Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaisia tapauksia muistat omalta kouluajaltasi, jotka nykyään olisi varmaa lööppikamaa?

Vierailija
11.12.2019 |

Meillä opettaja 80-luvulla kertoili iloisesti kaikkien yksityisasioita luokan edessä. Kellä oli juopot vanhemmat, jne. Ei siis mitään estoja ja meistä se oli ihan normaalia vielä. Olimme ala-asteella.

Kommentit (481)

Vierailija
241/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faija kertoi, että opettaja retuutti saman luokan tyttöä hiuksista niin, että nahka irtosi. Seuraavana päivänä tytön isä tuli kouluun ja veti opettajaa pataan niin, että neljä etuhammasta katkesi.

Ai saatana! Mites tytön isä, tuliko hälle mitään seuraamuksia?

Vierailija
242/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielenmaikka miesopettaja nosti aina jonkun tytöistä seisten vastaamaan pitkiin kysmyksiin. Samalla kun tyttöoppilas vastaili pitkiin selostuksiin läksyistä, tämä ope kierteli pulpettien välissä ja aina välillä hän puristeli takaapäin tätä tyttöä rinnoista. Siihen  aikaan käytettiin ohuita villapuseroita. Oltiin jotain 11- 14  vuotiaita. Pojista oli hauskaa kun tyttöjä nöyryytettiin julkisesti. Sain aina kympin suomesta , olinhan minä niitä jolla oli jo rinnat. Ope hymyili, hän oli kasvoista punakka ja siilitukka. Kukaan ei koskaan kertonut  näistä koulun ulkopuolisille. Oli siellä myös useampaa kieltä hyvin opettava mummeli, joka oli usein humalassa tunnilla. Oli aikaisemmin rehtorina. Hän oli kyllä oikein pidetty ja hyvä opettaja.Pullo oli siellä kateederin alla. Oppitunti oli kai niin pitkä ettei jaksanut muuten. Meidän koulusta tuli huippuoppilaita . Eliittikoulu, suurin osa lapsista eli ylellisyydessä. Toki oli myös lahjakkaita vapaaoppilaita. Ykstyinen oppikoulu. Vieläkin on parhaat ystävät sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tyttöä oli kateissa viikonlopun jälkeen.

Vierailija
244/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala- ja yläasteet sekä lukio, about 1990-2000 - ei mitään pahoja todellakaan muihin verrattuna, huhhei:

- ala-asteella yksi luokanopettajista oli ns. salapolttaja, kohkasi meille kuinka savukkeet ovat vaarallisia, sitten pössytteli innoissaan välitunnilla ja tuli takaisin oppituntia pitämään röökiltä lemuten. Pelättiin tätä opettajaa, oli äkkipikainen ja sai huutokohtauksia, heitteli liituja ja taulusieniä. Opetti myös käsitöitä, ja sai kamalat raivarit, kun en osannut tehdä neulaan ja lankaan sitä solmukohtaa "oikein" - vaikka ihan yhtä hyvin se omatekemäni solmu toimi. Olin ujo ja arka koko lapsuuteni ja nuoruuteni, nämä huutajat ja nöyryyttäjät eivät asiaa auttaneet...

- kaksi eri alkoholisti- ja huumeperheen lasta oli luokallamme, todella hankalia tapauksia, kaikki pelkäsivät heitä vaikka nykyään säälittää. Yksi kulki koulussa pitkissä kalsareissa talvellakin, toinen pitkissä, lörpöttävissä keltaisissa sukkahousuissa. Olivat äänekkäitä, arvaamattomia ja myös väkivaltaisia. Lasu tuosta olisi pitänyt tehdä. Toisella jo oma perhe tätä nykyä, toisesta en tiedä kuinka kävi lopulta.

- Yläasteella äikänope, iso mörisevä mies, joskus karjui koko luokkaa hiljenemään niin, että koko koulu kuuli, ja luokalta meni korvat lukkoon. Sama ope näytti seiskaluokkalaisille Alien 2:n, mistä jäi itselleni kamalat traumat, ei ollut ihan meidän ikäisille tarkoitettu. :D Näytti myös lempielokuviaan Teenage Mutant Ninja Turtleseja innoissaan.

- Hissanmaikalla jäi kesken oppitunnin leuat jumiin jostain syystä, oli kirjoittamassa jotain taululle ja yhtäkkiä kääntyi meihin päin :O -ilme kasvoillaan, ja yritti epätoivoisesti elehtiä ettei saa suutaan kiinni. Kypsinä esiteini-ikäisinä hihittelimme. En muista, kuinka tilanne ratkesi.

- Ruotsinope solvasi oppilasta, jolla oli keskittymisvaikeuksia, käytti kuitenki jokseenkin vanhahtavia haukkumanimiä, joten nehän eivät tuohon teinipoikaan toimineet. Oli muutenkin hermoheikko, sai kuulemma lopulta jonkun kohtauksen kesken tunnin ja laahautui itse sieltä pois, oppilaiden ivatessa vieressä.

- Kässänmaikka pakotti ysiluokkalaiset tekemään lastenvaatteita, koska KAIKKIHAN TE LAPSIA HALUATTE. Oli koko ajan raskaana, varmaan ne hormonit hyrryytti niin voimakkaasti että sitten liukuhihnalta tyyliin paukutettiin niitä pikkusukkia, potkupukuja jne. :) Vielä on tallessa, tosin velana ei tullut noille paljoa käyttöä lopulta. :D

- Lukiossa matikanopettaja nöyryytti ja kiusasi kaikkia, joille ei heti mennyt kaikki kaaliin. Teki selväksi, että ne, joille ei matematiikka välittömästi uponnut/ei kiinnostanut, olivat idiootteja. Kerran tunnin alussa katsoi mun kotitehtävät (jotka olivat pitkin v*ttua, koska en tajunnut mistään mitään), myhäili hetken ja pakotti sitten luokan eteen kirjoittamaan yhtälön taululle. Sitten irvaili, kuinka joku olikin ymmärtänyt HELPON asian noin väärin. Sain elinikäiset traumat numeroista ja matikasta, sekä Marimekon raidallisista t-paidoista, joita tämä sosiopaatti rakasti käyttää. Jos tunnistat itsesi, Makkosen perkele, niin häpeä - ja olit todellakin väärässä siinä, että "ei teillä aina tule taskulaskin olemaan taskussa." HAH! :D

Muut lukiomaikat olivat kivoja ja normaaleja, äikänopesta edelleen ihanat muistot!

Vierailija
245/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ala-asteella yksi luokanopettajista oli ns. salapolttaja, kohkasi meille kuinka savukkeet ovat vaarallisia, sitten pössytteli innoissaan välitunnilla ja tuli takaisin oppituntia pitämään röökiltä lemuten.

Heh, meidän yläasteen englanninmaikka oli kova käräyttämään tupakoitsijoita ja takavarikoimaan heiltä löytämiään tupakka-askeja. Joskus hän tunnille tullessaan löyhähti tupakalle. Sitten kävi niin, että satuin lomaviikolla hänen kanssaan yhtä aikaa samaan junaan ja bongasin hänet junan tupakkahytistä :D Kerroin tietenkin tästä yläasteelaisen lapsekkaalla juoruiluinnolla heti loman jälkeen kavereille ja sen jälkeen koulussa lähti liikkeelle huhu, että tämä enkunope polttaa itse oppilailta takavarikoimansa tupakat :D

Vierailija
246/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen biologiaa käsiteltävällä tunnilla silloin päälle viisikymppinen miesopettaja oli jostain raahannut aidon kokoisen pahvihahmon, joka esitti maailman pisintä miestä. Käski luokan lyhytkasvuisen tytön luokan eteen ja nauraa röhnötti "Näistä kahdesta tulisi hyvä pari kun *Jennan kasvot on juuri strategisella korkeudella" ja teki kielellä poskeensa sitä "suih*notto" liikettä. Se tyttö-parka melkein itki ja sai loppu yläasteen ajan kuulla pojilta "otatko suih*n öhöhöhöö" huuteluja.

