Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ja naispuolisen työkaverin kanssa viestittely

Vierailija
15.12.2019 |

Millainen viestittely naispuolisen työkaverin kanssa on teidän mielestänne ok? Miltä teistä tämä kuulostaa? Mieheni nykyisellä työpaikalla on suhteellisen paljon naisia, minkä takia esimerkiksi Whatsappissa mies viestittelee seka-ryhmäringeissä ja myös kahden välisiä viestejä sellaisten naisten kanssa, joiden kanssa tekee samaa projektia. Tämä on minulle täysin fine ja normaalia. Myös yksittäiset hassutteluviestit ym ovat toki myös ok.

Muutama viikko sitten huomasin, että mies oli kuitenkin viestitellyt myös projektien ulkopuolisen työkaverinaisen kanssa. En ajatellut asiasta sen enempää, kunnes muutama päivä sitten olin menossa sohvalle ja miehellä oli whatsapp auki, ja hän sulki sen nopeasti. Ehdin kuitenkin nähdä, että keskusteluissa korkeimpana oli tämä samainen nainen. Kysyin mieheltä, että miksi hän veti puhelimen pois ja että miksi hän viestittelee "Meijun" kanssa. Vastaus oli, että työasioita. Pyysin saada viestiketjun nähtäväkseni, ja mies kyllä antoi. Ketju oli PITKÄ. Ketju käsitteli sinänsä työasioita, mutta ei mitään sellaista, mistä heidän "täytyisi" viestitellä. Nainen on alkanut lähetellä miehelleni viestejä esimeriksi sen takia, että on pyytänyt apua jonkun ohjelman käyttöön (eikö sitä varten ole IT-tuet), mutta keskustelu on sitten jäänyt päälle työpaikan yleisistä jutuista jne jne. Viestejä on lähetelty siis myös työajan ulkopuolella. Sävy oli tosi tuttavallinen.

Minä hieman suutuin asiasta ja sanoin, että näin tiivis viestittely menee minulla jo hyväksyttävän rajan yli. Mies lupasi lopettaa, tai sovimme, että jos nainen kysyy vaikka teknistä apua niin siihen voi yksiselitteisesti vastata, mutta keskustelua ei jäädä pitämään yllä.

Meillä on suhteessa kaikki ollut pitkään tosi hyvin, enkä sinänsä usko, että mies olisi mitään salasuhdetta suunnittelemassa, mutta naisen antama huomio tuntuu häntä imartelevan ja sinänsä huolestuttavat merkit täyttyvät. Mies sanoi vetäneensä puhelimen pois, koska arvasi, että minä suutun. Minä puolestani sanoin, että se voi olla ihan hyvä mittari, onko oma toiminta ok, jos miettii, että suuttuisiko puoliso tästä. Miehen mukaan hommaan ei ole liittynyt mitään ihastumista, mutta tuskinpa hän sitä minulle edes sanoisi.

Naisen motiiveja en osaa arvioida. Voi olla täysin viatonta tai sitten ei. Hänellä on juuri avioero meneillään, sen tiedän. Lähinnä oma fiilis on, että en tuonkaltaista lähentymistä halua mieheni ja eroavan naisen välille.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mielenkiintoinen aihe. Itse vedän rajan siihen, että vapaa- ajalla ei kontaktoida työkavereita. Jokaisella on oikeus vapaa-aikaan, jolloin ei ajatella työasioita eikä työkavereiden henkilökohtaisia ongelmia. Niitä työkavereita näkee kyllä ihan tarpeeksi töissä.

Tiedän tosin, että jotkut työkaverit lähettelee wa viestejä (miehet/naiset) vapaalla. Onko tässä henkilöiden elämäntilanteella ja esim. Ulkonäöllä ja iällä väliä? Siis vanhempi, kulahtanut perheenäiti lähestyy nuorempaa miestyökaveria, versus nuori nätti nainen lähestyy miestyökaveria? Mitä ajatuksia herää? Mun mielestä kumpikaan ei ok. Mut ilmeisesti vaihtoehto a on sallittua yleensä?

Mun mielestä tässä ap:n tilanteessa hälytyskellojen pitää jo soida. Tikuista asiaa, pitkiä viestejä, salailua. Ei ole ok!

Vierailija
22/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei voi väkisin omistaa. Vaikka saisit miehen lopettamaan viesteilyn sinun nähden, mikään ei estä viesteilemästä salaa tai hankkimaan toista numeroa/tunnusta tai puhelinta, juttelemaan kahvitauolla jne.

Ei tietystikään voi. Mutta toista voi esim herättää ajattelemaan, että haluanko suojella nykyistä suhdettani vai altistaa sen vaaraan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni viestitteli aikanaan "pelkkiä työasioita" työkaverinaisen kanssa. Hän kertoikin usein "Maijan" saavutuksista kotona minullekin. Jotenkin jossain vaiheessa tuli tunne, että hän puhui Maijasta tosi paljon, Maija oli saanut ylennyksen, projektissa Maija toi esiin tämänjatämän asian, Maija kertoi että Rukalla on lunta, Maija oli hankkinut uudet sukset, jne. 

Ajattelin että okei, Maija on kaveri.

Mutta sitten heille tuli työmatkoja yhdessä ja myös työpaikan vapaaehtoisia reissuja, jotka siis piti itse maksaa, jotain harrastusporukoiden laskettelumatkoja jne. Mies lähti sinnekin. Maijakin oli reissussa. Minua ei otettu mukaan, koska en kuulunut työporukkaan (vaikka laskettelen ja hiihdän).

Vuoden tätä Maijahehkutusta kuunneltuani mies kertoi sitten, että "Voitko kuvitella, Maija otti minua siellä työpaikan kesäbileissä kädestä kiinni ja sanoi, että on ihastunut minuun?" ja katseli reaktiotani. Naurahdin vaan, että nytkö sinä sen vasta huomaat. Luulen, että heillä oli jo suhde alkanut aiemmin ja tämä oli miehen tapa kertoa asia. 

Ero tuli, mutta exäni ja Maija eivät menneet yhteen.

Vierailija
24/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
25/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mitäs naiset sanoikaan, että mies ja nainen voivat hyvin olla pelkkiä ystäviä? Miksi tässä ketjussa olettekin täysin eri mieltä?

Itse olen perheellisen naisen kanssa ystävä ja viestittelemme päivittäin, eikä touhussa ole mitään taka-ajatuksia, enkä voisi kuvitella sekaantuvani häneen senkummemmin. Mieskään ei ole mustis vaan ymmärtää, että vaimolla voi olla hyvä miespuolinenkin ystävä. M30

Eihän tässä pelkästä viestittelystä ole kyse, vaan siitä, että sitä viestittelyä salaillaan ja reagoidaan säikähdyksellä kun puoliso tulee lähietäisyydelle.

Vierailija
26/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi epäilet että miehesi haluaisi suhdetta kyseisen naisen kanssa? Miten hän reakoi jos kysyt haluaisiko hän tuon naisen kanssa suhteeseen?

Vierailija
27/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille mustasukkaisille puolisoille ja kumppaneille, vaikka kuinka rajoittaisitte puolisonne viestittelyä tai kommunikaatiota toisten kanssa, niin loppujen lopuksi rajoittamalla tai kontrolloimalla puolisoanne, ette saa häntä pidettyä itsellänne.

Tai toki varmasti saa pidettyä fyysisesti, mutta jos joku ihastuu tai kiinnostuu toisesta henkilöstä niin siinä on vaan luotettava, että kumppani tajuaa pitää mielessä mikä on sopivaa ja mikä ei ole sopivaa varatulle.

Loputon kyttääminen ja kontrollointi tappaa oman suhteenne varmasti.

Rakkaus ja parisuhde perustuu ensisijaisesti luottamukseen ja vapaaehtoisuuteen.

Vierailija
28/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei voi väkisin omistaa. Vaikka saisit miehen lopettamaan viesteilyn sinun nähden, mikään ei estä viesteilemästä salaa tai hankkimaan toista numeroa/tunnusta tai puhelinta, juttelemaan kahvitauolla jne.

Ei tietystikään voi. Mutta toista voi esim herättää ajattelemaan, että haluanko suojella nykyistä suhdettani vai altistaa sen vaaraan.

Ap

Niin. Ja jos altistaa, se on hänen valintansa. Kysy?

