Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin vahingossa salmiakin makuisia d-vitaamiineja raskaana

Vierailija
14.12.2019 |

Pienikin määrä päivässä on liikaa, kannattaako nyt vain käydä ostamassa uudet?

Salmiakki ja lakritsijauhetta sisältää

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa nyt vähän :)

Vierailija
2/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi noista nyt on kielletty, D-vitamiini vai salmiakki, ja miksi muka. Minä kun odotin lapsiani niin söin kyllä ihan kaikkea. Ja terveet ovat lapset. En kyllä ymmärrä tätä "älä syö" hössötystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Someone call 911!

Vierailija
4/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 tablettia viikossa niin on jo aika paljon salmiakkia

Vierailija
5/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi noista nyt on kielletty, D-vitamiini vai salmiakki, ja miksi muka. Minä kun odotin lapsiani niin söin kyllä ihan kaikkea. Ja terveet ovat lapset. En kyllä ymmärrä tätä "älä syö" hössötystä.

Niin, se ei ole kenenkään muun ongelma jos sinä halusit ottaa tarpeettomia riskejä. Minä en ainakaan halua ottaa

Vierailija
6/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, se ei ole kenenkään muun ongelma jos sinä halusit ottaa tarpeettomia riskejä. Minä en ainakaan halua ottaa

Koko elämä on yhtä tarpeetonta riskien ottamista. Don't worry, be happy, ja äläkä nyt ihmeessä sitten ota niitä vitskuja.

Vierailija
7/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä täällä kyselet, jos kantasi on kerran selvä?

Vierailija
8/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että syntyvyys on jatkuvassa laskussa. 

Tämä hysteria raskauden ja sittemmin vauvan ja lapsen kanssa on pelottavaa.  Itse olen ollut kolme kertaa raskaana 80-luvulla ja samoin tietysti monet ystäväni ja tuttuni. 

Eipä kukaan miettinyt saiko homejuustoa, graavilohta tai salmiakkia (lista on nykään loputon)  syödä. Saunakaljatkin otettiin vailla huonoa omatuntoa. Moni polttikin, joskin vähensi. Tiedossa oli, ettei kovin hyvä tapa. 

Yhtään vammaista tai edes "vaikeaa" lasta ei tullut kellekään. Nykyään on vähän joka toisella jokin erityisyys. Ehkä jatkuva stressaaminen ja kireys näitä tuottaa enemmän kuin jokin parin oluen, tupakan tai salmiakkikarkin nauttiminen. 

Vierailija
9/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä hysteria raskauden ja sittemmin vauvan ja lapsen kanssa on pelottavaa.  Itse olen ollut kolme kertaa raskaana 80-luvulla ja samoin tietysti monet ystäväni ja tuttuni. 

Eipä kukaan miettinyt saiko homejuustoa, graavilohta tai salmiakkia (lista on nykään loputon)  syödä. Saunakaljatkin otettiin vailla huonoa omatuntoa. Moni polttikin, joskin vähensi. Tiedossa oli, ettei kovin hyvä tapa. 

Yhtään vammaista tai edes "vaikeaa" lasta ei tullut kellekään. Nykyään on vähän joka toisella jokin erityisyys. Ehkä jatkuva stressaaminen ja kireys näitä tuottaa enemmän kuin jokin parin oluen, tupakan tai salmiakkikarkin nauttiminen. 

Hyvä että kävi tuuri, mutta kyllä graavilohesta ja homejuustosta listerian uhka on ihan todellinen. Se ei aiheuta "erityisyyttä" vaan keskenmenon. Ei pitäisi olla mikään ongelma yrittää katsoa elämäntapojaan edes sen 9 kk:n ajan,kun niillä on suora vaikutus toisen ihmisen henkeen ja terveyteen. Jos tämä on liikaa, niin niitä lapsia ei tietääkseni ole kenenkään pakko vääntää.

Vierailija
10/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että kävi tuuri, mutta kyllä graavilohesta ja homejuustosta listerian uhka on ihan todellinen. Se ei aiheuta "erityisyyttä" vaan keskenmenon. Ei pitäisi olla mikään ongelma yrittää katsoa elämäntapojaan edes sen 9 kk:n ajan,kun niillä on suora vaikutus toisen ihmisen henkeen ja terveyteen. Jos tämä on liikaa, niin niitä lapsia ei tietääkseni ole kenenkään pakko vääntää.

Eipä ole yhtään listerian takia vammautunutta lasta 80-90 -luvuilta. Otin selvää. Tai ainakaan tiedossa

Ylipäänsä listeriabakteerin saa muutama hassu vuodessa ja vaikka joku raskaana oleva tämän saisi, niin ei automaattisesti aiheuta mitään vauvalle. 

Edelleen pidän, että tämä hysteria on vahingollisempaa lapselle niin kohdussa kuin ulkopuolella. Ja ennen kaikkea nostaa kynnystä vähintäänkin alitajuisesti hankkia lapsia. Raskaudesta on tehty normaalielämään kuulumaton tila. 

Vierailija
11/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikkien raskaana olevien on käärittävä itsensä kuplamuoviin 9 kk ajaksi ja syötävä pelkkää luomukaurapuuroa ja vettä. Jos et ole tähän valmis, älä lisäänny.

Ihan kaikessa on riskejä. Deodorantti, kasvovoide, liikenteen päästöt, työpaikan lounassalaatti, metsässä liikkuminen. Mikä tahansa näistä voi vahingoittaa sikiötä jos huono tuuri käy. Et kai sinä ole valmis leikkimään lapsesi terveydellä?

12/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ja join kaikkea mahdollista odotusaikana ei ongelmia

Vierailija
13/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet luopunut myös kaikesta kosmetiikasta ja hygieniatuotteista, ne kun aiheuttaa varsinkin poikasikiölle ongelmia. Pese pelkällä vedellä, paitsi siinäkin voi olla jotain vahingollista. Kai on myös nastakengät käytössä? Lista on loputon, jos haluaa jokaista riskiä välttää..

Vierailija
14/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 tablettia viikossa niin on jo aika paljon salmiakkia

Kuinka monta mikrogrammaa?

Vierailija
15/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon raskaana ja syönyt salmiakkia aina välillä. Suuria määriä ei suositella, vähän saa ottaa.

Vierailija
16/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä. T. Äiti joka sai lapset 80-luvulla. Maalaisjärellä sekä odotettiin että kasvatettiin lapsia. Terveitä ja hyväkäytöksisä nuoria naisia tänä päivänä ovat.

Vierailija
17/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi raskaana oleva ei saisi ostaa vitamiineja?

Vierailija
18/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain käskyn syödä suolaa ja salmiakkia raskausaikana. Olin tosi pahoinvoiva, verenpaine hyvin alhaalla ja pyörryin joitakin kertoja. Terveet kaksosvauvat sain.

Vierailija
19/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syödä.

Vierailija
20/41 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uudet. Syö salmiakit sitten kun vauva on sylissä.

Ei ole mitään järkeä stressata itseään syömällä mahdollisesti haitallisia ruoka-aineita kun niin helposti niitä voi välttää.

Kyse on kuitenkin pienestä hetkestä ihmisen elämässä.

Ja jos joku muu haluaa syödä haitallisia asioita, niin se hänelle sallittakoon. Saahan sitä vaikka lopettaa raskauden tai antaa vauvan poiskin jos haluaa, päätös on jokaisen oma.

Se on osa vanhemmuutta, tehdä päätöksiä koskien lapsensa elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme