Miksi töissäkäyville miehille kelpaavat työttömät naiset?
Tiedän useampiakin töissäkäyviä miehiä joilla työttömät vaimot. Miehet antavat omastaan herkemmin kuin naiset, eivätkä pidä vaimon työttömyyttä niin suurena ongelmana.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
46v kolmen lapsen iskä kirjoitti:
Itselle oli tärkeää etsiä oikea nainen.
Eli tein seurustelun aikana selväksi että ensimmäiseen kymmeneen vuoteen en käy töissä tai kouluttaudu mihinkään.
Ja se että halusin lapsen ja hoitaa esikoista synnytyksestä asti poikkeuksellisesti, kun yleensä nainen hoitaa tämän.
Nämä ehdot kun täyttyi, niin lähdin mukaan parisuhteeseen ja yhteiseloon.
Tämän koko ajan nainen on kyllä käynyt töissä ja toisen sekä kolmannen lapsen kanssa hän sai jäädä kotiin hoitamaan heitä.
Minulle riitti vain esikoisen kanssa 3-vuotta kotona.
Kannattaa vähän asettaa naisille niitä rajoja jo seurustelun aikana niin saa karsittua huijarit pois.
Taloudellisesti meillä ei ollut ongelmia kun vaimon hyvät tulot paikkasi omat nollatulot.
Harva nainen tosiaan suostuu elättämään kouluttamatonta miestään.
Oma onnellinen tarina on melkein kuin tarina Grimmin veljesten jutuista, mutta totta.
Itsekkyys ihmisessä estää rakastumasta ihmiseen.
Ei pitäisi ajatella niin talous edellä näitä asioita. Se on pitkän ja onnellisen parisuhteen resepti.
Aika raskasta tuo ensimmäinen vuosi vaimollesi... joutui ensinnäkin töihin vaikkei ollut synnytyksestä vielä palautunut (auts! Ja kiva ulostaa esim housuun töissä kun pidetyskyky ei ole vielä välttämättä palautunut..) yöllä valvoi ja imetti lasta kun sinä nukuit ja aamulla lähti sitten aikaisin töihin. Töissä kaikki tauot kuluu siihen kun pumppaa tissejä tyhjäksi.. en ymmärrä mitä hän tuosta sai.
Niin sinulle on vaikea ymmärtää asioita.
Siksi tuon kaltaiset ihmiset on hyvä karsia pois.
Ajattelet aina vain omaa etuasi etkä esimerkiksi lapsen etua tai miehen.
Lapsen etu varmaan on se, että äiti imettää lastaan, eikä lähde laitokselta töihin, tissit maitoa suihkuten .
Maidon lypsäminen ja pulloralli ei ole kenenkään etu pidemmän päälle.
Ja useamman lapsen isänä luonnollisesti tiedätkin, että että naisen alapää vuotaa verta vielä viikkoja synnytyksen jälkeen? Sitä tulee ensimmäinen viikko kuin härän kurkusta. Itse ainakin jouduin turvautumaan vaippoihin, koska veren tulo oli niin runsasta.
Pahojen repeämien takia, (imukuppisynnytys) en pystynyt istumaan (ihan oikeasti)varmaan kahteen kuukauteen.
Tissit on turvoksissa ja maitoa valuu enemmän ja vähemmän, mutta mitä tekee tämä sankarimme. Laittaa vaimonsa heti synnytyksen jälkeen töihin.
Ja vielä varmistaa tällä toimenpiteellä vauvan ja MIEHEN hyvinvoinnin?
Siis nainenhan se synnytti ja olisi tarvinnut aikaa siitä toipumiseen.
Kaikenklaisia miehiä sitä on, vaikka keksittyhän tämä "onnellinen tarina" oli. Mutta jonkun miehen päiväuni kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus ap:n kysymykseen: koska monen miehen itsetunto ei kestä sitä, että nainen on korkeammin koulutettu tai tienaa enemmän kuin hän itse. Toisin kuin miehillä, naisilla koulutus, toimeentulo ja sellaiset ominaisuudet kuin esim. huumorintaju eivät nosta haluttavuutta kumppanina, vaan vaikutus on päinvastainen. Siksi mies valitsee mieluummin sen työttömän kuin komeaa uraa tekevän naisen - saa tuntea itsensä paremmaksi kuin kumppaninsa.
Todellakin kestää. Miksi ei kestäisi? Veikkaisin että aika moni mies huolisi parempipalkkaisen naisen. Mutta..
Ongelma on oikeasti siinä, että enemmän tienaava nainen ei huoli pienempipalkkaista miestä, yleisesti. Poikkeuksia toki on.
Huumorintaju naisessa on kyllä pelkkää plussaa. Taidat nyt vaan keksiä päästäsi näitä juttuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus ap:n kysymykseen: koska monen miehen itsetunto ei kestä sitä, että nainen on korkeammin koulutettu tai tienaa enemmän kuin hän itse. Toisin kuin miehillä, naisilla koulutus, toimeentulo ja sellaiset ominaisuudet kuin esim. huumorintaju eivät nosta haluttavuutta kumppanina, vaan vaikutus on päinvastainen. Siksi mies valitsee mieluummin sen työttömän kuin komeaa uraa tekevän naisen - saa tuntea itsensä paremmaksi kuin kumppaninsa.
Todellakin kestää. Miksi ei kestäisi? Veikkaisin että aika moni mies huolisi parempipalkkaisen naisen. Mutta..
Ongelma on oikeasti siinä, että enemmän tienaava nainen ei huoli pienempipalkkaista miestä, yleisesti. Poikkeuksia toki on.
Huumorintaju naisessa on kyllä pelkkää plussaa. Taidat nyt vaan keksiä päästäsi näitä juttuja?
Olen huomannut saman. Hyväosaiset naiset karttelevat huonompiosaisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteen aikaan minä sain parempaa palkkaa mitä mies. Mies ei muuten aiheesta sanonut mitään, mutta alkoi vihjailla, että minun pitäisi kustantaa sitä ja tätä "kun sinulla on sitä rahaa". Muuten meillä on yhteiset kulut maksettu puoliksi, myös silloin, kun itse tienasin paljon vähemmän mitä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteen aikaan minä sain parempaa palkkaa mitä mies. Mies ei muuten aiheesta sanonut mitään, mutta alkoi vihjailla, että minun pitäisi kustantaa sitä ja tätä "kun sinulla on sitä rahaa". Muuten meillä on yhteiset kulut maksettu puoliksi, myös silloin, kun itse tienasin paljon vähemmän mitä mies.
Mielestäni suurempituloisen olisi luonnollista maksaa enemmän yhteisistä menoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000005188004.html
Tuo artikkeli on maksumuurin takana, mutta otsikko ja alaotsikko varmasti jo kertovat sinullekin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monia pariskuntia jossa mies tienaa hyvin ja nainen tienaa huomattavasti vähemmän kuin mies.
Mutta en tiedä yhtään pariskuntaa jossa nainen tienaa huomavasti paljon enemmän kuin mies.
Oma isäni on hyvä tuloinen ja hän toimii johtoportaassa eräässä yrityksessä kun taas äitini on siivoojana kaupungilla.
Oma kysymys palstalaisille on se että miksi korkeastikoulutettu(hyvätuloinen) nainen ei halua kumppanikseen pienituloista miestä?
Kyllä pienituloinen mies menisi ilomielin parisuhteeseen hyvätuloisen naisen kanssa.Voisin ottaa pienituloisen miehen jos voisin olla täysin varma että hän ottaa 80% vastuulleen kotityöt, lasten asiat ja kaupassakäymiset jne. Voisin tuosta ilosta maksaa kuluja toki enemmän. mutta kun kas kummaa, huolimatta siitä paljonko mies tienaa, nämä kaatuvat naisen niskaan. Mitä ihmettä hyvätuloinen nainen tuollaisesta suhteesta saa?
Taas tätä kaupankäyntiä.
Ei tosirakkauteen kuulu kaupankäynti ja neuvottelut.
Ymmärrätkö sinä kristillisen tosirakkauden päälle yhtään mitään?
Tosi rakkaus on siis sitä että ottaa kadulta jonkun, joka ei tuo elämääsi iloa, onnea, toivoa, ette voi tehdä yhdessä mitään, hän ei puhu sinulle mitään, hänen kanssaan ei voi keskustella eikä tehdä yhtään mitään. Sinun pitää kaikkesi kuitenkin antaa hänelle, rahat, aika ja palvella häntä.
Jos asennoituminen on tuollaista niin ihme että sen miehen löytää edes taivaista.