Vierailija
247/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen biologiaa käsiteltävällä tunnilla silloin päälle viisikymppinen miesopettaja oli jostain raahannut aidon kokoisen pahvihahmon, joka esitti maailman pisintä miestä. Käski luokan lyhytkasvuisen tytön luokan eteen ja nauraa röhnötti "Näistä kahdesta tulisi hyvä pari kun *Jennan kasvot on juuri strategisella korkeudella" ja teki kielellä poskeensa sitä "suih*notto" liikettä. Se tyttö-parka melkein itki ja sai loppu yläasteen ajan kuulla pojilta "otatko suih*n öhöhöhöö" huuteluja.

Herra jumala :O

Vierailija
248/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuota luki tuli mieleen että meillä siellä " eliittikoulussa " Helsingissä oli sellainen tapa ettei ketään koskaan arvosteltu kodin taustan takia. Huonoista vaatteista ei pilkattu. Kaikkein pinimmässä yksiössä asuvilla vietettiin ruokatunteja. Pidettiin moukkana ja hunoa käytöstä oli kysyä vanhempien ammattia tai tai kodin kokoa. Moni joutui kuitenkin lopettamaan kesken , lukukausimaksujen noustessa, kaikki menivät suoraan lukioon. Kotien kanssa ei oltu koulusta missään tekemisissä. Siitä vanhemmat maksoivat, että opettajat tekivät meistä lääkäreitä , juristeja  , dipl.inssejä , ministereitä ja muita johtavia tieteen ja politikan tekijöitä. Opettajat olivatkin aika voimakkaita persoonia, kukin tyylillään.

Vierailija
249/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräille luokkalaisilleni tuli jotain riitaa keskenään, jolloin toinen uhkasi tätä toista isohkolla puukolla. Kävi ilmi, että uhkaaja oli kuljettanut puukkoa koko päivän repussaan. Kukaan ei loukkaantunut tilanteessa, mutta uhkaaja joutui tarkkailuluokalle tms. koska tapahtuman jälkeen häntä ei enää näkynyt. Tämä tapahtui siis 2000-luvun alkupuolella.

Vierailija
250/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteella opettaja puhui "korkeammasta voimasta" ja pakkorukoilutti myös uskontotuntien ulkopuolella. Yläasteella yksi kiusattu poika hakattiin vessassa, kiusaajat saivat jälki-istuntoa ja joutuivat pyytämään uhrilta anteeksi, tapaus oli sillä kuitattu.

Eipä tuo mitään. 80-luvulla meidän luokanopettaja (opetti 1.-3. luokkia) käytti kaiken liikenevän ajan (mukaanlukien äidinkielen tunnit) raamatun kertomusten kertomiseen. Joka aamu ja iltapäivällä viimeisen tunnin lopuksi laulettiin virsi. Totuuden hengen osaan vieläkin sanasta sanaan, vaikka aikaa on kulunut lähemmäs 40 vuotta. Ja vaikka uskonnolliset kauhukertomukset olivat hyvin traumatisoivia alakoululaiselle, olen aikuisena osannut arvostaa omaa raamatuntuntemustani. Meidän luokkalaiset ne osaavat varmaan vieläkin luetella Jaakobin poikain nimet ulkomuistista, ja kaikki viittaukset raamattuun aukenevat hyvin helposti. Ihan kuin olisimme käyneet pyhäkoulun jatko-opinnot.

Meilläkin 1.-3. luokkien opettaja, vanhempi nainen, oli erittäin uskonnollinen ja se näkyi opetuksessa. Tämäkin tapahtui 80-luvulla, menin kouluun 1988. En tiedä mihin opetukseen liittyi sellainen kuin raamattutieto ja muistan että olen ala-asteella lukenut ainakin puoli raamattua ihan jonain koulutehtävänä. Tuo uskonnontuputtaminen ei onnistunut kohdallani, olen eronnut kirkosta ja en voi sietää tuollaista lasten aivopesua.

Lapsiahan aivopestään vaikka millä tavalla, mutta ilmeisesti sinä siedät sitä, jos et tunnista sitä aivopesua?

