Teidän lasten joululahjat?
Mitä teidän lapsenne saa joululahjaksi? Kertokaa myös lapsen Ikä, ja sukupuoli. Meillä kolme tyttöä: Melkein 7-vuotias, 5-vuotias ja 3-vuotias. Esikoinen saa lahjaksi:
-Kaksi vauvanukkea
-Leluauton
-Pehmoleluja
-Vaatteita
-Lakanasetin Keskimmäinen:
-Barbie-nukke
-DVD-elokuva
-Pehmoleluja
-vaatteita
-Lakanasetin Kuopus:
-Vauvanuken
-Legoja
-Palapeli
-Pehmoleluja
-Vaatteita
-Lakanasetin
Lisäksi jokaiselle lapselle tulee vielä pari pakettia sukulaisilta. Yhteiseksi ostettuun leikkikeittiö.
Kommentit (764)
Tänä vuonna meillä annetaan yksi 80e arvoinen lahja per lapsi. Se on paljon perheessämme. Olen iloinen, että tänä jouluna saimme järjestettyä näinkin hienot lahjat! Sukulaisilta saanevat vielä 3 pientä lahjaa per lapsi.
6v tyttö
Vauvanukke
Frozen-nukke
Owleez lentävä pöllö
Muistipeli
Pehmolelu
Hevosen muotoinen säästölipas
3v poika
Vahtitorni
Make-rekka
Cars miniautoja
Kaksi pikkuautoa
Poliisiauto
Muistipeli
Tytär, 17 v, sai tänään koiranpennun, Pomeranian tuli vähän spontaanisti toiseksi koiraksi
Poika, 25, toivoi vastamelukuulokkeita 149 €, ja sai ne
Ei olla vielä ostettu 1-vuotiaalle mitään. Jos paketois vaikka kattilan hänelle niin varmaan tykkäis. Vielä banaani sisälle niin avot :D
4v
Interaktiivinen lelu
Rekka, johon saa kyytiin pikkuautot
Kirja
8v
Uusi puhelin ja siihen, kuoret ja suojalasi
Spinjitsu
Playkaupan lahjakortti
11v
Kannettava tietokone
Yöpuku
Playkauppaan lahjakortti
Sukulaisilta ja kummeilta tulee sitten, mitä tulee
Vierailija kirjoitti:
Apua, en uskalla edes kommentoida omien lahjoja. Tulisi varmasti alapeukkuja lahja määrän takia... Panostan siis jouluisin lasten leluihin, koska niitä ei meillä osteta muuta kuin jouluna ja synttäreillä. Ennen joulua käydään aina vanhat lelut läpi ja laitetaan pois (kierrätykseen, lahjoituksena tai myyntiin) ne joilla lapset eivät enää leiki.
Minulla on kolme lasta ja paketteja tällä hetkellä noin 25 kpl.
Tämän allekirjoitan sanasta sanaan PAITSI lapsia mulla on kaksi. 😁
Miksi ap:n keskimmäinen lapsi saa vähemmän lahjoja kuin muut perheen lapset? Kannattaa olla tasapuolinen lahjojen määrässä ja laadussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei olla vielä ostettu 1-vuotiaalle mitään. Jos paketois vaikka kattilan hänelle niin varmaan tykkäis. Vielä banaani sisälle niin avot :D
Ihana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö 5v
- verryttelupuku
- frozen hahmoja
- Kauko-ohjattava auto
- alushousujaPoika 2v
- roska-auto (käytetty)
- verryttelupuku
- alushousuja
- unileluKuka lapsi odottaa joulupaketista saavansa alushousuja, eikö niitä nyt voisi ostaa muutenkin, jos tarve on.
Ei välttämättä odota, mutta aika moni on silti niistä innoissaan. Olen päiväkodissa töissä ja useampikin lapsi on esitellyt uusia joulupukin tuomia pikkareita. Kaikkia lapsia ei ole kasvatettu halveksimaan perustavaroita, vaan arvostamaan kaikkea mitä saavat. Totta kai alushousuja voi ostaa muutenkin kuin joululahjaksi, mutta paketista saatuna niillä on lapsille ihan erilainen merkitys.
Mä en osta omalle vaatteita lahjaksi mutta kun tilataan vaatteita ja ne saapuvat kotiin niin on innoissaan avaamassa paketteja ja sovittaa heti kaikkea. Ikää 1,5v. Koen että vaatteita mun nyt pitää muutenkin ostaa. Ja varsinkin lakanoita. Lapsena mieluispia lahjoja olivat mm stiga ym härpäkkeet. Vaatteet eivät usein olleet mieluisia tai jopa väärää kokoa, kengät eivät sopineet koskaan. Lopulta en välttämättä saanut mitään mistä olisi ollut myöhempää iloa.
Omalle 1,5v lle en pienen asunnon takia osta älyttömästi mutta saa
-keinuhevosen
-farmisetin legon tapaisista
-lelunukelle vaippoja
-lääkärilaukkusetin(ollut sairaana ja mittailee kuumetta äidiltä ja pehmoleluilta)
- piirustuspaperia ja värityskirjan
- kasattavan lelutornin
Osallistumismaksu jumppakerhoon kevääksi jos saadaan paikka
Vaatteita tullut älyttömästi muutenkin ostettua kevättä ajatellen.
8-vuotias toivoo hartaasti pikkusiskoa tai -veljeä, on toivonut jo 4 vuotta. Ymmärtää toki tuon ikäisenä jo ettei se sisarus pukilta ilmesty ja toive on ollut viime vuodet enemmänkin vihje meille vanhemmille. Tänä jouluna nyt sitten onnistutaan toteuttamaan tuo toive. Reilu viikko pitäisi vielä malttaa pitää salaisuutta 🤭 Onneksi ei ole ollut pahaa pahoinvointia tai muuta mikä olisi saanut lapsen ihmettelemään minun huonoa oloa.
Tietenkin ollaan ostettu hänelle myös"oikeita" lahjoja:
Friends-legoja
Pet Shop-hahmoja
Palapeli
Elokuvalippu
Hoplop-lippu
Vauva 9 kuukautta ilahtuu eniten varmaan lahjapapereista. Miehen kanssa olemme ostaneet hänelle kuplamuovia ja soivan pehmolelun.
Meidän teini sai jo kalliin untuvatakin ja joululahjaksi saa ainakin langattomat kuulokkeet, uudet hienot lakanat ja petivaatteet ajattelin kanssa ostaa, kun on uusi seurustelusuhde alkamassa..
Vierailija kirjoitti:
Meidän teini sai jo kalliin untuvatakin ja joululahjaksi saa ainakin langattomat kuulokkeet, uudet hienot lakanat ja petivaatteet ajattelin kanssa ostaa, kun on uusi seurustelusuhde alkamassa..
Untuvatakki :l kai pidit huolen että se on eettisesti valmistettu koska jos ei ole niin ne untuvat revitään elävistä linnuista irti
Vierailija kirjoitti:
Kauhean vähän näyttää lapset saavan lahjoja. En kehtaa edes sanoa kuinka paljon meillä.
Minusta kaikilla on hirveän pitkät listat, meillä lapset ei ole edes pyytäneet mitään, niin ei varmaan ostetakaan mitään, paitsi torista käytetyt puheimet
Kolme teinipoikaa, kaikki saa lahjaksi rahaa, summaa en vielä tiedä, ehkä 100e per nenu. Mitään eivät nyt juuri tarvitse joten raha on kätevintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esikoiselle ostettiin autorata.
Sukulaisilta hän saa ainakin kevyttoppatakin, sähköhammasharjan, lompakon ja yöpuvun.Pienemmälle ostettiin parkkitalo.
Sukulaisilta hän saa ainakin tossut, yöpuvun ja Adidaksen collegepuvun.Ostatte vain yhdet lahjat molemmille?!? Aika karua...
En nyt tajua, miksi pitäisi antaa kauhea kasa lahjoja? Itse sain 90-luvulla lapsuudessa aina vanhemmilta vain yhden lahjan, ja perheeni oli kuitenkin suht hyvin toimeentuleva että kyse ei ollut hinnasta. Vanhempien lahja oli kyllä yleensä arvokkain, olen saanut heiltä ainakin kameran, puhelimen, tietokoneen ja puolen vuoden ratsastustunnit. Joinain vuosina sain kirjan, tai lautapelin, muttei tullut mieleenikään haluta useampi heiltä. Ehkä sitten ymmärrän, jos suku on tosi pieni tai suvussa ei ole tapana antaa muiden lapsille lahjoja, mutta muuten osa näistä lahjalistoista on ihan järkyttävän pitkiä.
14-vuotias tyttö:
- painopeitto (levoton ja huono nukkuja, kokeillaan auttaisiko)
- Just dance 2020
- uusi kirja lempikirjailijalta
- 2 Pop!-hahmoa lempianimesta
- Mexx-pakkaus, jossa tuoksu ja suihkusaippua
- pitkulatyynyn mallinen sateenkaaripehmo
12-vuotias poika
- salibandymaila (harrastaa)
- pelikuulokkeet
- Fortnite-levy
- Pop!-hahmo Raven Fortnitesta
- pitkulatyynyn mallinen pingviinipehmo
Pojalle mietitään ehkä vielä jotain pientä lahjaa, että molemmille tulee yhtä monta. Mutta hän ehkä saa yhden lahjan kummitädiltään. Tyttö ei saa kummeiltaan mitään.
Lisäksi vanhempani aikoivat antaa molemmille 50€ mieheen.
Meillä lapset (2, 5 ja 7v) saa noin 3-4 pakettia per nuppi. Mukana vaatetta sekä leluja. Osa lahjoista on ostettu käytettyinä, mutta ovat mieleisiä. Hinnoiltaan uudetkin lahjat on alle 30€.
Isompiin hankintoihin säästetään yhdessä. Lapset oppivat rahan arvon, ja eivät kuvittele joulupukin tuovan ihan mahdottomia toiveita.
Esitetty monena vuonna jo toiveita esim hoplop lahjakorteista lähipiirille, mutta ne ei ole toteutuneet, joten pitänee itse hankkia ne.
Harmittaa ettei ymmärretä miten elämyslahja voisi olla parempi kuin tavaralahja kun tilaa on vähän.
12 v.
Rannekello
Nintendo Switch
Peli edm. Peliin
Dvd
Nominaton koruun uusi osa
3d lego (pikkusisko ostaa)
9 v.
Sylvanien families talo
Sylvanie families perhe
Sylnania familes kalusteita
Nomination koruun uusi osa
Isosisko ostaa jotain pientä
Yöpaita ja karkkia isovanhemmilta, kummeilta jotain pientä.
Koko perheelle lautapeli.