Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 12-vuotias olla noin tyhmä mitä siskon likka on?

Vierailija
15.12.2019 |

Ei herra mun jee! Sisko on työmatkalla joten siskon likka 12v on jouluun saakka mun luona. Ihmettelin monta päivää miten likan hiukset on todella likaiset ja eilen suihkussa tullessa kysyin että miten pesee ne. Tyttö on pessyt hiuksensa pelkällä hoitoaineella eikä shampoolla lainkaan! Kummityttöni on tyhmä ja ilmeisesti siskolla ei ole ollut aikaa perehdyttää likkaansa perusasioihin, joten ohjeistin tyttöä kädestä pitäen ensin pesemään hiukset shampoolla ja sen jälkeen hoitoaineella ja puhdasta tuli. Toinen asia mitä likka ei tiennyt oli aamiaisella myslin ja murojen ero! Pyysin tyttöä kattamaan aamupalapöydän ja sanoin, että nyt syödään mysliä niin tyttö oli laittanut muroja, eikä tiennyt niiden olevan kaksi eri asiaa. Tästäkin piti selventää mitä ovat. Onko tuo vaan tietämättömyyttä vai tyhmyyttä? Sisko eikä minä oltu noin tyhmiä tuon ikäisinä..

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiko hoitoainepullossa edes suomeksi mitä se on? 12 v ei ehkä tiedä mitä "conditioner" on. Ne hiustuotteet on kuitenkin usein hyvin samannäköisissä pulloissa, itsekin joskus olen vahingossa ottanut hoitoainetta shampoon sijaan.

Vierailija
22/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioita on normaali 12-vuotias oppinut jo paljon muualta kuin kotoa. 

On kylässä,  kavereiden kanssa vaikka missä, leireillä jne. 

;

Mulla on 12 v lapsi eikä se kyllä koskaan ole pessyt hiuksiaan kavereiden luona. Eikä mysliäkään joka kodissa syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmösen kekkasit.

Vierailija
24/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31v ja pesen hiukset pelkällä hoitoaineella.

Vierailija
25/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ehkä luullut hoitoainetta shampooksi? Tai siskosi kotona ei vaan käytetä hoitoainetta? Halusi mieluummin syödä muroja kuin mysliä, joten otti muroja kun ei ajatellut asian olevan niin iso kuin se näköjään voi jollekkin "viisaalle" aikuiselle olla? 

Sanoin likalle, että voi käyttää omiaan tai minun shampoota ja hoitoainetta ennen kuin meni suihkuun. Sisko on tarkka hygieniasta ja käyttää suihkusaippuaa, shampoota ja hoitoainetta. On tytöllekin opettanut, että ulos ei mennä likaisena. Meillä oli hotelliaamiaisen tyylinen aamupala ja puuroakin oli tarjolla ja paljon muuta.

Vierailija
26/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melko paljon tyhmiä lapsia. Vaikka äiti olisi tyhmä niin luulisi tuon ikäisen lapsen jo käsittävän, että pitää peseytyä.

Vierailija
27/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiko hoitoainepullossa edes suomeksi mitä se on? 12 v ei ehkä tiedä mitä "conditioner" on. Ne hiustuotteet on kuitenkin usein hyvin samannäköisissä pulloissa, itsekin joskus olen vahingossa ottanut hoitoainetta shampoon sijaan.

Minun lukee ja tyttö osaa englantia natiivisti, kun hänen isänsä on britti. Olin laittanut uudet putelit tytön vierailun ajaksi.

Vierailija
28/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla niin että siskosi on se tyhmä! Miten lapsi voi osata asioita joita hänelle ei ole opetettu? Tyhmä taidat olla itsekin jos et tätä tajua!

Mitä voit olettaa minulta kummitädiltä, jolla ei ole lapsia? Haluan, että tyttö tietää asioiden eroavaisuudet ja nyt osaa pestä hiuksensa oikein. Tyttö oli itsekin aikomassa kysyä minulta miksi hiuksensa ovat yhtäkkiä niin likaiset, vaikkei kärsi liiallisesta talin erityksestä tai finneistä. En minä likkaa halveksi ja tyttö itsekin oli iloinen ja kiitteli kun kerroin.

Niin eli vahingossa käytti hoitoainetta! Eihän tuo tyhmä ole jos kerran oli itsekkin ihmetellyt asiaa.

Vierailija
29/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne jotkut on. Miehen lapsi  on ihan saataman tyhmä, mutta niin on kyllä hänen äitinsäkin, että sinänsä ei ihmetytä. Ja jes, en ole minä tuon lapsen äiti. Ehdotuksestani on lapsi käytetty kehitysvammatestissä, mutta kuulemma kognitiot on ihna hyvät hällä. Tai siis keskitasoa. Sanonpahan vain että aika pitkä jana on tuo keskitaso :D Sillä samalla kun on käytännössä keha-ri ja viittä vaille nero.

Vierailija
30/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on itseasiassa lapsena parturi opastanut, että hiukset voi pestä myös pelkällä hoitoaineella. Ja tuohon mysli-asiaan voin kertoa, että osa ihmisistä käyttää sanoja väärin. Eli tytön kotona saatetaan kutsua muro-sanalla muroja, mysliä, popcornia yms. Voisin omasta äidistäni kuvitella että hän sanoisi muroja mysliksi jne. Ei se ole niin vakavaa.

Itse ainakin tarjoaisin omille vierailleni useita eri vaihtoehtoja, tärkeintä on se että vieras viihtyy, eikä se että meillä syödään jumalauta sunnuntaisin mysliä, eikä muroja!!!

Vierailija
31/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa ilkeä ihminen ap! Katso nyt miten puhut toisesta ihmisestä. Miten sun omassa elämässä menee? Voitko hyvin? Ootko onnellinen?

Hoitoaineesta: ehkä tyttö kokeili sitä curly girl metodia jossa kuuluu pestä vain hoitoaineella

Vierailija
32/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa ilkeä ihminen ap! Katso nyt miten puhut toisesta ihmisestä. Miten sun omassa elämässä menee? Voitko hyvin? Ootko onnellinen?

Hoitoaineesta: ehkä tyttö kokeili sitä curly girl metodia jossa kuuluu pestä vain hoitoaineella

Olen onnellinen ja voin hyvin. Sisko ja siskon likka eivät ole kiinnostuneet curly girl metodista.

Vierailija
33/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murot ja mysli ei ole kumpikaan välttämättä käytössä lapsiperheissä.Puuroon verrattuna kallista ja epäterveellistä.

Ei kaikki murot ja mysli ole saatanasta. Esim. täysjyvämysli rasvattoman, maustamattoman jogurtin kera sekä sekaan marjoja ja pähkinöitä on parempi aamiainen kuin puuro hillosilmällä joka usean lapsen kohdalla vaaditaan jotta uppoaa.

Muromyslit on sitten asia erikseen, ne pitäisi myydä keksi- tai karkkihyllyssä.

Vierailija
34/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa ok, tyttö puoliksi englanninkielinen.

Cereals =viljat, murot, myslit

Ei ihme että menee helposti sekaisi kun britit käyttää usein samaa sanaa noista kaikista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä