Kasvitkin osaavat äännellä hädissään - mitähän ruokarajoitteiset kohta voivat syödä
https://www.tiede.fi/keskustelu/83993/kasvit-aantelevat-veden-puutteess…
Nyt on todistettu että kasvit päästävät ääniä, esim. kuivuuden tai oksan katkaisemisen takia. Ääniä käytetään kommunikointiin. Mitenköhän maailmanpelastajat voivat syödä kun kasvi kirkuu lautasella. Ääni tosin ultraäänialueella joten ihminen ei sitä kuule.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
No jotainhan sitä on ihmisen pakko syödä, ei sahajauhoilla ja vedellä kukaan elä.
Sahajauhoa tehdessä voi puusta lähteä aika älämölö.
Kiviä kai se pitää ruveta syömään sitten, tämän ilmastoahdingon nimessä. xD
Kasveja ei saa missään tapauksessa syödä eikä kissoista tehdä juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Kiviä kai se pitää ruveta syömään sitten, tämän ilmastoahdingon nimessä. xD
Kivet ovat eläviä ja tuntevia organismeja.
Ilmankos mun koira ei suostu syömään mitään vihanneksia, kuulee tietysti niiden kiljuvan.
Kasveilla ei ole yhtä kehittyneet aivot. Se on pienempi paha.
Sun logiikan mukaan koirat voidaan kasvattaa ruuaksi kuten Kiinassa.
Vedelläkin on tunteet.
(Itse asiassa on tutkimus, jossa vesi muodostaa jäätyessään erilaisia kuvioita riippuen siitä, millä äänensävyllä sen lähellä puhutaan - kvg).
Kasveilla ei pitäisi olla ainakaan fyysistä kipua, koska se on tarpeetonta eliölle, joka ei voi liikkua. Ainakin näin päätteli Darwin. Toki niillä jonkinlainen mekanismi täytyy olla tunnistaa vaikkapa katkennut oksa, että tarpeettomasti ravinnon antamisen sille voi lopettaa.
Minulla on myös omat epäilykseni kasvien eksistentialistisen tuskan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vedelläkin on tunteet.
(Itse asiassa on tutkimus, jossa vesi muodostaa jäätyessään erilaisia kuvioita riippuen siitä, millä äänensävyllä sen lähellä puhutaan - kvg).
Eikö tuo johdu vain siitä, että äänen aallonpituus vaihtelee ja siten sen vaikutus veden pintaan?
Eikö hipit ajattele lainkaan niitä hiilidioksidi päästöjä mitä viljelystä tulee, vitamiinit saa purkistakin!
No jotainhan sitä on ihmisen pakko syödä, ei sahajauhoilla ja vedellä kukaan elä.