuttamassa

2. Vuokranantaja tuli käymään (asuu lähellä) valmiiden irtisanomislappujen kanssa ja täytimme laput

3. Sovimme avaimenluvutuksesta

4. Tein muuttoilmoituksen isännöitsijälle

Kohdan kaksi perusteella en lähtisi väsäilemään kirjallista ilmoitusta itse, vaan soittaisin/laittaisin sähköpostia vuokranantajalle. Monilla yksityisillä on valmiina viralliset irtisanomislaput, joten olisi turha itse alkaa sellaista kirjoittelemaan kysymättä. Virallista pohjaa käyttämällä varmistetaan myös se, että kaikki tarvittavat ehdot tulee kirjattua selkeästi ja ilman tulkinnanvaraa. Näitä ovat esim. päivämäärä, johon asti vuokraa on maksettava, päivä, johon mennessä asunnon on oltava tyhjä, avaintenluovutus jne. 

Vierailija
25/25 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ohjeita ja irtisanomisilmoituksen pohja:

https://www.vuokralaiset.fi/tietopaketti-vuokralaisille/vuokra-asunnon-…