Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten viettäisit/vietät mieluisimman joulun?

Vierailija
15.12.2019 |

Tämä joulu tulee olemaan itselleni paras. Ei huolia, ei stressiä vaan olen joulun matkoilla.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietän nytkin oikein mukavan joulun mieheni kanssa kotona. Emme lähde sukulaisiin pyörimään, koska matka on niin pitkä, enkä halua höntäillä paikasta toiseen.

Haaveenani olisi kuitenkin edes kerran viettää kunnon sukujoulu jossain isossa maalaiskartanossa, niin että kaikilla olisi tilaa halutessaan olla myös omissa oloissaan. Olisimme keskellä idyllistä maaseutua, hankien keskellä. Päivisin reipasta ulkoilua, ja illalla saunan jälkeen kokoontuisimme suuren pöydän ääreen juhlaillalliselle, pitkän kaavan mukaan. Takassa palaisi tuli, ja olohuoneessa olisi hieno ja iso joulukuusi. Pyhät kuluisivat yhdessä reippaillessa, kirjoja lukiessa ja herkutellessa. Ehkä vielä joskus...

Kuulostaa kivalta. Olisko se siis joku maatilamajoitus täysihoidolla? Saisitte aina istua valmiiseen pöytään? Kuinkahan kallista tuollainen olisi ja missä olisi mahdollinen? Itsekin olisin kiinnostunut.

Vierailija
42/52 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä, pyhäliksat ja rento meininki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin miehen ja koiran kanssa mökille. Vain me kolme keskenämme saaressa, hirsimökkiä ja saunaa puilla lämmittäen. 

Valitettavasti se ei onnistu, kahdesta syystä. Aikuiset lapsemme tulevat aina meille jouluksi, ja koska kummallakaan ei ole kumppania, lapsista puhumattakaan, ei heitä voi estääkään tulemasta.

Toisekseen jouluna olisi aniharvoin enää mahdollista päästä saareen. Yleensä on vielä aivan liian heikot jäät. Ei pääse veneellä eikä kävellen. 

Vierailija
44/52 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat joulut on ja olleet kun saa olla töissä

Vierailija
45/52 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaani kanssa sängyssä (nukkuen). Olen täysin lopussa. Ehkä tilattaisiin skumppaa ja kahvia, nukuttaisiin.

Vierailija
46/52 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan niin kuin muutkin viikon ja kuukaudenpäivät. Ei poikkea minulla kyseinen päivä muista vuoden päivistä mitenkään. Joululaatikoita ja kinkkuakin syön, jos niitä sattuu tarjolla olemaan. Joskus ostan niitä joulun jälkeen, jos on vähintään puoleen hintaan saatavilla, jos ei ole, en osta. 

Minä juhlin silloin, kun siltä tuntuu ja aihetta on. Jonkun valmiiksi määrittelemät juhlapäivät eivät merkitse minulle yhtään mitään.

Vierailija
47/52 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain alppikylässä, aurinkoisia talvipäiviä, hyvää ruokaa ja parasta seuraa. Anoppi jossain muualla. 

Vierailija
48/52 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vietän nytkin oikein mukavan joulun mieheni kanssa kotona. Emme lähde sukulaisiin pyörimään, koska matka on niin pitkä, enkä halua höntäillä paikasta toiseen.

Haaveenani olisi kuitenkin edes kerran viettää kunnon sukujoulu jossain isossa maalaiskartanossa, niin että kaikilla olisi tilaa halutessaan olla myös omissa oloissaan. Olisimme keskellä idyllistä maaseutua, hankien keskellä. Päivisin reipasta ulkoilua, ja illalla saunan jälkeen kokoontuisimme suuren pöydän ääreen juhlaillalliselle, pitkän kaavan mukaan. Takassa palaisi tuli, ja olohuoneessa olisi hieno ja iso joulukuusi. Pyhät kuluisivat yhdessä reippaillessa, kirjoja lukiessa ja herkutellessa. Ehkä vielä joskus...

Kuulostaa kivalta. Olisko se siis joku maatilamajoitus täysihoidolla? Saisitte aina istua valmiiseen pöytään? Kuinkahan kallista tuollainen olisi ja missä olisi mahdollinen? Itsekin olisin kiinnostunut.

Ideaalitilanne olisi, että koko kartano olisi kokonaan oman suvun käytössä. Ruoat varmaan tekisimme osin itse, ja osan tilaisimme jostain pitopalvelusta. Ei kuitenkaan olisi tarkoitus, että naisväki joutuisi viettämään suurimman osan joulusta keittiössä, vaikka meitä monta onkin. :) En ole vielä katsonut, olisiko mahdollista vuokrata tuollainen kartano/iso maatalo, ja mihin hintaan. Jouluisin on varmaankin ylipäätään aika kallista vuokrata, mutta toisaalta maksajiakin olisi monta. Täytyisi ottaa ihan oikeasti asiasta tarkemmin selvää.

Vierailija
49/52 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin miehen ja koiran kanssa mökille. Vain me kolme keskenämme saaressa, hirsimökkiä ja saunaa puilla lämmittäen. 

Valitettavasti se ei onnistu, kahdesta syystä. Aikuiset lapsemme tulevat aina meille jouluksi, ja koska kummallakaan ei ole kumppania, lapsista puhumattakaan, ei heitä voi estääkään tulemasta.

Toisekseen jouluna olisi aniharvoin enää mahdollista päästä saareen. Yleensä on vielä aivan liian heikot jäät. Ei pääse veneellä eikä kävellen. 

Vuokraa jostain toinen mökki.

Ehdota lapsille joulua keskenään, hotellissa tai matkoilla. Anna se heille lahjaksi.

Vierailija
50/52 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdestaan laivalla hyvän ruoan ja ohjelman äärellä.

Vierailija
51/52 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemalla viettämättä joulua. Kotona se onnistuu huonosti kun perhe ja sukulaiset haluavat osallistuvan joulunviettoon eli varmaan pitäisi hankkiutua matkalle. Pitää vaan keksiä joku jouluton kohde. Oliskohan Malediivit sellainen? Tai sitten menen jonnekin korpimökkiin hankien keskelle hiihtelemään otsalampun kanssa.  

Tämä on just se, miten vietän nyt jouluni! Aurinkolomat ei ole minun juttuni.

- ap -

Mulla taas ei omatunto salli jättää vanhempiani huomioimatta kun en ole missään kauan sitten varatulla matkalla (toivottavasti ensi jouluna olen). Olis niin helppoa, jos edes asuttaisiin lähekkäin, mutta väkisinkin joutuu majoittumaan huonoon vuodesohvaan vähintään yhdeksi yöksi - ja jos he tulisi meille, niin olisi pakko antaa olla kaksi yötä ainakin. t. se joulunviettoa vieroksuva

Minäkin menen jouluksi vanhempieni luokse niinkuin joka vuosi.. olisi ihanaa jos saisi viettää joulun omassa kodissa ja edes laittaa joulua omaan kotiin mutta ei mitään järkeä kun joutuu jouluksi ja muiksi pyhiksi vanhempien luo että heillä ois hyvä mieli. Oi miten kivaa olisi viettää joulu jossain matkoilla tai risteilyllä :) tai vuokraisi viikoksi mökin jostain syrjästä ja siellä olisi hiljaa itekseen..

joulu on kyllä kivointa omalla porukalla, ärsyttää jos sukulaisia tai kavereita perheineen tunkee kylään.

Vierailija
52/52 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten viettäisin joulua yksin omassa rauhassani. Kävisin kävelyllä, kokkaisin mieleisiäni ruokia, kuuntelisin joululauluja ja äänikirjoja, katsoisin televisiota, herkuttelisin, kävisin joulukirkossa ja ottaisin rennosti. En ole keksinyt tapaa selittää tuo äidilleni ymmärrettävästi, hän varmaan luulisi minun olevan masentunut tms. Joudun siis viettämään joulun vanhemmillani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan