Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat kahdestaan lomalle? Miksi?

Vierailija
17.06.2006 |

Tämä aihe nousee tasaisesti esille, ja aina vakaasti väitetään itsestään selvänä tietona, että parisuhdetta pitää hoitaa kahdenkeskisillä lomilla, joille ei oteta omia lapsia mukaan.

En pidä pahana, jos vanhemmat haluavat lähteä kahden ilman lapsia, mutta tuo perustelu jotenkin kaivelee. Miksi ei voi sanoa, että halutaan lomaa lapsista tai ryypätä rauhassa tms.?

Tietenkään lapset eivät kaikkiin lomiin sovi, jos esim unelmien täyttymys on päästä viininmaistelumatkalle ranskaan, niin ehkä ne lapset tosiaan kannattaa jättää kotiin.

Mutta kun minä en haluaisi viettää lomaa erossa lapsista!

Muistan miten ennen lapsia jo tunsin lomillakin kaipuuta perheloman viettoon, katselin perheitä jotka puuhasivat omia juttujaan ja olin suoraan sanottuna kateellinen.

Te, jotka ns. haluatte hoitaa parisuhdetta kaksin lomilla (matka > 1-2pv), niin oletteko nuoria?

Oletteko ehtineet matkustella ennen lapsien syntymää?

Ettekö lomalla katso paikkoja sillä silmällä, että tuo olisi kiva jos ... olisi mukana, tästä lapset tykkäisivät jne.?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vannoa, että ei se parisuhde ikuisuutta sinne kuolemaan asti kukoista, jos vain lapsille eletään. Entä, kun lapset lentää pesästä? Sitten erotaan ja kiitetään kauniisti kun ollaan jaettu vastuu yhdessä. Sitten on aika hullutella kaksistaan, mutta ei oman miehen vaan toisen kanssa. Puhun monien tuttavieni, sukulaisteni kokemuksesta. Kyllä sitä aikaa kahdestaan oloon tarvitaan nimenomaan suhteen hoitamisen vuoksi. Aina on joku poikkeus tietenkin, mutta noin yleisesti ottaen.

Vierailija
22/43 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näillä näkymin 1v8kk lähteekin mukaan. Minä en pysty olemaan erossa ja kyllä lapsikin ikävöi! Olin juuri työmatkalla viikon ja itkeä tuhrustin iltaisin hotellissa. Kun pääsin kotiin, niin lapsikin oli ihan mahdoton kikattelija ja selväsi oli kaivannut äitiä, vaikka viikko olikin mennyt isän kanssa ihan hyvin. Muutamana iltana oli katsellut mun kenkiä ja kun ovikello soi, niin riensi ovelle hokien: " äiti, äiti" .

Ja ei tosiaan nyt tee mieli lähteä ilman lasta. Tuli todistettua, etten vaan pysty vielä jättämään pikkuista mummulle, kun isänkin kanssa tuntui pahalta jättää.:)

No, aikansa kutakin. Lapsi/lapset on joskus isoja ja ei parisuhde voi oikeasti olla kiinni siitä, että pääsee kaksin matkalle kerran vuodessa. Me yritetään tehdä arjesta hauskaa ja viikonlopuista juhlaa. Ja kyllähän me voidaan yhdeksi yöksi viedä mummulle kesällä, mutta ei kokonaista pitkää viikonloppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaksin ihan sen takia, että on helpompaa ja saamme reissusta enemmän irti kaksin. Muutaman vuoden päästä saatamme ottaa pojan mukaankin.

-Yksivuotias ei vielä paljoa osaa arvostaa sellaista kaupunkilomaa.

-Ei tarvitse roudata rattaita ja muuta kamaa pojalle, laivalla ja pitkin Tallinnaa

-Voimme käydä kahviloissa ja ravintoilassa syömässä ja juomassa ihan rauhassa, ilman taaperoa jolta palaa hermot

-Voimme molemmat viettää myös iltaa, eikä toisen tarvitse olla hotellihuoneessa nukkuvaa taaperoa vahtimassa

--->Eli kuten ap ilmaisit, kyseessä on ihan AIKUISTEN reissu. Emme varsinaisesti ryyppää mutta lapsi ei vielä taaperona paljoa irti saisi tällaisesta matkasta.

Vierailija
24/43 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä on juuri perusteluissa/ perustelemattomuudessa kaikki ne elementit, mitkä ap:tä ottaa päähän!

En vaan jaksa uskoa, että loma ilman lapsia on kaikille tarpeen. Joku voi sitä kaivata ja silloin sen järjestämiseksi kannattaa tehdä töitäkin.

Mutta ei kai se nyt voi olla niinkään, että jos haluan mielummin viettää perhelomia (siis en puhu nyt muutamasta satunnaisesta illasta vaan esim vuoden ainoasta isommasta reissusta) eikä parisuhdelomia, niin suhde elää lopun alkua?

Vierailija
25/43 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillekin tekee välillä hyvää olla muutama päivä erossa vanhemmista. Mummot kilpailee kummat tulee neljän päivän reissun ajaksi hoitamaan lapsia ja koiria.

Vierailija
26/43 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon bulgariassa ilman lapsia ja kun katselin lapsiperheitä kiitin luojaani, että lapset olivat suomessa, ei mukana!

A)ravintoloissa sai syödä niin pitkään ja hartaasti kuin halusi ja ruoan sai syödä lämpimänä kun ei tarvinnut joko viihdyttää kiukuttelevaa lasta tai syöttää sitä

B) sai ottaa ruoan kanssa pullon viiniä tai kaksikin jos tahtoi

C) sai nukkua aamulla niin pitkään kuin halusi, ilman, että joku vaatii vaatteiden vaihtoa ja aamupalaa

D) Sai illalla mennä ihailemaan meren kuohuja ja kuunnella sen rentouttavaa ääntä miehen sylissä

E) sai maata altaalla/rannalla rauhassa ja lukea kirjaa huolehtimatta siitä, että muksut hukkuu tmv.

F) ei tarvinnut raijata rattaita lentokoneeseen eikä minnekään muuallekaan

G) loma vain on huomattavan paljon rentouttavampi ilman lapsia

Nyt suunnittelemmekin jo ensi vuodeksi pitkää viikonloppua esim. roomassa sekä viikon etelänlomaa ILMAN LAPSIA!

Sitten kun lapset ovat kouluikäisiä pääsevät he mukaan, siihen saakka nautiskelemme kahden :) Tosin, tuo pitkäviikonloppu jossain kaupungissa varmaan jää pysyväksi tavaksi ihan ilman lapsia vaikka olisivat minkä ikäisiä

Vierailija
27/43 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustelen mieheni kanssa kaksin. Matkustelemme myös koko perheen kanssa ja olenpa matkustanut yhden tai kahden lapsenkin kanssa ilman miestä ja muita lapsia. Yleensä matkaseura riippuu matkan tarkoituksesta ja matkakohteesta.

Vierailija
28/43 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei ole käyty kaksin moneen vuoteen. Jos jonnekin mennään, mennään koko perhe tai sitten miehen sisarukset puolisoineen on mukana.

Nyt mies haluaa erota, koska " ollaan asuttu kuin eri osoitteissa viimeiset 10 vuotta" ...

Parisuhdetta ei siis ole hoidettu millään lailla, aina laitettu lasten etu kaiken muun edelle.

Vierailija
29/43 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena se tuntui pahalta että ne eli kuin kämppikset.

Ei lapset siitä kärsi että vanhemmat viettää aikaa keskenään vaan päinvastoin. Yleensä lapset haluaa että äiti ja isi on rakastuneita.

Toki suhdetta voi hoitaa muutenkin, mutta on se ihan eri asia olla kahdestaan esim. viikonloppu kuin että viettää yhteistä aikaa lasten nukkumaanmenon jälkeen väsyneenä.

Vierailija
30/43 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi tehdä niin, että jokainen menee matkoilleen, miten itse tykkää? Jos ottaa lapset mukaan, sen kun ottaa ja jos ei, niin ei.

AP, oletko tuohtunut siitä, että muut käyvät reissussa ilman lapsia? Vai oletko huolestunut siitä, että itse ette käy? Vai haluaisitko vain, että kaikki toimisivat samalla tavalla, jotta olisi jotenkin kivaa ja turvallista?

Vierailija
31/43 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta eletty vain lasten ehdoilla ja se on rankkaa ja melkein tuhosikin jo meidän suhteen...josta kuitenkin selvittiin yhdessä uuteen alkuun ja päätettiin antaa aikaa myös toiselle puolisolle jossain vaiheessa esim kesää.

Lapsiakin on kolme ja mulla la nyt tammikuussa neljännestä.

Joten nyt olis taas muutamaan vuoteen mahdollisuus saada yhteistä aikaa edes hetki jos halutaan koska pian tuossa taas on yksi ihana lapsi lisää josta haluamme huolehtia.

Meidän nuorin lapsi on tällä hetkellä 4v eikä ole kertaakaan ollut yötä hoidossa ilman äitiä tai isää.

Joten nyt olis viimeinen mahdollisuus opettaa lapsiakin lomailemaan ilman äitiä tai isää edes yön yli.

ja koska olen raskaana niin kumpikaan ei yhteisellä lomalla joisi tippaakaan.

Vierailija
32/43 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis mihin perustuu väite, että kaksin matkustaminen on parisuhteen hoitoa?

- ap

Minä en nyt oikein ymmärä ap:n pointtia. Kai se nyt on päivän selvää että jos vanhemmat pääsee lomalle kahdestaan, niin parisuhteeseen voi lomalla panosta vähän eritavalla kuin arkena. Ja ei nämä aikuisten lomat mitenkään sulje pois koko perheen kanssa tehtäviä reissuja, ne on ihan yhtä kivoja, mutta ihan asia erikseen.

Vierailija
33/43 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikö voisi tehdä niin, että jokainen menee matkoilleen, miten itse tykkää? Jos ottaa lapset mukaan, sen kun ottaa ja jos ei, niin ei.

Kertausta: Kyse oli siitä, että jokainen tietenkin tekee, niin kuin parhaaksi näkee. Mutta ap kaipasi perusteluja sille, miksi kaikkien pitäisi hoitaa parisuhdetta samalla tavalla eli vaikka väkisin haluta viettää kahdenkeskinen loma miehen kanssa. Ja kyse oli nimenomaan viikon lomasta eikä mistään illanvietosta ja yhdestä yöstä. Mielestäni ap:n kysymys oli hyvä, sillä itse olen ihmetellyt aiheesta monesti lukiessani aivan samaa, että asia vain todetaan, että näin on, mutta mitään kunnon perusteluja ei anneta.

Vierailija
34/43 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tästä aiheesta kyllä usein täällä keskustellaan, mutta keskustelu jää juuri noin pinnalliseksi, että todetaan vain, että tietenkin lomalle on lähdettävä myös joskus kaksin. Odotellaan vielä sitä syvällisempää analyysia siitä, että miksi on lähdettävä.

Vierailija:

Vierailija:

- ap

Minä en nyt oikein ymmärä ap:n pointtia. Kai se nyt on päivän selvää että jos vanhemmat pääsee lomalle kahdestaan, niin parisuhteeseen voi lomalla panosta vähän eritavalla kuin arkena.

Vierailija
35/43 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei vain tunnu kelpaavan.

Pieni vastakysymys. Mitä ihmettä kaksin matkustaminen teidän mielestänne siis on, jos ei parisuhteen hoitamista? Jos keksitte jonkin muun syyn, eikö se riitä jo siksi syvälliseksi syyksi matkustaa kaksin?

Vierailija:

Eli tästä aiheesta kyllä usein täällä keskustellaan, mutta keskustelu jää juuri noin pinnalliseksi, että todetaan vain, että tietenkin lomalle on lähdettävä myös joskus kaksin. Odotellaan vielä sitä syvällisempää analyysia siitä, että miksi on lähdettävä.

Vierailija:

Vierailija:

- ap

Minä en nyt oikein ymmärä ap:n pointtia. Kai se nyt on päivän selvää että jos vanhemmat pääsee lomalle kahdestaan, niin parisuhteeseen voi lomalla panosta vähän eritavalla kuin arkena.

Vierailija
36/43 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sitä parisuhdetta sitten pitäisi hoitaa? Juttelemalla siinä samalla, kun äiti tiskaa tiskejä, isä vaihtaa kakkavaippoja ja lapset leikkivät piilosta?

Mielestäni mitä parhainta parisuhteen hoitoa on nimenomaan kahdenkeskinen aika. Meillä on välillä harrastettu juuri sellaisia ihania, rentouttavia viikonloppumatkoja kahden kesken (tai välillä otettu pienin lapsista mukaan, jos on ollut liian pieni jäädäkseen kotiin). Mielestäni se on win-win-tilanne; lapset saavat mummoloissa huomiota, hoivaa ja herkkuja ja me aikuiset sitä ihanaa, kahdenkeskistä aikaa. Täällä onkin tullut paljon perusteluita siitä, miksi kannattaa välillä matkustaa ihan vain kahden.

Mutta en minäkään matkuistaisi viikoksi etelään ilman lapsia. Meillä raja menee kahdessa, kolmessa yössä. Mutta se, mikä sopii meille, ei välttämättä sovi muille. Joillekin perheille ideaali on se, että ei matkustella koskaan ilman lapsia. Joillekin taas se, että matkustellaan säännöllisesti ilman lapsia. Ja joillekin se, että välillä tehdään niitä viikonloppureissuja ilman lapsia.

Mutta en siis voi ymmärtää, miksi ihmeessä kahdenkeskinen aika ei olisi parisuhteen hoitoa...

Vierailija
37/43 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän sama, kun minä joskus kysyn vaikean vauvan hoitovinkkejä, niin jotkut viisaat äidit vastaa, että vauva nukahtaa kyllä itsekseen sänkyyn. Eli ei ole mitään kokemusta aiheesta, ja sitten ollaan innokkaita " neuvomaan" . Ei se johda mihinkään.

Vierailija
38/43 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta en siis voi ymmärtää, miksi ihmeessä kahdenkeskinen aika ei olisi parisuhteen hoitoa...

Onhan se sitä. Mutta kysymys kuului, että miksi sitä pidetään ainoana oikeana tapana hoitaa parisuhdetta. Kun kovasti väitetään, että kaikkienhan on joskus päästävä pois lasten luota. Eli vaikka kahdenkeskinen loma on hyvää parisuhdehoitoa, niin onhan niitä tapoja muitakin!

Vierailija
39/43 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä lomailusta mitään tullut kun minulla oli niin ikävä poikaani. En suosittele tuollaista lomailua.

Vierailija
40/43 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut viihtyy kumppaninsa kanssa, tykkää kokeilla erilaisia harrastuksia tai juttuja yhdessä.

Joillain perheillähän syy siihen miksei reissata kahdestaan on se ettei oikeastaan edes ole mitään parisuhdetta vaan ainoa syy olla yhdessä on se perhe ja lapset.

Ja jos joku ei kaipaa lomaa ilman lapsia niin ihan hyvä juttu sekin. Miksi kaikki pitää kyseenalaistaa. Jos haluaa matkustaa kahdestaan oman kullan kanssa niin eikö se oikeestaan ole ihan maailman luonnollisin asia?