Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etelä-Suomeen lumeton joulu

Vierailija
15.12.2019 |

10 vrk:n ennuste näyttää näin.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Lahdessa syksy ja nämä alkutalven kuukaudet on olleet ihan kamalia. Koko syksyn satoi vettä, ja marraskuusta lähtien on maassa ollut sellaista pikku jäätä tai loskaa, jolloin käveleminen on yhtä tuskaa kun on ihan älyttömän liukasta. Hiekotuskin tehdään sellaisella sepelillä, joka ei auta mitään vaan liukuu jalkojen alta pois. 

Muutaman päivän sai viedä lapsia pulkkamäkeen, ja sen jälkeen taas märkää, märkää, kuraa, kuraa ja taas märkää. Toppavaatteita tarvitaan koska on kuitenkin aika kylmä, mutta ne menee pilalle nopeasti koska on märkää ja lumetonta. Todellakin kaipaan lapsuuteni jouluja, ja synttäreitäkin (marraskuun lopussa oli AINA jo lunta kun olin lapsi. Nykyään ei). 

Vierailija
22/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en kuitenkaan vaihtaisi Australian 45 asteen helteisiin 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylästä pohjoiseen on lunta. Alemmaksi saattaa sataa tänään mutta ehtivät sulaa jouluksi pois.

Jyväskylästä etelään on ollut lunta lauantaista asti, tänään pitäisi tulla 20 cm lisää. :) Tosin aattona voi olla taas lumetonta...

Vierailija
24/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylästä pohjoiseen on lunta. Alemmaksi saattaa sataa tänään mutta ehtivät sulaa jouluksi pois.

Vesisadetta on luvannut koko päiväksi tänään :( Samoin perjantaiksi ja taas maanantaiksi ja tiistaiksi :(

Vierailija
25/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylästä etelään on ollut lunta lauantaista asti, tänään pitäisi tulla 20 cm lisää. :) Tosin aattona voi olla taas lumetonta...

Ei ole etelässä lunta, vettä ja mustaa vaan.

Vierailija
26/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu, pääsee paremmin ulkoilemaan kun emme ole lumen kahlitsemia. Jatkuva vesisade saisi kyllä jo lakata.

Jouluksi on luvannut vesisadetta, onko se mielestäsi parempi ulkoiluun kuin lumi?

Vierailija
27/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaahan kärvistellä siellä pimeässä etelässä. Onni on asua ja elää seudulla, jossa on jo yli kuukauden ajan voitu käydä lasten kanssa pulkkamäessä ja hiihtämässä.

Olet väärässä. Olen tyytyväinen jos lumet tulevat vasta tammikuussa ja lähtisivät mieluiten jo maaliskuun lopulla. Pimeä ei tule lumesta yhtään sen valoisammaksi. Mulla ei ole minkäänlaista halua muuttaa tän pohjoisemmaksi.

Vierailija
28/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu, pääsee paremmin ulkoilemaan kun emme ole lumen kahlitsemia. Jatkuva vesisade saisi kyllä jo lakata.

Itse en taas vesisateessa tykkää ulkoilla, kun taas maassa oleva lumi ei haittaa ulkoilua mitenkään, päinvastoin! Jatkuva kura ja rapa kyllästyttää, kuka sellaisesta voi tykätä?!

Vierailija
29/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin ihan täysillä Helsingin lumettomasta ja lämpimästä talvesta♡. Vasta yhtenä päivänä tullut hiukan lunta ja sekin onneksi suli heti pois.

Sade ei haittaa, osaan pukeutua vedenpitäviin vaatteisiin. Viileä tihkusade kasvoilla tuntuu ihanalta ja kosteaa ilmaa on hyvä hengittää.

Toivottavasti säästymme lumelta tänä talvena.

Vierailija
30/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa yhtään. Kiva kun voi lenkkeillä, ei ole kylmää, lumista eikä varsinkaan liukasta. Joulu nyt on pari päivää muiden joukossa, ei siihen lunta tarvita.

Vierailija
31/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun ei ole lunta. Inhoan liukkaita katuja ja niiden huonoa kunnossapitoa. Toivottavasti tammikuussakaan ei tuke lunta. Ensi viikolla jo alkaa päivä pitenemään ja mennään kevättä kohti.

Vierailija
32/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilmastonmuutos on ihmisten syytä.

Vierailija
33/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeys on ikävää ja sade mutta toisaalta pakkanenkin on. Lumestakin on vaivaa, kuluja ja harmia. Kyllä mä kaikki huomioon ottaen valitsen mieluummin tämän kuin pakkassään.

Ei tulis mieleenkään muuttaa pohjoisemmaksi! Lumi on kaunista mutta katselen sitä mieluummin vain kuvissa.

Vierailija
34/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Lahdessa syksy ja nämä alkutalven kuukaudet on olleet ihan kamalia. Koko syksyn satoi vettä, ja marraskuusta lähtien on maassa ollut sellaista pikku jäätä tai loskaa, jolloin käveleminen on yhtä tuskaa kun on ihan älyttömän liukasta. Hiekotuskin tehdään sellaisella sepelillä, joka ei auta mitään vaan liukuu jalkojen alta pois. 

Muutaman päivän sai viedä lapsia pulkkamäkeen, ja sen jälkeen taas märkää, märkää, kuraa, kuraa ja taas märkää. Toppavaatteita tarvitaan koska on kuitenkin aika kylmä, mutta ne menee pilalle nopeasti koska on märkää ja lumetonta. Todellakin kaipaan lapsuuteni jouluja, ja synttäreitäkin (marraskuun lopussa oli AINA jo lunta kun olin lapsi. Nykyään ei). 

Missä olet.lapsuutesi oikein viettänyt?

Lapsena -80luvulla vantaalla oli lumettomia jouluja vaikka oli muka ennätyskylmiä talvia ja täällä lappeenrannassakin olen joulun jälkeen käynyt ajamassa nurmikkoakin.

Vierailija
35/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään lunta, kiitos. Viime vuonna sai ihan riittävästi tehdä lumitöitä. Tammikuussa joka helvetin aamu. Tää on vielä tuoreessa muistissa.

Vierailija
36/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä olet.lapsuutesi oikein viettänyt?

Lapsena -80luvulla vantaalla oli lumettomia jouluja vaikka oli muka ennätyskylmiä talvia ja täällä lappeenrannassakin olen joulun jälkeen käynyt ajamassa nurmikkoakin.

Kirjoitin selkeä(hköllä) suomen kielellä viestini, ja sinä tulet ihmettelemään että missä minä oikein olen lapsuuteni viettänyt. Vantaa ei ole koko Suomi. Minä vietin lapsuuteni Kajaanissa. 

Vierailija
37/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittakaahan kärvistellä siellä pimeässä etelässä. Onni on asua ja elää seudulla, jossa on jo yli kuukauden ajan voitu käydä lasten kanssa pulkkamäessä ja hiihtämässä.

. Pimeä ei tule lumesta yhtään sen valoisammaksi.

Itse asiassa tulee koska valkoinen heijastaa valoa, tumma maa ja metsä imee. Eniten ero näkyy tietysti päivänvalon ja hämärän aikaan mutta kyllä yölläkin on keinovaloa miltei kaikkialla vaikkei tähtitaivasta ja kuuta näkyisikään.

Vierailija
38/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama sää siis kuin juhannuksena lämpötiloine ja sateineen, ja kyllä silloinkin vesisade syö tunnelmaa (sitä aina haaveilee lämpimästä ja kauniista juhannuksesta), mutta silloin sentään on valoisaa ja vehreää!

Vierailija
39/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riittää ainakin pohjavettä täällä etelässä, kesällä oli jo pulaa..

Vierailija
40/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumettoman joulun siedän kun on siedettävä, mutta tuo jatkuva vesisade :/ Taisi olla viimeksi pari vuotta sitten, kun satoi kaatamalla koko päivän. Meillä on tapana käydä aamusta aattona haudalla ja kieltämättä mikään ei ole niin pahasti syönyt joulutunnelmaa kun mutaisella polulla kaatosateessa kulkeminen haudalle. Illalla ei niin harmita, kun ollaan sisätiloissa.