Vähävarainen sinkku: mitä toivoisit jouluruokakassin sisällöksi?
Kysymys otsikossa. Kerro vielä ikäsi ja sukupuolesi.
Kommentit (36)
Kiitos vastauksesta. Mulla on ideat vähissä, kun en itse oikein koskaan ole juhlinut joulua. /ap
Toivottavasti saat muitakin vastauksia, jotta saisit enemmän ideoita, kun ihmiset tykkää eri asioista... :)
Suklaakonvehteja, kahvipaketti.
Valmiskinkkua pieni rasia, graavia lohta, vaikka valmislaatikot (peruna ja porkkana ainankin)
Herkkujuusto-paketti ja hilloa ja keksejä.
Nainen 43v
Noilla juhlisi ja tuntuisi juhlalta.
Glögiä, kahvipaketin, jotain keksejä tai piparkakkuja. Porkkanalaatikon, puuroriisipussin, joululimpun ja juustoa.
N. 30
Pieni kinkku, raaka. Porkka ja lanttulaatikko, kylmäsavu ja kraavilohi, silliä, riisipiirakoita, tuoresalaatti tarpeet, kahvia.
Nainen olen, ikää en kerro.
Mäkään en ole sinkku, mutta vastaan ajatuksella "jos olisin sinkku". Erilaisia ehdotuksia:
Ruoka-aineita kuten puuroriisiä ja perunoita, ruokaöljyä tai oliiviöljyä. Kevyitä salaattiaineita ja fetajuustoa. Laatikoista korkeintaan perunalaatikkoa, se valmiina ja vain pieni paketti. Olisi todella ylellistä saada vähän graavikalaa. Piparkakkutaikina valmiina olisi hyvä. Mandariineja. Glögiä tai teetä. Kinkkusiivuja tai pikkupala kinkkua. Sinappia! Piparjuurta. Pieni joulukakku.
Naudan paahtopaistia tai jopa sisäfilettä (possu ei oikein sovi ruuansulatukselleni), erityyppisiä kaloja pieninä annoksina, ilmakuivattua nautaa. Bataatti- ja porkkanalaatikkoa. Ainekset kermakastikkeen tekoon naudalle. Ehkäpä jotain peruskarkkia. Klementiinejä/satsumia ja suolapähkinöitä naposteluun. Jotain limsaa myös vedelle vaihteluna.
N32
Pieni kinkku ja paisto-ohjeet. Sinappituubi,
perunalaatikko, porkkanalaatikko, lanttulaatikko, rosolli,
joululimppu, oivariini,
puuroriisi ja Kiehumaito, kaneli, sokeri,
kahvi, pakastepiparitaikinaa, pakastetorttutaikinaa, torttuhilloa, kananmunia,
glögitiiviste, suklaakonvehtirasia.
Seitania, bataattilaatikkoa, glögiä, wiener nougatia ja maidoton riisipuuro, ihan einesversio käy, poltan riisipuuron aina pohjaan enkä jaksaisi kattilallista syödäkään. Ja jos joku vielä porkkalaa taikoisi niin ai että...
N27
Jos oikein toivoa saisi, sellaista, mitä itse en oikein osta: lihaa, juustoa ja karpalohilloa!
Itse toivoisin kassien tyhjennystä mutta tämä oli vaan tyhmä seksistinen vitsi joten jatkakaa keskustelua.
-Perunoita, kylmäsavustettua lohta tai graavilohta, silliä
Kinkkua, rosollia, perunalaatikkoa ja porkkanalaatikkoa
Salaattiainekset, joululimppua, voita tms., meetvurstia
HedelmiäSinappia, kanelia, sokeria,
kahvia, glögiä, taatelikakku, pakastepiparitaikinaa
Haaveilen, että saisin joskus paistaa kunnon pihvin. Katselen masterchef australiaa ja voi miten hyviä ruokia siellä tehdään.
Pääruuaksi HK:n sinistä.
Juomaksi Lahden sinistä. (Valmistus tainnut kyllä jo
loppua)
Jälkiruuaksi Fazerin sinistä.
Terv. Sininen tulevaisuus
Vierailija kirjoitti:
Haaveilen, että saisin joskus paistaa kunnon pihvin. Katselen masterchef australiaa ja voi miten hyviä ruokia siellä tehdään.
Mie oon niiiiin MCA fani!
No, kun vähävaraisten lapsetkin saavat toivoa ökylahjoja, ei kai olisi likaa pyytää sammen mätiä tykötarpeineen (ettei itse tarvitse sipulia silputa)
Hanhenmaksapalleroita totta kai.
Palan painikkeeksi kävisi Goût de Diamants.
Mitä on seitani? Kysyy nainen joka on syntynyt tilliliha aikakaudella.
En ole köyhä sinkku, mutta jos olisin:
-punaviiniä
-erikoisirtoteetä ja parempaa kahvia
-kalliimpi mauste
-juustoja
-leikkeleitä
-Ruotsalaista ympyränäkkäriä
-oliiveja
-mandariineja, persimoneja ja valmiiksi paloiteltua tuoretta ananasta
-pari pussia pikanuudeleita
Sulle ei ollu kukaan vastannu ni mä voin vastata vaikken sinkku olekaan.
Glögiä ja suklaata, puuroriisipussi ja sellanen Valion valmis luumukeitto. Kahvipaketti.
Jos sit vielä lisää sais toivoa ja vois olla kylmätuotteitakin niin maitopurkki, sellanen joulukinkkusiivut-leikkelepaketti ja joku joululaatikko vaikka, siis lanttu-, porkkana-, bataatti tms.
Jos oisin oikeasti vähävarainen ni nuo toisi MINULLE joulun!