Eh. Anoppi lähettää minulle miehen sukulaisten osoitteita joulukortteja varten
En kyllä ajatellut miehen mummoille, tädeille ym. kortteja kirjoitella kun omiakin sukulaisia on riittämiin. Onko tää joku yleinenkin ajatus että vaimon kuuluu hoitaa yhteydenpito miehenkin sukulaisiin?
Kommentit (334)
Olette naurettavia, jostain joulukorteista jauhetaan. On joo ihan hirveän vaativa homma. Työelämä ja vanhemmuuskin on nykyään niin rankkaa, ettei pysty ottamaan rankkaa joulukorttivastuuta. VMP
Vierailija kirjoitti:
Olette naurettavia, jostain joulukorteista jauhetaan. On joo ihan hirveän vaativa homma. Työelämä ja vanhemmuuskin on nykyään niin rankkaa, ettei pysty ottamaan rankkaa joulukorttivastuuta. VMP
Niin. Ja siihen sitten lisäät kaikki ne muut totaalisen vieraiden ihmisten kaikki mahdolliset juhlat, hääpäiviä ja toisen nimen nimipäiviä myöten, joita vietetään jossain Kainuussa ja kaikki pitäisi huomioida.
Anoppini ikänsä kotiäitinä ja kehittänyt tästä japanilaista aikaanvievää hienosäätötaidetta, joka mniun nyt pitäisi ottaa hoitaakseni. Ja muistaa myös että kuka ei ole kenenkin kanssa välilöissä juuri nyt, koska 1969 oli suvussa inssidentti.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä ihme käsitys, mikä joillakin vanhemmilla ihmisillä on pariskunnan työnjaosta. Oon kanssa saanut monet vihat niskoilleni, kun en ole lähetellyt joulukortteja tai mennyt joihinkin kissanristiäisiin, joiden olemassaolosta en ole edes tiennyt. Miestäni ei kiinnosta tuollaiset eikä odota minunkaan niitä puolestaan hoitavan, mutta laaja suku kyllä muistaa aina minulle valittaa, kun "ette sitten tulleet". En itse lähetä joulukortteja kenellekään ja suvussamme ei vietetä muita kuin suurempia juhlia (häät, valmistujaiset, "pyöreät"-synttärit jne.). Miehen sukulaiset taas loukkaantuvat (minulle), jos ei mennä isotädin uuden puolison nimpparikahveille. Sen lisäksi anoppi lähettelee lapsilleen jatkuvasti viestejä, jossa muistuttaa "Tänään on sitten papan nimpparit, muista onnitella" ja jos ei parissa tunnissa kuittaa hänelle, tulee viesti "muistitko soittaa ja onnitella" ja lopulta tulee soitto, jos ei vastaa mitään. Ihmekös tuo, jos mies ei oikein jaksa aina :D
Niin katsos kun meillä varttuneemmilla on käytöstavat, niin pakkohan niitä on yrittää oprttaa teille nuorille itsekkäille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä ihme käsitys, mikä joillakin vanhemmilla ihmisillä on pariskunnan työnjaosta. Oon kanssa saanut monet vihat niskoilleni, kun en ole lähetellyt joulukortteja tai mennyt joihinkin kissanristiäisiin, joiden olemassaolosta en ole edes tiennyt. Miestäni ei kiinnosta tuollaiset eikä odota minunkaan niitä puolestaan hoitavan, mutta laaja suku kyllä muistaa aina minulle valittaa, kun "ette sitten tulleet". En itse lähetä joulukortteja kenellekään ja suvussamme ei vietetä muita kuin suurempia juhlia (häät, valmistujaiset, "pyöreät"-synttärit jne.). Miehen sukulaiset taas loukkaantuvat (minulle), jos ei mennä isotädin uuden puolison nimpparikahveille. Sen lisäksi anoppi lähettelee lapsilleen jatkuvasti viestejä, jossa muistuttaa "Tänään on sitten papan nimpparit, muista onnitella" ja jos ei parissa tunnissa kuittaa hänelle, tulee viesti "muistitko soittaa ja onnitella" ja lopulta tulee soitto, jos ei vastaa mitään. Ihmekös tuo, jos mies ei oikein jaksa aina :D
Niin katsos kun meillä varttuneemmilla on käytöstavat, niin pakkohan niitä on yrittää oprttaa teille nuorille itsekkäille.
Tuossa ei ole käytöstapojen häivääkään. Rajatonta tyhmyyttä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ja siihen sitten lisäät kaikki ne muut totaalisen vieraiden ihmisten kaikki mahdolliset juhlat, hääpäiviä ja toisen nimen nimipäiviä myöten, joita vietetään jossain Kainuussa ja kaikki pitäisi huomioida.
Anoppini ikänsä kotiäitinä ja kehittänyt tästä japanilaista aikaanvievää hienosäätötaidetta, joka mniun nyt pitäisi ottaa hoitaakseni. Ja muistaa myös että kuka ei ole kenenkin kanssa välilöissä juuri nyt, koska 1969 oli suvussa inssidentti.
Puhuin joulukorteista. Siis jos niitä yleensä lähettää. Muun voi kylmästi unohtaa. Ei suvun kanssa ole pakko olla yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt kyllä vähän järkyttynyt näistä viesteistä.
Jaotteletteko te todellakin että minun sukulaiset ja sinun sukulaisesi. Minusta kun on jotenkin itsestään selvää, että kun lyödään hynttyyt yhteen ja perustetaan perhe, niin kyllä ne sukulaiset on yhteisiä sukulaisia ja vieläpä ne lähimmät, kuten sisarukset perheineen kuuluvat lähiperheeseen.
Vai onko teillä kaikilla niin huonot välit puolison puolen sukulaisiin, ettei voi perheen puolesta edes joulukorttia laittaa?
Toki voi mutta miksi oletus että perheen nainen sen tekee? Tuskin anopit vävypojiltaan vastaavaa odottaa?
No kyllä ne anopit vävypojiltaan odottaa vastaavasti kaikennäköistä. Milloin ojien kaivuuta, milloin kuusen hankkimista tai öljytankin puhdistusta. Ihan tilanteen mukaan.
Joskus maalaustyötä, halkojen pienimistä, patterin ilmausta tai lampun vaihtoa katossa. Tälläisiä ”pikku askarteluja” on odotettu ja mielellään myös tehty.
Minulla ihana mies, koskaan, ei koskaan ole kieltäytynyt anoppinsa auttamisesta
.
Hoh, hoijaa. Hirmunen homma, pitäiskö ihan miniän sitten korttia alkaa vääntämään. Minä olen ”virkeäsilmäisenä” kirjoitellut kortteja anopinkin puolesta.
Meillä kyllä autetaan kummankin vanhempia. Kiitollisuus näkyy heidän silmistään. Meillä arvostetaan vanhoja ihmisiä. Sen olen yrittänyt myös esimerkilläni viedä lapsilleni eteenpäin. Kaikki on niin asenteesta kiinni. Jos haluat olla auttavainen, hyvä ihminen tai pirullinen minäminä, en tee, ei kuulu.
Muista; mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää.Nykyään on kuule työelämä ja vanhemmuus vähän eri vaatimustasolla kuin sinun aikanasi.
Minun aikana? Olenkohan edes vanhempi kuin sinä? Työelämässä olen ja lapsia kasvatan.
Varmaan luuli sinua vanhaksi, koska kirjoitit arvostavasi vanhoja ihmisiä. Sehän on niin mennyttä aikaa.
OhisPuheenparsi oli kuin sata vuotta sitten körttiläisellä. Ulkoa opeteltu ja tyhmä.
Juu, sanokaa vi,,tt,u joka toinen sana vähintään. Arrrggg. P,,kele anoppi , se on sitä oikeaa nykyajan slangia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuin joulukorteista. Siis jos niitä yleensä lähettää. Muun voi kylmästi unohtaa. Ei suvun kanssa ole pakko olla yhteydessä.
Kuvitteletko sinä että se joulukortteihin jää.
Ja eihän tuo edes ole miniän suku! Miksi hänen pitäisi vieraalle suvulle lähettää yhtikäs mitään? Miehen suku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä lisäämättä.
Ohis
treffit kirjoitti:
Eiko se nyt ole katevampaa etta yksi henkilo hoitaa ne joulukortit. Vai meinasitko etta sina lahetat omille sukulaisille ja mies omille?
Mites sun appivanhemmat vaikka, saako ne sitten kaksi korttia? Appivanhempien ja vanhempien ominaisuuksissa, seka sulta etta miehelta?Mites yhteiset ystavat, laitatteko aakkosten puolivalista poikki? Naapurit? Lasten hoito/opetushenkilokunta?
Tämä kai olisi hyvä kuitenkin antaa jokaisen parin päättää ihan itse miten toimivat? Ei ole minusta anopin asia alkaa päsmäröimään ellei olla erikseen pyydetty. Meillä on 12 vuoden yhteiselon aikana ollut sellainen käytäntö, että molemmat huolehtivat omat sukulaisensa ja ystävänsä ja kirjoittaa korttiin tarpeen mukaan myös toisen osapuolen nimen. Ei ole ollut ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eihän tuo edes ole miniän suku! Miksi hänen pitäisi vieraalle suvulle lähettää yhtikäs mitään? Miehen suku.
En kuvittele, vaan toimin niin. Minua ei kukaan pompota tekemään yhtään mitään. Eikä osallistumaan yhtään mihinkään.
Miniä kuuluu sukuun avioliiton kautta, vaikka ei biologista sukua olekaan.
Meillä kyllä mies osaa lähettää kortit sukulaisilleen ja ystävilleen, ja mä lähetän omille. Ja jompikumpi lähettää yhteisille ystäville. Usein kirjoitetaan ne samana viikonloppuna, ja keskustellaan: lähetitkö Matille ja Maijalle kortin, tai onkos sulla Lissun osoite, pitäiskö Korhoselle laittaa kortti vai lähetänkö tervehdyksen sähköpostilla. Mies meillä hoputtaa minua että minunkin kortit ehtii ajoissa. Ja näin on ollut 30 v liiton ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaotteletteko te todellakin että minun sukulaiset ja sinun sukulaisesi. Minusta kun on jotenkin itsestään selvää, että kun lyödään hynttyyt yhteen ja perustetaan perhe, niin kyllä ne sukulaiset on yhteisiä sukulaisia ja vieläpä ne lähimmät, kuten sisarukset perheineen kuuluvat lähiperheeseen.
Vai onko teillä kaikilla niin huonot välit puolison puolen sukulaisiin, ettei voi perheen puolesta edes joulukorttia laittaa?
Toki voi mutta miksi oletus että perheen nainen sen tekee? Tuskin anopit vävypojiltaan vastaavaa odottaa?
No kyllä ne anopit vävypojiltaan odottaa vastaavasti kaikennäköistä. Milloin ojien kaivuuta, milloin kuusen hankkimista tai öljytankin puhdistusta. Ihan tilanteen mukaan.
Joskus maalaustyötä, halkojen pienimistä, patterin ilmausta tai lampun vaihtoa katossa. Tälläisiä ”pikku askarteluja” on odotettu ja mielellään myös tehty.
Minulla ihana mies, koskaan, ei koskaan ole kieltäytynyt anoppinsa auttamisesta
.
Hoh, hoijaa. Hirmunen homma, pitäiskö ihan miniän sitten korttia alkaa vääntämään. Minä olen ”virkeäsilmäisenä” kirjoitellut kortteja anopinkin puolesta.
Meillä kyllä autetaan kummankin vanhempia. Kiitollisuus näkyy heidän silmistään. Meillä arvostetaan vanhoja ihmisiä. Sen olen yrittänyt myös esimerkilläni viedä lapsilleni eteenpäin. Kaikki on niin asenteesta kiinni. Jos haluat olla auttavainen, hyvä ihminen tai pirullinen minäminä, en tee, ei kuulu.
Muista; mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää.Nykyään on kuule työelämä ja vanhemmuus vähän eri vaatimustasolla kuin sinun aikanasi.
Minun aikana? Olenkohan edes vanhempi kuin sinä? Työelämässä olen ja lapsia kasvatan.
