Miten ihminen voi olla niin epävarma itsestään että jakaa joka päivä elämästään someen?
Kommentit (23)
on se epävarmuutta jos ei osaa elää ilman somejaan.
Vierailija kirjoitti:
on se epävarmuutta jos ei osaa elää ilman somejaan.
Mistä tiedät, kuka osaa elää ilman ja kuka ei?
Miten tämä sinun elämääsi vaikuttaa? Minun mielestä on jokaisen oma valinta mitä tekee lain asettamissa rajoissa.
Aloittajaa ärsyttää joku oma tuttunsa.
Ap on valmistunut kyökkipsykologian laitokselta. Gradu tehty aiheesta ”Kamelin kohtaaminen eläintarhassa - mitä se minusta ajattelee?”
Onhan se kieltämättä vähän outoa. Varsinkin, jos kuva on aina omasta naamasta.
Nykyään eräs facekaverini julkaisee kuvakollaasin, ei pelkkää omaa naamaa. Kuvissa on yksi kokovartalokuva, yksi naamakuva ja yksi kuva lapsesta tai ruoka-annoksesta tms. Mielestäni hän on hoikka ja kaunis, mutta silti hän filtteröi ja muokkaa kuviaan. Kaikkeen ihmiset aikaa käyttävätkin - niin niin, itse käytän aikaa täällä :D
Vierailija kirjoitti:
Ap on valmistunut kyökkipsykologian laitokselta. Gradu tehty aiheesta ”Kamelin kohtaaminen eläintarhassa - mitä se minusta ajattelee?”
Someriippuvaisen raivo kun sen elämäntapaa arvostelee :D
Mitä tarkoittaa, että joku on epävarma itsestään?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kieltämättä vähän outoa. Varsinkin, jos kuva on aina omasta naamasta.
Nykyään eräs facekaverini julkaisee kuvakollaasin, ei pelkkää omaa naamaa. Kuvissa on yksi kokovartalokuva, yksi naamakuva ja yksi kuva lapsesta tai ruoka-annoksesta tms. Mielestäni hän on hoikka ja kaunis, mutta silti hän filtteröi ja muokkaa kuviaan. Kaikkeen ihmiset aikaa käyttävätkin - niin niin, itse käytän aikaa täällä :D
jos on kaunis naama ?
Ihmisillä, joita häiritsee muiden elämä (joka ei vahingoita ketään) on yleensä itsellään masentuneisuutta ja turhautuneisuutta. Lukeudun valitettavasti näihin ihmisiin. Myönnän tämän johtuvan kateudesta. Uskon näiden ihmisten nauttivan elämästään joka tapauksessa enemmän kuin minä. Haluaisin itsekin pystyä nauttimaan asioista joista muut saavat mielihyvää, kuten kuvien lisäämisestä someen ja tykkäysten kalastelusta. En itse saa niistä mitään. Jos laittaisin jotain someen, se tuntuisi teennäiseltä. Minun mielestäni ei olisi mitään siistiä saada kehuja ja tykkäyksiä itselleni asioista, jotka eivät ole todellisia. Haluan olla aito, mutta valitettavasti se tarkoittaa sitä, että olen masentunut ja turhautunut eikä minulla ole energiaa mihinkään ylimääräiseen. Töissä jaksan käydä koska ilman rahaa en selviytyisi jokapäiväisestä elämästä, joka on minulle pääosin pelkkää kidutusta.
Minä ainakin lataan instagrammiin kuvia elämästämme ja etenkin lapsista (yksityinen, vain mummoilla on sinne pääsy meidän lisäksemme) samaan tapaan kuin pitäisin päiväkirjaa. Minusta on ihana selailla sitä ja muistella mitä kaikkea kivaa ja tavallistakin elämäämme on kuulunut kuluneina vuosina. Miksei muut voisi käyttää somea samalla tavalla vaikka uskaltaisikin pitää sitä laajemmalle yleisölle?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin lataan instagrammiin kuvia elämästämme ja etenkin lapsista (yksityinen, vain mummoilla on sinne pääsy meidän lisäksemme) samaan tapaan kuin pitäisin päiväkirjaa. Minusta on ihana selailla sitä ja muistella mitä kaikkea kivaa ja tavallistakin elämäämme on kuulunut kuluneina vuosina. Miksei muut voisi käyttää somea samalla tavalla vaikka uskaltaisikin pitää sitä laajemmalle yleisölle?
eikö ne kuvat säilyisi paremmin kuva-albumissa?
Olen miettinyt samaa. Tiedän insta ihmisiä, jotka jakavat sinne kaiken. Mitä teievät joka päivä, mitä lapset harrastavat, mitä lapsien elämään kuuluu, kodin sisustuksen, KAIKEN. Aivan sairasta jakaa elämänsä kaikkien pällisteltäväksi. Lapsia käy sääliksi, heidän elämänsä on riepoteltuna netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö ne kuvat säilyisi paremmin kuva-albumissa?
No ei. Instassa on paljon kivampi käyttöjärjestelmä ja näin mummotkin näkevät ne.
Kaikki me ollaan enemmän tai vähemmän epävarmoja. Näillä avauksillahan me haluamme tuntea ylemmyyttä somettajia kohtaan. Ihmisenä oleminen on etenkin tänä päivänä hyvin vaikeaa. Olemme pohjimmiltamme laumaeläimiä mutta koska vertailemme itseämme muihin emme halua olla lauman mukana jos emme täytä tiettyjä kriteerejä. Ihminen miettii liikaa, se tekee lajistamme loppujen lopuksi heikon.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä, joita häiritsee muiden elämä (joka ei vahingoita ketään) on yleensä itsellään masentuneisuutta ja turhautuneisuutta. Lukeudun valitettavasti näihin ihmisiin. Myönnän tämän johtuvan kateudesta. Uskon näiden ihmisten nauttivan elämästään joka tapauksessa enemmän kuin minä. Haluaisin itsekin pystyä nauttimaan asioista joista muut saavat mielihyvää, kuten kuvien lisäämisestä someen ja tykkäysten kalastelusta. En itse saa niistä mitään. Jos laittaisin jotain someen, se tuntuisi teennäiseltä. Minun mielestäni ei olisi mitään siistiä saada kehuja ja tykkäyksiä itselleni asioista, jotka eivät ole todellisia. Haluan olla aito, mutta valitettavasti se tarkoittaa sitä, että olen masentunut ja turhautunut eikä minulla ole energiaa mihinkään ylimääräiseen. Töissä jaksan käydä koska ilman rahaa en selviytyisi jokapäiväisestä elämästä, joka on minulle pääosin pelkkää kidutusta.
Hankkiudu psykologin juttusille. Ei ole tervettä kadehtia ja inhota muita ihmisiä siitä syystä, että he kykenevät nauttimaan elämästä enemmän kuin sinä. Jokaisella on hankaluuksia ja huonoja hetkiä. Miksi ihmeessä kadehdit muiden elämää somen kautta? Lopeta muiden sivujen tuijottelu, ja hanki elämääsi jotain iloa tuovia asioita. Ehkä jonain päivänä huomaat, että aidosti iloa tuovia asioita on ihan mukava jakaa someen, eikä siinä ole mitään teennäistä. Katkeruus tekee ihmisestä kovin onnettoman, ja itse aiheutat sen itsellesi.
Mä olen varmaan tosi varma itsestäni, kun mulla ei ole ensimmäistäkään sometiliä.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Tiedän insta ihmisiä, jotka jakavat sinne kaiken. Mitä teievät joka päivä, mitä lapset harrastavat, mitä lapsien elämään kuuluu, kodin sisustuksen, KAIKEN. Aivan sairasta jakaa elämänsä kaikkien pällisteltäväksi. Lapsia käy sääliksi, heidän elämänsä on riepoteltuna netissä.
on aivan sairasta mielestäni myös
Minä julkaisen Facebookissa paljonkin asioita ja nimenomaan itsestäni, en perheestäni tai lapsistani. Asun kaukana kaikista, eikä ole hirveästi mahdollisuuksia pitää muuten yhteyttä keheenkään.
Facebook on kätevä, kun voi jakaa arkisia asioita, mutta myös kaikkea muutakin. Jos jotakuta tämä häiritsee, niin Facebookista on helppo lähteä pois. Voi myös piilottaa jonkun yksittäisen someoksentajan päivitykset, jos ne kovasti häiritsee.
Anna ihmisten laittaa someen ihan sitä mitä laittavat ja TEE ITSE JOTAIN, jos niin kovasti häiritsee.
No olipa syvällisin perustein tehty yleistys.