Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia isosta ikäerosta? Kannattaako suhteeseen lähteä?

Vierailija
13.12.2019 |

Nyt vielä tuntuu ihan ok:lta, mutta väkisin tulee mietittyä vaikka 15 v päähän, jolloin olen itse vielä alle 45 ja mie olisi eläkeiässä.

Kävisin töissä n.20 vuotta sillä välin kun mies nauttisi jo eläkkeellä olostaan.

Onko mitään järkeä lähteä sellaiseen suhteeseen jossa elämäntilanne on niin erilainen? Itse opiskelen vielä ainakin 4-5 vuotta kun taas mies on ollut töissä jo viimeiset melkein 30 vuotta.

Asun vuokralla eikä ole säästöjä, miehellä taas on omakotitalot, autot ym.

Pidän hänestä paljon, hän on asiallinen ja kohtelias, ei yhtään sellainen setämies, mietin vain järjellä näitä asioita, että pitäisikö antaa olla. Kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on itseäni 16 vuotta vanhempi mies, ja totta kai alussa mietitytti valtavasti että entäs sitten kun hän on eläkkeellä, entäs sitten kun hän kuolee ja olenkin ehkä just itse eläköitynyt leski, entäs mahdolliset yhteiset lapset... Sitä entäs- ja jos-peliä voi jatkaa loputtomiin. 

Mutta.

Samalla tuttavapiirissä tapahtuu: varhaisiän alzheimeria, syöpää nelikymppisellä perheenäidillä, tuttavan puolison yllättävä kuolema onnettomuudessa ja niin edelleen. Kauheita asioita, mutta valitettavasti osa elämää. Kuka hitto sitä tietää mitä itse kullekin on luvassa, maallinen vaellus voi loppua vaikka huomenna.

Varautua pitää monenlaiseen ja totta kai on hyvä tehdä riskianalyysiä, mutta elämä on nyt. Jos ihminen löytää sielunkumppaninsa ja rakastaa aivan älyttömästi häntä, sit pitää nostaa jalka jarrulta ja elää. En halua heittää pois elämäni rakkautta sen takia lopulta niin mitättömän asian takia.

Totta, ihminen miettii asioita usein siten kuin niiden odottaisi menevän. Valitaan samanikäinen, koska ei kuvitella toisen elämän olevan lyhyempi. Ikäerosuhteessa on melkeinpä pakko ajatella asia niin päin, ettei samanikäisilläkään mitään takuuta ole. Tottahan se on, että se ikäerosuhteen nuorempi voi lähteä ensin. Kuoleehan osalla lapsikin ennen kuin itsestä aika jättää (toinen asetelma, jota ei haluta miettiä tapahtuvaksi). Ihmiset myös tarttuvat ikäeroon paljon hanakammin kuin esim elintapoihin. Omasta tuttavapiiristä löytyy mm. hyvin ylipainoinen henkilö, jonka elämäntavoissa olisi korjaamista monellakin tapaa. Todennäköisyyksiä tuijottamalla liitto hänen kanssaan ei voi jatkua kovin pitkälle vanhuuteen. Ovat siis kumppaninsa kanssa samanikäisiä.

Vierailija
22/25 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Ottaen huomioon etta miesten elinikaodotus on naisten vastaavaa pienempi, en ottaisi vanhempaa miesta, enka varsinkaan isolla ikaerolla. 

Sen sijaan kannattaa naisena ottaa nuorempi mies. ;) 

Ottaa ja ottaa, aika erikoinen tapa käsitellä tärkeintä ihmissuhdettaan. Mutta kukin tavallaan.

Minusta järkevän ihmisen ajattelua. Ei haihattelijan, joka ajattelee tyhmästi kuten ikä on numero, ei voi mitään kun rakastuu ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 22 vuotta vanhempi ja mies ja rakasta tata papparaista ihan samalla tavalla kuin 23 vuotta sitten kun tavattiin! Pitkaan olimme samassa tilanteessa eli olimme molemmat toissa ja kun han siirtyi elakkeelle, uusi tilanne on samoin mennyt hienosti!

Suosittelen kaikille ottamaan puolisoksi kotona puuhaavan elakkeella olevan papparaisen: kiva tulla toista kun pyykit on silitetty, ruoka valmiina!  Tai mukava tavata kaupungilla toitten jalkeen ja kayda syomassa, elokuvissa, teatterissa tai kuntosalilla stressittoman miehen kanssa, joka hankin odottaa, etta tehdaan jotain kivaa yhdessa.   Han myos suunnittelee enimmakseen lomat ja meidan sosiaalisen elaman joten mina voin keskittya toissaolemiseen. 

Omilla vanhemmilla toteutui tuo kuvio sen vuoksi, että toinen on voittanut geenilotossa huonommat numerot. Ovat samanikäisiä, mutta eläköityminen tapahtui aivan eri tahdissa. Siksi en itse täysin tätä samanaikaista eläköitymistä osaa pitää juuri minään. Minusta ongelmia on näkyvissä sitten, jos suunnitellaan yhteisiä matkoja jne kun molemmat ovat eläkkeellä.

Vierailija
24/25 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako itseänne vanhempia miehiä, heillä ei ole erektioita! Ja sitten ravaavat thaimaassa leidiboita nssimassa!

Vierailija
25/25 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Ottaen huomioon etta miesten elinikaodotus on naisten vastaavaa pienempi, en ottaisi vanhempaa miesta, enka varsinkaan isolla ikaerolla. 

Sen sijaan kannattaa naisena ottaa nuorempi mies. ;) 

Ottaa ja ottaa, aika erikoinen tapa käsitellä tärkeintä ihmissuhdettaan. Mutta kukin tavallaan.

No kylla mulla ainakin oli, kun aloin taas treffailla, loppujen lopuksi ihan selkea prioriteetti ian suhteen. Eli sen mukaan mentiin ja siita kohderyhmasta sitten "otettiin" (tai valittiin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi