Nyhtikset ja härkikset maistuu pahalle.
Samoin tofut ja soijanakit. Pikaruokalassa kerran otin soijatikkuja ja hyi olkoon. Kuka sellaisia viitsii syödä? Miksei kasviksia voi pitää kasviksina, vaan pitää tehdä jotain mauttomia lihan korvikkeita, joka ei maistu juuri miltään?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä kauraa pitää nyhtää?
Ei sitä kauraa nyhdetäkään, vaan kuluttajalta rahat tuolla ylihintaisella tuotteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ruuan laittajasta. Toiset ei vaan osaa maustaa.
Hmm, itse kyllä vältän ruoka-aineita jotka itsessään on pahan makuisia mutta joiden kamalan maun saa kyllä vahvalla maustamisella peitettyä. Esim Nyhtökaura ilman mausteita tympeän makuista ja etovaa. Saahan sen alas kun siihen oikein imeyttää vahvoja makuja jostain kastikkeesta, mutta miksi, kun tarjolla on myös vaihtoehtoja jotka on itsessään ok makuisia.
Liha maistuu sellaisenaan mielestäsi hyvältä?
Sain ruokajakelusta pari kertaa Kokkikartanon nyhtökaurapastaa, oli muuten mielettömän hyvä eines! Olen ihan perussekasyöjä, joten uteliaana maistoin. Päädyin ostamaan tuotetta useamman kerran kunnes poistivat sen valikoimastaan. Harmi! Oli aidosti maistuva ja maukas tuote (hyvin maustettu, nyhtökauran rakenne muistutti vähän pulled porkkia tms.), kelpasi myös miehelleni.
Tofua haluaisin kokata välillä, mutta kun en vaan pidä sen mausta tai rakenteesta. :/ Sushibuffasta löytyvä inari eli friteerattu tofunkuori on hyvää, mutta siihen jää. Olen kokeillut myös joitakin vegaanisia kasvispihvejä yms. ja aina vaan ne ovat kuivia koppuroita. Hoviruoan mustapapupihvi on karsein tähän mennessä...ja ainakin einesversioina Fafa'sin falafelit karseita ja rutikuivia nekin.
Olen sekasyöjä mutta mielestäni vöner on paljon parempaa kuin lihakebab, ei yhtä rasvaistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, itse kyllä vältän ruoka-aineita jotka itsessään on pahan makuisia mutta joiden kamalan maun saa kyllä vahvalla maustamisella peitettyä. Esim Nyhtökaura ilman mausteita tympeän makuista ja etovaa. Saahan sen alas kun siihen oikein imeyttää vahvoja makuja jostain kastikkeesta, mutta miksi, kun tarjolla on myös vaihtoehtoja jotka on itsessään ok makuisia.
Lihaan ei tarvitse kun vähän suolaa ja pippuria ja kyllä on hyvää:pp
Härkis on vielä jotenkin siedettävää mutta nyhtökaura on niin hirveää mössöä että oksat pois. Mautonta mönjää, ihan hirveää. Nämä korvikkert ovat myös todella epäterveellisiä koska ovat älyttömän prosessoituja ja lisältävät paljon lisäaineita.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut myös joitakin vegaanisia kasvispihvejä yms. ja aina vaan ne ovat kuivia koppuroita. Hoviruoan mustapapupihvi on karsein tähän mennessä...ja ainakin einesversioina Fafa'sin falafelit karseita ja rutikuivia nekin.
Tuo oli minusta aika hyvä: https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000005960169.html
Törkeän kallis vaan. Löysin kerran punalaputettuna iltayhdeksän jälkeen niin tuli kokeiltua, normaalihintaista en ostaisi.
Hesen "Veke" -hampurilainen jäi syömättä. Oli niin pahaa ja joku sitkeä kökkäre pihviä näyttelemässä siinä sämpylän välissä. Vaikka joku kasvispihvi olis ollu sata kertaa parempi!
Vierailija kirjoitti:
Härkis on vielä jotenkin siedettävää mutta nyhtökaura on niin hirveää mössöä että oksat pois. Mautonta mönjää, ihan hirveää. Nämä korvikkert ovat myös todella epäterveellisiä koska ovat älyttömän prosessoituja ja lisältävät paljon lisäaineita.
Jep, kyllä kunnon liha on terveellisempää eikä sisällä kaiken maailman lisäaineita. Esimerkiksi perinteinen kunnon meetvursti: Porsaanliha (alkuperä Suomi), silava, suola, glukoosi, mausteet (musta- ja valkopippuri, korianteri, chili), mausteuutteet (musta- ja valkopippuri, chili, korianteri), hapettumisenestoaine (E301), säilöntäaineet (E250, E252).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, kyllä kunnon liha on terveellisempää eikä sisällä kaiken maailman lisäaineita. Esimerkiksi perinteinen kunnon meetvursti: Porsaanliha (alkuperä Suomi), silava, suola, glukoosi, mausteet (musta- ja valkopippuri, korianteri, chili), mausteuutteet (musta- ja valkopippuri, chili, korianteri), hapettumisenestoaine (E301), säilöntäaineet (E250, E252).
Tai vanha kunnon lenkkimakkara:
suomalainen liha (porsas, nauta), vesi, perunajauho, suomalainen koneellisesti erotettu porsaanliha, kamara, stabilointiaineet (muunnettu tärkkelys, E450), lisätty suola (1,7 %), dekstroosi, lihaproteiini, perunakuitu, mausteet (mm. valko- ja mustapippuri, inkivääri, korianteri), aromit (mm. paprika), arominvahvenne (E621), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo), säilöntäaine (E250). Lihapitoisuus 43 %. Liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 54 %.
"Kunnon liha" kuten meetvursti ja lenkkimakkara? :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaan ei tarvitse kun vähän suolaa ja pippuria ja kyllä on hyvää:pp
Eli maustat lihan vegaanisilla tuotteilla :D
Vierailija kirjoitti:
Paremmalta ne maistuvat kuin kuolema ja kärsimys. Toki makunsa kai kullakin.
En mä tiedä miltä kärsimys ja kuolema maistuu. Se mun liharuoka maistuu hyvältä joten siltä kai kärsimys sitten maistuu. Lasagnelta ja siiviltä eli tosi hyvältä.
Eihän lihakaan maistu itsessään hyvälle. Vasta kokkaamisen ja maustamisen jälkeen, tai valmiiksi prosessoituna tuotteena on hyvää, jos on lihaa tottunut syömään.
Vierailija kirjoitti:
"Kunnon liha" kuten meetvursti ja lenkkimakkara? :DDD
Noi on sekasyöjänkin mielestä hirveitä.
Pihvit, käristykset, leikkeleet, paistit, jne menee.
Vierailija kirjoitti:
Eihän lihakaan maistu itsessään hyvälle. Vasta kokkaamisen ja maustamisen jälkeen, tai valmiiksi prosessoituna tuotteena on hyvää, jos on lihaa tottunut syömään.
Kyllä esim. tuore naudanjauheliha on mieletöntä herkkua raakanakin, suoraan pakkauksesta. Ilman mausteita. Aloin syömään sitä jo lapsena kun himotti se maku.
Vegaanien yleinen argumentti on juuri tuo, ettei liha muka maistuisi miltään ilman mausteita ym. Ovat vissiin sitten heikolla makuaistilla varustettua porukkaa, koska jokaisella lihalla on ihan on ominaistuoksunsa, makunsa ja rakenteensa, ihan ilman suolaa tai muita tököttejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jolta kysyt, mutta kyllä, ainakin minun mielestäni. Siis jopa ilman suolaa.
Ja myös keitetys pavut sellaisenaan ovat hyviä.
Nyhtökaura puolestaan kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmalta ne maistuvat kuin kuolema ja kärsimys. Toki makunsa kai kullakin.
En mä tiedä miltä kärsimys ja kuolema maistuu. Se mun liharuoka maistuu hyvältä joten siltä kai kärsimys sitten maistuu. Lasagnelta ja siiviltä eli tosi hyvältä.
Eipä useimmista lihan maiskuttajasta olisikaan itse eläimiä tap pamaan, mutta kunhan vaan hyvältä maistuu, ja kärsimykseltä voikin kätevästi sulkea silmänsä kun kaupan lihahyllyllä ja kebabbilassa asioi.
En voi syödä kovin maustettua ruokaa. Valko- ja mustapippuri ja suola vain käyvät. Juu, ei edes sipuli. Liha maistuu noillakin hyvältä. Lihankorvikkeet vaatii kovan maustamisen tai muuten maistuvat pahvilta. Siksi vain liha. Myöskään moni kasvis ei sovi mahalleni, esim. paprikat ja pavut. Kuolisin proteiinin puutteeseen jos ei olisi lihaa.
Kyllä, pavut papuina!
Okei, tofua syön joskus, vaikka sekasyöjä olenkin.