Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähestyvä joulu vituttaa ja ahdistaa

Vierailija
14.12.2019 |

Mua on alkanut vituttamaan koko joulu. Toivon hartaasti, että koko joulu olisi äkkiä ohi. En ole tehnyt kotona mitään jouluvalmisteluita. Laitoin yhden kynttelikön ja sekin tippui lattialle ja meni rikki. Ahdistaa joulu.

Minulla on kaikki voimat loppu. Töissä olen uupumuksen partaalla enkä tiedä, miten työt jatkuu joulun jälkeen vai jatkuuko ollenkaan. Ahdistaa ja oksettaa. Olen tänäänkin itkenyt koko aamun.

Joka paikassa raikaa joululaulut ja kaikki vaan kyselevät joulusuunnitelmia ja jouluvalmisteluita. En ole v##u tehnyt yhtään mitään. En ole leiponut yhtäkään kakkua tai laittanut tonttupatsaita kotiin. Vituttaa koko joulu. Mulla ei ole yhtään joulutunnelmaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ketään muuta?

Vierailija
2/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks! Sama juttu, enkä aio joulun eteen mitään tehdäkkää, mutta ajattelen niin että se on yhtä nopeesti ohi kun tuleekin. Ärsyttää tää jouluhössötys, kun ei edes ole rahaa. Voimia sinulle❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia myös sinulle ❤

Onneksi joulu menee nopeasti ohi. Ahdistus vaan lisääntyy, kun katson kaikkia joululehtiä ja netissä kaikki laittavat kuvia täydellisistä jouluasetelmista ja -sisustuksista. Töissä kaikki kehuvat kilpaa, miten paljon leipoivat viikonloppuna. Minä en ole tehnyt mitään.

Vierailija
4/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna kun syö paljon kinkkua niin tulee mietoja pieruja.

Vierailija
5/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi väkisellä leipoa? Kaiken saa kaupasta valmiina. Minä en ole ikinä itse tehnyt laatikoitakaan, Saarioisten

on hyviä ihan ilman tuunauksia. Osta konvehtirasioita ja muita herkkuja, armahda itseäsi. Pakko ei ole tehdä

yhtään mitään. Mullakin on joulukoristeet kaapissa ja sinne saavat jäädäkin tänä vuonna.

Vierailija
6/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten leipomisista ym ei kannata ahdistua.

Tehkööt sellaiset jotka jaksaa ja joita kiinnostaa.

Miksi yleensä pitäs laittaa joulua, lasten takia?

Vierailija
7/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuo v* tun käyttö vähemmälle niin ei ahdista.

Vierailija
8/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei joulu kiinnosta yhtään, mutta ei stressaakaan. Vapaapäivät on ihan ok. On minulla jossain kynttelikkö, en ole etsinyt sitä vielä

Onhan tässä aikaa. Tai aivan sama, vaikka en etsisikään.

Kinkku ja lanttulaatikko ovat hyviä.

Vierailija
9/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap ketään vai yksin? Jos yksin, tuu mun luokse jouluaterialle. Mulle tulee kuusi ja laitan laatikot itse. :)

Vierailija
10/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti. Tietenkin nautin vapaista, mutta en muuten vietä puusepän synttäreitä. Ei paineita.

Vierailija
11/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Aivan bakröristä koko hössötys. Kunpa tulisi pian 2. tammikuuta, vuoden paras päivä!

Vierailija
12/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole joulukoristeita, kuusta, kynttilöitä. Eikä tule. Joulua ei ole pakko viettää.

Vierailija
13/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole ketään muuta?

On. Inhoan "ihana joulu" -lässytystä. Olen menettänyt viime vuosien aikana kaikki läheiseni ja sairastellut itse vaikeasti, uusimpana syöpä. Itken kans  paljon, en meinaa kestää menetyksiäni. Meinaan mennä joulun rauhoittavien avulla. Ahdistaa olla yksin kotona eikä paljon pääse edes liikkumaan.

Vierailija
14/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän vihaisia ja surullisia ihmisiä täällä. :( Pidettäisiinkö jokin joulunvietto yhdessä? Osaan laittaa hyviä laatikoita ja voin tuoda joulukuusenkin.

Vierailija
15/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko joulua on viettää? Meillä ei soi joululaulut eikä ole koristeita. Ei ole turhaa stressiä ja halutessamme voimme käydä sisarellamme aattona syömässä jos haluamme.

Vierailija
16/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia, voimia kaikille elämän koettelelemille.

Yksi asia olisi hyvä sisäistää liittyy se sitten jouluun tai mihin tahansa. Älä hyvä ihminen vertaa itseäsi muihin.

Tee elämästä oman näköinen. Tämä tarkoittaa myös työelämää. Itsetuntemusta on avain. Kun tunnet itsesi, tiedät mitä haluat ja mikä sinulle sopii.

Aikuinen ihminen tekee elämällään mitä haluaa. Ihmiselle on annettu vapaa tahto.

Vierailija
17/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä joulusta ja joulun ajasta, ne vähän vievät harmauden tuntua pitkästä syksystä, kun on kaikenlaista puuhaa. Mutta en minäkään sinänsä jaksa hössöttää. Laitan jouluvaloja, kuusi tulee ja ostan muutamia joulukukkia. Lasten kanssa tehdään pipareita. Ostan lahjoja vain lapsille, aikuisten kanssa on sovittu ettei jouluna lahjota. Käydään yleensä jotkut joulumyyjäiset ja joku konsertti.

Mutta kaikki vian ja ainoastaan mukavan yhdessäolon ehdoilla. Jos joku ei huvita, ei tehdä.

Vierailija
18/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan jouluja, mutta tänä vuonna en jaksa yhtään mitään. Niinpä ihan täydessä mielenrauhassa ja ilman draamaa ilmoitin lähipiirille laittavani joulun tällä kertaa boikottiin. Tottakai pk-seudulla jouluun törmää miltei joka paikassa, mutta on myös jouluvapaita kahviloita, ravintoloita, kauppoja jne.  

Anna itsellesi lupa nyt vain olla. Se, että päästät ahdistuksen ja raivon itseesi on pahinta mitä voit itsellesi nyt tehdä.

Vierailija
19/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei innosta joulu täälläkään. Rahat tiukilla, ei edes tietoa ollaanko lasten isällä vai meillä. Montaa pakettia ei ole enkä ole tehnyt mitään muuta jouluista edes. Onneksi lapset jo isoja

Vierailija
20/24 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa lukea, etten ole ainoa. Surullista kyllä lukea, että muillakin on ollut raskasta ja varmasti raskaampaa kuin minulla. Toivon teillekin voimia paljon. Yleensä olen ollut jouluihminen, mutta nyt vaan ahdistaa enkä oikein jaksa mitään. Jospa se muuttuu tästä vielä iloksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi