Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin painajaista, että itkin oikein valtoimenaan exäni perään enkä kestänyt hänen jättävän minua. Oikeasti olen vain onnellinen, että pääsin siitä p*skasta eroon. Kertooko uni jostain?

Vierailija
21.04.2023 |

Olemme eronneet joitakin kuukausia sitten. Suhde oli kamala ja siitä irtipääseminen vaati pitkän ajan.
Yhtenä kertana vain itsearvostukseni tai jokin muu sisäinen dialogia sai vain päästämään hänestä irti ja olen ollut sen jälkeen huomattavasti paremminvoiva elämäni jokaisella saralla.

Nyt näin unta, että olimme yhteisessä rakennuksessa. Hän oli ylimielinen ja inhottava, kertoi, että aikoo jättää minut toisen naisen takia. Minä itkin ihan syvästä surusta ja valtoimenaan ja pyysin, ettei lähtisi. Unessa mietin, että miten tulen kestämään sen surun. Harrastimme jopa seksiä ja samaan aikaan minua kuvotti se hänen kanssaan. Hän oli juuri sellainen ylimielinen ihminen kuin pahimmillaan oli ja voin todella huonosti henkisesti.
Lopulta hän päätti lähteä sen toisen naisen matkaan ja itse jotenkin sen surun ja inhon keskeltä pystyin hyväksymään hiljaa sen asian.
Tuo oli ahdistava uni.

En edes ole kaivannut koko ihmistä. Välillä toki tulee ajateltua häntä, olihan hän elämässäni tiiviisti oleva ihminen useamman vuoden. Kuitenkin kaikki intressit häntä kohtaan ovat kadonneet enkä mielellään näe häntä enää koskaan. Tiedän myös hänen tapailevan jo muita eikä sekään minua haittaa. Olen vain helpottunut, että olen hänestä päässyt. Välillä vain muistot tulevat mieleen ja mietin, että se kaikki olisi voinut jäädä kokemattakin.
Hän on vahvasti narsistinen persoona (ei ole vain minun ajatuksiani vaan usean muun) ja toisinaan tulee mietittyä ja harmiteltua, että miten taas liehittelee jotain uutta "uhriaan". Harmittelen tämän uuden puolesta ja toivon, ettei kukaan joutaisi vastaavaa kokemaan.
Muuten hän ei ajatuksissani ole. Tämä uni oli taas yksi painajainen, joita näen välillä häneen liittyen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin koska tämä kuvottaa minua vieläkin heräämisen jälkeen. Hyh. Pääsisipä painajaisista eroon. 

-ap 

Vierailija
2/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo, sinulla on alitajunnassa käsittelemättömiä asioita. Terapia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin koska tämä kuvottaa minua vieläkin heräämisen jälkeen. Hyh. Pääsisipä painajaisista eroon. 

-ap 

Se, että sinun piti kirjoittaa tuo lause kertoo ettet ole asian kanssa niin sinut asian kanssa kuin yrität itsellesi väittää. 

Vierailija
4/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle ihmiselle tulee uniin näitä bäck flasheja eli uni-takaumia. Ja todellakin huokaisee helpotuksesta kun herää. 

Anna olla vain yhtenä unena. 

Vierailija
5/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo, sinulla on alitajunnassa käsittelemättömiä asioita. Terapia?

Voi olla mahdollista. Koin aika raakaa henkistä väkivaltaa hänen osaltaan, joka sai minut sairaaksi fyysisesti ja mentaalisesti. Joskus myös fyysistä, harvoin mutta kuitenkin. 

Eli ei ihme vaikka olisi käsittelemättömiä. Usein jouduin myös peittämään suruani tai muita tunteita, jotta tilanne ei eskaltoituisi ja olisi rauhallisempaa. Nyt oikein on kuvottanut tuon unen jälkeen kun kohtasin sen ylimielisyyden ja välinpitämättömyyden vaikka itse voin huonosti. 

Mielestäni olen kuitenkin oikeasti todella hyvin toipunut. Rakennan omaa elämääni, masennus on poissa totaalisesti ja huolehdin itsestäni. Voin sanoa itseäni jopa onnelliseksi sekä olen myös kiitollinen tämän hetkisestä elämästäni. 

Silti kai nuo välillä pomppaa mieleen, se oli helvetti mikä tuli käytyä. Se saa välillä vieläkin pysähtymään ja lukkoon jos liikaa ajattelen. Se valtaa rintakehän ja saa voimaan pahoin. 

Yritän siis olla muistelematta liikoja. 

-ap 

Vierailija
6/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PTS-oire.

Vierailija
7/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaat hänen isoa kulliaan?

Vierailija
8/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin viime yönä unta, että poimin kantarelleja. Mistä se kertoo?

Vierailija
9/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensis kirjoitti:

Jokaiselle ihmiselle tulee uniin näitä bäck flasheja eli uni-takaumia. Ja todellakin huokaisee helpotuksesta kun herää. 

Anna olla vain yhtenä unena. 

Juu. Niin se varmasti on. Näen näitä aika usein mutta nyt viime öinen oli kyllä sellainen, että kuvotus jäi päälle ihan herättyäkin. Jokin stressioire tuosta unesta tuli, oli kai niin intensiivisen ja todellisen tuntuista, etenkin se pahuus mikä siinä ihmisessä oli. Hyh. 

Täytyy varmaan hengittää pitkään ja antaa tunteen tulla ja mennä, niin jospa tämä kuvotus poistuisi.

-ap 

Vierailija
10/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se kerro muuta kuin että käsittelet eroa mielessäsi, mikä on normaalia ja hyvä asia, koska sillä tavalla pääset eteenpäin. 

Vierailija
11/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se oli vain surua siitä kaikesta mitä tapahtui. Sinä rakastuit, olit toiveikas, hän ruokki toiveita, veti maton jalkojen alta. Ehkä viha ja kuvotus on pitänyt surua loitolla. Onhan se surullista, että sinulle kävi noin.

Minäkin näin narsistista vuoden verran pahoja unia.

Vierailija
12/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rakennus on sinä, joten siihen kannattaa kiinnittää enemmän huomiota kuin mitä siellä tapahtuu. Onko rakennus kunnossa, millaista siellä on.  Aivomme käyttää ketä tahansa hyödyksi kun tuottaa mielikuvia ja niillä henkilöillä ei ole väliä. Jos se talo siinä ympärillä on hyvässä kunnossa niin sisällä tapahtuvilla tapahtumilla ei ole väliä, ne menee ohi. 

Vierailija
13/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä erikoista. Ei minulla yleensä painajaisista jää mitään tuntemuksia. 

Nyt on kuristanut kurkkua koko ajan ja henkeen ottaa heräämisestä alkaen. Sellainen huono olo. Purskahdin äskön itkuunkin. 

No, kai tämä sitä käsittelemistä on. Jokin pieni paniikkikohtaus. Onneksi se kaikki on ohi. 

Vielä kun saisi tässä kehon jotenkin normaaliin tilaan. Täytyy varmaan musiikkia kuunnella.

-ap 

Vierailija
14/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unimaailma on unimaailma ja tietoinen maailma on tietoinen maailma, jonka tapahtumat ratkaisevat. Mielikuvitusmaailmassakin tapahtuu kaikenlaista.

Vierailija
15/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unien selittely on varmaan ihan yhtä pätevää toimintaa, kuin aamukahvin porojen tulkinta kupin pohjalta! En laskisi sen varaan ihan kauheasti omassa elämässäni.

Vierailija
16/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista tunteista on vaan mentävä läpi, ei niitä kannata kiertää, jäävät sitten käsittelemättä ja voivat myöhemmin tulla esiin erilaisissa tilanteissa ilman, että edes tajuaa mistä on kyse. Ajattelet vaan, että ok, nyt tuntuu tältä, kuvaile vaikka miltä kehossa tuntuu (itselläni oli aikoinaan kuin sellainen musta, likainen pallo vatsassa ja sitä yritin yökkäillä pois) ja samalla muista, että kyse on vain tunteesta ja se menee kyllä ohi. Että ei tässä ole mitään varaa, tältä vaan tuntuu mutta kaikki on ok. 

Vierailija
17/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaat hänen isoa kulliaan?

Todennäköisesti mutta sitä nainen ei halua myöntää edes itselleen. Sitten se tulee uniin.

Vierailija
18/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma eroni oli vähemmän traumaattinen, ja näin silti vielä vuosien päästä unia joissa oli perhe kasassa edelleen. Unimaailmassa se onnistui vielä ihanasti niin että hölmöä parisuhdetta ei ollut, pelkkä kaipaamani ydinperhe vain.

Jos unet eivät helpotu tai lopu, niin lyhyt terapia ei ole huono ratkaisu. Joka tapauksessa ihan normaalia, että liian kipeinä ohittamasi asiat pomppivat vielä pitkään uniin käsiteltäviksi.

Vierailija
19/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin puolisen vuotta eron jälkeen unen, jossa seisoin exän olohuoneessa ja raivosin/itkin jostain hänen tekemästään Rukan reissusta. Exä seisoi siinä hölmistyneenä, ja sanoi että mehän ollaan erottu.

Kai nämä on vaan sitä alitajunnan tapaa yrittää tajuta mitä on tapahtunut. Mutta muistan kyllä miten ahdistunut ja nimenomaan oksettava olo oli pari päivää tuon unen jälkeen.

Vierailija
20/21 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unissa on harvoin järkeä ja logiikkaa pikemminkin kaikkea outoa ja kieroontunutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi