Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen suoraanpuhuja, kertokaa ongelmanne, vastaan miten asian hoidatte

suoraanpuhuja
14.12.2019 |

Olen suoraanpuhuja, kertokaa ongelmanne, vastaan miten asian hoidatte ja ratkaisette

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, yleensä nämä suoraanpuhujat on tilannetajuttomia töksäyttelijöitä

Vierailija
2/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässäni rätisee, mieleni on kuin lasikuitua ja kovaa kiveä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo harrastaa jatkuvaa töihin patistamista ja vaimon mielestä juon liikaa. Mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
4/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut irtisanottiin laittomasti johtavasta asemasta. En löydä samaa tulotasoa tarjoavaa työtä. Mitä teen?

Vierailija
5/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut ja kaipaisin parisuhdetta mutta en ehdi/jaksa juosta tinder-treffeillä. Kivoja miehiä mutta kukaan ei oikeasti sytytä. Kandeeko jatkaa vai lopettaa?

Vierailija
6/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska-Jaakko kirjoitti:

Pomo harrastaa jatkuvaa töihin patistamista ja vaimon mielestä juon liikaa. Mitä pitäisi tehdä?

Et uskalla sanoa pomolle mitään, vaikka pitäisi. Et saa potkuja, vaan helpotat elämääsi kun laitat rajat ja lähdet töistä klo 16 kotiin. Et ole esimiesasemassa joten velvoitetta ylityöhön tai lisätöihin ei ole. Vaimosi haluaisi että juot pe vain kaksi olutta, koska jos juot enemmän niin se alkaa jo näkyä humaltumisena, joka vaimoasi vituttaa.

Vierailija
7/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut irtisanottiin laittomasti johtavasta asemasta. En löydä samaa tulotasoa tarjoavaa työtä. Mitä teen?

"vastaavan työn" etsimiseen voi mennä aikaa, mutta siksi sinun tulisi nyt ottaa yhteyttä kaikkiin verkostoihisi. Eli laitat rohkeesti viestiä Linked in:ssä kaikille työverkosto jäsenille ja soitat myös rohkeesti tutuille että etsit töitä. Niin löydät parhaiten, mutta vaatii sulta sen "kehtaamisen". 

Jos jäät oikotietä tuijottelee, niin menee about 3-6kk kun löydät unelmaduunin, jollet vain hae jotain ok paikkaa välikaisesti. Tsemppiä!!

Vierailija
8/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vktjk kirjoitti:

Olen eronnut ja kaipaisin parisuhdetta mutta en ehdi/jaksa juosta tinder-treffeillä. Kivoja miehiä mutta kukaan ei oikeasti sytytä. Kandeeko jatkaa vai lopettaa?

Kerkeet väsyä, ennenkuin tuurilla nappaa. Tee näin. 

Ilmoitat kaikille tutuille ja kavereille että nyt on kumppani haussa tosi mielessä. Aina joku tuntee jonkun ja ehdottaa sokkotreffejä. Oletko tsekannut työympyräsi ehdokkaat (ei kollegat vaan ne jotka isoissa verkostoissa). Voi olla että sulla tulee heti joku mieleen, mutta et uskalla pyytää häntä treffeille koska "duunituttu". 

Lähde yksin reissuun, varaa ryhmämatka jonkun harrastuksesi piiristä ja lähde vaikka patikoimaan muiden kanssa. taatusti tutustut. 

Tsemppiä, kyl se tulee kohdalle kun vain keksit jotain mukavaa puuhaa sosiaalisissa ympyröissä

Vierailija
9/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt! Tätä onkin odotettu!

En jaksa/kehtaa sanoa miehelleni, etten pidä alati paisuvaa vatsaansa kovin kiihottavana. Kerro sinä!

Vierailija
10/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan puhujat jotka tunnen ovat järkeviä ja asiakeskeisiä.

"Suoraanpuhujat" joista täällä puhutaan eivät ole niitä, vaan outoja ilkeilijöitä.

Vierailija
11/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut mielenkiintoisen ja mukavan miehen, joka syö psykoosi- ja masennuslääkkeitä. Kannattaako jatkaa juttelua ja näkemistä vai pitäisikö odottaa että hän paranee

Vierailija
12/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt! Tätä onkin odotettu!

En jaksa/kehtaa sanoa miehelleni, etten pidä alati paisuvaa vatsaansa kovin kiihottavana. Kerro sinä!

Miehesi on todennäköisesti masentunut, eikä välitä terveydestään. Jokin syy tähän olisi syytä löytää. Voisit avata keskustelun rakentavaan sävyyn, varsinkin jos tunnistat hänen olevan allapäin entisistä ajoista.  Voit aloittaa "minusta tuntuu että sinulla on huolia" tai "olen huolissani sinusta, miten voit?"

Toki jos koet että on syytä sanoa muuten niin voithan mainita että olet huolissasi hänen terveydestään. Lihavaksi haukkuminen ei kyllä motivoi laihduttamaan mutta toki jos koet että muuten haet seuraa muualta (koska ei laihduta), niin asia kannattaa sanoa nyt eikä vasta pettämisen jälkeen. 

Vierailija
13/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen työttömyysetuudella, mutta rahat ei siltikään riitä. Jätänkö opinnot kesken ja etsin töitä vai mitä teen? Opintojen lisäksi ei ole mahdollista tehdä töitä niin että pärjäisin. Työn saamiseksi minulla olisi oltava auto joka veisi taas enemmän kuluja. Ja minun olisi tehtävä taas enemmän töitä. Ja jos tienaan enemmän niin se vaikuttaa sitten tukiinikin...

Vierailija
14/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa tunnesyömistä (vuosia kestänyt masennus)/binge-syömistä lopetettua. Apua ongelmiin olen hakenut syksyn aikana ja prosessi etenee, mutta joka päivä itkettää oman itsekurin puutos. Miten ottaa itseään niskasta kiinni?

Vierailija
15/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoisesti minua viehättävät naiset ovat aina jotenkin vaativia sosiaalisesti. En jaksa hauskuuttaa ketään, enkä jatkuvasti puhua, vaan elää tavallista, välillä tylsähköäkin elämää. Kuinka löydän ulkoisesti viehättävän naisen, joka jaksaa tavallista elämää? Muut puitteet ja rahatilanne on ihan kunnossa.

Vierailija
16/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopun kyllästynyt parisuhteeseeni joka on kestänyt lähes 20v. Lapsiakin on. Ideoita asian ratkaisemiseen?

Vierailija
17/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut mielenkiintoisen ja mukavan miehen, joka syö psykoosi- ja masennuslääkkeitä. Kannattaako jatkaa juttelua ja näkemistä vai pitäisikö odottaa että hän paranee

Todennäköisesti olet tällä hetkellä hänelle parasta mitä on ikinä tapahtunut. Hän saa voimia ja hyvän syyn jatkaa parantumista koska olet hänen elämässään. Mikäli itse koet että asia ei raskauta sinua eli hän ei kaada asioita sinulle niin en näe syytä miksi et jatkaisi tapailua (jos teillä voisi olla yhteinen tulevaisuus).  Pääasia että teillä on hauskaa ja mukavaa yhdessä.

Se että hän on lääkkeiden syönnin kertonut sinulle avoimesti, kertoo että hän välittää sinusta ja haluaa olla rehellinen. Tiedoksi että Suomessa syö mielenterveyslääkkeitä 200t ihmistä mutta eivät kaikki tätä tuo esille. Suurin osa ihmisistä kärsii jossain vaiheessa elämässä jostain kriisistä tai masennuksesta.

Mukavia yhteisiä hetkiä teille.

Vierailija
18/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoisesti minua viehättävät naiset ovat aina jotenkin vaativia sosiaalisesti. En jaksa hauskuuttaa ketään, enkä jatkuvasti puhua, vaan elää tavallista, välillä tylsähköäkin elämää. Kuinka löydän ulkoisesti viehättävän naisen, joka jaksaa tavallista elämää? Muut puitteet ja rahatilanne on ihan kunnossa.

Tapaialet nyt vääränlaisia naisia, todennäköisesti tunnekylmiä ihmisiä jotka eivät halua sitoutua. Lue kirja "Läheisriippuvuus". Sanana pelottava mutta käsittelee sitä että me KAIKKI kärsimme siitä ettemme saa haluamaamme rakkautta. Ihmisistä 95% kärsii läheisriippuvuudesta joten et ole "ongelma" ihminen. Tulet näkemään asian niin että jatkossa tapaat mukavia ja lämminhenkisiä naisia. 

Vierailija
19/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ani kirjoitti:

Olen lopun kyllästynyt parisuhteeseeni joka on kestänyt lähes 20v. Lapsiakin on. Ideoita asian ratkaisemiseen?

Riippuu mikä siinä suhteessa kyllästyttää, vaihtamalla ei parane. Todennäköisesti syytät toista koska et näe itsessä ongelmia. Lue kirja "suhteen tunnelukot". Voitte molemmat lukea sen ja käytte läpi asiat. 

On niin että teidän molempien omat ongelmat vaikuttaa suhteeseen, mutta ette tunnista niitä omiksi vaan suhteen ongelmiksi. Tästä syystä vaihtamalla ei parane koska uudessa suhteessa huomaat taas "saman" ongelman. Nyt itsetutkiskelua peliin eli kirjoja lukemaan jos terapiaan ei ole varaa.

tsemppiä, taistelulla voittoon!

Vierailija
20/29 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa tunnesyömistä (vuosia kestänyt masennus)/binge-syömistä lopetettua. Apua ongelmiin olen hakenut syksyn aikana ja prosessi etenee, mutta joka päivä itkettää oman itsekurin puutos. Miten ottaa itseään niskasta kiinni?

Ongelma on juuri siinä että olet liian ankara itseäsi kohtaan ja tästä syystä sinulla on myös tuo tunnesyömisen ongelma. Ole itseäsi kohtaan lempeä ja kehu itseäsi. Hyvä että olet hakenut jo apua, voi olla että asia liittyy syvemmälle ja itsetuntoosi. Jospa saisit apua ja pääsisit kelan tukemaan terapiaan.

Puhu tunteista ystävillesi, älä jää yksin. Tsemppiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä