Miten ihminen voi olla niin epävarma itsestään että jakaa joka päivä elämästään someen?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset haluavat itselleen julkisuutta ja ihailijoita. He haluavat kehuskella elämällään, ja luoda samlla kateutta.
Se on ainoa syy, mitään muuta syytä en näe. :)
Me jotka pärjäämme omilla jaloilla tässä elämässä, emme ihailijoita tarvitse.
tykkäysten määrä ei korreloi suosion kanssa,
myös tykkääjä voi salaa dissata
ja nauraa someriippuvaisen kuville
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä, joita häiritsee muiden elämä (joka ei vahingoita ketään) on yleensä itsellään masentuneisuutta ja turhautuneisuutta. Lukeudun valitettavasti näihin ihmisiin. Myönnän tämän johtuvan kateudesta. Uskon näiden ihmisten nauttivan elämästään joka tapauksessa enemmän kuin minä. Haluaisin itsekin pystyä nauttimaan asioista joista muut saavat mielihyvää, kuten kuvien lisäämisestä someen ja tykkäysten kalastelusta. En itse saa niistä mitään. Jos laittaisin jotain someen, se tuntuisi teennäiseltä. Minun mielestäni ei olisi mitään siistiä saada kehuja ja tykkäyksiä itselleni asioista, jotka eivät ole todellisia. Haluan olla aito, mutta valitettavasti se tarkoittaa sitä, että olen masentunut ja turhautunut eikä minulla ole energiaa mihinkään ylimääräiseen. Töissä jaksan käydä koska ilman rahaa en selviytyisi jokapäiväisestä elämästä, joka on minulle pääosin pelkkää kidutusta.
Hankkiudu psykologin juttusille. Ei ole tervettä kadehtia ja inhota muita ihmisiä siitä syystä, että he kykenevät nauttimaan elämästä enemmän kuin sinä. Jokaisella on hankaluuksia ja huonoja hetkiä. Miksi ihmeessä kadehdit muiden elämää somen kautta? Lopeta muiden sivujen tuijottelu, ja hanki elämääsi jotain iloa tuovia asioita. Ehkä jonain päivänä huomaat, että aidosti iloa tuovia asioita on ihan mukava jakaa someen, eikä siinä ole mitään teennäistä. Katkeruus tekee ihmisestä kovin onnettoman, ja itse aiheutat sen itsellesi.
En minä käy katselemassa muiden sometilejä. Tiedostan niiden olemassaolon ja siis kadehdin ylipäätään ihmisiä jotka saavat mielihyvää asioista joista itse en. Mitä hirvittävää tässä mielestäsi on? Minusta täysin inhimillistä. Monet tuntuvat häpeilevän kateuden tunteitaan, jopa niin paljon että pitää kieltää tuntemasta niitä itse. Minusta on terveempää myöntää inhimilliset heikkoutensa kuin yrittää kieltää ja peitellä niitä viimeiseen asti.
Ihmiset haluavat itselleen julkisuutta ja ihailijoita. He haluavat kehuskella elämällään, ja luoda samlla kateutta.
Se on ainoa syy, mitään muuta syytä en näe. :)
Me jotka pärjäämme omilla jaloilla tässä elämässä, emme ihailijoita tarvitse.