Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

55 tuuman tv

Vierailija
13.12.2019 |

Mietin uuden tv.n ostoa. Mietin olisiko 55 tuumainen led 4k telkkari liian iso 2,5 metrin katseluetäisyydelle. Vaihtoehtona siis 49 ja 55 tuumainen. Kokemuksia?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 on ihan hyvä tuolle etäisyydelle 

Vierailija
22/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuva nimi tällä chat sivulla vauva ei täällä muita olekaan 55 tuumainen tv niin kuin ei mitään muuta olisi 55 sitä ja tätä olen täynnä sitä paskaa onko täällä vain pikkulapsia niin kuin tuolla dvd plazassa on niin ylimielisiä kuin voi olla paska sivu 83 tuumainen pitää olla suuruuden hulluutta pää on niin syvällä perseessä kuin voi olla minä en ymmärrä tuollaista ollenkaan 46 tuumainen riittää aivan hyvin kyllä sillä näkee aivan tarpeeksi kaikki sata vuotiaat tarvitsevat tuollaisen 55 tuumaisen paska television pitäähän sen television taka seinä joskus imuroida tuota 55 tuumaista on kamala imuroida koska se taka seinä on niin pitkä tätä 46 tuumaistakin on kamala imuroida se on jo rajalla mitä isompi tv sen hankalampi sitä on imuroida pitää tuossakin asiassa käyttää järkeä television ei tarvitse olla hallitseva tuo 55 tuumainen on tuplasti korkeampi ja myös leveämpi ei ikinä mitään tuollaista paskaa minulla tuollainen menee jo yli pöydän ei kotona tarvitse olla sama kuin elokuva teatterissa tuo yksi pöllöpää sanoi että kun 55 tuumainen hajoaa sillä niin se meinaa ostaa vielä isomman 65 tuumaisen onko siellä tyhmässä päässä mitään järkeä enää liika on aina liikaa vähempikin riittää mikään ei riitä enää kokoajan pitää olla isompi ja isompi minulla on ollut kokoajan sama tuuma 46 tämä on edelleen minun ensimmäinen taulu tv Sony 46 tuumainen 200hz lcd led full hd 2012 vuoden malli niin kuin uusi vieläkin ei mitään vikaa ostettu vuonna 2013 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän ja sillä selvä ei mitään hevosen kokoisia televisioita

Vierailija
24/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmista vain ettei ole LG:n halvimpia töllöjä.

Niissä käytetään muistaakseni RGBW- tekniikkaa joka saa kuvan näyttämään kirkkaalta, mutta on suttuinen. EN ole tosin ihan varma onko enää käytössä, pari vuotta sitten vielä ainakin oli.

Vierailija
25/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin juuri tuon kokoisen ja katseluetäisyys on suunnilleen sama kuin sinulla. Ihan riittävä mielestäni on. Ollut käytössä jo kaksi kuukautta.

Vierailija
26/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin tuon yhtälön jos on joku näkövamma. En tajua mitä jättikokoinen tv tuolta etäisyydeltä tuo lisää katselukokemukseen?

Tuo se. Meillä on lisäksi kotiteatteri, siis kaiuttimet edessä ja takana.

Vierailija
27/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon seuraamat tosi-tv ohjelmat jaajoineen ja sointuineen on ihan yhtä ärsyttäviä tuosta 55" ruudusta kuin aiemmasta 32" laatikostakin. Hirveän iso äänikin.

Vierailija
28/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osuva nimi tällä chat sivulla vauva ei täällä muita olekaan 55 tuumainen tv niin kuin ei mitään muuta olisi 55 sitä ja tätä olen täynnä sitä paskaa onko täällä vain pikkulapsia niin kuin tuolla dvd plazassa on niin ylimielisiä kuin voi olla paska sivu 83 tuumainen pitää olla suuruuden hulluutta pää on niin syvällä perseessä kuin voi olla minä en ymmärrä tuollaista ollenkaan 46 tuumainen riittää aivan hyvin kyllä sillä näkee aivan tarpeeksi kaikki sata vuotiaat tarvitsevat tuollaisen 55 tuumaisen paska television pitäähän sen television taka seinä joskus imuroida tuota 55 tuumaista on kamala imuroida koska se taka seinä on niin pitkä tätä 46 tuumaistakin on kamala imuroida se on jo rajalla mitä isompi tv sen hankalampi sitä on imuroida pitää tuossakin asiassa käyttää järkeä television ei tarvitse olla hallitseva tuo 55 tuumainen on tuplasti korkeampi ja myös leveämpi ei ikinä mitään tuollaista paskaa minulla tuollainen menee jo yl

Mitäihmettätässäyritetäänsanoa?

Vierailija
29/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka isoja kämppiä ihmisillä oikein on että noi jättiruudut sopii sinne? Sehän on puolen seinän kokoinen, karsean näköinenkin. 

Vierailija
30/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä käytetään muistaakseni RGBW- tekniikkaa joka saa kuvan näyttämään kirkkaalta, mutta on suttuinen. EN ole tosin ihan varma onko enää käytössä, pari vuotta sitten vielä ainakin oli.

Pääasia että tv on Sony.

Vierailija
31/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kunnon Sonyn full hd tv on kaikista paras se on energialuokka A nämä uudet 4k paska televisiot ovat energialuokka F paljon huonompia ei hyvä sähköä kuluu paljon enemmän ei ikinä mitään sellaista paskaa full hd on kaikista paras minä pysyn nyt ja aina ikuisesti full hd:eessa siinä kuvassa ei ole mitään vikaa se on tosi kirkas ja terävä kannattaa pysyä siinä ei mitään kurapaskaa tai hömpötys televisioita tuolla 4k paskalla kerätään vain selvää rahaa ei mitään muuta ne ovat kaikki heikkorakenteisia ja tyhmä jalusta linnun jalat tv kaatuu heti lattialle ihmiset luulevat että nämä ovat hyviä televisioita he ovat väärässä ne ovat täyttä paskaa ei mitään muuta nämä 4k paska televisiot ovat leikkikalu ja lelu televisioita paljon huonompia olen aina sanonut että full hd on kaikista paras siinä kannattaa pysyä antaa muiden ostella paskaa se on heidän vikansa minä en mene samaan lankaan minä olen järkevä kyllä minä tiedän ja sillä selvä ei mitään paskaa ei kiitos

Vierailija
32/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytelkkareita pitääkin katsoa läheltä, että näkee pienemmätkin tekstit ja valikot. Vaihdoin juuri 32 tuumaisen 50 tuumaiseen HD-laitteeseen. Eipä tarvinnut vielä sentään tauluja nostaa ylemmäs. Isoltahan se aparaatti nyt näyttää, mutta kun telkkarin katselu on eläkeläisen pääharrastus, niin iso se voi ollakin.

Vierailija
33/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 65 tuumainen 4k n.3m etäisyydellä tuntuu vähän pieneltä kun hajoaa niin 75 tuumainen.

Vierailija
34/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasia että tv on Sony.

Minäkin ostin juuri 50" Sonyn. Edellinen Sony oli vielä täysin toimiva 18 katseluvuoden jälkeen ilman korjaamisia, mutta kun siinä ei ollut HD-ominaisuutta.

Vierailija
35/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu ihan siitä, kuinka paha kaihi sinulla on. Minä en näe läheltäkään tekstiä, jos TV on alle 40." Ottaa päähän nuo bussien numerot Oulussa, kun näen ne vasta liian myöhään. Kuopiossa oli riittävän isot numerot busseissa. Liikennemerkit näen, mutta apukuski lukee viittojen tekstit.

Vierailija
36/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vihje oli että telkan pystysivu kertaa viisi on sopiva etäisyys. Itselle on riittänyt pienempikin töllö, katson ja kuutelen ohjelmia, en kuvan laatua, aina se on riittänyt. Aion ostaa isomman telkan kyllä ja vien tämän mökille kun vanha ei siellä enää näy. Hyvä kun kuva näkyy hyvin keittiöönkin.

Vierailija
37/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasia että tv on Sony.

Missä niitä myydään? Minä vain törmään vain kolmeen merkkiin, Samsung, LG ja Philips.

Vierailija
38/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 32 tuumainen on ihan maksimi tuolle etäisyydelle.

14 tuumainen olisi parempi.

Vierailija
39/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin tuon yhtälön jos on joku näkövamma. En tajua mitä jättikokoinen tv tuolta etäisyydeltä tuo lisää katselukokemukseen?

No kyllä elokuvat tuntuvat paremmilta katsoa isommalta ruudulta, miksi ihmiset käy elokuvissakin sitten?

Mutta harvemmin kukaan haluaa istua eturivissä. 

Vierailija
40/49 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aivan kuinka pitkän peniksenjatkeen tarvitset?

Esimerkiksi minulle riittää 32 tuumainen telkkari, koska varustusta todellakin löytyy alapäästä ;)

32 tuumainen on jo aika iso kelan kustantamaan vuokrayksiöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi