Opiskelusta
Heippa!
Onko kellään kokemusta esimerkiksi netin kautta opiskelusta ulkomailla? Asun siis Ranskassa ja haluaisin käydä esimerkiksi suomalaisen yliopiston kirjallisuuden kursseja netin kautta. Ollen tällä hetkellä kotona 3-vuotiaan pojan kanssa ja odotan toista lasta viikoilla 17. Haluaisin jotain sisältöä elämääni, ja ajattelin tuota opiskelua netin kautta. Kirjallisuus on muutenkin kiinnostanut aina. En voi vielä opiskella paikallisessa koulussa, koska en kieltä osaa kuin välttävästi ja tietääkseni minun tulisi suorittaa ranskan kielen koe ennen täkäläiseen kouluun kirjautumista. Kielitaidon tulisi siis olla todella hyvä. Olen käynyt yhden kurssin La Sorbonnen yliopistossa, kielioppia ehdin jonkin verran päntätä ja pitäisi myöhemmin ilmottautua toiselle kurssille. Vielä en voi sitä tehdä, koska en ole löytänyt hoitajaa lapselleni ja myös mieheni on töissä päivisin.
Onko siis kellään kokemusta netin kautta opiskelusta? Motivaatiota ainakin löytyy ja aikaa myös. Suunnitelmissamme olisi myös tulevaisuudessa muuttaa Suomeen, ja käyn Suomessa parin kuukauden välein, joten tenttejä olisi myös mahdollista suorittaa Suomessa aina kun siellä olen.
Kiitos kaikille vastanneille ja aurinkoista kesän jatkoa!
Come Clarity.
Kommentit (5)
Vielä sellaista, että jos laitan tähän sähkäriosoitteeni, niin voitko ottaa yhteyttä? Haluaisin kysellä muutamia kysymyksiä ja kuulla kokemuksiasi tuosta netin kautta opiskelusta. :)
Osoitteeni on hanna@everdying.com
Salut. :)
Heippa!
Luin viestisi, ja halusin vain kertoa, että et ole yksin. Itse asun Italiassa ja käyn Suomessa yliopistoa. Olemme mieheni kanssa suunnittelemassa perheen lisäystä ja olemme tulleet siihen tulokseen, että ei se ole este, hidaste ehkä mutta kaikki on järjestelykysymyksiä. En ole vielä lähelläkään valmistumista, mutta toisaalta yliopistossa opiskelu antaa joustavuutensa vuoksi monia mahdollisuuksia. Käyn Suomessa kahden kuukauden välein yliopiston vuoksi tenttejä tekemässä, ja känhän muutenkin vanhempiani katsomassa, joten tentit menevät siinä sivussa. Opiskelu on joustavaa, moni tekee sitä lasten ohessa! Meillä välimatka on vain hieman pitempi...
Halutessasi voit laittaa postia minulle, olisi mukavaa kuulla miten opiskelu verkon kautta käytännössä sujuu. :)
Laitoin antamaasi osoitteeseen s-postin. Jutellaan lisää privaatisti. :)
Itse teen sinne just yhtä perustutkintoa loppuun. Siellä on tosi pitkä lista vaihtoehtoja netissä. Mulla kävi hyvin, sain tehtyä kaiken kotoa käsin pelkkiä esseitä palauttamalla. Joskus voi joutua johonkin tenttiin menemään, mutta niitä saa aika joustavasti järkättyä. Kirjojakaan ei perustutkintoon kovin paljon tarvitse, joten varmaan onnistuu sullakin ok. Mä oon joutunut ostamaan ja lainaamaan kirjoja, mutta kustannukset on ok hyötyyn nähden. Katso niiden www sivut. En muista osoitetta, löydät varmaan googlella helposti. Siellä on tosiaan iso valikko aineista ja kursseista ja kaikki selitetty helposti.