Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästövinkki: ottamalla ruoat takeawayina ja ostamalla juomat kaupasta säästää hyvät rahat

Vierailija
01.01.2023 |

Kyllä ravintolat ovat törkeitä kun pyytävät maustetusta sokerivedestä pari kolme euroa.

Ja ne viinit vasta ovat rahasampo heille.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä itse vasta säästää.

Vierailija
2/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä, mutta samalla sitä omaa aikaa häviää. Ei kovin kannattavaa jos tienaa 20€+ tunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka syö joka päivä ravintolaruokaa?

Vierailija
4/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi viiniä ei myydäkään Helsingin, Turun, Tampereen ja Oulun ulkopuolella. Jos et usko, niin huvita itsees. Kokeile tilata tai pyydä viinilista. Ja en tarkoita että viinilistaa ei löydy Kiiskasuon Kiisan-pirtistä, vaan ihan voit ajatella että menet tällaisiin tunnettuihinkin paikkoihin. Keskinen Veljekset, Porin yyteri tai vaikka nyt Kalajoen hiekat. Sulle nostellaan kulmakarvoja jokaikisessä ravintolassa, jossa pyydät viinilistaa. Ja kun kysyt onko teillä viiniä - niin aina on. Se on joku "talon viini", sellainen puolimakea (usein lämmin) kusenmakuinen litku, mistä ne pyytää 15e lasillisesta. Suomi ei ole viinimaa tai jotain.

Vierailija
5/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä, mutta samalla sitä omaa aikaa häviää. Ei kovin kannattavaa jos tienaa 20€+ tunnissa.

Samalla tavalla se aika kuluu kuitenkin, eikä minulle kotona olosta tuntipalkkaa makseta.

Vierailija
6/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki varakkaat.

Vierailija
7/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla se aika kuluu kuitenkin, eikä minulle kotona olosta tuntipalkkaa makseta.

Joo, mutta sen sijaan voisi tehdä jotain mielekästä.

Eipä innosta raskaan duunipäivän jälkeen alkaa keittiössä häärimään.

Vierailija
8/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä parempi säästövinkki:

Tee itse hernekeittoa ja tarjoa juotavaksi hanavettä. Ei maksa juuri mitään.

Vierailija
9/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on pään sisäistä, niinkuin aloittaja todistaa

Vierailija
10/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten makuasia, mutta harvalla meistä ruoanlaittoon käytetty aika on pois palkallisesta ajasta.

Vierailija
11/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustetusta sokerivedestä? Juotko ruoan kanssa limsaa? Aikuinen ihminen?

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
12/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo 20€+ tunnissa koskee vain työaikaa. Vapaalla ne ruoat kannattaa tehdä itse. Työaikanahan kukaan tuskin kokkailee, ellei ole kokki ammatiltaan.

Vierailija
13/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin sitten olisi kovin kannattavaa nysvätä jonkun takeaway-ruoan ja omien juomien kanssa :D

Meneehän pöydän kattamiseen ja tiskaamiseenkin aikaa.

Vierailija
14/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki varakkaat.

Ja mihin ne varakkaat AP:n säästövinkkejä tarvitsevat?

Vierailija
15/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi viiniä ei myydäkään Helsingin, Turun, Tampereen ja Oulun ulkopuolella. Jos et usko, niin huvita itsees. Kokeile tilata tai pyydä viinilista. Ja en tarkoita että viinilistaa ei löydy Kiiskasuon Kiisan-pirtistä, vaan ihan voit ajatella että menet tällaisiin tunnettuihinkin paikkoihin. Keskinen Veljekset, Porin yyteri tai vaikka nyt Kalajoen hiekat. Sulle nostellaan kulmakarvoja jokaikisessä ravintolassa, jossa pyydät viinilistaa. Ja kun kysyt onko teillä viiniä - niin aina on. Se on joku "talon viini", sellainen puolimakea (usein lämmin) kusenmakuinen litku, mistä ne pyytää 15e lasillisesta. Suomi ei ole viinimaa tai jotain.

Kannattaa käydä muissakin ravintoloissa kuin Hesburgerissa.

Vierailija
16/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki yritysideaa vailla olevat, AP osoitti markkinaraon. Raflat myy siis ylihintaisia juomia. Tästä oivalluksesta joku tekee vielä hyvät rahat, kun alkaa myymään halvemmalla.

Vierailija
17/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet aikatauluttanut jokaisen päivän niin tiukille, ettet koskaan ehdi edes kokata, niin sitten sinun elämänhallinnassasi on jotain pahasti vialla. Verenpaineesi on takuulla koholla. Ei sen lieden ääressä tarvitse koko aikaa olla kun kokkailee vaikkakin kaikenlainen kuoriminen ja pilkkominen vie hetken aikaa, mutta siihenkin on olemassa helppoja ratkaisuja.

Vierailija
18/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten makuasia, mutta harvalla meistä ruoanlaittoon käytetty aika on pois palkallisesta ajasta.

Ellei ravintola ole kotisi vieressä, sen noutoruoan hakemiseen kuluu aikaa. Samoin juomien. Aikaa kuluu myös pöydän kattamiseen, siivoamiseen ja astioiden tiskaamiseen. Loppujen lopuksi ajallinen säästö on varsin vaatimaton siihen verrattuna, että pari kertaa viikossa valmistaisit isomman annoksen ruokaa ja muina päivinä vain lämmittäisit sitä pakastimesta. Enkä tarkoita, että pitäisi syödä samaa ruokaa monta päivää peräkkäin vaan sinne pakasteeseen kertyisi useita eri ruokia, joista voi aamulla ottaa sulamaan jotain edellisellä tai sitä edellisellä viikolla tehtyä.

Vierailija
19/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi meidän pitäisi jotain ulkomaanlitkuja edes juoda, kun meillä on kossu ja pontikka?

Vierailija
20/39 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellei ravintola ole kotisi vieressä, sen noutoruoan hakemiseen kuluu aikaa. Samoin juomien. Aikaa kuluu myös pöydän kattamiseen, siivoamiseen ja astioiden tiskaamiseen. Loppujen lopuksi ajallinen säästö on varsin vaatimaton siihen verrattuna, että pari kertaa viikossa valmistaisit isomman annoksen ruokaa ja muina päivinä vain lämmittäisit sitä pakastimesta. Enkä tarkoita, että pitäisi syödä samaa ruokaa monta päivää peräkkäin vaan sinne pakasteeseen kertyisi useita eri ruokia, joista voi aamulla ottaa sulamaan jotain edellisellä tai sitä edellisellä viikolla tehtyä.

Ja tuosta puuttui vielä salaatin tekeminen. Tosin vahva arvaukseni on, ettei ap syö salaattia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän