Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset lapsettomat vääntäytyvät lapsuudenkotiinsa syömään ja juomaan jouluksi

Vierailija
15.12.2019 |

Kyllä äiti ja anoppi passaa ja tekee ruuat alusta asti itse...En ymmärrä, miten joillakin ei ole häpyä ja kykyä hoitaa joulunviettonsa itse tai edes pyytää joskus omaan huusholliinsa sukua syömään. Eipä tietenkään, kun sehän maksaisi paljon ja joutuisi näkemään vaivaa. Luulenpa, että moni anoppi ja äiti haluaisi jo oikeasti luovuttaa vastuun muille kymmenien vuosien joulunvieton laiton

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla paha olla, kun joudut viettämään joulun yksin?

Vierailija
2/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä että olet lapseton katkerus.

Tytär on 26v ja on edelleen tervetullut kotiin ihan milloin tahansa aterialle, ei pelkästään jouluna. Ja tulee olemaan myös 36v, 46 tai 56v iässä jos silloin elossa olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla paha olla, kun joudut viettämään joulun yksin?

Ei ole, vietän sen oman perheen kesken.

Vierailija
4/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa, että aikuiset lapseni haluavat edelleen tulla viettämään joulua lapsuuden kotiinsa. Joulunvietossa on mukana myös lapsenlapset, vävyt ja miniät. Syys siihen miksi emme ole lapsien luona on tila. Meillä iso talo ja lisäksi rantamökki, joten kaikki mahtuvat hyvin. En tee jouluruokia yksin, vaan jokainen tuo jotakin, minä paistan kinkun. Joka joulu kaikki eivät ole meillä, koska myös vävyt ja miniät ovat hyvissä väleissä vanhempiinsa, niin jouluja vietetään myös heidän luonaan.

Jokainen voi valita oman tapansa viettää joulua, tämä sopii meille.

Vierailija
5/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisetkö ei vääntäydy? Mitä tämä lapsettomat tässä tarkoittaa, he eivät saisi viettää joulua lapsuuden kodissa?

Vierailija
6/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja tarkoittaa, että tullaan valmiseen pöytään eikä osallistuta joulun laittoon, olen samaa mieltä. Lisäksi alkoholi kuuluu vain kohtuudella jouluun. Se, että tehdään porukalla ja vietetään yhdessä on mahtavaa joulun viettoa.

Vierailija
7/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kokoonnutaan koko perhe vanhemmille, tai jomman kumman samassa kylässä asuvan veljen luo syömään ja juomaan. Veli tuo kinkun, mä vien tekemäni laatikot, ja muut sisarukset tuovat juotavaa, juustoja, kalaa, salaattiaineksia ja leipää. Eikä kukaan rasitu liikaa ☺️

Vierailija
8/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maataan kuin silakat ja annetaan muiden tehdä kaikki jouluvalmistelut eikä osallistuta lainkaan ruokakustannuksiin, olisi se aika törkeää mutta jos osallistutaan ja autetaan, niin ok. Tietysti joka suvussa on omat perinteet ja joskus yksi haluaa pitää narut pelkästään omissa käsissä. Vastuun luovuttaminen ei ole läheskään helppoa kaikille, vaikka itse olisikin jo väsynyt.

Vierailija
9/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, kokoonnutaan koko perhe vanhemmille, tai jomman kumman samassa kylässä asuvan veljen luo syömään ja juomaan. Veli tuo kinkun, mä vien tekemäni laatikot, ja muut sisarukset tuovat juotavaa, juustoja, kalaa, salaattiaineksia ja leipää. Eikä kukaan rasitu liikaa ☺️

Kuulostaa hyvältä ja kohtuulliselta kaikkia kohtaan.

Vierailija
10/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsettomien keski-ikäisten pitäisi mielestäsi viettää joulua?

Vierailija
11/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsua sukunsa omaan omakotitaloonsa jouluksi ja syöttää, juottaa ja saunottaa siellä, kuten aloituksen pariskunta voisi tehdä.

Vierailija
12/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eka joulu yksin ja todella odotan sitä. Ei tarvitse pettyä taas kerran. 

Vierailija
13/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuviikosta pariksi viikoksi lämpimään auringon alle vanhempien kanssa kuten jo parinkymmenen vuoden ajan on tehty. Minä tarjoan koko lystin :D.

Vierailija
14/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap kantaa kaunaa keski-ikäisille lapsettomille? Syyttömiä he ovat siihen, jos sinä itse olet keskellä perhehevettiä.

Vierailija
15/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...helvettiä siis.

Vierailija
16/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ihmettelen enemmän niitä perheellisiä, jotka änkeevät aina lapsuudenkoteihinsa syömään, koska " äiti tykkää laittaa". Luulen, että monella se on selitys sille, ettei itse viitsi tai osaa. Perheettömienkö pitäisi viettää joulu yksin??? He voivat mennä, mutta perheelliset saisivat joskus itse kysyä vanhempiensa koteihinsa syömään. Odottelen ihmetyksellä, että miten lähes 60-vuotiaat työkaverini sitten joulunsa viettävät, kun heidän äitinsä ovat vanhainkodissa tai kuolleet. Nämä työkaverit kun aina ovat kehuskelleet, menevänsä valmiiseen pöytään istumaan jouluna, kun me muut olemme tuskailleet, kuinka ehtii kaiken työn lomassa jouluksi valmistamaan. Miten suu pannaan, kun joutuu itse joskus kaiken laittamaan

Vierailija
17/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aloittajan kanssa samaa mieltä, tosin mielestäni lapsettomuus ei liity tähän mitenkään. Meidän suvussa aikuiset ihmiset ottavat vuorollaan kestitsemisen hoitaakseen ja muut tuovat omia lemppareita pöytään. Tärkeää on ajan viettäminen yhdessä, olimme sitten missä tahansa. Ollaan aikuisiksi kasvettuamme tajuttu, että ei ole reilua mennä valmiille ja nyt kun äiti on eläkeiässä, syy on myös taloudellinen. On myös ihanaa nähdä miten äitimme on ylpeä, kun joulutarjoilut ovat yhtä hienot kuin hänellä ja hän saa maistella myös uusia jouluherkkuja meillä. Ja tosiaan, kaikki voimavarojensa mukaan. Siskollani on haastava tilanne, niin hän on toistaiseksi kiertävältä listalta poissa. Kun tilanne paranee, hänkin varmasti ottaa taas vastuuta.

Vierailija
18/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sinne lapsuudenkotiin ei mene vaan yrittää kutsua vanhemmat omaan kotiin jouluruoalle niin se on anopille/äidille loukkaavaa kun hänen tekemänsä ruoat eivät kelpaa.

Vierailija
19/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos sinne lapsuudenkotiin ei mene vaan yrittää kutsua vanhemmat omaan kotiin jouluruoalle niin se on anopille/äidille loukkaavaa kun hänen tekemänsä ruoat eivät kelpaa.

Eikä äiti tai anoppi halua lähteä omasta kodistaan kenenkään luokse, koska mitä jos ne muut lapset puolisoineen ja lapsineen haluaisivat tulla käymään. Ei minulla ole tilaa kestitä monen kymmenen hengen seurueita. Johan sitä varten pitäisi ostaa toinen jääkaappikin eikä se mahdu tänne.

Vierailija
20/55 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsua sukunsa omaan omakotitaloonsa jouluksi ja syöttää, juottaa ja saunottaa siellä, kuten aloituksen pariskunta voisi tehdä.

Usein todellisuudessa vuokrayksiöönsä pääkaupunkiseudulla, suvun asuessa satojen kilometrien päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi