Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 12-vuotias olla noin tyhmä mitä siskon likka on?

Vierailija
15.12.2019 |

Ei herra mun jee! Sisko on työmatkalla joten siskon likka 12v on jouluun saakka mun luona. Ihmettelin monta päivää miten likan hiukset on todella likaiset ja eilen suihkussa tullessa kysyin että miten pesee ne. Tyttö on pessyt hiuksensa pelkällä hoitoaineella eikä shampoolla lainkaan! Kummityttöni on tyhmä ja ilmeisesti siskolla ei ole ollut aikaa perehdyttää likkaansa perusasioihin, joten ohjeistin tyttöä kädestä pitäen ensin pesemään hiukset shampoolla ja sen jälkeen hoitoaineella ja puhdasta tuli. Toinen asia mitä likka ei tiennyt oli aamiaisella myslin ja murojen ero! Pyysin tyttöä kattamaan aamupalapöydän ja sanoin, että nyt syödään mysliä niin tyttö oli laittanut muroja, eikä tiennyt niiden olevan kaksi eri asiaa. Tästäkin piti selventää mitä ovat. Onko tuo vaan tietämättömyyttä vai tyhmyyttä? Sisko eikä minä oltu noin tyhmiä tuon ikäisinä..

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin että siskosi on se tyhmä! Miten lapsi voi osata asioita joita hänelle ei ole opetettu? Tyhmä taidat olla itsekin jos et tätä tajua!

Vierailija
2/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sivistyksesi on korkeaa tasoa, pääset taivaaseen helvetin sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lasta halveksiva ihminen, ja haluat oikein tuoda halveksuntasi julkiseksi, millainen aikuinen oikein olet? Itse kuin 5-vuotias kakara. Häpeä.

Vierailija
4/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä taidat itse olla aika tyhmä, kun et ymmärrä, että 12-v. on lukutaitoinen ja osaa käyttää nettiä... samoin hänen äitinsä. Mitä tulee itse kysymyksiin, niin meillä lapset pesivät myös hiuksensa pelkällä hoitoaineella kunnes oivalsin selostaa purkkien eron. Jos tytön kotona syödään terveellisesti aamulla puuroa, niin ei hän välttämättä tiedä murojen ja myslin eroa.

Vierailija
5/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh vihaan sanaa "likka."

En minäkään ollut noin typerä 12-vuotiaana, mutta tässä tapauksessa laita palautetta siskollesi

Vierailija
6/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on outoa, että ei osaa pestä tukkaa shampoolla. Sen sijaan on täysin ymmärrettävää, että ei tiedä myslin ja murojen eroa, jos kotona ei ole koskaan ollut toista.

Vierailija
7/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla kovin kiintynyt sukulaistyttöön? Lapsiparka.

Jotkut pesee hiukset välillä vain hoitoaineella, ihan tarkoituksella. Ja oletko varma, että tytön kotona on ollut tarjolla mysliä?

Vierailija
8/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet lasta halveksiva ihminen, ja haluat oikein tuoda halveksuntasi julkiseksi, millainen aikuinen oikein olet? Itse kuin 5-vuotias kakara. Häpeä.

Kerroin järkevänä aikuisena tytölle asioiden eron ja miten tulee toimia, jotta osaa jatkossa. En minä huuda tai säti rakasta kummityttöä, mutta järkytyin esiteinin tietämättömyydestä.

Vierailija
9/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on tietysti CG-menetelmällä ja syö aamiaiseksi täysjyväpuuroa eikä sokerisia muroja tai myslejä.

Tyhmä tässä on Ap.

Vierailija
10/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita on normaali 12-vuotias oppinut jo paljon muualta kuin kotoa. 

On kylässä,  kavereiden kanssa vaikka missä, leireillä jne. 

Eli jos viisivuotias ei tajua jotain ikätasoista voi soimata vain kotia.  12-vuotiaan kohdalla asia on toinen. 

En kuitenkaan ota kantaa lapsen tyhmyyteen. Ehkä vain halusi muroja myslin sijaan? Ja kylppärissä erehtyi purkista. En kyllä näillä perusteilla lähtisi leimaamaan edes aikuista tyhmäksi. 

Vierailija
11/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murot ja mysli ei ole kumpikaan välttämättä käytössä lapsiperheissä.Puuroon verrattuna kallista ja epäterveellistä.

Vierailija
12/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kyllä kovin viisas ole jos jollain nettipalstalla käyt haukkumassa 12v sukulaistasi tuollaisista asioista.

Kannattaisi varmaan miettiä olisiko syy kenties tämän älykkään siskosi tavassa kasvattaa lapsensa... 

Vierailija
13/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provahan tämä on. Toivottavasti. Tai sitten tyhmyys kulkee tuossa suvussa vahvasti.

Vierailija
14/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyhmyyttä se nyt on ettei kukaan ole opettanut tuollaisia asioita? Tyttö oppi ne kun kerroit, eli ei ole tyhmä.

Vierailija
15/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla kovin kiintynyt sukulaistyttöön? Lapsiparka.

Jotkut pesee hiukset välillä vain hoitoaineella, ihan tarkoituksella. Ja oletko varma, että tytön kotona on ollut tarjolla mysliä?

Kyse ei ole pelkällä hoitoaineella pesusta vaan tyttö ei tiennyt shampoon ja hoitoaineen eroa. Siskon luona syödään muroja ja mysliä, joten luulin likan tietävän niidenkin eron.

Vierailija
16/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei herra mun jee 0/5

Vierailija
17/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin järkevänä aikuisena tytölle asioiden eron ja miten tulee toimia, jotta osaa jatkossa. En minä huuda tai säti rakasta kummityttöä, mutta järkytyin esiteinin tietämättömyydestä.

Halveksit kuitenkin ajoittain kirjoituksesi perusteella. Luuletko, etteivät ihmiset huomaa/vaistoa sitä? Luulet, että vain suora ilkeä sanallinen palaute on haitallista? Niin, kuka se tyhmä olikaan...

Vierailija
18/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on outoa, että ei osaa pestä tukkaa shampoolla. Sen sijaan on täysin ymmärrettävää, että ei tiedä myslin ja murojen eroa, jos kotona ei ole koskaan ollut toista.

Ehkä hämmennyksissään ei vain osannut erottaa hoitoaineen ja shampoon eroa, tullut väärä valinta, eikä uskalla puolustautua päällekäyvää tätiä vastaan kun on kotona evästetty olemaan kunnolla.  

Vierailija
19/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ehkä luullut hoitoainetta shampooksi? Tai siskosi kotona ei vaan käytetä hoitoainetta? Halusi mieluummin syödä muroja kuin mysliä, joten otti muroja kun ei ajatellut asian olevan niin iso kuin se näköjään voi jollekkin "viisaalle" aikuiselle olla? 

Vierailija
20/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla niin että siskosi on se tyhmä! Miten lapsi voi osata asioita joita hänelle ei ole opetettu? Tyhmä taidat olla itsekin jos et tätä tajua!

Mitä voit olettaa minulta kummitädiltä, jolla ei ole lapsia? Haluan, että tyttö tietää asioiden eroavaisuudet ja nyt osaa pestä hiuksensa oikein. Tyttö oli itsekin aikomassa kysyä minulta miksi hiuksensa ovat yhtäkkiä niin likaiset, vaikkei kärsi liiallisesta talin erityksestä tai finneistä. En minä likkaa halveksi ja tyttö itsekin oli iloinen ja kiitteli kun kerroin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi