Mies ja naispuolisen työkaverin kanssa viestittely
Millainen viestittely naispuolisen työkaverin kanssa on teidän mielestänne ok? Miltä teistä tämä kuulostaa? Mieheni nykyisellä työpaikalla on suhteellisen paljon naisia, minkä takia esimerkiksi Whatsappissa mies viestittelee seka-ryhmäringeissä ja myös kahden välisiä viestejä sellaisten naisten kanssa, joiden kanssa tekee samaa projektia. Tämä on minulle täysin fine ja normaalia. Myös yksittäiset hassutteluviestit ym ovat toki myös ok.
Muutama viikko sitten huomasin, että mies oli kuitenkin viestitellyt myös projektien ulkopuolisen työkaverinaisen kanssa. En ajatellut asiasta sen enempää, kunnes muutama päivä sitten olin menossa sohvalle ja miehellä oli whatsapp auki, ja hän sulki sen nopeasti. Ehdin kuitenkin nähdä, että keskusteluissa korkeimpana oli tämä samainen nainen. Kysyin mieheltä, että miksi hän veti puhelimen pois ja että miksi hän viestittelee "Meijun" kanssa. Vastaus oli, että työasioita. Pyysin saada viestiketjun nähtäväkseni, ja mies kyllä antoi. Ketju oli PITKÄ. Ketju käsitteli sinänsä työasioita, mutta ei mitään sellaista, mistä heidän "täytyisi" viestitellä. Nainen on alkanut lähetellä miehelleni viestejä esimeriksi sen takia, että on pyytänyt apua jonkun ohjelman käyttöön (eikö sitä varten ole IT-tuet), mutta keskustelu on sitten jäänyt päälle työpaikan yleisistä jutuista jne jne. Viestejä on lähetelty siis myös työajan ulkopuolella. Sävy oli tosi tuttavallinen.
Minä hieman suutuin asiasta ja sanoin, että näin tiivis viestittely menee minulla jo hyväksyttävän rajan yli. Mies lupasi lopettaa, tai sovimme, että jos nainen kysyy vaikka teknistä apua niin siihen voi yksiselitteisesti vastata, mutta keskustelua ei jäädä pitämään yllä.
Meillä on suhteessa kaikki ollut pitkään tosi hyvin, enkä sinänsä usko, että mies olisi mitään salasuhdetta suunnittelemassa, mutta naisen antama huomio tuntuu häntä imartelevan ja sinänsä huolestuttavat merkit täyttyvät. Mies sanoi vetäneensä puhelimen pois, koska arvasi, että minä suutun. Minä puolestani sanoin, että se voi olla ihan hyvä mittari, onko oma toiminta ok, jos miettii, että suuttuisiko puoliso tästä. Miehen mukaan hommaan ei ole liittynyt mitään ihastumista, mutta tuskinpa hän sitä minulle edes sanoisi.
Naisen motiiveja en osaa arvioida. Voi olla täysin viatonta tai sitten ei. Hänellä on juuri avioero meneillään, sen tiedän. Lähinnä oma fiilis on, että en tuonkaltaista lähentymistä halua mieheni ja eroavan naisen välille.
Kommentit (61)
Saatat nyt olla vaan vähän turhan mustasukkainen, siinä tuskin on mitään muuta kuin niitä työasioita.
It takes two To tango.
Jos viestittely on satunnaista ja sisällöltään harmitonta, en huolestuisi. Mulla on esim pari miespuolista työkaveria, joiden kanssa läppä lentää ja autetaan puoli toisin työasioissa. Ovat kuin kaksi isoveljeä. Mutta on minulla kokemusta muustakin; kun vaikka tikusta keksitään asiaa, viestit lentää jatkuvaan ja sävy alkaa muuttua lämpimämmäksi. Silloin on ihastusta ja ainakin mun ja kaverien kohdalla ne on sitten lopulta johtaneet suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Saatat nyt olla vaan vähän turhan mustasukkainen, siinä tuskin on mitään muuta kuin niitä työasioita.
It takes two To tango.
Haluaisin ajatella näin, mutta tällä tavoinhan ne suhteet käsittääkseni voivat usein alkaa. Viatonta viestittelyä, joka käy koko ajan tiiviimmäksi. Kehitetään tikusta asiaa, että toiselle voi laittaa viestiä. Harva kai heti ensitöikseen alkaa munakoiso-emojeja viljelemään?
Ap
Suhde voi alkaa juurikin tuolla tavalla: meillä alkoi ja molempien silloinen parisuhde päättyi. Nyt olemme yhdessä. Eli kyllä: itse olisin tuollaisesta viestittelystä huolissani, enkä hyväksyisi.
Niin ja mitäs naiset sanoikaan, että mies ja nainen voivat hyvin olla pelkkiä ystäviä? Miksi tässä ketjussa olettekin täysin eri mieltä?
Itse olen perheellisen naisen kanssa ystävä ja viestittelemme päivittäin, eikä touhussa ole mitään taka-ajatuksia, enkä voisi kuvitella sekaantuvani häneen senkummemmin. Mieskään ei ole mustis vaan ymmärtää, että vaimolla voi olla hyvä miespuolinenkin ystävä. M30
Siis viestit käsittelivät työasioita ja silti mielestäsi epäasiallista? Just..
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mitäs naiset sanoikaan, että mies ja nainen voivat hyvin olla pelkkiä ystäviä? Miksi tässä ketjussa olettekin täysin eri mieltä?
Itse olen perheellisen naisen kanssa ystävä ja viestittelemme päivittäin, eikä touhussa ole mitään taka-ajatuksia, enkä voisi kuvitella sekaantuvani häneen senkummemmin. Mieskään ei ole mustis vaan ymmärtää, että vaimolla voi olla hyvä miespuolinenkin ystävä. M30
Kaikki ihmiset ja parisuhteet ym ovat tietysti erilaisia kuten myös se, miten määritellään ystävyys. Hienoa, jos sinulla on tuollainen tilanne - valitettavasti taitaa kuitenkin olla niin, että miehen ja naisen ystävyyssuhteen syveneminen johtaa useammin romanttiseen kanssakäymiseen kuin vaikka naisen ja naisen välisessä ystävyydessä.
Jos kyseessä oli työ/työsuhdepuhelin, miehellä ei olisi ollut lupaa näyttää keskustelua sinulle.
Ymmärrän sinua täysin, ap. Mieheni on IT-osastolla töissä firmassa, jossa 90% työntekijöitä naisia. Saa usein WhatsApp viestejä, esim: ”kiitos avusta, nappisilmä ♥️”, erilaisia pyyntöjä, jotka eivät kuulu hänen työnkuvaan tms. Onneksi hän aina kyllä vain vastaa yhdellä lauseella ja ohjaa tekemään vikailmoituksen virallisen ohjeistuksen mukaan. Ärsyttää kuitenkin, minusta niiden naisten motiivit ovat täysin selviä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä oli työ/työsuhdepuhelin, miehellä ei olisi ollut lupaa näyttää keskustelua sinulle.
Ihan oma henkilökohtainen luuri oli kuule kyseessä, eikä viestiketjussa ollut mitään yrityssalaisuuksia. Haloo, en tajua näitä tyyppejä, jotka alkavat aina vedota ties mihin oikeuteen olla näyttämättä viestejä, jos mies viestittelee jonkun muikkelin kanssa.
Totta kai mies olisi voinut sanoa, ettei näytä ja siinähän vasta se luottamus olisikin mennyt.
Ap
No läheskään kaikissa paikoissa ei ole mitään it-tukia, joten aika normaalia kysyä työkaverilta apua. Ja toki lähimpien työkavereiden kanssa ollaan tuttavallisia?? Täytyy kyllä sanoa, että hieman ihmettelisin ja säälisin, jos työkaveri kieltäisi työasioita koskevien viestien lähettämisen puolison mustasukkaisuuden vedoten..
Mulla on työkaveri/esimies (minäkin esimies mutta hän siis myös minun esimieheni) ja viestitellään muutamia wa-viestejä kerrallaan pari krt viikossa. Työasioita ja työasioihin ainakin löyhästi liittyviä ironisia huomioita. Puhutaan ja "avaudutaan" näissä viesteissä enemmän kuin face to face. Hänelle helpompi ilmaista itseään kirjallisesti. Voisi sanoa että töissä olemme työkavereita ja whatsappissa ystäviä tai ainakin kavereita. Eikä ole mitään romanttista meidän välillä. Eikä tule, molemmat ollaan naimisissa ja aiotaan uskoakseni jatkossakin olla.
Niin no, mun kohdalla nuo ovat johtaneet seksiin. Perhe unohtuu ilmeisesti sekunnissa.
Vierailija kirjoitti:
No läheskään kaikissa paikoissa ei ole mitään it-tukia, joten aika normaalia kysyä työkaverilta apua. Ja toki lähimpien työkavereiden kanssa ollaan tuttavallisia?? Täytyy kyllä sanoa, että hieman ihmettelisin ja säälisin, jos työkaveri kieltäisi työasioita koskevien viestien lähettämisen puolison mustasukkaisuuden vedoten..
Luitkohan kunnolla edes koko aloitusta? Mies nimenomaan viestittelee töiden takia työasioista vaikka kuinka monen naisen kanssa. Tämän tyypin kanssa ei tee läheisesti töitä ja koko viestiketju tuntui "tikusta asiaa" -tyyppiseltä ja liian tiiviiltä. Ja mielestäni miehen oma reaktio (piilottelu) kyllä kertoi, että oli selvästi miettinyt, että onko tämä ihan ok.
Ap
Ketään ei voi väkisin omistaa. Vaikka saisit miehen lopettamaan viesteilyn sinun nähden, mikään ei estä viesteilemästä salaa tai hankkimaan toista numeroa/tunnusta tai puhelinta, juttelemaan kahvitauolla jne.
Eiköhän se miehesi tiedä mikä on ok Ja mikä ei. Ei se aina tarkoita, että mikäli mies ja nainen viestittelee. Siitä kehittyisi suhde tai olisi seksiä. Kaikki naiset ei harrasta seksiä ilman parisuhdetta. Parisuhteen syntymiseen tarvitaan: kemia, vetovoima, samanlaiset elämäntavat, yhteiset arvot ja mielenkiinnonkohteet. Se on aika harvinaista, että nuo kaikki asiat kohtaisi. En huolestuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei voi väkisin omistaa. Vaikka saisit miehen lopettamaan viesteilyn sinun nähden, mikään ei estä viesteilemästä salaa tai hankkimaan toista numeroa/tunnusta tai puhelinta, juttelemaan kahvitauolla jne.
Tämä on niin totta. Lopettaminen pitää lähteä itsestä. Jos halua ei olis viestittelyyn, niin ei sitä olis edes tapahtunu.
Ex rakastui työkaveriinsa 11 vuoden suhteemme lopussa. Kun kielsin viestit, hän käytti rinnakkaista käyttäjätunnustaan. Hän oli soittanut naiselle salaa kun lähti "lenkille" kun olimme yhdessä hotellissa. Mikään ei estä jos joku haluaa viesteillä.
Tunnen erään naisen jolla on puolen vuoden sisällä jo toinen työpaikan varattu mies kierroksessa. Yleistä on.
Kannattaa tosiaan pistää stoppi liialle ja turhalle yhteydenpidolle. Kokemusta tällaisesta yhteydenpidosta on ja näin pikkuhiljaa mieheni vein. Edellinen suhtautui asiaan joko välinpitämättömästi tai typerästi luottaen.