Vierailija
251/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Suloista ja yleisesti pidettyä (opetti myös todella hyvin), mutta nuorta, n. 25-28 vuotiasta naisopettajaa pahoinpiteli toinen opettaja.

Keski-ikäinen kuvismaikka saapui keskelle englannintuntiamme (olimme 9.luokalla).

Hän alkoi huutamaan tälle opettajalle, että tämä olisi hajottanut koulun tietokoneen ja ottanut kuvismaikan tavaroita (täysin perättömiä juttuja).

Nosti tytön seinälle, kuristi ja tukisti niin kauan, kunnes menetti tajuntansa.

Olisi jatkanut vielä pitempään, mutta jotkut pojat heräsivät jäästä, ja alkoivat karjumaan että päästä irti. Lopetti viimein kun hyvä kaverini huusi että et taida olla mies ollenkaan kun ei munaa löydy milliäkään.

Lähti luokasta ovesta paukkuen.

Naisope jäi makaamaan lattialle tajuttomana.

Minä sitten luokan ainoana ensiaputaitoisena menin herättelemään. Onneksi virkosi nopeasti. Monet itkut itki meidän tunneilla tuon jälkeen.

Oli koko loppuvuoden peloissaan, raukka. . .Kukaan ei kuitenkaan sanonut mihinkään mitään, mihinkään ei ilmoitettu. . .pahoinpitely painettiin villaisella, jos reksi nyt edes tiesi siitä.

Toivon, että tämä naisopettaja sai jatkaa opettamista, hän oli mukava, kuin kummi meidän luokallemme."

Siis mitä v-ttua??!!!! Missä päin suomea?

Vierailija
252/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun puolivälissä ala-asteen opettaja piti jalkoja työpöydällään luokassa. Hänen pöytänsä oli siis luokan perällä, ei edessä. Oli kuulemma käpälöinyt luokkaretkellä ulkomailla yhtä luokan tytöistä ja kehunut kuinka hänestä on tullut niin kaunis ja muodokas. Olin kyllä fiksu lapsi, kun kieltäydyin osallistumatta tuolle ulkomaanreissulle luokan kanssa. Tämä opettaja kehui minuakin kun oltiin menossa linnanjuhliin, hän sanoi kuinka kauniina olen ja minua INHOTTI. Karmivaa oli myös se että tällä opettajapervrsssillä oli itselläänkin kaksi suunnilleen ikäistäni tytärtä.

Vierailija
253/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pääsisikö tämä lööppeihin.

Mutta otetaan tällainen keventävä muisto:

Ala-asteen maikka sai kilarit 5. tai 6. luokalla, kun jotkut tytöt oli lakanneet kyntensä. Se talutti rikolliset vessaan, missä kynsilakka poistettiin. Se väitti, että kynsilakka on tehty kirpun verestä.

Vierailija
254/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen opettaja kertoi luokkakaverin abortista kaikille ja haukkui tytön huoraksi. Kävi käsiksi oppilaisiin, kaatoi reppuja ja pulpetteja sisältöineen lattialle jos vaikka kynä ei löytynyt tarpeeksi nopeasti. Piti tyttöjä väkisin sylissään ja tarjosi yönyli kestäneellä luokkaretkellä kättään tyynyksi. Jos joku kertoi kiusaamisesta, vastaus oli "älkää kannelko"

Ylä-asteella yksi opettaja tuli jatkuvasti kännissä kouluun. Joskus muut opettajat joutuivat kantamaan sammuneen kolleegansa taksiin ja lähettämään kotiin.

Jälkeenpäin kun muistelee kouluaikoja, tuntuu että 80% opettajista oli enemmän tai vähemmän sekaisin.

Vierailija
255/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin koulussa jossa toinen puoli oli normaali ala-aste ja toinen vammaisten koulu jossa isommat oppilaat olivat ysillä, välituntisin nämä isot vammaiset pojat esittelivät kalujaan ja koettivat halailla sekä  pussailla. Kerran yksi seurasi meitä sisälle ja yritti tyttöjen vessaan asti perästä' , paikalle osunut opettaja  esti jolloin  poika mylvi niin että koko koulu kaikui ja kävi vissiin kiinni tähän opettajaan. 

