Vanhemmat kahdestaan lomalle? Miksi?
Tämä aihe nousee tasaisesti esille, ja aina vakaasti väitetään itsestään selvänä tietona, että parisuhdetta pitää hoitaa kahdenkeskisillä lomilla, joille ei oteta omia lapsia mukaan.
En pidä pahana, jos vanhemmat haluavat lähteä kahden ilman lapsia, mutta tuo perustelu jotenkin kaivelee. Miksi ei voi sanoa, että halutaan lomaa lapsista tai ryypätä rauhassa tms.?
Tietenkään lapset eivät kaikkiin lomiin sovi, jos esim unelmien täyttymys on päästä viininmaistelumatkalle ranskaan, niin ehkä ne lapset tosiaan kannattaa jättää kotiin.
Mutta kun minä en haluaisi viettää lomaa erossa lapsista!
Muistan miten ennen lapsia jo tunsin lomillakin kaipuuta perheloman viettoon, katselin perheitä jotka puuhasivat omia juttujaan ja olin suoraan sanottuna kateellinen.
Te, jotka ns. haluatte hoitaa parisuhdetta kaksin lomilla (matka > 1-2pv), niin oletteko nuoria?
Oletteko ehtineet matkustella ennen lapsien syntymää?
Ettekö lomalla katso paikkoja sillä silmällä, että tuo olisi kiva jos ... olisi mukana, tästä lapset tykkäisivät jne.?
Kommentit (43)
on vähän eri matka mennä vain puolison kanssa viikonlopuksi vaikka pariisiin kuin koko perheen. ei oo pelkästä kännäämisestä kyse.
Miksi ei voisi mennä ilman lapsia, jos siltä tuntuu?
Mutta, miksi se pitää selittää jonain ihmeellisenä parisuhdeterapiana?
meidän ystäväpiirissä ei kukaan ole koskaan lomaillut viikonloppuakaan ilman lapsia, kun ei ole kenelläkään mitään paikkaa mihin lapset laittaisi. Eikä me sen vuoksi voida mennä eroamaan, että meillä ei ole niitä mummoloita.
Lastenkin kanssa lomaillaan ja vietetään aikaa, mutta lapsistakin on ihanaa päästä joskus isovanhempien luo yökylään ilman vanhempia.
Siis mihin perustuu väite, että kaksin matkustaminen on parisuhteen hoitoa?
- ap
Kyllä on huonosti asiat pariskunnalla, jos ei 1-2 pvää osaa tai halua olla kaksistaan.
usko tai älä, ei kaikki ole samanlaisia kuion sinä. ja matkustellut oon paljon ja lapsi saatiin 26- vuotiaana. ihan kokemuksesta tiedän ettei pieni lapsi edes saa ulkomaanmatkasta samalla tavalla mitään irti kuin vähän vanhempi. idellai tilanne ois mun mielestä viedä pienet lapset tyyliin ouuhamaahan ja aikuiset sit myöhemmin kaksisteen viikonloppulomalle vaikka sinne pariisiin.
1-2 päivää on mielestäni aika eri asia kuin esim. viikon ulkomaanmatka.
Vierailija:
Siis mihin perustuu väite, että kaksin matkustaminen on parisuhteen hoitoa?
- ap
kaikilla vain ei ole niin helppoa.
en ymmärrä. juuri se voi olla suhteen hoitamista, että voi pitkästä aikaa käydä kaksisteen syömässä ulkona ja sit juhlia. rentoutua nukkumalla sylikkäin myöhään, harrastaa seksiä niin paljon kuin tahtoo... en tosiaan ymmärrä. miten sä ap sitten määrittelet parisuhteen hoitamisen...!? onko se joku tietty asia? mun mielestä parisuhteen hoitaminen voi olla mitä vain mitä pariskunta tykkää tehdä yhdessä tai minkä he kokevat parisuhteen hoitamisena.
oletpa yksinkertainen.
kaupunkia yömyöhään, käydä aikuisia kiinnostavissa kohteissa jne. Olemme päälle kolmekymppisiä, matkustelleet paljon ennen lapsia emmekä juo.
ei kaikilla ole mahdollisuutta mihinkään kahdenkeskisiin lomiin, kun ei voi lapsia jättää yksin kotiinkaan. t.15 vuotta kohta yhdessä miehensä kanssa ollut, onnellisesti parisuhteessa, ilman tukiverkostoa
1.Saa nukkua kerrankin koko yön
2.Saa istua kauemmin kuin minuutin paikallaan
3.Voi ottaa muutaman siiderin
4.Saa nukkua pitkään
5. Saa shoppailla rauhassa
6.Saa syödä lämmintä ruokaa
7.Ehtii syödä jäätelön kylmänä
8.Saa keskustella miehen kanssa rauhassa
Listaa voisin jatkaa loputtomiin.
Meillä haaveissa tänä kesänä viikonloppuloma kahden kesken. Ei tiedetä vielä päästäänkö. Perheen kesken ollaan kyllä menossa.
Ei ne mitään ryyppäämistä varten ole vaan lähinnä toisistamme nauttimista varten.
Nukutaan pitkään, rakastellaan paljon, hellitään toisiamme, syödään ravintolassa, käydään ehkä konsertissa tms.
Kahdestaan vietetyn romanttisen viikonlopun jälkeen suhde saa aina vähän uutta potkua. Jaksetaan paremmin arkea lasten kanssa ja parisuhde voi hyvin.
En haluaisi viettää vuoden vähäisistä lomistani kokonaista viikkoa vain kahden miehen kanssa.
Ehkä se, mikä tuossa konseptissa juuri ärsyttää, on se, että KAIKKIEN pitäisi ymmärtää, että se on OIKEA tapa hoitaa suhdetta.
Minulle arjen jutut on tärkeimpiä, ei miehen kanssa oikein viihdytä hienoissa ravintoloissa romanttisilla illallisilla. Mielummin kotona nakkeja lasten kanssa.
minua taas ärsyttää ne kommentit, joissa väitetään sen olevan parisuhteen hoidon edellytys, ihan kuin liitto ei voisi kestää, jos ei ole tilaisuutta olla kahdestaan. Pakko meidän tukiverkottomienkin vaan on jaksaa.
Isä ja äitikin saa olla välillä mies ja nainen.