Yritä nyt vähän ajatella laajemmin ja hankkia ymmärrystä sinne pääkoppaasi.
Pääkoppasi juttujesi perusteella on kuin tylsämielinen pahvilaatikko jossa on hitunen pölyä ja itämättömiä koin munia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tein seurustelun aikana selväksi että ensimmäiseen kymmeneen vuoteen en käy töissä tai kouluttaudu mihinkään.
Ja se että halusin lapsen ja hoitaa esikoista synnytyksestä asti poikkeuksellisesti, kun yleensä nainen hoitaa tämän.
Tämän koko ajan nainen on kyllä käynyt töissä ja toisen sekä kolmannen lapsen kanssa hän sai jäädä kotiin hoitamaan heitä.
Kannattaa vähän asettaa naisille niitä rajoja jo seurustelun aikana niin saa karsittua huijarit pois.
Taloudellisesti meillä ei ollut ongelmia kun vaimon hyvät tulot paikkasi omat nollatulot.
Oma onnellinen tarina on melkein kuin tarina Grimmin veljesten jutuista, mutta totta.
Ei pitäisi ajatella niin talous edellä näitä asioita. Se on pitkän ja onnellisen parisuhteen resepti.
Aika raskasta tuo ensimmäinen vuosi vaimollesi... joutui ensinnäkin töihin vaikkei ollut synnytyksestä vielä palautunut (auts! Ja kiva ulostaa esim housuun töissä kun pidetyskyky ei ole vielä välttämättä palautunut..) yöllä valvoi ja imetti lasta kun sinä nukuit ja aamulla lähti sitten aikaisin töihin. Töissä kaikki tauot kuluu siihen kun pumppaa tissejä tyhjäksi.. en ymmärrä mitä hän tuosta sai.
Lapsen etu varmaan on se, että äiti imettää lastaan, eikä lähde laitokselta töihin, tissit maitoa suihkuten .
Maidon lypsäminen ja pulloralli ei ole kenenkään etu pidemmän päälle.
Ja useamman lapsen isänä luonnollisesti tiedätkin, että että naisen alapää vuotaa verta vielä viikkoja synnytyksen jälkeen? Sitä tulee ensimmäinen viikko kuin härän kurkusta. Itse ainakin jouduin turvautumaan vaippoihin, koska veren tulo oli niin runsasta.
Pahojen repeämien takia, (imukuppisynnytys) en pystynyt istumaan (ihan oikeasti)varmaan kahteen kuukauteen.
Tissit on turvoksissa ja maitoa valuu enemmän ja vähemmän, mutta mitä tekee tämä sankarimme. Laittaa vaimonsa heti synnytyksen jälkeen töihin.
Ja vielä varmistaa tällä toimenpiteellä vauvan ja MIEHEN hyvinvoinnin?
Siis nainenhan se synnytti ja olisi tarvinnut aikaa siitä toipumiseen.
Kaikenklaisia miehiä sitä on, vaikka keksittyhän tämä "onnellinen tarina" oli. Mutta jonkun miehen päiväuni kumminkin.
Eipä se ole keksitty tarina.
Tositarina Suomesta jossa on tarjolla tosimiehille 8e tuntipalkka hommia, joilla ei maksa edes perheen vuokraa. Näissä tapauksissa ei oikein kysellä vanhemmilta että kumpi jää kotiin ja kumpi menee duuniin, jos nainen tienaa luonnollisesti neljä kertaa enemmän.
Se on vain pakko mennä yhteisen hyvän vuoksi töihin vaikka verta tulisi sankokaupalla.
Näin on kapitalismi sen suunnitellut. Rakkauttahan ei voi suunnitella. Nainen voi rakastua vaikka vammaiseen mieheenkin.
Ei sellaista voi töihin laittaa, mutta rakkauden hedelmiä syntyy.
Miksi meillä on asiat niin ettei työnteolla voi elättää perhettä saati maksaa edes vuokraa jossa voi vauvaa hoitaa?
Meillä kävi juuri niin että vaimon oli pakko lähteä töihin tulojen takia. Mun tulot ei riitä täällä pk-seudulla edes vuokraan vaikka tekisin ylitöitä. Eikä mulla ole mitään pahaa oloa tai alemmuutta siitä että joku tienaa enemmän. Se nyt on vain vääryys ja ei se ole mun vika. Kyllä työnteosta pitäisi saada kelvollinen korvaus, eikä mitään 8e tuntipalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo on lapsen etu?
Mietippä sitä.
Se nyt vaan on lapsen etu jo taloudellisessakin mielessä, jos äiti tienaa isää neljä kertaa enemmän.
Pelkästään se on jo etu.
Tai että isällä on enemmän taitoa olla lasten kanssa ja äidillisyyttä kuin äidillä on koskaan ollutkaan.
Ei äidillisyys ja hoivavietti ole mikään sukupuolisidonnainen asia.
Yritäppä oppia ajattelemaan vähän laajemmin. Tuntuu että olet vähän pökkelö mieleltäsi.
Tässä tämä tulikin.
Naiset ei jaksa ottaa taloudellista vastuuta koko perheestä, vaikka se käytännössä olisikin mahdollista. Puuttuu vielä usko tasa-arvoon ja ollaan salaa perinteisiä, että tukeudutaan siihen mieheen.
Harvapa haluaa perustaa perheen ja rakastua postimieheen joka tienaa sen 9e tunti.
Moni ajattelee niin kylmästi ja epäkristillisesti että rahaa on löydyttävä tai rakkautta ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monia pariskuntia jossa mies tienaa hyvin ja nainen tienaa huomattavasti vähemmän kuin mies.
Mutta en tiedä yhtään pariskuntaa jossa nainen tienaa huomavasti paljon enemmän kuin mies.
Oma isäni on hyvä tuloinen ja hän toimii johtoportaassa eräässä yrityksessä kun taas äitini on siivoojana kaupungilla.
Oma kysymys palstalaisille on se että miksi korkeastikoulutettu(hyvätuloinen) nainen ei halua kumppanikseen pienituloista miestä?
Kyllä pienituloinen mies menisi ilomielin parisuhteeseen hyvätuloisen naisen kanssa.
Yksi päällimmäisin syy on että suurin osa veloistakin haluaa vauvan. Asiaa ei sanota ääneen.
Ongelma tulee kun vauva on syntynyt ja miehen tuloilla ei pärjätäkään. Eihän sillä makseta välttämättä vuokraakaan.
Tässä olisi päättäjille se pähkinä. Ei naisten hyväsydämisyys ihan mihinkä tahansa veny. Tasa-arvollakin on rajansa.
Yleensä näissä perheissä nainen ottaa muutaman kuukauden tauon että kroppa kestää duunia ja sitten miehen on jäätävä kotiin, vaikka vaimo vertavuotavana ja rikkinäisenä raahautuu sorvin äärelle.
Näin on talousasiat suunniteltu tässä hyvinvointimallissa. Ettei miehille makseta kunnollista palkkaa.
Siksi naisen on parempi unohtaa tasa-arvo ja ottaa vain se mies joka kykenee elättämään kaikki.
Meillä edelleen tuetaan perinteistä mallia enemmän ja ihmetellään kun miehet eivät jää kotiin lasten kanssa.
Kyse on rahasta aina.
Olen (suurimmaksi osaksi) työtön nainen, mutta tapasin mieheni töissä.
Teen kotitöitä hieman miestäni enemmän, mutten todellakaan kaikkea. Enhän minä kotipiikana työllistyisi, vaan käytän aikani kehittymiseen, opiskeluun ja töiden hakemiseen. Välillä toki olen lyhytaikaisia töitä saanutkin.
Miten muut asiansa hoitaa, mulle ihan sama. Hienoa jos on erilaisia tapoja löytää yhteinen sävel.
Vierailija kirjoitti:
Olen (suurimmaksi osaksi) työtön nainen, mutta tapasin mieheni töissä.
Teen kotitöitä hieman miestäni enemmän, mutten todellakaan kaikkea. Enhän minä kotipiikana työllistyisi, vaan käytän aikani kehittymiseen, opiskeluun ja töiden hakemiseen. Välillä toki olen lyhytaikaisia töitä saanutkin.
Miten muut asiansa hoitaa, mulle ihan sama. Hienoa jos on erilaisia tapoja löytää yhteinen sävel.
Lisään tähän, että oma äitini sekä elätti perheen, että teki KAIKKI kotityöt. Myös huolehti sen auton huoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Valinta on kieltämättä ollut vaikea, mutta olen valinnut osa-aikatyöllisen naisen. Eihän se bonus ole että kaikki on minun tuloni varassa ja omakotitalo jää haaveeksi, mutta nainen on kaunis, urheilullinen, ahkera kotona, vastuullinen kasvattaja, uskovainen ja hyvä lasten kasvattaja.
Omakotitalo ei paljoa paina loppupelissä jos kaupan päälle tulee katkera, ylipainoinen tantta
M43
Jaa, ettäpä ihminen vain valitaan kuin kaupan hyllyltä paras tuote. Tuttavpiiristä mies oli onnellinen kun hän sai sen ylipainoisen, monitaitoisen ja ahkeran nätin tehopakkauksen joka taitaa ihan kaiken ja käy töissäkin vielä talouden hoidon lisäksi sillä millään yhden tai kahden lajin taitaja missillä tai uskonnolla ei niissä olosuhteissa tee yhtään mitään missä yksin pyrittää koko lafkaa tarpeen vaatiessa.
Nuorena pysyin vielä itsekkin mitoissa mutta sitten iän myötä aloin vasta lihomaan sillä harva jaksaa sairauksien ja vaivojen tullessa pitää kovaa kontrollia mitoistaan jos ei ole sitä tyyppiä että ne pysyvät itsestään ja harva on. Säilyykö sinun pinnallinen ajattelutapa lopun ikää vai kasvattaako elämä, kehitytkö yhtään suvaitsevammaksi, niin näen valitettavasti niin säälittäviä tyyppejä jotka eivät ole muuttuneet eikä elämänköulussa ole mitään oppineet ja ihmettelen kun he viihtyvät itsensä kanssa tai eivät ehkä viihdy niin pitää vaihtaa se vanha rupsahtanut puoliso uuteen seinänkukkaseen sinne omakotitaloon.
No jos sitä on vaikka rakastunut.
Tässäkin huomataan se miten kapitalismissa luotu eriarvoisuus palkkojen suhteen aiheuttaa sen että alhaisen tulotason mies ei kiinnosta käytännön syistä perheen perustamiseen.
Onhan aika selvää että naisen on mentävä lapsen tulon jälkeen töihin.
Tämä sanelee jo aika paljon pois syntyvyydestä ja parien muodostuksesta. Ihminen on käytännön läheinen ja ajattelee taloudellisesti järki edellä asioita.
Ei edes matalapalkka-alan miehet suuntaudu parisuhdemarkkinoille, kun eivät hekään ole hölmöläisiä.
Tälläinen taloustilanne on ajanut syntyvyyden alhaiselle tasolle, kun nykyään naiset keskimäärin tienaavat miehiä enemmän ja miesten osuus syrjäytyneisyydessä on korkeammalla.
Pitäisi saada kansalaispalkka jonka päälle voisi tehdä paskaduuneja. Eikä ole mitään paskapuhetta puhua paskaduuneista. Sitähän ne on, kun ei niillä pärjää ja säästöön ei jää mitään.
Ei esimerkiksi postimiehen palkalla käydä missään treffeillä. Korkeintaan hampurilaiselle voi viedä muutaman kerran kuukaudessa tai huoltoasemalle. Nuo mestat ei hirveästi tasokkaita naisia kiinnosta, vaikka mies matalasta palkasta huolimatta voisi olla tasokaskin.
Silti talousasiat ja tulot aiheuttavat eriarvoisuutta.
Tätä on turha kiistää ja näkeehän se ap:n kysymyksessäkin.
Jostain syystä naiset ottavat asiasta itseensä, vaikka nämä ovat ihan luonnollisia realiteettejä.
Kun synnytyksen jälkeen miehen tulot on vaikka sen 1200e kk ja naisen vähän päälle 4000e kk.
Niin miten ihminen ratkaisee tämän pulman?
Siten että pian naisen pitäisi tällä yhtälöllä lähteä töihin, koska eihän tuolla miehen summalla makseta edes vuokraa...
Nämä ovat ne realiteetit. Naiset syyllistävät itseään ihan suotta.
Syynä on liian vähäisen sosialismi ja liiallinen kapitalismi.
Pitäisi vähän säädellä taloutta kovemmalla kädellä. Sillä saataisi myös syntyvyyttä korkeammalle tasolle.
Toki jos syy on oikeasti naisissa ettei matalapalkkainen mies kiinnosta, niin sitten syy on siinä. Ainakin tässä keskustelussa kovasti vakuutellaan että syy ei ole se, vaan matalapalkkamies yleisesti.
Tiedä sitten missä syy on.
Tämä päätelmä tämän keskustelun persu teella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysjaksoillani olen tehnyt kotona ihan kaikki kotityöt. Kuinka moni työtön mies tekee saman mattojen pesusta leipomiseen?työttömyys ei myöskään lisännyt alkoholin käyttöäni ollenkaan, pysyin silloinkin raittiina. Luonnollisesti maksoin yhteisistä kuluista puolet. Mieskin säästi rahaa työttömyysjaksojeni aikana, koska pystyin pienentämään perheen kuluja. Haluaisin tähän kommentteja miehiltä, jotka ovat tehneet saman.
No täällä ainakin yksi.
Olen ollut joitakin jaksoja lomautettuna / työttömänä ja tietenkin isyysvapaalla. Tein kaikki kotihommat kotona ollessani ja vielä illallakin, jos jotakin jäi. Vaimoni sai viettää aikaa lasten kanssa tai ihan vain rentoutuen. Tein kaikkea mahdollista kotona, tosiaan mattojen pesusta leipomiseen, ikkunoiden ja saunan pesut, pientä remonttia, polttopuuhommia, pihatöitä. Mitä vain suinkin pienten lasten kanssa pystyi tekemään - ja pystyihän sitä. Sirkkeliä en vaan voinut huudattaa päiväuniaikaan.
Tälle peukku.
enemmän rahaa työttömille nyt! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pienituloinen mies menisi ilomielin parisuhteeseen hyvätuloisen naisen kanssa.Yksi päällimmäisin syy on että suurin osa veloistakin haluaa vauvan. Asiaa ei sanota ääneen.
Ongelma tulee kun vauva on syntynyt ja miehen tuloilla ei pärjätäkään. Eihän sillä makseta välttämättä vuokraakaan.
Tässä olisi päättäjille se pähkinä. Ei naisten hyväsydämisyys ihan mihinkä tahansa veny. Tasa-arvollakin on rajansa.
Yleensä näissä perheissä nainen ottaa muutaman kuukauden tauon että kroppa kestää duunia ja sitten miehen on jäätävä kotiin, vaikka vaimo vertavuotavana ja rikkinäisenä raahautuu sorvin äärelle.
Näin on talousasiat suunniteltu tässä hyvinvointimallissa. Ettei miehille makseta kunnollista palkkaa.
Siksi naisen on parempi unohtaa tasa-arvo ja ottaa vain se mies joka kykenee elättämään kaikki.
Meillä edelleen tuetaan perinteistä mallia enemmän ja ihmetellään kun miehet eivät jää kotiin lasten kanssa.
Kyse on rahasta aina.
En ole synnyttänyt, mutta luulisin, että perusterve nainen, jolla synnytys on mennyt ilman suurempia komplikaatioita on työkunnossa muutamassa kuukaudessa. Ja lähes kaikki naiset saa sitä palkkaa siltä muutamalta äitiyslomakuukaudelta?
Se nainen siellä Postissa saa sitä samaa palkkaa, kuin se mies siellä Postissa.
Oikeassa elämässä saattaisin työttömään ihastua kun ei sellaista kysytä heti. Mutta nettimaailmassa en kyllä kelpuuta enää opiskelijaa tai työtöntä, deitti kumppaniksi. Jos taas joskus vielä kumppani tulee, niin ei kyllä työttömyyden takia laiteta lusikoita jakoon. Kerran lusikat jaettu ja kerran maksettu toisen opiskelut joten ei enää. Ja jos jotain kiinnostaa minulla ikää ei ole vielä edes neljäkymmentä.
No, olen kai sitten poikkeus (palstan mukaan) kaikkien naisten joukossa.
Olen taystyollistetty ja korkeasti koulutettu, koulutustani vastaavassa kokopaivatyossa. Tienaan siis ihan kiitettavasti.
Avomieheni on tyoton ja varaton ja nain oli jo ennen kuin muutimme yhteen.
Mites AP selitat taman? Kumpi "antaa omastaan herkemmin" noin niinkuin sun mielesta?
(Kerron sitten sun vastauksen saatuani oman mielipiteeni asiasta.)