Mä taisin olla samassa koulussa, vieläkin kamalat traumat välitunneista. Kun nämä kirnukoulun oppilaat oli ihan muuta kuin saman ikäisiä tai kokoisia ja kovin seksuaalisia.

Vierailija
256/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaiset jahtasivat aina muita oppilaita välitunneilla. Toki heitä härnättiin, mikä sekin olisi lööppikamaa.

Ruusuvuori/Hanala? :D :D :D Siella oli pari tyyppia mita sai oikeasti pelata, ne kavi paalle. 

Näitä kouluja on ilmeisesti pitkin suomea. Pitäisi varmaan aikuisten sen verran katsoa, että oppilaat olisi suurin piirtein saman ikäisiä ja kokoisia. Yläasteikäiset aikuisen kokoiset ajattelemattomat vammaiset ovat oikeasti vaaraksi. Ekaluokkalaisella ei ole mitään mahdollisuuksia puolustautua kun esim roikutetaan jaloista. Samainen valtava äijä pudotti sit päälleen maahan ku tarpeeksi rimpuilin. Tämä 80-luvulla.

Vierailija
257/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs luokallani oleva aggressiivinen poika hakkasi välitunnilla minut, hiljaisen hissukan, kun olin seitsemän. Syytti jonkun tavaransa varastamisesta, mikä ei ollut totta. Opettaja kuittasi tapahtuneen "rakkaudesta se hevonenkin potkii" ja he yhdessä äitini kanssa nauroivat, miten olen jo siinä iässä onnistunut viekoittelemaan itselleni poikaystävän. Tapahtunutta kerrottiin vuosikymmeniä mm. perhetutuille hassuna juttuna ja kaikki kiusasivat minua, miten olin niin poikien perään jo siinä iässä.

Olen aseksuaali eikä minulla ole koskaan ollut romanttista suhdetta tai seksiä.

Vierailija
258/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolainen nuorisomusikaali 90-luvun alussa. Suurin osa näyttelijöistä lukiosta ja yläasteelta, mukana muutama aikuinen amatöörinäyttelijä. Yksi näistä aikuisista, kolme-nelikymppinen mies häiritsi, kosketteli sopimattomasti, pyysi autoonsa, jossa harrasti seksuaalista toimintaa alaikäisten tyttöjen kanssa, joille oli tarjoillut alkoholia. Tytöt olivat nuorimmillaan 14.

Tälle naureskeltiin ja hommaa katsottiin läpi sormien. Vaikka kyseessä oli Porvoon nuorisotoimen projekti ja mukana useita nuoriso-ohjaajia.

Terveiset vaan sinne. Toivottavasti te aikuiset, jotka siunasitte tämän touhun, tajuatte hävetä.

Ja kyllä, tästä voi tunnistaa, jos tunnistaa. Mutta ihan syystä.

Vierailija
259/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ylä-asteella & lukiossa 1986-1992, ja todella monella kaverilla oli jo pikkuteininä aikuiset "poikaystävät". Pistää nykyään miettimään nämä lastenhyväksikäyttöuutiset...

Lukion rehtori oli vihkimystä vaille pappi, mutta opetti myös biologiaa. Bilsan kirjasta hypättiin yli evoluutiosta kertovat luvut, joihin sai tutustua itse jos "tuollainen nyt kiinnostaa" .

Vierailija
260/481 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliuskovaisia opettajia, etenkin naisia on alakouluissa vieläkin tänä päivänä. Ikävintä on, etteivät malta pitää ideologioitaan pelkillä uskonnontunneilla, vaan uskonto ulotetaan muillekin oppitunneille. Lapselleni sattui uskonnosta hurahtanut opettaja, joka ei ideologiastaan huolimatta lempeitä ja kristillisiä arvoja työssään toteuttanut. Myös tieteen totuudet kielsi lahjakkaasti. Opettajaihminen! 

Kumma, miten se uskonto ja arjen toteutus usein menevät pahasti ristiin.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi