Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyhtikset ja härkikset maistuu pahalle.

Vierailija
15.12.2019 |

Samoin tofut ja soijanakit. Pikaruokalassa kerran otin soijatikkuja ja hyi olkoon. Kuka sellaisia viitsii syödä? Miksei kasviksia voi pitää kasviksina, vaan pitää tehdä jotain mauttomia lihan korvikkeita, joka ei maistu juuri miltään?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofua pitää marinoida suljetussa astiassa yön yli jääkaapissa. Itse suosin tulisia kastikkeita, kuten Chrirazaa, sitä kunnon tujaus, sitruunamehua ja oliiviöljyä perään ja seuraavana päivänä paistinpannulle.

Vierailija
42/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon vinkki: Osta kuivattuja papuja.

Liota 12 h, keitä n. 1 h.

Ei maksa paljon, on hyvää ja terveellistä. Pakasta käyttöön sopiviin eriin.

Ei tarvita kalliita kasvismössöeineksiä.

Jokainen kasvissyöjä taatusti tietää tämän. Mutta jos joka päivä ottaa proteiinintarpeensa vain keitetyistä pavuista niin alkavathan ne useimpia kyllästyttää. Kuvaa vaihtelua nämä erilaiset valmisteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta että lihan kovikkeet on yleensä kehnoa ruokaa, mutta kun ihmiset on tottuneet syömään makkaroita ja pihvejä kuten myös jauhelihaa. Silloin pitää valmistaa niitä vastaavia tuotteita koska muuten suoraan hypääminen pois lihasta on paljon vaikeanpaa. Pienin askelin kohti parenpaa huomista.

Miten niin ”parempaa huomista”? Olen itse pescataari, mutta en ymmärrä tuota ilmausta.

Vierailija
44/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää ainaski tartten lihaa..pelkästä.kasvisruuasta ei.me nälkä ja tulee maha kipeeks😊

Vierailija
45/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lihakaan maistu itsessään hyvälle. Vasta kokkaamisen ja maustamisen jälkeen, tai valmiiksi prosessoituna tuotteena on hyvää, jos on lihaa tottunut syömään.

Olen ollut 16 vuotta kasvissyöjä eläineettisistä syistä enkä aio pois vaihtaa, mutta kyllä minusta monet lihat maistui hyvältä vain esim. paistettuna. Samoin esim grillibroileri oli sellaisenaan herkkua.

Mutta kun kerran koen eläinten tehokasvatuksen ja ruoaksi tappamisen vääräksi niin en vain maun takia toki lihaa silti syö vaan etsin vaan niitä parhaita korvikkeita. Joista jotkut alkaa olla varsin ok nykyisin.

Vierailija
46/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ruuan laittajasta. Toiset ei vaan osaa maustaa.

Hmm, itse kyllä vältän ruoka-aineita jotka itsessään on pahan makuisia mutta joiden kamalan maun saa kyllä vahvalla maustamisella peitettyä. Esim Nyhtökaura ilman mausteita tympeän makuista ja etovaa. Saahan sen alas kun siihen oikein imeyttää vahvoja makuja jostain kastikkeesta, mutta miksi, kun tarjolla on myös vaihtoehtoja jotka on itsessään ok makuisia.

Oletko maistanut esim lihaa ilman mausteita? Aika tympeää sekin.

Vierailija
47/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On totta että lihan kovikkeet on yleensä kehnoa ruokaa, mutta kun ihmiset on tottuneet syömään makkaroita ja pihvejä kuten myös jauhelihaa. Silloin pitää valmistaa niitä vastaavia tuotteita koska muuten suoraan hypääminen pois lihasta on paljon vaikeanpaa. Pienin askelin kohti parenpaa huomista.

Miten niin ”parempaa huomista”? Olen itse pescataari, mutta en ymmärrä tuota ilmausta.

Tarkoitettiin luultavasti parempaa huomista esim. eläinten, terveyden tai ilmaston näkökulmasta, kyllähän näitä riittää.

Vierailija
48/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesen "Veke" -hampurilainen jäi syömättä. Oli niin pahaa ja joku sitkeä kökkäre pihviä näyttelemässä siinä sämpylän välissä. Vaikka joku kasvispihvi olis ollu sata kertaa parempi!

Eilen tykännyt itsekään vaikka olen kasvissyöjä. Mutta en tajunnut ostaessani että tuo on vegaaninen eli majoneesi ja juusto on niitä kamalia vegaanikorvikkeita. Minun suuhun nuo pilasi tuotteen. (Ne hesen muut vegejutut on lakto-ovovegetaarisia ellei erikseen pyydä vegaanista)

Vierailija
49/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa valmistaa, kukaan ei nurise.

-------------

Liha on kuulema kuin pahvia tai kengänpohjaa, jos ei ole oikein maustettu ja kypsennetty.

Vierailija
50/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, itse kyllä vältän ruoka-aineita jotka itsessään on pahan makuisia mutta joiden kamalan maun saa kyllä vahvalla maustamisella peitettyä. Esim Nyhtökaura ilman mausteita tympeän makuista ja etovaa. Saahan sen alas kun siihen oikein imeyttää vahvoja makuja jostain kastikkeesta, mutta miksi, kun tarjolla on myös vaihtoehtoja jotka on itsessään ok makuisia.

Oletko maistanut esim lihaa ilman mausteita? Aika tympeää sekin.

Just paistoin koiran ruokaan jauhelihaa ilman mitään mausteita ja napsin sitä suoraan pannulta omaankin suuhun, himottavan hyvää oli.

Samoin eron huomaa jos käyttää vaikka jauhelihaa vs näitä kasviskorvikkeita johonkin yksinkertaiseen ruokaan esim makaroni- tai kaalilaatikko. Lihasta noihin tulee paljon hyvää makua, nyhtökaurasta ja vastaavista vain tympeää pahvimaista makua joka kaipaa mausteilla peittämistä.

Vierailija
51/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvispohjaiset lihankorvikkeet ovat jo pois muodista. Sen sijaan lihapohjaiset kasvinkorvikkeet ovat nyt in. Esim. tällainen Beyond-Impossible Whopper, jossa naudanlihapihvin lisäksi on mortadellapohjaisia sipulirenkaita, knackwurstpohjaisia suolakurkkuja, pepperonipohjaisia tomaattiviipaleita sekä prosciuttopohjaista lehtisalaattia:

Tuota hampurilaista voisi kai kutsua nimellä joka vegaanin painajainen.

Vierailija
52/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana ajattelin kokeilla.

Ja mitä - jokaisessa härkispaketissa "muunnettua maiseitärkkelystä".

Ei kiitos sittenkään.

Vierailija
53/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmalta ne maistuvat kuin kuolema ja kärsimys. Toki makunsa kai kullakin.

En mä tiedä miltä kärsimys ja kuolema maistuu. Se mun liharuoka maistuu hyvältä joten siltä kai kärsimys sitten maistuu. Lasagnelta ja siiviltä eli tosi hyvältä.

Eipä useimmista lihan maiskuttajasta olisikaan itse eläimiä tap pamaan, mutta kunhan vaan hyvältä maistuu, ja kärsimykseltä voikin kätevästi sulkea silmänsä kun kaupan lihahyllyllä ja kebabbilassa asioi.

Jaa, kai se sujuisi nisäkkään, linnun tai matelijan tappaminen siinä kuin kalankin. Itse siis harrastan kalastusta, eli tulee kaloja tapettua. Varmaan metsästäisinkin, jos lapsuudenperheessäni olisi harrastettu sitä ja olisi siis edes jonkinlainen tuntuma asiaan.

Ja muuten olen kyllä sitä mieltä, että jos syö jotakin tappamista edellyttävää niin periaatteessa pitää itse pystyä myös tappamaan.

Vierailija
54/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Härkis maistuu omassa suussani joissain ruuissa oikein hyvälle.

Mutta Nyhtökaurasta en ole onnistunut tekemään mitään maistuvaa.

Kauramaidoista en pidä.

Härkis on ok, todellakin lihankorvike. Nyhtökauran mausta tuli mieleen talkkunajauho.

Vierailija
55/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha on kuulema kuin pahvia tai kengänpohjaa, jos ei ole oikein maustettu ja kypsennetty.

Ei pidä uskoa kaikkea kuulemaansa.

Esim. naudanpihvi on hyvää raakana ja ilman mausteita. Oikeastaan parhaimmillaan juuri siten.

Kypsentämällä siitäkin saa kengänpohjan.

Vierailija
56/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun innoittamana ajattelin kokeilla.

Ja mitä - jokaisessa härkispaketissa "muunnettua maiseitärkkelystä".

Ei kiitos sittenkään.

Kyseessä on täysin harmiton aine, entsymaattisesti pilkottu maissitärkkelys. Tämän kammoaminen menee samaan luokkaan kuin jonkun tuotteen jättäminen kauppaan kun on kamala e-koodi eli lisäainetta, kun se koodi voi tarkoittaa esim E- tai C-vitamiinia.

Vierailija
57/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon vinkki: Osta kuivattuja papuja.

Liota 12 h, keitä n. 1 h.

Ei maksa paljon, on hyvää ja terveellistä. Pakasta käyttöön sopiviin eriin.

Ei tarvita kalliita kasvismössöeineksiä.

Olen yrittänyt, mutta en vain ole pitänyt mausta.

Vierailija
58/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lihakaan maistu itsessään hyvälle. Vasta kokkaamisen ja maustamisen jälkeen, tai valmiiksi prosessoituna tuotteena on hyvää, jos on lihaa tottunut syömään.

Verinen pihvi maistui todella hyvin raskausaikana, eikä vauvakaan muistuttanut yhtään Rosemaryn ipanaa.

Vierailija
59/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha maistuu sellaisenaan mielestäsi hyvältä?

Lihaan ei tarvitse kun vähän suolaa ja pippuria ja kyllä on hyvää:pp

Jo pelkällä suolalla maustettuna liha on mielestäni hyvää. Harvoin käytän lihaan muita mausteita kuin suolaa.

Vierailija
60/109 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on selvää, että liha ja kala Ja muna on paremman makuisia proteiininlähteitä kuin nämä kasvispohjaiset. Mutta moni on nykyään valmis hyväksymään vähän huonomman maun esim eettisten syiden tai ilmastonmuutoksen takia. Moni sekasyöjäkin syö noita kasviproteiineja välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä