Ostin vahingossa salmiakin makuisia d-vitaamiineja raskaana
Pienikin määrä päivässä on liikaa, kannattaako nyt vain käydä ostamassa uudet?
Salmiakki ja lakritsijauhetta sisältää
Kommentit (41)
Kumpi noista nyt on kielletty, D-vitamiini vai salmiakki, ja miksi muka. Minä kun odotin lapsiani niin söin kyllä ihan kaikkea. Ja terveet ovat lapset. En kyllä ymmärrä tätä "älä syö" hössötystä.
7 tablettia viikossa niin on jo aika paljon salmiakkia
Vierailija kirjoitti:
Kumpi noista nyt on kielletty, D-vitamiini vai salmiakki, ja miksi muka. Minä kun odotin lapsiani niin söin kyllä ihan kaikkea. Ja terveet ovat lapset. En kyllä ymmärrä tätä "älä syö" hössötystä.
Niin, se ei ole kenenkään muun ongelma jos sinä halusit ottaa tarpeettomia riskejä. Minä en ainakaan halua ottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, se ei ole kenenkään muun ongelma jos sinä halusit ottaa tarpeettomia riskejä. Minä en ainakaan halua ottaa
Koko elämä on yhtä tarpeetonta riskien ottamista. Don't worry, be happy, ja äläkä nyt ihmeessä sitten ota niitä vitskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä täällä kyselet, jos kantasi on kerran selvä?
Ei ihme, että syntyvyys on jatkuvassa laskussa.
Tämä hysteria raskauden ja sittemmin vauvan ja lapsen kanssa on pelottavaa. Itse olen ollut kolme kertaa raskaana 80-luvulla ja samoin tietysti monet ystäväni ja tuttuni.
Eipä kukaan miettinyt saiko homejuustoa, graavilohta tai salmiakkia (lista on nykään loputon) syödä. Saunakaljatkin otettiin vailla huonoa omatuntoa. Moni polttikin, joskin vähensi. Tiedossa oli, ettei kovin hyvä tapa.
Yhtään vammaista tai edes "vaikeaa" lasta ei tullut kellekään. Nykyään on vähän joka toisella jokin erityisyys. Ehkä jatkuva stressaaminen ja kireys näitä tuottaa enemmän kuin jokin parin oluen, tupakan tai salmiakkikarkin nauttiminen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä hysteria raskauden ja sittemmin vauvan ja lapsen kanssa on pelottavaa. Itse olen ollut kolme kertaa raskaana 80-luvulla ja samoin tietysti monet ystäväni ja tuttuni.
Eipä kukaan miettinyt saiko homejuustoa, graavilohta tai salmiakkia (lista on nykään loputon) syödä. Saunakaljatkin otettiin vailla huonoa omatuntoa. Moni polttikin, joskin vähensi. Tiedossa oli, ettei kovin hyvä tapa.
Yhtään vammaista tai edes "vaikeaa" lasta ei tullut kellekään. Nykyään on vähän joka toisella jokin erityisyys. Ehkä jatkuva stressaaminen ja kireys näitä tuottaa enemmän kuin jokin parin oluen, tupakan tai salmiakkikarkin nauttiminen.
Hyvä että kävi tuuri, mutta kyllä graavilohesta ja homejuustosta listerian uhka on ihan todellinen. Se ei aiheuta "erityisyyttä" vaan keskenmenon. Ei pitäisi olla mikään ongelma yrittää katsoa elämäntapojaan edes sen 9 kk:n ajan,kun niillä on suora vaikutus toisen ihmisen henkeen ja terveyteen. Jos tämä on liikaa, niin niitä lapsia ei tietääkseni ole kenenkään pakko vääntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että kävi tuuri, mutta kyllä graavilohesta ja homejuustosta listerian uhka on ihan todellinen. Se ei aiheuta "erityisyyttä" vaan keskenmenon. Ei pitäisi olla mikään ongelma yrittää katsoa elämäntapojaan edes sen 9 kk:n ajan,kun niillä on suora vaikutus toisen ihmisen henkeen ja terveyteen. Jos tämä on liikaa, niin niitä lapsia ei tietääkseni ole kenenkään pakko vääntää.
Eipä ole yhtään listerian takia vammautunutta lasta 80-90 -luvuilta. Otin selvää. Tai ainakaan tiedossa
Ylipäänsä listeriabakteerin saa muutama hassu vuodessa ja vaikka joku raskaana oleva tämän saisi, niin ei automaattisesti aiheuta mitään vauvalle.
Edelleen pidän, että tämä hysteria on vahingollisempaa lapselle niin kohdussa kuin ulkopuolella. Ja ennen kaikkea nostaa kynnystä vähintäänkin alitajuisesti hankkia lapsia. Raskaudesta on tehty normaalielämään kuulumaton tila.
Minusta kaikkien raskaana olevien on käärittävä itsensä kuplamuoviin 9 kk ajaksi ja syötävä pelkkää luomukaurapuuroa ja vettä. Jos et ole tähän valmis, älä lisäänny.
Ihan kaikessa on riskejä. Deodorantti, kasvovoide, liikenteen päästöt, työpaikan lounassalaatti, metsässä liikkuminen. Mikä tahansa näistä voi vahingoittaa sikiötä jos huono tuuri käy. Et kai sinä ole valmis leikkimään lapsesi terveydellä?
Söin ja join kaikkea mahdollista odotusaikana ei ongelmia
Toivottavasti olet luopunut myös kaikesta kosmetiikasta ja hygieniatuotteista, ne kun aiheuttaa varsinkin poikasikiölle ongelmia. Pese pelkällä vedellä, paitsi siinäkin voi olla jotain vahingollista. Kai on myös nastakengät käytössä? Lista on loputon, jos haluaa jokaista riskiä välttää..
Vierailija kirjoitti:
7 tablettia viikossa niin on jo aika paljon salmiakkia
Kuinka monta mikrogrammaa?
Oon raskaana ja syönyt salmiakkia aina välillä. Suuria määriä ei suositella, vähän saa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan tätä. T. Äiti joka sai lapset 80-luvulla. Maalaisjärellä sekä odotettiin että kasvatettiin lapsia. Terveitä ja hyväkäytöksisä nuoria naisia tänä päivänä ovat.
Miksi raskaana oleva ei saisi ostaa vitamiineja?
Minä sain käskyn syödä suolaa ja salmiakkia raskausaikana. Olin tosi pahoinvoiva, verenpaine hyvin alhaalla ja pyörryin joitakin kertoja. Terveet kaksosvauvat sain.
Osta uudet. Syö salmiakit sitten kun vauva on sylissä.
Ei ole mitään järkeä stressata itseään syömällä mahdollisesti haitallisia ruoka-aineita kun niin helposti niitä voi välttää.
Kyse on kuitenkin pienestä hetkestä ihmisen elämässä.
Ja jos joku muu haluaa syödä haitallisia asioita, niin se hänelle sallittakoon. Saahan sitä vaikka lopettaa raskauden tai antaa vauvan poiskin jos haluaa, päätös on jokaisen oma.
Se on osa vanhemmuutta, tehdä päätöksiä koskien lapsensa elämää.
Relaa nyt vähän :)