Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
16.12.2019 |

Olen siis joutunut olemaan töistä pois muutaman kk. Ja käyn viikottain puhumassa mt-hoitajalla. Lääkkeitä en ole suostunut syömään. Kärsin sosiaalisten tilanteitten pelosta ja se on vaivannut koko ikäni. Siihen ei ole auttanut ikä eikä mikään. Tämä näkynyt poissaoloina töistä ja kouluista. On myös masennus taustalla, vuosikymmeniä jo mutta terapiassa olen käynyt jo 3v.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vuodesta 2014 ensin sairauspäivärahalla, sitten kuntoutustuella. Mulla on lääkitys enkä voi sitä lopettaa, koska se johtaa sekoamiseen. Olen ollut niin heikoissa kantimissa, että olisin syönyt vaikka kissanpaskaa, jos joku olisi sanonut sen auttavan niihin fiiliksiin. Olen ollut myös osastolla kaksi kertaa. En tiedä pitäisikö mun alkaa oikeasti ajattelemaan eläkettä jo. Jaksan elämää, kun multa ei vaadita liikaa, mutta pienetkin ylimääräiset ponnistukset tai vastoinkäymiset sekoittavat pakan. En jaksaisi olla jatkuvasti hakemassa kuntoutustukeakaan. Monta kuukautta menee aina jännittäessä. Tilanteestani kertoo jotain sekin, että en ole pystynyt aloittamaan terapiaa, en uskalla luopua psykiatrian polin asiakkuudesta, koska kuntoni voi romahtaa nopeasti, päivissä.

Aloittajalle sen verran, että Kela edellyttää lääkityksen kokeilemista ennen eläkepäätöstä. Voihan ne hakea apteekista ja nakata roskiin. Seuraavat, että lääkkeet on haettu. Verikokeilla seurataan lähinnä sellaisten lääkkeiden pitoisuuksia, joiden pitoisuudella on merkitystä hoitotasapainon kannalta, esim. jotkin kaksisuuntaisen hoidossa käytettävät lääkkeet.

Tämä voisi olla minun kynästäni, paitsi että uskaltauduin terapiaan, josta ei ollut apua. 

Minäkin olen ollut osastohoidossa muutaman kerran, ja silloin on kuntoutustukea jatkettu. Minäkin kirjaimellisesti sekoan paineesta ja suorittamisesta, ja pyöriskelen hypomanian tai masennuksen rajoilla. Vastoinkäymisiin suhtaudun äärimmäisen mustavalkoisesti, ja jos jokin menee pieleen, kaikki on pielessä.

Mutta tästäkin huolimatta minut passitettiin kouluun ja opintolainalle. Kohtuutonta. Toivon, että sinä pääset jonain päivänä eläkkeelle tai ainakin että kuntoutustukea jatketaan mahdollisimman kauan, kunnes "hoitotasapaino" on löytynyt!

49

Vierailija
62/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse 2010 alkaen kuntsarilla ja 2013 toistaseks voimassa olevalle tk-eläkkeelle 34 vuotiaana. Toki totakin ennen oli tultua saikulla useammankin kerran. Mt-syyt, ongelmat jo lapsuudesta alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa nyt edes nuo artikkelit, jotka joku fiksu linkitti edelliselle sivulle! Niissä on oikea faktaa aiheesta. Tai oikeasti tutustukaa johonkuhun, mielellään useampiin, jotka on jääneet nuorena eläkkeelle. Ja joilla on sitä eläkettä on takana nyt vähintään 10 vuotta, mielellään vielä enemmän.

Täällä jotkut, jotka on jääneet viisikymppisenä eläkkeelle nyt kommentoi. Se on ihan eri asia kuin nuoresta asti työkyvyttömyyseläkkeellä. Sitten täällä kommentoi jotkut jotka ei oikeasti tiedä, mistä ne puhuu. Ei ole itsellä kokemusta tai kellään läheisellä. Luuletteko tekevänne palveluksen masentuneelle nuorelle ihmiselle, kun annatte ruusuisen kuvan työkyvyttömyyseläkkeellä vietetystä elämästä?

Vierailija
64/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa nyt edes nuo artikkelit, jotka joku fiksu linkitti edelliselle sivulle! Niissä on oikea faktaa aiheesta. Tai oikeasti tutustukaa johonkuhun, mielellään useampiin, jotka on jääneet nuorena eläkkeelle. Ja joilla on sitä eläkettä on takana nyt vähintään 10 vuotta, mielellään vielä enemmän.

Täällä jotkut, jotka on jääneet viisikymppisenä eläkkeelle nyt kommentoi. Se on ihan eri asia kuin nuoresta asti työkyvyttömyyseläkkeellä. Sitten täällä kommentoi jotkut jotka ei oikeasti tiedä, mistä ne puhuu. Ei ole itsellä kokemusta tai kellään läheisellä. Luuletteko tekevänne palveluksen masentuneelle nuorelle ihmiselle, kun annatte ruusuisen kuvan työkyvyttömyyseläkkeellä vietetystä elämästä?

Jos ketjun otsikko on "miten pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle?", niin sinäkö määräät, saako puhua pelkästään nuorista vai kaiken ikäisistä?

Vierailija
65/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on uusivuosi, ja sen seurauksena moni joutuu tai pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
66/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä liukuhihinatyö tms. on omasta kokemuksesta pahinta mt-ongelmaiselle, siinä kun ei tarvitse ajatustyötä niin olet koko ajan ns. oman pään vankina. Tuo on pahinta. Koulutusta vastaavissa hommissa sitten on se vika, että stressiä on vaikea kestää ja työelämän tempo mt-ongelmaiselle nykyään vähän liian kova. Joku suojatyöpaikka olisi hyvä, osa-aikainen ehkä.

Vierailija
67/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuoden sairastelun ja neljän vuoden osakuntoutuksen jälkeen pysyvälle osatyökyvyttömyyseläkkeelle. Skitsoaffektiivinen psykoosisairaus. -M38

Vierailija
68/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päteekö ulkomailta EU-alueelta saatu paperi? Mietin jos perustaisi palvelun työkyvyttömyyseläkkeelle heti palvelun, joka ottaisi tietyn prosentin asiakkaan eläkkeestä.

Vierailija
69/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli yksi palvelun sana liikaa, mutta idea selvisi. Olen myös IG influencer, et markkinointi olisi helppoa.

Vierailija
70/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rehellisesti ei voi kertoa jokainen miten asian kokee? Miksi sinulle on niin kamala asia jos joku viihtyy eläkkeellä?

Vierailija
71/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päteekö ulkomailta EU-alueelta saatu paperi? Mietin jos perustaisi palvelun työkyvyttömyyseläkkeelle heti palvelun, joka ottaisi tietyn prosentin asiakkaan eläkkeestä.

Siis minkä palvelun perustaisit?

Vierailija
72/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä palvelun perustaisit?

Sellaisen välivarvas sukka palvelun.

Tehdään välit varpaille valmiiksi teko. Sukka hinta 50 £, väli varvasta.., ylimääräistä varvas väli 30$ lisää

En pääse eläkkeellä.

Vierailija
73/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin uudestaan ajatuksella, mutta sinulla ei kyllä ollut ajatusta ollenkaan :)

Myisit siis ulkomaisia feikkieläkkeitä? Sen eläkkeen myöntäjä on myös maksaja, eli miten tämä liikeidea muka toimisi, jos kukaan ei oikeasti olisi myöntänyt eläkettä? En myöskään usko, että ulkomaisen työeläkefirman myöntämällä eläkkeellä tekee Suomessa yhtään mitään.

Vierailija
74/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisi eläkkeelle oikeuttavat paperit.

Vierailija
75/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rehellisesti ei voi kertoa jokainen miten asian kokee? Miksi sinulle on niin kamala asia jos joku viihtyy eläkkeellä?

Siis mistäköhän ihmeestä olet saanut kuvan, että minusta on kamalaa jos joku viihtyy eläkkeellä!!! Missä ihmeen kohdassa olen sanonut niin! Hyvänen aika! Ketkä ihmeen ihmiset täällä oikein kommentoi kun ei näköjään edes osata lukea! Tai ainakin luetun ymmärtämisessä on jotain vikaa, ja pahasti! Minä luovutan nyt ja jätän tämän keskustelun.

Toivon kuitenkin aloittajalle kaikkea hyvää! Sitä olen aloittajalle nimenomaan omilla kommenteilla tarkoittanut. Toivon, että aloittaja saa elämänsä kuntoon, löytää avun masennukseen. Ja toimeentuloasiatkin järjestyvät, tavalla tai toisella, mutta järjestyisivät.

Vierailija
76/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin huomiota että ap on kieltäytynyt lääkityksestä. Ei voi saada myönteistä eläkepäätöstä jos edes sairauden kaikkia hoitomuotoja ei ole kokeiltu

Vierailija
77/82 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistäköhän ihmeestä olet saanut kuvan, että minusta on kamalaa jos joku viihtyy eläkkeellä!!! Missä ihmeen kohdassa olen sanonut niin! Hyvänen aika! Ketkä ihmeen ihmiset täällä oikein kommentoi kun ei näköjään edes osata lukea! Tai ainakin luetun ymmärtämisessä on jotain vikaa, ja pahasti! Minä luovutan nyt ja jätän tämän keskustelun.

Toivon kuitenkin aloittajalle kaikkea hyvää! Sitä olen aloittajalle nimenomaan omilla kommenteilla tarkoittanut. Toivon, että aloittaja saa elämänsä kuntoon, löytää avun masennukseen. Ja toimeentuloasiatkin järjestyvät, tavalla tai toisella, mutta järjestyisivät.

Sellaisen kuvan sinun kommentoinnista saa kun suhtaudut äärettömän negatiivisesti eläkkeellä oloon.

Vierailija
78/82 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa päästä. Itselläni diagnoosina paranoidi skitsofrenia ja yrittävät kaikin keinoin laittaa takas töihin.

Vierailija
79/82 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle. Hyvä ettet suostu syömään lääkeiitä. Lääkkeet on kaiken pahan alku ja juuri. En itsekään suostu. Minähän en miksikään koekaniiniksi rupea! Allikaroo !!!! 

t. Oolofi-38

Vierailija
80/82 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee - sanoisin joutuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi