Miksi töissäkäyville miehille kelpaavat työttömät naiset?
Tiedän useampiakin töissäkäyviä miehiä joilla työttömät vaimot. Miehet antavat omastaan herkemmin kuin naiset, eivätkä pidä vaimon työttömyyttä niin suurena ongelmana.
Kommentit (99)
Vastaus ap:n kysymykseen: koska monen miehen itsetunto ei kestä sitä, että nainen on korkeammin koulutettu tai tienaa enemmän kuin hän itse. Toisin kuin miehillä, naisilla koulutus, toimeentulo ja sellaiset ominaisuudet kuin esim. huumorintaju eivät nosta haluttavuutta kumppanina, vaan vaikutus on päinvastainen. Siksi mies valitsee mieluummin sen työttömän kuin komeaa uraa tekevän naisen - saa tuntea itsensä paremmaksi kuin kumppaninsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monia pariskuntia jossa mies tienaa hyvin ja nainen tienaa huomattavasti vähemmän kuin mies.
Mutta en tiedä yhtään pariskuntaa jossa nainen tienaa huomavasti paljon enemmän kuin mies.
Oma isäni on hyvä tuloinen ja hän toimii johtoportaassa eräässä yrityksessä kun taas äitini on siivoojana kaupungilla.
Oma kysymys palstalaisille on se että miksi korkeastikoulutettu(hyvätuloinen) nainen ei halua kumppanikseen pienituloista miestä?
Kyllä pienituloinen mies menisi ilomielin parisuhteeseen hyvätuloisen naisen kanssa.Voisin ottaa pienituloisen miehen jos voisin olla täysin varma että hän ottaa 80% vastuulleen kotityöt, lasten asiat ja kaupassakäymiset jne. Voisin tuosta ilosta maksaa kuluja toki enemmän. mutta kun kas kummaa, huolimatta siitä paljonko mies tienaa, nämä kaatuvat naisen niskaan. Mitä ihmettä hyvätuloinen nainen tuollaisesta suhteesta saa?
Taas tätä kaupankäyntiä.
Ei tosirakkauteen kuulu kaupankäynti ja neuvottelut.
Ymmärrätkö sinä kristillisen tosirakkauden päälle yhtään mitään?
Tosi rakkaus on siis sitä että ottaa kadulta jonkun, joka ei tuo elämääsi iloa, onnea, toivoa, ette voi tehdä yhdessä mitään, hän ei puhu sinulle mitään, hänen kanssaan ei voi keskustella eikä tehdä yhtään mitään. Sinun pitää kaikkesi kuitenkin antaa hänelle, rahat, aika ja palvella häntä.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet ei hae naisesta resursseja, vaan luonnetta, persoonallisuutta, ulkonäköä, hyvää ihmistä.
Naiset sitten taas päinvastoin hakevat ENSIMMÄISENÄ niitä "muonittaja" ominaisuuksia, että resurssia riittää.
Näinhän naiset ovat toimineet miljoonia vuosia läpi evoluution, joten miksipä se olisi muuttunut nyt mihinkään.
Eikä siitä kannata kritisoida naisia, vaan ymmärtää naisia ja heidän luontoa. Jos asian oikea laita ei miellytä, niin hyvänä vaihtoehtona on MGTOW.
Tämä aikalailla. Asiaa on vaikea muuttaa jos naiset tekevät parinvalintansa tämän perusteella ympäri maapalloa kaikkialla kulttuuriin katsomatta.
Valinta on kieltämättä ollut vaikea, mutta olen valinnut osa-aikatyöllisen naisen. Eihän se bonus ole että kaikki on minun tuloni varassa ja omakotitalo jää haaveeksi, mutta nainen on kaunis, urheilullinen, ahkera kotona, vastuullinen kasvattaja, uskovainen ja hyvä lasten kasvattaja.
Omakotitalo ei paljoa paina loppupelissä jos kaupan päälle tulee katkera, ylipainoinen tantta
M43
Olen itse tavallinen duunari, tienaan kuukaudessa bruttona noin 3000e.. minulle kelpaisi ilomielin vaimoksi joku lääkäri tai vaikka juristi.
Voisin hoitaa kotia kun nainen on tienaamassa, eikä sekään olisi pahasta jos se rikas nainen hemmottelisi minua välillä ostamalla jotain kivaa minulle.
Mistä minulle löytyisi hyvätuloinen nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
46v kolmen lapsen iskä kirjoitti:
Itselle oli tärkeää etsiä oikea nainen.
Eli tein seurustelun aikana selväksi että ensimmäiseen kymmeneen vuoteen en käy töissä tai kouluttaudu mihinkään.
Ja se että halusin lapsen ja hoitaa esikoista synnytyksestä asti poikkeuksellisesti, kun yleensä nainen hoitaa tämän.
Nämä ehdot kun täyttyi, niin lähdin mukaan parisuhteeseen ja yhteiseloon.
Tämän koko ajan nainen on kyllä käynyt töissä ja toisen sekä kolmannen lapsen kanssa hän sai jäädä kotiin hoitamaan heitä.
Minulle riitti vain esikoisen kanssa 3-vuotta kotona.
Kannattaa vähän asettaa naisille niitä rajoja jo seurustelun aikana niin saa karsittua huijarit pois.
Taloudellisesti meillä ei ollut ongelmia kun vaimon hyvät tulot paikkasi omat nollatulot.
Harva nainen tosiaan suostuu elättämään kouluttamatonta miestään.
Oma onnellinen tarina on melkein kuin tarina Grimmin veljesten jutuista, mutta totta.
Itsekkyys ihmisessä estää rakastumasta ihmiseen.
Ei pitäisi ajatella niin talous edellä näitä asioita. Se on pitkän ja onnellisen parisuhteen resepti.
Aika raskasta tuo ensimmäinen vuosi vaimollesi... joutui ensinnäkin töihin vaikkei ollut synnytyksestä vielä palautunut (auts! Ja kiva ulostaa esim housuun töissä kun pidetyskyky ei ole vielä välttämättä palautunut..) yöllä valvoi ja imetti lasta kun sinä nukuit ja aamulla lähti sitten aikaisin töihin. Töissä kaikki tauot kuluu siihen kun pumppaa tissejä tyhjäksi.. en ymmärrä mitä hän tuosta sai.
Niin sinulle on vaikea ymmärtää asioita.
Siksi tuon kaltaiset ihmiset on hyvä karsia pois.
Ajattelet aina vain omaa etuasi etkä esimerkiksi lapsen etua tai miehen.
Miten tuo on lapsen etu?
Mietippä sitä.
Se nyt vaan on lapsen etu jo taloudellisessakin mielessä, jos äiti tienaa isää neljä kertaa enemmän.
Pelkästään se on jo etu.
Tai että isällä on enemmän taitoa olla lasten kanssa ja äidillisyyttä kuin äidillä on koskaan ollutkaan.
Ei äidillisyys ja hoivavietti ole mikään sukupuolisidonnainen asia.
Yritäppä oppia ajattelemaan vähän laajemmin. Tuntuu että olet vähän pökkelö mieleltäsi.
Ahaa, eli mitään faktaa sulla ei siis ollutkaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaa työtön mies. Ihastukseni jäi juuri työttömäksi ja autan niin paljon kuin pystyn uuden työn etsimisessä. Sen sijaan mies, joka ei edes halua tienata omia rahojaan, ei kiinnosta.
N28
Ex mieheni ei tehnyt mitään ja minä en jaksanut vaan elättää ja maksaa kaikki matkoista lähtien, joten otin eron. Kävi liian raskaaksi.
Nykyinen mies jäi työttämäksi juuri silloin kun voi sanoa, että seurustellaan. Muistan kun töissä katsoin työpaikkoja valmiiksi hänelle, koska edellsessä suhteessa olin se maksaja kaikessa. Kun sitten illallla menin hänen luokse, niin hänellä oli työpaikka valmiina, mutta se työ alkoi siitä 2kk päästä vasta. Vaikka hänellä oli se säästötili näitä tilanteita varten ettei tarvi tukia nostella heti ja stressailla, niin silti hän otti 2kk pestin siivoojaksi. Hän siivosi tuon 2kk ja meni sinne uuteen työhön missä hän tienaa 4600e pyöreästi.
Ihailen häntä paljonkin tietyissä asioissa ettei jää jumiin mihinkään. Minulle se kertoi ihmisestä erittäin, että meni siivoamaan rappuja paljon pienemmällä palkalla mitä normaalisti on ja ettei olisi tarvinut edes säästöjensä takia mennä väliaikaisesti töihin muualle. Jos hän ei olisi mennyt enää töihin uudelleen ollenkaan, niin se olisi ollut lyhyt suhde.
Kyllä kukaan työssä olevista mieskavereistani ei halua työtöntä loista, joka ei tienaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet ei hae naisesta resursseja, vaan luonnetta, persoonallisuutta, ulkonäköä, hyvää ihmistä.
Naiset sitten taas päinvastoin hakevat ENSIMMÄISENÄ niitä "muonittaja" ominaisuuksia, että resurssia riittää.
Näinhän naiset ovat toimineet miljoonia vuosia läpi evoluution, joten miksipä se olisi muuttunut nyt mihinkään.
Eikä siitä kannata kritisoida naisia, vaan ymmärtää naisia ja heidän luontoa. Jos asian oikea laita ei miellytä, niin hyvänä vaihtoehtona on MGTOW.
Paitsi ovulaation hetkellä, jolloin naiset tutkitusti arvostavat riskejä ottavaa panomiestä. Siksi tässäkin maassa on kohtalaisen iso prosentti isiä, muistaakseni jopa 10%, jotka kasvattavat jonkin toisen miehen lasta tietämättään.
Jaha, taas tämä isyystesti/toisen miehen kasvattama lapsi -mies liikenteessä.
Tässäkin maassa lienee muutama prosentti miehiä(jos sitäkään) kasvattaa lasta jota luulee omakseen.
Sinä et vain voi tietää tietääkö nuo miehet, että lapsi on jonkun muun. Hehän voivat asian tietää, mutta tuskin tulevat sitä sinulle kertomaan.
Heille ei asia välttämättä ole edes ongelma, vaikka se sinulle näyttää olevan.
Lopeta jo tuo jankkaaminen tuosta 10% . Sinulla tuskin on mahdollisuuksia päästä edes tuohon ryhmään mukaan, kun et saa edes naista. Kukaan jaksa tuollaista jankutusta ja epäilyä ikäänsä kuunnelle. Niin epätoivoista naista ei olekaan.
Joten sinulla ei ole riskiä joutua elättämään toisen miehen lasta(eikä sen puoleen omaakaan. Jos joku sinulle raskautuisi, ymmärtäisi toivon mukaan pitää lapsen kaukana sairaaloisesta vainoharhaisesta luonteestasi. Lapselle ei tekisi hyvää tutustua isänsä .)
Hmm. Aloin tämän viestin pohjalta miettiä, miten asenteet mahdollisesti muuttuisivat, jos molempien sukupuolten olisi mahdollista tietämättään elättää jonkun toisen lasta. Siis jos leikittäisiin hetki, että lapsi kehittyy ja syntyy jossain vanhemmista erillisessä tilassa, olisivatko naiset ihan ok sen kanssa jos selviäisi, että ei se nyt ollutkaan minun sukusolu siellä tapahtumassa mukana?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tavallinen duunari, tienaan kuukaudessa bruttona noin 3000e.. minulle kelpaisi ilomielin vaimoksi joku lääkäri tai vaikka juristi.
Voisin hoitaa kotia kun nainen on tienaamassa, eikä sekään olisi pahasta jos se rikas nainen hemmottelisi minua välillä ostamalla jotain kivaa minulle.
Mistä minulle löytyisi hyvätuloinen nainen?
Sinun pitää etsiä vaimo vaikka Venäjältä. Suomalaiset miehet eivät hemmottele vaimojaan "ostamalla välillä jotain kivaa", joten suomalaisilla naisilla ei myöskään ole mitään velvollisuutta tehdä niin.
Kuvittelisin, että monelle miehelle kelpaisi ihan hyvin kotona oleva nainen, jos nainen on hyvä nainen ja arvostaa sitä, mitä mies hänen puolestaan tekee. Olen itse töissä, mutta jos olisinkin työelämästä pois ja kotona miehen rahoilla, luonnollisesti hoitaisin paljon kotia sillä aikaa kun mies on töissä. Ei siinä mielestäni ole mitään ihmeellistä. Homma toimii, kun molemmat osallistuu tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaa työtön mies. Ihastukseni jäi juuri työttömäksi ja autan niin paljon kuin pystyn uuden työn etsimisessä. Sen sijaan mies, joka ei edes halua tienata omia rahojaan, ei kiinnosta.
N28Ex mieheni ei tehnyt mitään ja minä en jaksanut vaan elättää ja maksaa kaikki matkoista lähtien, joten otin eron. Kävi liian raskaaksi.
Nykyinen mies jäi työttämäksi juuri silloin kun voi sanoa, että seurustellaan. Muistan kun töissä katsoin työpaikkoja valmiiksi hänelle, koska edellsessä suhteessa olin se maksaja kaikessa. Kun sitten illallla menin hänen luokse, niin hänellä oli työpaikka valmiina, mutta se työ alkoi siitä 2kk päästä vasta. Vaikka hänellä oli se säästötili näitä tilanteita varten ettei tarvi tukia nostella heti ja stressailla, niin silti hän otti 2kk pestin siivoojaksi. Hän siivosi tuon 2kk ja meni sinne uuteen työhön missä hän tienaa 4600e pyöreästi.
Ihailen häntä paljonkin tietyissä asioissa ettei jää jumiin mihinkään. Minulle se kertoi ihmisestä erittäin, että meni siivoamaan rappuja paljon pienemmällä palkalla mitä normaalisti on ja ettei olisi tarvinut edes säästöjensä takia mennä väliaikaisesti töihin muualle. Jos hän ei olisi mennyt enää töihin uudelleen ollenkaan, niin se olisi ollut lyhyt suhde.
Ihastuksenikin laittoi heti hakemuksia työttömäksi jäätyään pari viikkoa sitten. Nyt remppaa kotiaan ja toivoisi mun muuttavan hänen luokseen, kun kaikki on valmista. Mutta en halua edetä tässä nopeasti, kun itse aloitan pian uudessa työssäni.
N28
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelisin, että monelle miehelle kelpaisi ihan hyvin kotona oleva nainen, jos nainen on hyvä nainen ja arvostaa sitä, mitä mies hänen puolestaan tekee. Olen itse töissä, mutta jos olisinkin työelämästä pois ja kotona miehen rahoilla, luonnollisesti hoitaisin paljon kotia sillä aikaa kun mies on töissä. Ei siinä mielestäni ole mitään ihmeellistä. Homma toimii, kun molemmat osallistuu tavalla tai toisella.
Kyllä, miehille kelpaa kotona oleva nainen, jos tämä kuitenkin maksaa puolet perheen kuluista. Suomalaiset miehet eivät halua elättää edes lapsiaan ja vielä vähemmän vaimojaan. Tuleehan se kalliiksi, kun naiselle pitää maksaa eläkevakuutuskin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysjaksoillani olen tehnyt kotona ihan kaikki kotityöt. Kuinka moni työtön mies tekee saman mattojen pesusta leipomiseen?työttömyys ei myöskään lisännyt alkoholin käyttöäni ollenkaan, pysyin silloinkin raittiina. Luonnollisesti maksoin yhteisistä kuluista puolet. Mieskin säästi rahaa työttömyysjaksojeni aikana, koska pystyin pienentämään perheen kuluja. Haluaisin tähän kommentteja miehiltä, jotka ovat tehneet saman.
No täällä ainakin yksi.
Olen ollut joitakin jaksoja lomautettuna / työttömänä ja tietenkin isyysvapaalla. Tein kaikki kotihommat kotona ollessani ja vielä illallakin, jos jotakin jäi. Vaimoni sai viettää aikaa lasten kanssa tai ihan vain rentoutuen. Tein kaikkea mahdollista kotona, tosiaan mattojen pesusta leipomiseen, ikkunoiden ja saunan pesut, pientä remonttia, polttopuuhommia, pihatöitä. Mitä vain suinkin pienten lasten kanssa pystyi tekemään - ja pystyihän sitä. Sirkkeliä en vaan voinut huudattaa päiväuniaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, miehille kelpaa kotona oleva nainen, jos tämä kuitenkin maksaa puolet perheen kuluista. Suomalaiset miehet eivät halua elättää edes lapsiaan ja vielä vähemmän vaimojaan. Tuleehan se kalliiksi, kun naiselle pitää maksaa eläkevakuutuskin.
Omassa viestissäni en nimenomaan sanonut noin. Sanoin, että homma toimii, jos molemmat osallistuvat omalta osaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monia pariskuntia jossa mies tienaa hyvin ja nainen tienaa huomattavasti vähemmän kuin mies.
Mutta en tiedä yhtään pariskuntaa jossa nainen tienaa huomavasti paljon enemmän kuin mies.
Oma isäni on hyvä tuloinen ja hän toimii johtoportaassa eräässä yrityksessä kun taas äitini on siivoojana kaupungilla.
Oma kysymys palstalaisille on se että miksi korkeastikoulutettu(hyvätuloinen) nainen ei halua kumppanikseen pienituloista miestä?
