Miten pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle?
Olen siis joutunut olemaan töistä pois muutaman kk. Ja käyn viikottain puhumassa mt-hoitajalla. Lääkkeitä en ole suostunut syömään. Kärsin sosiaalisten tilanteitten pelosta ja se on vaivannut koko ikäni. Siihen ei ole auttanut ikä eikä mikään. Tämä näkynyt poissaoloina töistä ja kouluista. On myös masennus taustalla, vuosikymmeniä jo mutta terapiassa olen käynyt jo 3v.
Kommentit (82)
No itse 2010 alkaen kuntsarilla ja 2013 toistaseks voimassa olevalle tk-eläkkeelle 34 vuotiaana. Toki totakin ennen oli tultua saikulla useammankin kerran. Mt-syyt, ongelmat jo lapsuudesta alkaen.
Lukekaa nyt edes nuo artikkelit, jotka joku fiksu linkitti edelliselle sivulle! Niissä on oikea faktaa aiheesta. Tai oikeasti tutustukaa johonkuhun, mielellään useampiin, jotka on jääneet nuorena eläkkeelle. Ja joilla on sitä eläkettä on takana nyt vähintään 10 vuotta, mielellään vielä enemmän.
Täällä jotkut, jotka on jääneet viisikymppisenä eläkkeelle nyt kommentoi. Se on ihan eri asia kuin nuoresta asti työkyvyttömyyseläkkeellä. Sitten täällä kommentoi jotkut jotka ei oikeasti tiedä, mistä ne puhuu. Ei ole itsellä kokemusta tai kellään läheisellä. Luuletteko tekevänne palveluksen masentuneelle nuorelle ihmiselle, kun annatte ruusuisen kuvan työkyvyttömyyseläkkeellä vietetystä elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa nyt edes nuo artikkelit, jotka joku fiksu linkitti edelliselle sivulle! Niissä on oikea faktaa aiheesta. Tai oikeasti tutustukaa johonkuhun, mielellään useampiin, jotka on jääneet nuorena eläkkeelle. Ja joilla on sitä eläkettä on takana nyt vähintään 10 vuotta, mielellään vielä enemmän.
Täällä jotkut, jotka on jääneet viisikymppisenä eläkkeelle nyt kommentoi. Se on ihan eri asia kuin nuoresta asti työkyvyttömyyseläkkeellä. Sitten täällä kommentoi jotkut jotka ei oikeasti tiedä, mistä ne puhuu. Ei ole itsellä kokemusta tai kellään läheisellä. Luuletteko tekevänne palveluksen masentuneelle nuorelle ihmiselle, kun annatte ruusuisen kuvan työkyvyttömyyseläkkeellä vietetystä elämästä?
Jos ketjun otsikko on "miten pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle?", niin sinäkö määräät, saako puhua pelkästään nuorista vai kaiken ikäisistä?
Kohta on uusivuosi, ja sen seurauksena moni joutuu tai pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle.
Kyllä liukuhihinatyö tms. on omasta kokemuksesta pahinta mt-ongelmaiselle, siinä kun ei tarvitse ajatustyötä niin olet koko ajan ns. oman pään vankina. Tuo on pahinta. Koulutusta vastaavissa hommissa sitten on se vika, että stressiä on vaikea kestää ja työelämän tempo mt-ongelmaiselle nykyään vähän liian kova. Joku suojatyöpaikka olisi hyvä, osa-aikainen ehkä.
7 vuoden sairastelun ja neljän vuoden osakuntoutuksen jälkeen pysyvälle osatyökyvyttömyyseläkkeelle. Skitsoaffektiivinen psykoosisairaus. -M38
Päteekö ulkomailta EU-alueelta saatu paperi? Mietin jos perustaisi palvelun työkyvyttömyyseläkkeelle heti palvelun, joka ottaisi tietyn prosentin asiakkaan eläkkeestä.
Tuli yksi palvelun sana liikaa, mutta idea selvisi. Olen myös IG influencer, et markkinointi olisi helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi rehellisesti ei voi kertoa jokainen miten asian kokee? Miksi sinulle on niin kamala asia jos joku viihtyy eläkkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Päteekö ulkomailta EU-alueelta saatu paperi? Mietin jos perustaisi palvelun työkyvyttömyyseläkkeelle heti palvelun, joka ottaisi tietyn prosentin asiakkaan eläkkeestä.
Siis minkä palvelun perustaisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä palvelun perustaisit?
Sellaisen välivarvas sukka palvelun.
Tehdään välit varpaille valmiiksi teko. Sukka hinta 50 £, väli varvasta.., ylimääräistä varvas väli 30$ lisää
En pääse eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Luin uudestaan ajatuksella, mutta sinulla ei kyllä ollut ajatusta ollenkaan :)
Myisit siis ulkomaisia feikkieläkkeitä? Sen eläkkeen myöntäjä on myös maksaja, eli miten tämä liikeidea muka toimisi, jos kukaan ei oikeasti olisi myöntänyt eläkettä? En myöskään usko, että ulkomaisen työeläkefirman myöntämällä eläkkeellä tekee Suomessa yhtään mitään.
Kirjoittaisi eläkkeelle oikeuttavat paperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rehellisesti ei voi kertoa jokainen miten asian kokee? Miksi sinulle on niin kamala asia jos joku viihtyy eläkkeellä?
Siis mistäköhän ihmeestä olet saanut kuvan, että minusta on kamalaa jos joku viihtyy eläkkeellä!!! Missä ihmeen kohdassa olen sanonut niin! Hyvänen aika! Ketkä ihmeen ihmiset täällä oikein kommentoi kun ei näköjään edes osata lukea! Tai ainakin luetun ymmärtämisessä on jotain vikaa, ja pahasti! Minä luovutan nyt ja jätän tämän keskustelun.
Toivon kuitenkin aloittajalle kaikkea hyvää! Sitä olen aloittajalle nimenomaan omilla kommenteilla tarkoittanut. Toivon, että aloittaja saa elämänsä kuntoon, löytää avun masennukseen. Ja toimeentuloasiatkin järjestyvät, tavalla tai toisella, mutta järjestyisivät.
Kiinnitin huomiota että ap on kieltäytynyt lääkityksestä. Ei voi saada myönteistä eläkepäätöstä jos edes sairauden kaikkia hoitomuotoja ei ole kokeiltu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mistäköhän ihmeestä olet saanut kuvan, että minusta on kamalaa jos joku viihtyy eläkkeellä!!! Missä ihmeen kohdassa olen sanonut niin! Hyvänen aika! Ketkä ihmeen ihmiset täällä oikein kommentoi kun ei näköjään edes osata lukea! Tai ainakin luetun ymmärtämisessä on jotain vikaa, ja pahasti! Minä luovutan nyt ja jätän tämän keskustelun.
Toivon kuitenkin aloittajalle kaikkea hyvää! Sitä olen aloittajalle nimenomaan omilla kommenteilla tarkoittanut. Toivon, että aloittaja saa elämänsä kuntoon, löytää avun masennukseen. Ja toimeentuloasiatkin järjestyvät, tavalla tai toisella, mutta järjestyisivät.
Sellaisen kuvan sinun kommentoinnista saa kun suhtaudut äärettömän negatiivisesti eläkkeellä oloon.
Ei ole helppoa päästä. Itselläni diagnoosina paranoidi skitsofrenia ja yrittävät kaikin keinoin laittaa takas töihin.
Ap:lle. Hyvä ettet suostu syömään lääkeiitä. Lääkkeet on kaiken pahan alku ja juuri. En itsekään suostu. Minähän en miksikään koekaniiniksi rupea! Allikaroo !!!!
t. Oolofi-38
Tämä voisi olla minun kynästäni, paitsi että uskaltauduin terapiaan, josta ei ollut apua.
Minäkin olen ollut osastohoidossa muutaman kerran, ja silloin on kuntoutustukea jatkettu. Minäkin kirjaimellisesti sekoan paineesta ja suorittamisesta, ja pyöriskelen hypomanian tai masennuksen rajoilla. Vastoinkäymisiin suhtaudun äärimmäisen mustavalkoisesti, ja jos jokin menee pieleen, kaikki on pielessä.
Mutta tästäkin huolimatta minut passitettiin kouluun ja opintolainalle. Kohtuutonta. Toivon, että sinä pääset jonain päivänä eläkkeelle tai ainakin että kuntoutustukea jatketaan mahdollisimman kauan, kunnes "hoitotasapaino" on löytynyt!
49