Vierailija
29/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ työajalla ja vapaa-ajalla ei tuöasioida hoidella mitenkään. Se on se raja.

Vierailija
30/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatat nyt olla vaan vähän turhan mustasukkainen, siinä tuskin on mitään muuta kuin niitä työasioita.

It takes two To tango.

Haluaisin ajatella näin, mutta tällä tavoinhan ne suhteet käsittääkseni voivat usein alkaa. Viatonta viestittelyä, joka käy koko ajan tiiviimmäksi. Kehitetään tikusta asiaa, että toiselle voi laittaa viestiä. Harva kai heti ensitöikseen alkaa munakoiso-emojeja viljelemään?

Ap

Minun mielestäni tässä tosiaan selkein merkki siitä että ollaan ajautumassa tietyn rajan yli on se, että miehestä itsestään tuntuu ettet hyväksy tätä yhteydenpitoa ja suutut. Tällöin hän mies omasta mielestään on ylittämässä soveliaisuuden rajat. Viestittely on ok jos voit tehdä sen salailematta. Pystyt henkilökohtaisen viestinnän näyttämään kumpoanillesi . Mikäli viesteissä on salattavaa työasioita voisit näyttää viestit kenelle tahansa samojen asioiden parissa työskentelevälle ryhmänjäsenelle. Voi myös miettiä miltä itsestä tuntuisi jos kumppani käyttäytyisi samoin omien työkaverin kanssa.

Vierailija
31/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin pois.

32/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

I smell blacksocks

Vierailija
33/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi epäilet että miehesi haluaisi suhdetta kyseisen naisen kanssa? Miten hän reakoi jos kysyt haluaisiko hän tuon naisen kanssa suhteeseen?

Miehen mukaan he ovat vain työkavereita, ja että kummallakaan ei "varmasti" ole takaa-ajatuksia. Sitten hän kuitenkin sanoi, että tulee kyseisen naisen kanssa hyvin toimeen ja että heillä "synkkaa hyvin". Hän sanoi myös, että haluaa olla minun kanssani eikä halua tehdä asioita, joista minulle tulee paha mieli.

Olen aika varma, että viestittely palautunee nyt normaaleihin uomiin. Ja kuten sanoin, nainen on tässä se aktiivisempi osapuoli kuitenkin ollut. Mies oli toki pysynyt keskustelussa mukana, mutta lähinnä ketju näytti siltä, että mies vastasi aina parilla rivillä naisen pitkiin viesteihin.

Ap

Vierailija
34/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille mustasukkaisille puolisoille ja kumppaneille, vaikka kuinka rajoittaisitte puolisonne viestittelyä tai kommunikaatiota toisten kanssa, niin loppujen lopuksi rajoittamalla tai kontrolloimalla puolisoanne, ette saa häntä pidettyä itsellänne.

Tai toki varmasti saa pidettyä fyysisesti, mutta jos joku ihastuu tai kiinnostuu toisesta henkilöstä niin siinä on vaan luotettava, että kumppani tajuaa pitää mielessä mikä on sopivaa ja mikä ei ole sopivaa varatulle.

Rakkaus ja parisuhde perustuu ensisijaisesti luottamukseen ja vapaaehtoisuuteen.

Toki näin on että luottamus ja vapaaehtoisuus on se perusta. Toisaalta se joka viestii salailen työkaverin kanssa "ylimääräistä" rikkoo omalta osaltaan luottamusta. Jokaisessa suhteessa on tietyt rajat. Kumppani voi ajautua ihan huomaamattaan rajojen tuntumaan ja yli. Eikö tällöin olisi reilunta puhua yhdessä siitä mikä se oman suhteen tilanne on. Ei ole mustasukkaisuutta ja rajoittamista hoitaa sitä omaa suhdetta ja kertoa mielipiteensä esim toisten kanssa flirttailusta ja suhteen rajoista. Yleensä jos on tarvetta kumppanilta jotain salata niin kyllä se salailisi Jan omatunto jo kolkuttelee.

Vierailija
35/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan halua että mies tulisi kyttäämään mun viestittelyä työkavereiden kanssa. Hyvin nopeasti sulkisin puhelimen ja ehkä siirtyisin muualle jatkamaan viestittelyä. Jos puoliso ei ymmärtäisi että viestittely ei ole hänen luettavakseen tarkoitettu täystyisi kyllä miettiä suhdetta uudelleen.

Vierailija
36/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieheni puhui paljon työkaveristaan, erittäin ihaillen. Samalla hieman piikitellen kun minä en ollut mitä hän oli. Mies jätti kylmästi. Nyt heillä on suhde. En silloin tajunnut mikä kuvio on, lähinnä sen vuoksi että nainen oli 20 vuotta nuorempi miestäni. Joten kannattaa hieman tarkkailla ja luottaa omiin vaistoihin.

Vierailija
37/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen mukaan he ovat vain työkavereita, ja että kummallakaan ei "varmasti" ole takaa-ajatuksia. Sitten hän kuitenkin sanoi, että tulee kyseisen naisen kanssa hyvin toimeen ja että heillä "synkkaa hyvin". Hän sanoi myös, että haluaa olla minun kanssani eikä halua tehdä asioita, joista minulle tulee paha mieli.

Olen aika varma, että viestittely palautunee nyt normaaleihin uomiin. Ja kuten sanoin, nainen on tässä se aktiivisempi osapuoli kuitenkin ollut. Mies oli toki pysynyt keskustelussa mukana, mutta lähinnä ketju näytti siltä, että mies vastasi aina parilla rivillä naisen pitkiin viesteihin.

Ap

Ajatteletko että jos nainen vain tarpeeksi sitkeästi yrittää niin mies "luovuttaa" ja alkaa suhteeseen vaikka ei nyt niin haluaisikaan?

.... Itse ole tietysti miehesi valinnut.

Vierailija
38/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai perustuu. Mielestäni tässä ei kuitenkaan puhuta "loputtomasta kyttäyksestä" vaan viestittelystä naispuolisen työkaverin kanssa, joka on rajoja rikkonut.

Mies voi joko kunnioittaa minua ja suhdettamme tai valita toisin. Hän kuitenkin tietää, missä minun mielestäni raja kulkee.

Ap

Vierailija
39/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko luulee olevansa kovakin saalis. Suosittelen, että meikkaat huomenna töihin vähän vahvemmin. Ostat vähän uusia vaatteita. Ja puhut miehelle miespuolisista työkavereistasi. Ja jos löytyy joku vanha miespuolinen kaveri, niin sille kannattaa soittaa ja kysellä kuulumisia. Pieni palautus maanpinnalle. Näin mä tekisin.

Toista ei voi omistaa, mut miehelle voi näyttää, että kyllä sitä vientiä voi olla toisellakin. Mun mies vaatii aina viiden vuoden välein tällaisen palautuksen maanpinnalle.

Vierailija
40/61 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on mielenkiintoinen aihe. Itse vedän rajan siihen, että vapaa- ajalla ei kontaktoida työkavereita. Jokaisella on oikeus vapaa-aikaan, jolloin ei ajatella työasioita eikä työkavereiden henkilökohtaisia ongelmia. Niitä työkavereita näkee kyllä ihan tarpeeksi töissä.

Tiedän tosin, että jotkut työkaverit lähettelee wa viestejä (miehet/naiset) vapaalla. Onko tässä henkilöiden elämäntilanteella ja esim. Ulkonäöllä ja iällä väliä? Siis vanhempi, kulahtanut perheenäiti lähestyy nuorempaa miestyökaveria, versus nuori nätti nainen lähestyy miestyökaveria? Mitä ajatuksia herää? Mun mielestä kumpikaan ei ok. Mut ilmeisesti vaihtoehto a on sallittua yleensä?

Mun mielestä tässä ap:n tilanteessa hälytyskellojen pitää jo soida. Tikuista asiaa, pitkiä viestejä, salailua. Ei ole ok!

Eiköhän tässä se asia ratkaise. Työkaverit ovat minulle samalla tapaa kavereita, kuin muutkin kaverit, joten jos illalla joku laittaa viestiä ja kysyy vaikka kotikaupunkini hyvää ravintolaa tai kirjavinkkiä, niin ihan mielelläni vastaan.

Toki myös töitä tehdään ihan eri tavalla kuin ennen, joten joku saattaa työasiaakin kysyä viikonloppuna. Niihin kysymyksiin vastaan, jos asia on helppo ja lyhyt.