Vähävarainen sinkku: mitä toivoisit jouluruokakassin sisällöksi?
Kysymys otsikossa. Kerro vielä ikäsi ja sukupuolesi.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Mitä on seitani? Kysyy nainen joka on syntynyt tilliliha aikakaudella.
Seitan on sellainen vehnägluteenista tehty valmiste, proteiinipitoinen siis. En syö kinkkua mutta olen lapsena syönyt niin seitan toisi jouluisen fiiliksen kun on kasvisvalmisteista ehkä lähimpänä kinkkua.
Punaviiniä, juustoja, juustokeksejä, viinirypäleitä, appelssiinejä, persimoneja, omenia, pitayaa ja croisantteja
- Valmista kinkkua pieni rasia tai pieni kalkkunarulla
- pienet rasiat lanttulaatikkoa ja imellettyä perunalaatikkoa
- karjalanpaistilihaa
- 0,5 l kuohukermaa
- salaattiaineksia ja salaattijuustoa sekä oliiveja
- muutama syöntikypsä avokado
- karjalanpiirakoita
- pieni paketti graavilohta
- juustoa (mieluiten muutamaa lajia)
- paketillinen hyvää kahvia
- 1l glögiä
- suklaata
- pullo viiniä
😍❤❤❤😍 Tulis varmaan parhaat joulunpyhät vuosikymmeneen!
Jotain sellaista ylellisempää, mihin ei itsellä ole yleensä varaa.
Naudanpaistia, kaloja, juustoja, parempaa kahvia ja hienoja suklaita, punaviintä (pieni pullo riittäisi) ja pähkinöitä.
Sellaisen herkkukassin hinnalla söisi jo kuukauden, mutta kyllä maistuisi!
Erilaisia juustoja, graavilohta, punaviinipullo. Punkun ei tarvi olla edes kallista. Ehkä joku konvehtirasia myös.
7kg kinkku, mätiä, punaviiniä 3-4pll, kylmäsavu lohta, sushia noin 60kpl, erilaisia, katkarapuja yms jotain parempia suklaakonvehteja.
Suku tulee syömään ja nuo ovat vähän kalliimpia ostettavia, sushit pitää tehdä itse kun ei voi noin paljon ostaa.
Perunat ja porkkanat yms ovat niin halpoja ettei riipaise niillä 15henkeä syöttää.
Riippuu niin ihmisestä. Itse haluaisin joulukalaa: Kokonaisen lohen vaikkapa, jota voisi itse maustaa. Tuoreita hedelmiä hedelmäsalaattia varten ja mielellään jotain joulukirjeen tyyppistä, jotta tulisi hyvä joulumieli. Toki kassin sisällöstä jo tulisi, mutta henkinen välittäminen on osa joulua <3
Kiitos kaikille, jotka muistavat yksinäisiä :)
Sukulaisille wink, wink, teidän kortit ovat aina yhtä lämpimästi tervetulleita <3
MÄ toivoisin
- susheja (vaikka 6 kpl)
- pienet palat jotain erikoisempia juustoja
- marmeladia
- croisantteja
- pullo valkoviiniä
- lohimedaljonki ja vaikka pieni rasia vuohenjuustoperunoita (eineshyllyssä)
- muutamia hedelmiä yhdet kappaleet
Siis onko kyseessä yllätyslahja, vai tietääkö saaja saavansa juuri jouluruoat?
Vähävaraista saattaa harmittaa jos on jo itse hommannut ruokaa ja joku sitten ostaa jotain ylihintaisia valmiita kinkkusiivuja muutaman kappaleen, laatikoita joita ei syö ja jos ne on olleet jo pakastettuna niin ei voi uudestaankaan pakastaa.
Saan varmaan hirveästi miinusta, kiittämätön köyhä...
Itse haluaisin jotain juustoja ehkä, (eikö niissä valmiissa pakkauksissakin ole ihan jotain emmentalia ja turunmaata jotka käyvät myös ruoanlaittoon ja säilyvät avaamattomina pitkään) jos on kyseessä nimenomaan juhlaruoka, eikä arkiruokakassi johon voisi laittaa säilykkeitä ja kuivatavaraa.
Kahvia ehkä voisi olla, Ja miksei viiniäkin, glögi ja suklaa ei itselleni maistu.
Niin ap, oletko luvannut huolehtia jonkun jouluruoat vai ajattelitko aattona yllättää?
Olutta pari lootaa. Dildo ois myös aika kiva. Sitten jos vielä kuuden kilon kinkun sais, sekä purnukallisen taikka kaks Dijon-sinappia.
Vierailija kirjoitti:
Jotain sellaista ylellisempää, mihin ei itsellä ole yleensä varaa.
Naudanpaistia, kaloja, juustoja, parempaa kahvia ja hienoja suklaita, punaviintä (pieni pullo riittäisi) ja pähkinöitä.
Sellaisen herkkukassin hinnalla söisi jo kuukauden, mutta kyllä maistuisi!
Naudanpaisti joo! Itse ostin juuri ekaa kertaa itselleni kilon paistin, oliko paahto- vai mikä, kympin kilo oli. Voi jessus että oli herkkua kun paistelin pihvejä siitä monta päivää!
Valmislaatikoita kuten peruna, lanttu ja maksalaatikko ja ehkä pikkukinkku. Juomaksi kotikalja.
-erilaisia kovia juustoja
-pistaasipähkinöitä
-mandariineja
-joulupipareita
-jouluolutta
-torttuja
-vihreitä kuulia
-rasia Fazerin joulusuklaata
-glögi+rusinat
-pieni pullo kirkasta viinaa
-riisipiirakoita
Tuossa nyt jokunen 😊
Vierailija kirjoitti:
Juomaksi Lahden sinistä. (Valmistus tainnut kyllä jo
loppua)
minäkin muistan Lahden sinisen vuosikymmenten takaa. Taisi olla silloin keppanaa ja on nyt pari vuotta sitten tullut uudelleen tuotantoon II-oluena. Ostin yhden tölkin, mutta en tykännyt mausta. Aika on varmaan kullannut muistot.
Hienoja juustoja pari palaa, kinkun pala ja punaviinipullo. Loput hommaisin itse.
Niin. Toivoisin vielä Lindtin Champs Elysees-suklaarasian.