Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko oikeasti ihan kauhea ihminen, kun ruokin kissani Latzilla?

Vierailija
12.12.2019 |

Olen kokeillut viljattomia ja sokerittomia ruokia, mutta kun ei kelpaa niin ei kelpaa. Säälittää pitää kissoja nälässä, joten palasin Latziin.

Ovat ottokissoja ja entisessä kodissa söivät vain Latzia. Siihen ovat siis tottuneet, ja kyllä maistuu.

Olenko ihan hirveä kissanomistaja, kun annan Latzia? Rehellisiä mielipiteitä kehiin, kiitos!

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhtä kauhea, kissa ei suostu muuta syömään. Edellisenkin ruokin Latzilla, eli 17-vuotiaaksi.

Vierailija
2/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ruokit sillä, mikä kissoille maistuu. Mekin ollaan kokeiltu kaikkea, mutta vain sheba menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi hirviö myös, en jaksa enää yrittää muuta, syököön sitä gourmet goldia sitten kun kerran maistuu.

Vierailija
4/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempiakin ruokia olisi, mutta minkä teet kun ne jäävät kuppiin. Seuraavan opetan kyllä alusta asti vaikka raakaruualle. Eihän tuollainen ulkomainen teurasjäte kovin eettistäkään mahda olla.

Vierailija
5/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latz on kuulemma monen kissan herkkua. Näin minulle sanottiin.

Vierailija
6/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latz on kuulemma monen kissan herkkua. Näin minulle sanottiin.

En ihmettele. Haiseekin niin kamalalle, mutta kolli tykkää muutenkin haistella kaiken maailman viemäreitä ja wc-istuimia...

Vierailija
7/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös syyllinen. Kissa tuli taloon 6kk ikäisenä ja oli syönyt siihen asti ainoastaan Latzin märkäruokaa. Yritin opettaa sen paremmille tavoille siinä onnistumatta. Kuivaruuan sentään suostui vaihtamaan laadukkaampaan. Katti on 10v ja ainakin tähän mennessä on ollut terve ja sopusuhtainen yksilö.

Vierailija
8/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vähän samantapainen ongelma. Kissalle ostin pentuna Whiskasia (märkä- ja kuivaruoka) kaupasta, mutta muutaman kuukauden kuluttua aloin opiskella kissanruokajuttuja ja yritin vaihtaa eläinkaupan pariin merkkiin, Canagan ja Applaws. Näiden merkkien kuivamuonat kelpasi ja nyt kissa syö Applawsin raksuja. Mutta märkäruoan kanssa on aina ongelmia, jos se ei ole tuota hitsin Whiskasia. Kissa ei syö muita juurikaan ja ne pilaantuu. Se tietenkin ottaa päähän, kun nuo ovat niin kalliita. Whiskasia en missään nimessä haluaisi antaa, koska se on niin epäterveellistä.

Yhdessä vaiheessa kokeilin myös raakaruokaa, mutta siitä ei tullut niin mitään. Raakaruokaa opiskellessani tuli vastaan tieto, että kissan teolliset ruoat (eli muut kuin raakaruoka) on tehty hyvin haiseviksi, mistä kissa pitää. Tuoksuu siis kissan mielestä hyvältä. Siksi hajuton raakaruoka on usein alussa ongelma. Itse olen miettinyt, että tämä mielestäni pätee myös halpismerkkien ja laatumerkkien välillä. Eli halpisten tuoksu/haju on selkeästi voimakkaampi. Sen huomaa ihan itsekin. Siksipä itse kysyisin, tietääkö kukaan, onko jollakin laatumerkillä voimakkaan hajuista kissan märkäruokaa, jota voisi kisulle kokeilla?

Ap:lle semmoinen vinkki, että vaihda ainakin raksut vai oletko jo yrittänyt niitä? Meillä ainakin meni ihan helposti. Ei nyrpistänyt nokkaansa niille yhtään.

Vierailija
9/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuivamuona eläinkaupasta, muuten mennään latzilla ja sheballa. Sitä annan mistä kissa pitää ja mikä on helposti saatavilla.

Vierailija
10/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut vähän samantapainen ongelma. Kissalle ostin pentuna Whiskasia (märkä- ja kuivaruoka) kaupasta, mutta muutaman kuukauden kuluttua aloin opiskella kissanruokajuttuja ja yritin vaihtaa eläinkaupan pariin merkkiin, Canagan ja Applaws. Näiden merkkien kuivamuonat kelpasi ja nyt kissa syö Applawsin raksuja. Mutta märkäruoan kanssa on aina ongelmia, jos se ei ole tuota hitsin Whiskasia. Kissa ei syö muita juurikaan ja ne pilaantuu. Se tietenkin ottaa päähän, kun nuo ovat niin kalliita. Whiskasia en missään nimessä haluaisi antaa, koska se on niin epäterveellistä.

Yhdessä vaiheessa kokeilin myös raakaruokaa, mutta siitä ei tullut niin mitään. Raakaruokaa opiskellessani tuli vastaan tieto, että kissan teolliset ruoat (eli muut kuin raakaruoka) on tehty hyvin haiseviksi, mistä kissa pitää. Tuoksuu siis kissan mielestä hyvältä. Siksi hajuton raakaruoka on usein alussa ongelma. Itse olen miettinyt, että tämä mielestäni pätee myös halpismerkkien ja laatumerkkien välillä. Eli halpisten tuoksu/haju on selkeästi voimakkaampi. Sen huomaa ihan itsekin. Siksipä itse kysyisin, tietääkö kukaan, onko jollakin laatumerkillä voimakkaan hajuista kissan märkäruokaa, jota voisi kisulle kokeilla?

Ap:lle semmoinen vinkki, että vaihda ainakin raksut vai oletko jo yrittänyt niitä? Meillä ainakin meni ihan helposti. Ei nyrpistänyt nokkaansa niille yhtään.

Kyllä itse asiassa olen kokeillut laadukkaampaa kuivamuonaa, onnistuneesti. Raksuina on Applawsin milloin-mitkäkin-raksut ja kelpaavat hyvin! :)

Ap

Vierailija
11/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenhan minäkin syönyt ikäni eineksiä ja toistaiseksi ei mitään sairauksia.

Vierailija
12/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katti pysyy kunnossa ja ruoka maittaa niin puristien ja mielensäpahoittajien kommentit voi jättää omaan arvoonsa. Kas kun oli aihe mikä tahansa, aina löytyy niitä jotka mielestään ovat muita osaavampia, tietävämpiä ja kaikin puolin parempia ihmisiä. Ja auta armias jos et heidän ylivertaisuuttaan tunnista (rolleyes).

Kissan ruokkiminen (oikeaoppinen) ei ole muutenkaan ole mikään helppo juttu. raakaruokintaa kehutaan mutta sillä on kaikkein helpoin aiheuttaa kissa niin sanottu paper bone. Ihmiset kun kuvittelevat että pelkkä possunlihasuikale riittää, vaan kun ei riitä. Teollinen ruoka on sittenkin parempi valinta jollei todella tiedä mitä tekee. Toki mieluiten viljatonta ruokaa mutta jos katti suostuu syömään vain yhtä laatua niin turha sitä itseään ja kissaa kiusata. Seuraavalle lemmikille voikin kokemuksesta viisastuneena tarjota jo pennusta alkaen monipuolista, viljatonta ruokaa.

Meillä katit syö osin raakaa, osin teollista. Terveinä ovat olleet lähes 10 vuotta toisaalta terveinä eli parikymppiseksi edellisetkin kisut vaikka söivät pelkkää teollista ruokaa.  

Vierailija
13/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissat aina syöneet kaupan ruokia ja yhdelle allergiselle pitänyt ostaa eläinlääkärin kautta. Kaupan murkinalla olleet yksikin eli 22 vuotiaaksi ja toinen 18 vuotiaaksi.

Vierailija
14/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille el sanoi ettei haittaa vaikka syö Latzia kun syö kuitenkin lisäksi raakaruokaa (hiiret, myyrät). Asumme maaseudulla ja kissa ulkoilee päivisin.

Vierailija
15/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kiitoksia kaikille asiallisista vastauksista.

Latz it iz.

Ap

Vierailija
16/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma - viljattomat naput (Applaws maistuu) ja märkäruokana Latz. Märistä maistuvat myös Gourmet Crystal -keitot, mutta ne maksavat Zooplussassakin noin 80 senttiä pussi ja sisältävät vain ruokalusikallisen kanaa/tonnikalaa tms., joten katit saavat näitä vain muutaman kerran viikossa. Muuten Latzia. Terveenä ovat pysyneet jo 10 ja 7 vuotta, joten en jaksa stressata aiheesta.

Vierailija
17/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa ei myöskään suostunut syömään muuta kun lazia. Eli kuitenkin terveenä yli 20v.

Vierailija
18/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan tutkinut, onko markettimerkeillä laatueroja keskenään? Olen tuo aiemmin kirjoittanut Whiskas-ihminen ja olen yrittänyt kissaa totuttaa vain eläinkaupan lihapitoisiin merkkeihin. En siis tiedä, miten muut markettimerkit menisivät, mutta kerran tuli ostettua Lidlistä hädässä joku niiden outo merkki, joka kissalle taas hienosti kelpasi. Eli uskon, että muutkin kaupan merkit saattaisivat mennä. Löytyykö marketista Whiskasia laadukkaampaa?

On tämä kissanomistajan elämä rankkaa. :D

Vierailija
19/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan tutkinut, onko markettimerkeillä laatueroja keskenään? Olen tuo aiemmin kirjoittanut Whiskas-ihminen ja olen yrittänyt kissaa totuttaa vain eläinkaupan lihapitoisiin merkkeihin. En siis tiedä, miten muut markettimerkit menisivät, mutta kerran tuli ostettua Lidlistä hädässä joku niiden outo merkki, joka kissalle taas hienosti kelpasi. Eli uskon, että muutkin kaupan merkit saattaisivat mennä. Löytyykö marketista Whiskasia laadukkaampaa?

Minä ainakin muistan jostain lukeneeni, että paras markettiruoka olisi Latz. Se ainakin muistaakseni oli lihapirotoisin. Lähdettä minulla ei valitettavasti ole antaa, joten saatan olla väärässäkin!

Vierailija
20/95 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin muistan jostain lukeneeni, että paras markettiruoka olisi Latz. Se ainakin muistaakseni oli lihapirotoisin. Lähdettä minulla ei valitettavasti ole antaa, joten saatan olla väärässäkin!

Lihapitoisin*

Ja korjaan vielä senkin verran, että esimerkiksi Sheba on parempi kuin Latz. Tarkoitan näitä pahvilaatikossa myytäviä halpismerkkejä, joista ilmeisesti Latz kannattaa valita.