Vakavin rikos, josta olet ollut epäiltynä?
Ei tarvitse siis tuomiota olla, riittää että sinua on kuulusteltu rikoksesta epäiltynä. Niin voi käydä vaikka olisi syytönkin.
Kommentit (35)
Olin ihan syytettynä siitä, etten maksanut tv-lupaa.
Vuosi 1989. Tarkastaja tuli ovelle ja minä löysin itseni poliisiasemalta 😂
Enpä ole ikinä joutunut kuulusteluihin eikä minua ole koskaan epäilty mistään rikoksesta. Johtunee siitä, että elän hyvin tavallista, hiljaista ja rauhallista elämää.
Huumausainerikos. Olin reilun vuorokauden tutkintavankeudessa, kun olin ollut kämpässä jossa kannabista kasvatettiin, kun poliisi ratsasi paikan. Minulla ei ollut mitään tekemistä kasvattamisen kanssa.
Työpaikalla minua kuulusteltiin useamman mamman toimesta, että olinko laittanut säilykepurkin kylmiön ylähyllylle. Samaten minua kuulusteltiin, että olenko vaihtanut kahvimerkkiä ja keittänyt siitä tarkoituksella liian vahvaa.
Säilykepurkki olikin keittolan emännän itse sinne laittama ja kahvinkeittoaikaan en ole edes paikalla...
Ei mistään, eikä kyllä ole ketään lähipiirissäkään syytetty. Muutama on kyllä ollut rikoksen uhri. Ja siis ihan sellaista, että yhden veneestä varastettiin kaikki mikä irtoaa, muutamalta on varastettu pyörä ja yhdeltä tyhjennettiin taloyhtiön häkkivarasto. Eikä kukaan tuttu ole lievää ylinopeutta ja parkkisakkoja ihmeempiä sakkoja saanut
Vierailija kirjoitti:
Oliko joskus muka rikos katsella televisiota ilman tv-lupaa? Eikö se ollut hallintoasia, josta määrättiin hallintosanktio?
Enivei, jos olisit ollut syytettynä, olisit ollut oikeudessa etkä poliisiasemalla.
Kaupan kassa on kysellyt kassin perään kun on unohtunut ottaa hälyttimen irti ostoksista.
On syytetty ja tuomittu h-aineen käyttörikoksesta. Kantsubis oli kyseessä. En kokenut tehneeni rikosta, eivätkä kyllä saanetkaan edes päihtyneenä nalkkiin, jonka verikokeet todistivat. Ajokortinkin ottivat hyllylle niin pitkäksi aikaa, kunnes olen antanut puhtaita seuloja n. 5-6 kk:n ajan. En enää ajatellut autolla ajella.
Kuulusteluun ilmoittautuminen tapahtui ruskealla kirjekuorella. Ja tarkkaan piti mainita mitä kirjaa/luentoa tenttii.
Mua on epäilty vaikka mistä ja kuulusteltu vähän väliä jo kymmenkunta vuotta
- kiristys (kolmesti)
- laiton uhkaus (useita kertoja)
- petos (kolme kertaa)
- pahoinpitely (neljä kertaa)
- törkeä pahoinpitely
- huumausainerikos
Mikään epily ei kuitenkaan ole johtanut mihinkään. Mutta alkaa olla pian jo mitta täynnä.
Vierailija kirjoitti:
- kiristys (kolmesti)
- petos (kolme kertaa)
- törkeä pahoinpitely
- huumausainerikos
Mikään epily ei kuitenkaan ole johtanut mihinkään. Mutta alkaa olla pian jo mitta täynnä.
Oletko ollut siis joka kerta syytön?
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ikinä joutunut kuulusteluihin eikä minua ole koskaan epäilty mistään rikoksesta. Johtunee siitä, että elän hyvin tavallista, hiljaista ja rauhallista elämää.
Ei epäilyä estä töissä käynti tai lainkuuluaisuus. Pitää vain sopia tuntomerkkeihin ja olla paikalla.
Asianomistajarikoksia. Laiton uhkaus nyt mun mielestä noista vakavin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- kiristys (kolmesti)
- petos (kolme kertaa)
- törkeä pahoinpitely
- huumausainerikos
Oletko ollut siis joka kerta syytön?
Syyllisyyttä ei ole pystytty osoittamaan.
Ilkivalta, naapurin pelottelu, jotain tollasta. Olin syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka pelkää kuulustelua?
Kyllähän se voi vähän jännittää, kun poliisit huutavat:"Myönnä tekosi niin pääset vähemmällä!!!" Ja jos et pysy rauhallisena sinut katsotaan syylliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko joskus muka rikos katsella televisiota ilman tv-lupaa? Eikö se ollut hallintoasia, josta määrättiin hallintosanktio?
Enivei, jos olisit ollut syytettynä, olisit ollut oikeudessa etkä poliisiasemalla.
En jaksa muistaa, mutta asemalle jouduin.
Kyllä maailma on muuttunut.
Näpistys 13-vuotiaana. Olin syyllinen, mutta en saanut rangaistusta nuoren ikäni takia.
Yliopistossa tuli oltua useissa kuulusteluissa. Kivaa sinänsä.