Varmaan luuli sinua vanhaksi, koska kirjoitit arvostavasi vanhoja ihmisiä. Sehän on niin mennyttä aikaa.
OhisPuheenparsi oli kuin sata vuotta sitten körttiläisellä. Ulkoa opeteltu ja tyhmä.
Juu, sanokaa vi,,tt,u joka toinen sana vähintään. Arrrggg. P,,kele anoppi , se on sitä oikeaa nykyajan slangia.
Anoppi on av:n suosituin kirosana.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) todellakaan en ole mikään orja jonka kuuluu hoitaa kaikki
Ja
B) miehen olen nainut, sukuaan en
Juuri noin.
Kummallista että miehen tyttöystävän tai vaimon pitäisi ottaa miehen suvun asioita hoitaakseen mutta miehen ei. Aivan kuin mies olisi joku lapsi jonka puolesta pitää tehdä ja niin ettå näin me meidän suvussa tehdään ja on aina tehty! Ihan sama mitä joku nainen on mieltå.
Ja joku sanoo ettå pikkujuttu mutta ei ole kun se asia ei kuulu itselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuvittele, vaan toimin niin. Minua ei kukaan pompota tekemään yhtään mitään. Eikä osallistumaan yhtään mihinkään.
Miniä kuuluu sukuun avioliiton kautta, vaikka ei biologista sukua olekaan.
Ei kuulu. Miehen suku.
Anoppi pyrkii kontrolloimaan, heivatkaa vanhainkotiin
Mieheni ehti asua melkein kymmenen vuotta omillaan ennen kuin muutettiin yhteen. Mies sanoi ettei ollut sinä aikana lähettänyt joulukortteja kenellekään. Kun oltiin ensimmäistä joulua yhdessä, anoppi ihmetteli miksei lähetetty kortteja. Ei ollut kuulemma ihmetellyt aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ehti asua melkein kymmenen vuotta omillaan ennen kuin muutettiin yhteen. Mies sanoi ettei ollut sinä aikana lähettänyt joulukortteja kenellekään. Kun oltiin ensimmäistä joulua yhdessä, anoppi ihmetteli miksei lähetetty kortteja. Ei ollut kuulemma ihmetellyt aiemmin.
Mun mieheni asui omillaan kahdeksan vuotta, mutta kun muutti minun kanssani yhteen, anoppi ryntäsi 5.30 sunnuntaiaamuna ilmoittamatta tarkistamaan että kaapissa ruokaa ettei mies kuole nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olette omituisia, te nuoremmat avioparit. Oletteko edelleen itsenäisiä? Miksi ettetoimi yhdessä? Olisi aika noloa ap, jos ette miehesi kanssa yhdessä kirjoittaisi miehen isoäidille ja tädeille kortteja. No minä kuulun vanhaan polveen, joka ilman muuta toimi kumppaninsa kanssa yhdessä. Emmekä laskeneet pennilleen, että kumpikin maksoi varmasti saman verran.
No mutta aloituksessahan on nimenomaan kyse siitå että miehen mukana sukuun tulleen naisen pitäisi alkaa hoitamaan miehen suvun joulukorttirumpaa ihmisille jotka ei ole mitenkään sellaisia.joille nainen itse ajattelisi kortteja lähettää.
Olisiko sinusta ok jos työkaverisi antaisi sinulle korttinsa läetettåväksi että tuossa on osoitteet, hoida homma? Aloittajan jutussahan on kyse ihan samasta asiasta.
Miksi naimakaupan kautta tulleen naisen pitäisi alkaa hoitamaan miehen suvun asioita?
Miehillähän ne ns suvun perinteet on ne ettå miehet vetåä lonkkaan ja jauhaa pazkaa olohuoneessa ja pihalla sillä välin kun naiset uurastaa juhlien yms ja tarjottavien kanssa ennen aikana ja jälkeen sukutapaamisten.
Minä olin huono miniä kun en nohin asioihin suostunut. Jos minut ja mieheni on kutsuttu juhliin niin myös minä olen vieras en mikään keittiösså aikansa viettävä piika.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi pyrkii kontrolloimaan, heivatkaa vanhainkotiin
Sinnehän tietty noin vain heivataan.