Kyllä pienituloinen mies menisi ilomielin parisuhteeseen hyvätuloisen naisen kanssa.
Minun tuttavapiirissäni on tuloiltaan monenlaisia pareja, joissakin mies tienaa enemmän, selvästikin enemmän, joillakin tulotaso on suunnilleen sama ja tunnen myös pareja, mutta tunnen myös pareja joissa vaimo tienaa selvästi enemmän: on lääkäri, virkamies, apteekkari ja kaksi muuta yrittäjää (yrittäjyys ei todellakaan automaattisesti tarkoita hyviä tuloja, mutta näissä tapauksissa tarkoittavat).
Suurimmalle osalle näistä pareista yhteiselon ajalta on tuttua opiskeluaikojen vaihtelevat tulot, uralla eteneneminen ja myös uramuutokset, osalle työttömyys, myös toistuvana. Yhtä paria lukuun ottamatta kaikilla on lapsia, yhdellä vammainenkin. Jotkut ovat ostaneet/ostavat kodin- tai lastenhoitopalveluja, mutta yksikään mies ei ole lasten saamisen jälkeenkään heittäytynyt laiskaksi palveltavaksi, saati kuvitellut, että vastasynnyttänyt äiti, yrittäjäkään, ei pitäisi edes sitä lyhyttä, varsinaista äitiyslomaksi kutsuttavaa aikaa lapsensa kanssa, kyllähän normaali mies ymmärtää, että ne viikot tarvitsee sekä äti toipuakseen, että vauva hyväksi alukseen.
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin miehet kuitenkin naivat ylöspäin koulutuksen suhteen, ja naisten ja miesten työllisyys on yhtä korkeaa, joten yksittäistapaukset eivät todista asiasta mitään.
Lähteet tälle kiitos.
Miksi muuten pitää ottaa koulutus esille, kun puhutaan tienaamisesta? Roskakuskilla voi olla parempi palkka kuin jollain koulutetulla humanistilla.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus ap:n kysymykseen: koska monen miehen itsetunto ei kestä sitä, että nainen on korkeammin koulutettu tai tienaa enemmän kuin hän itse. Toisin kuin miehillä, naisilla koulutus, toimeentulo ja sellaiset ominaisuudet kuin esim. huumorintaju eivät nosta haluttavuutta kumppanina, vaan vaikutus on päinvastainen. Siksi mies valitsee mieluummin sen työttömän kuin komeaa uraa tekevän naisen - saa tuntea itsensä paremmaksi kuin kumppaninsa.
Mistä työtön mies voisi löytää itselleen uranaisen elättäjäksi?
46v kolmen lapsen iskä kirjoitti:
Itselle oli tärkeää etsiä oikea nainen.
Eli tein seurustelun aikana selväksi että ensimmäiseen kymmeneen vuoteen en käy töissä tai kouluttaudu mihinkään.
Ja se että halusin lapsen ja hoitaa esikoista synnytyksestä asti poikkeuksellisesti, kun yleensä nainen hoitaa tämän.
Nämä ehdot kun täyttyi, niin lähdin mukaan parisuhteeseen ja yhteiseloon.
Tämän koko ajan nainen on kyllä käynyt töissä ja toisen sekä kolmannen lapsen kanssa hän sai jäädä kotiin hoitamaan heitä.
Minulle riitti vain esikoisen kanssa 3-vuotta kotona.
Kannattaa vähän asettaa naisille niitä rajoja jo seurustelun aikana niin saa karsittua huijarit pois.
Taloudellisesti meillä ei ollut ongelmia kun vaimon hyvät tulot paikkasi omat nollatulot.
Harva nainen tosiaan suostuu elättämään kouluttamatonta miestään.
Oma onnellinen tarina on melkein kuin tarina Grimmin veljesten jutuista, mutta totta.
Itsekkyys ihmisessä estää rakastumasta ihmiseen.
Ei pitäisi ajatella niin talous edellä näitä asioita. Se on pitkän ja onnellisen parisuhteen resepti.
Vai että hoitaa esikoista ihan synnytyksestä asti? Ainakaan vaimosi ei ole voinut olla ensimmäiseen kolmeen kuukauteen töissä synnytyksen jälkeen, sillä äitiysloma on äidille korvamerkittyä tuohon saakka. Kannattaa vähän selvitellä faktoja näin surkeaan provovastaukseen.
Onneksi rakkaus ei näköjään katso toisen työpaikkaa tai tuloja.